Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pph.t seurakunnan kerhoissa

Vierailija
27.09.2011 |

Mä olen 2,5 vuotiaani kanssa käynyt seurakunnan perhekerhossa kerran viikossa suunnilleen siitä asti kun hän oli 1-vuotias. On ollut mukavaa, kiva tavata muita äitejä ja lapsi tykkää kun on leikkikavereita.

Nyt siellä on kuitenkin alkanut käymään myös pph.ita ryhmineen. Ensin vain 1 muutaman lapsen kanssa, eikä siinä mitään. Nyt niitä on pahimmillaan jo kolmekin ja muksuja on niin että päät kolisee.

Jotenkin ressaa se tungos, lapsetkin käy ihan ylikierroksilla ja tappelee niistä vähistä leluista mitä siellä on...

srk.n nettisivuilla lukee että kerhot on tarkoitettu lapsille ja heidän vanhemmilleen. Minun mielestä pph.t saisivat keksiä muuta viihdykettä työpäiväänsä. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, äitipuolet ym. Kyllä tuo lista jo tarkoittaa sitä, että kaikki ovat tervetulleita. Jos et usko, niin otapa yhteyttä seurakuntasi työntekijöihin.

"Perhekerho on avoin kaikille äideille, isille, mummoille, vaareille ja lapsille. Perhekerhossa tarjoutuu mahdollisuus yhdessäoloon ja virkistäytymiseen samassa elämäntilanteessa olevien kanssa." Ei lue että pph.t tervetuloa hoitolapsilaumanne kanssa...

toki kummi kummilapsensa kanssa tai äiti- tai isäpuoli lapsipuolensa kanssa ym ym... On kuitenkin ihan eri asioita kuin perhepäivähoitaja, joka on töissä! Hän hoitaa työkseen hoitolapsia. Ei siinä ole kyse "virkistäytymisestä samassa elämäntilanteessa olevien kanssa" Pitäisikö päiväkotien työntekijöidenkin tuoda päiväkotiryhmänsä srk.n kerhoon leikkimään ja askartelemaan niin ettei kotiäidit enää mahtuisi sekaan? -ap

Vierailija
22/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastettuina ollaan Kristuksen ruumis, jossa jokainen on tervetullut, ja jokaisen pitäisi saada olla mukana.

Vaikka seurakunta mainostaisi milla tahansa "virkistäytymisellä" niin tämän pitäisi silti olla lähtökohta.

kanssa, äitipuolet ym. Kyllä tuo lista jo tarkoittaa sitä, että kaikki ovat tervetulleita. Jos et usko, niin otapa yhteyttä seurakuntasi työntekijöihin.

"Perhekerho on avoin kaikille äideille, isille, mummoille, vaareille ja lapsille. Perhekerhossa tarjoutuu mahdollisuus yhdessäoloon ja virkistäytymiseen samassa elämäntilanteessa olevien kanssa." Ei lue että pph.t tervetuloa hoitolapsilaumanne kanssa...

toki kummi kummilapsensa kanssa tai äiti- tai isäpuoli lapsipuolensa kanssa ym ym... On kuitenkin ihan eri asioita kuin perhepäivähoitaja, joka on töissä! Hän hoitaa työkseen hoitolapsia. Ei siinä ole kyse "virkistäytymisestä samassa elämäntilanteessa olevien kanssa" Pitäisikö päiväkotien työntekijöidenkin tuoda päiväkotiryhmänsä srk.n kerhoon leikkimään ja askartelemaan niin ettei kotiäidit enää mahtuisi sekaan? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi mennä kerhoon.

Pph.t ovat ammattinsa valinneet, ja heidän hoitolapsillakin on jo seuraa toisistaan. En ymmärrä miksi pitää mennä ruuhkauttamaan ja pilaamaan kerho joka on tarkoitettu kotona lapsiaan hoitaville vanhemmille (tai mummoille tai kummeille tai äitipuolille...) joiden lapsilla ei välttämättä muuten ole ikäistään seuraa.

Vierailija
24/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole seuran haku lapsille, vaan se että saa olla seurakunnan yhteydessä ja mahdollisesti myös kuulla kirkon sanomaa.

Tottakai saavat tulla kastamattomat ja kirkkoon kuulumattomatkin kerhoon. Kirkon kerhojen ym toiminnan vain pitää olla avointa kaikille.

että voi mennä kerhoon.

Pph.t ovat ammattinsa valinneet, ja heidän hoitolapsillakin on jo seuraa toisistaan. En ymmärrä miksi pitää mennä ruuhkauttamaan ja pilaamaan kerho joka on tarkoitettu kotona lapsiaan hoitaville vanhemmille (tai mummoille tai kummeille tai äitipuolille...) joiden lapsilla ei välttämättä muuten ole ikäistään seuraa.

Vierailija
25/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole seuran haku lapsille, vaan se että saa olla seurakunnan yhteydessä ja mahdollisesti myös kuulla kirkon sanomaa. Tottakai saavat tulla kastamattomat ja kirkkoon kuulumattomatkin kerhoon. Kirkon kerhojen ym toiminnan vain pitää olla avointa kaikille.

että voi mennä kerhoon. Pph.t ovat ammattinsa valinneet, ja heidän hoitolapsillakin on jo seuraa toisistaan. En ymmärrä miksi pitää mennä ruuhkauttamaan ja pilaamaan kerho joka on tarkoitettu kotona lapsiaan hoitaville vanhemmille (tai mummoille tai kummeille tai äitipuolille...) joiden lapsilla ei välttämättä muuten ole ikäistään seuraa.

se ettei kukaan äiti hautaudu yksin kotiinsa lapsensa kanssa vaan hakeutuu samassa elämäntilanteessa olevien seuraan. Ei ne pph.t siellä mitään jumalan sanaa hae sen enempää kuin suurin osa kotiäideistäkään, vaan juttuseuraa ja hetken hengähdystä arkeen. Erona vaan on se että pph on työajalla ja saa palkkaa lasten hoidosta, vaikka hoidattaa lapsiaan srk.n työntekijöillä ja äideillä jotka joutuvat pakostakin katsomaan ainakin ettei pph.n hoidokit tappele sen oman lapsen kanssa sillävälin kun pph juo seurakunnan tarjoamaa kahvia.

Vierailija
26/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain järjestää seuraa yksinäisille?

Kannattaisi ehkä miettiä että mikä on seurakunta.

Vierailija
27/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirkon kerhoon pph.t tuo hoito lapsiaan ja kerho on tarkoitettu lapsille jotka vasta opettelevat vanhemmista erossa oloa. Musta perhepäivähoidossa olevat lapset on siihen tottunu. Onneks ei menny mun lapsen paikka niitten hoito lasten takia sivu suun.

Vierailija
28/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ja mielellään linkitä se sääntö ja jatketaan tästä aiheesta sen jälkeen..

t. se pph joka käy srk- kerhossa yhdessä omansa ja kolmen hoidokkinsa kanssa jatkossakin.

Eli vanhemmille ja heidän lapsilleen. Ei siis pph:lle ja hoidokeille, kun ei viitsi itse viihdyttää lapsia...

Jos työssäkäyvät vanhemmat haluavat lapsensa käyvän kirkon kerhoissa, on mm. pyhäkoulu.

Vai ei saisi muut käydä srk-kerhoissa kuin sinä ja sinun kakarasi. Kaikki on sinne tervetulleita, jos et kestä elämääsi, pysy kotona!

Vierailija
29/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä te muut oikein viitsitte ilkeillä. seurakunnan perhekerhot ovat kirkon toimintaa perheille. kirkon lapsitoiminta on sitten erikseen kuten muskarit, päiväkerhot yms. pph lapsineen ei kuuluu perhekerhoon etenkään silloin jos tupa on jo muutenkin täynnä.

Vierailija
30/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän toimitaan perheenä yhdessä? Vai puhutko ns päiväkerhoista? se taas on osaltaan kirkon kasteopetusta lapsille, joihin on oikeus tulla oli kotihoidossa, perhepäivähoidossa tai päiväkodissa.

Meilläkin käy paljon lapsia, myös pph:den lapsia. Silti ei tulisi mieleenikään estää noita hoidossa olevia, koska Jumalan perheeseen kuuluu kaikki.

kun kirkon kerhoon pph.t tuo hoito lapsiaan ja kerho on tarkoitettu lapsille jotka vasta opettelevat vanhemmista erossa oloa. Musta perhepäivähoidossa olevat lapset on siihen tottunu. Onneks ei menny mun lapsen paikka niitten hoito lasten takia sivu suun.

Vierailija
31/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavasti katkaisee työviikon ja lapsetkin tykkää :)

t.pph

Vierailija
32/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kyseessä on sama kerho missä itse lapseni kanssa käyn. Tilat ovat omassa seurakunnassamme ahtaa, lapsia on välillä aivan valtavasti ja meteli ja juoksu joskus melkoisen megalomaanista. Osa aikuisista katsoo lastensa perään, mutta osa istuu kuin liimattuna kahvia juoden päivänsäteiden rikkoessa toisessa huoneessa yhteistä omaosuutta ja kiusaten muita. Lasten kanssa on ohjaajia, mutta on aivan mahdotonta saada järjestystä sellaiseen määrään lapsia. Mukana on perhepäivähoitajia, joista osa kyllä tarkkaan katsoo missä lapset ovat ja mitä puuhaavat, mutta olen nähnyt myös tilanteen, jossa yksi hoitajan lapsista oli hetken hukassa. Todella kiusallinen tilanne varsinkin hoitajalle. Kerhossa on kiva käydä ja se todellakin katkaisee viikon mukavasti, mutta kehoittaisin vanhempia miettimään sitä miksi kerhossa käydään. Onko se kerho aikuisille vai lapsille? Joskus näyttää siltä, että äitä tulee kerhoon viihtymään, ja lapsi/lapset sysätään vain jonnekin pois häiritsemästä kahvikeskustelua. Toivottavasti pph:t ymmärtävät kerhoajan olevan myös työaikaa josta heille maksetaam.

Vierailija
33/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sinne mahtuu hyvin ihan kaikki. Meidän kerhossa on ainakin kuusi pph:ta lapsineen ja lisäksi kymmeniä äitejä lapsineen..mutta tosiaan tilatkin ovat uudet ja isot, huoneita on useampia eikä ole tungos.Että sinne mahtuu hyvin ihan kaikki. Meidän kerhossa on ainakin kuusi pph:ta lapsineen ja lisäksi kymmeniä äitejä lapsineen..mutta tosiaan tilatkin ovat uudet ja isot, huoneita on useampia eikä ole tungos.

Vierailija
34/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsinemme. kerran viikossa kerhoon.

meillä ei kyllä ole perhekerhoa, meillä on avoin kerho. :)

Vierailija
35/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla keskustelijoilla sama kerhotyyppikään mielessä, kun keskustelette; osassa viesteistä srk-perhekerho osalla srk:n kerho.

Itse olen ymmärtänyt, että srk:n avoimiin kerhoihin voivat mennä kaikki ja perhekerhot ovat perheille. Perheet tietysti ovat erilaisia eikä mikään äiti-lapsi -kerho ole kyseessä. Tai sitten meillä on vain niin monia eri vaihtoehtoja, ettei perhekerhossa ole koskaan pph:t hoitolasten kanssa. Täällä mm. vauvaikäisille omia kerhoja, joissa vanhemmille on vertaistukea tarjolla. Ihan erilainen kokoontuminen kuin isompien lasten kanssa, siellä on erikseen leikittäjä lapsille.

Mutta jos on vain yksi kerho, niin kaikilla pitää varmaan olla oikeus siihen osallistua, eikä rajata hoitolapsia tai muitakaan ulkopuolelle.

Vierailija
36/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järjestetty oma ryhmä perhepäivähoitajille ja heidän hoitolapsille, perhekerho on sitten erikseen. Se on viikon kohokohta lapsille ja hoitajille ja vaihtelua yksin puurtamiselle.

t.Pph

Vierailija
37/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä ihan eriyisesti Jeesus sanoi että antakaa lasten tulla minun luokseni (mikä tässä yhteydessä voisi olla vaikka kuulemaan raamatunkertomuksia ja laulamaan yhdessä)...silloinkin aikuiset eli Jeesuksen opetuslapset toruivat tuojia. Lapsista oli varmaan häiriötä aikuisten hienoille keskusteluille ja virkistävälle kahvittelulle !

Vierailija
38/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain 1 perhekerho, joka on seurakunnan omien tietojen (esitteet ja nettisivut) mukaan tarkoitettu lapselle ja hänen vanhemmilleen (tai mummille tai kummille kuka sitä lasta nyt hoitaakaan) jotta tapaisi samassa elämäntilanteessa olevia ja "virkistyisi". Näin seurakunta itse ilmoittaa, ei ole mikään minun itseni keksimä juttu. Tilat eivät ole suuret ja ahdasta on kun pph.tkin hoitolapsineen ovat alkaneet siellä kokoontua.Perhekerhon lisäksi srk.lla on eri päivänä vauvakerho, joka on tarkoitettu alle vuoden ikäisille lapsille ja heidän vanhemmilleen (jonne saa myös mennä vaikka sen mummin kanssa) Olen edelleen sitä mieltä että perhekerho on tarkoitettu perheille, eikä ammatti-lapsenhoitajille. Pph.t voisivat keskenään järjestää kokoontumisia, eikä tulla perheille tarkoitettuun kerhoon isojen lapsilaumojensa kanssa. -ap

Vierailija
39/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsis henk. koht. viemään lapsensa kerhoon.

Lapseni on seurakunnan jäsen ja MINÄ maksan kirkolisveroa = perheemme KÄYTTÄÄ niillä rahoilla tuotettuja palveluita. Ihan sinulta kysymättä.

Vaikka en siis henk koht sinne pääse lastani viemään.

Jos haluat tavata tuttujasi rauhassa, voithan itse kutsua heitä vaikka omaan kotiisi vaikka kuinka pienen piirin !

Vierailija
40/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa meilläpä onkin oikein mainittu että pph:t ovat tervetulleita. Joskus on jopa 7 perhepäivähoitajaa ryhmineen.

ja sitten iso lössi äitejä lapsineen eikä siellä päät kolise