Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuettu loma -ketjusta rupesin ihmettelemään

Vierailija
27.09.2011 |

Mihin tarvitsee tuettua lomaa esim. kotiäiti, jonka mies on opiskelija? Eikö lomaa tarvitse TYÖSTÄ, ei kotonaolosta.

Järjetöntä rahojen tuhlausta tämäkin, saisivat lopettaa moiset tukemiset kokonaan. Lomalle mennään, kun rahaa on. Jos ei ole rahaa, niin ollaan kotona. Niin me muutkin teemme!

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi rahaa tulee n. seitsemän kertaa enemmän kuussa kuin opintotuesta. Tämän voin sanoa ylemmän korkeakoulututkinnon opiskelleena ja nyt pari vuotta työelämässä olleena.

En todellakaan kadehdi opiskelijoita, tai opiskelijavanhempien mahdollisia tuettuja lomia. He ovat varmasti sen ansainneet.

opiskelijoilla on aina kaikki niin huonosti.

Kaikki pitäis ilmaiseksi saada eikä uskoa ole että edes opintolainaa nostaisi.

Yhteiskunta elättää ja sen on myös vika jos ei mieliduunia heti tipu taivaasta.

Vierailija
62/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi rahaa tulee n. seitsemän kertaa enemmän kuussa kuin opintotuesta. Tämän voin sanoa ylemmän korkeakoulututkinnon opiskelleena ja nyt pari vuotta työelämässä olleena. En todellakaan kadehdi opiskelijoita, tai opiskelijavanhempien mahdollisia tuettuja lomia. He ovat varmasti sen ansainneet.

Lisäksi rahaa tulee n. seitsemän kertaa enemmän kuussa kuin opintotuesta. Tämän voin sanoa ylemmän korkeakoulututkinnon opiskelleena ja nyt pari vuotta työelämässä olleena. En todellakaan kadehdi opiskelijoita, tai opiskelijavanhempien mahdollisia tuettuja lomia. He ovat varmasti sen ansainneet.

eikä sitä rahaa tietenkään lomiin ollut opiskeluaikana. En kyllä kuvitellutkaan, että sellaiseen olisi "oikeus", vaikka lapsia olisi jo ollutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijoilla on aina kaikki niin huonosti. Kaikki pitäis ilmaiseksi saada eikä uskoa ole että edes opintolainaa nostaisi. Yhteiskunta elättää ja sen on myös vika jos ei mieliduunia heti tipu taivaasta.

Vierailija
64/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi rahaa tulee n. seitsemän kertaa enemmän kuussa kuin opintotuesta. Tämän voin sanoa ylemmän korkeakoulututkinnon opiskelleena ja nyt pari vuotta työelämässä olleena.

En todellakaan kadehdi opiskelijoita, tai opiskelijavanhempien mahdollisia tuettuja lomia. He ovat varmasti sen ansainneet.

Vierailija
65/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä rahaa tietenkään lomiin ollut opiskeluaikana. En kyllä kuvitellutkaan, että sellaiseen olisi "oikeus", vaikka lapsia olisi jo ollutkin.

älynnyt hakea tuettua lomaa? Eihän ne edes ihan ilmaisia ole, aina niissä joku omavastuu on.

Vierailija
66/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivelee? Ei ne ole yhteiskunnan tukemia eikä ilmaisia eli ne eivät käy perusteluksi.

Vierailija
67/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älynnyt hakea tuettua lomaa? Eihän ne edes ihan ilmaisia ole, aina niissä joku omavastuu on.

Menin opiskelujen ohella töihin ja niillä rahoilla viimeisenä vuotena kuukaudeksi Alpeille laskettelemaan :) Mutta pelkällä opintorahalla se ei olisi onnistunut. Katsos kun jotkut osaa ottaa asiat nuorenakin omiin käsiin, ilman RAY.n tai yhteiskunnan tukia.

Vierailija
68/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan jäädä kotihoidontuelle hoitamaan lasta 3 vuoteen. Sossu kustantaa loput mitä ei 500 eurolla saa. Et sillee. No sit kun on köyhä niin lomalle tietty. Mitä turhia töihin.

Jos halutaan lomalle eikä siihen kotiäitinä ole varaa, niin mennään töihin. Ja jos siitä palkasta ei riitä rahaa lomiin, niin sitten pohditaan, olisiko mahdollisuutta tuettuun lomaan.

Musta toi on todella outo ajattelumalli, että jonkun muun (oli sitten RAY, sossu, whatever) pitäisi kustantaa mamman täysihoitolomat jos on itse tehnyt sen valinnan, että jää kotiin.

on ITSE valinnut sen vähävaraisuuden... Pieni, mutta aika hitsin merkittävä ero.

Kotiäitihän se vasta lomaa tarvitseekin. Tuetut lomat on tarkoitettu vähävaraisille tai muuten sosiaalisesti vaikeassa tilanteessa oleville.

Vierailija
69/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kadehtia jotain pienituloisten lomia? :D Sellainen ihminen on ilmeisesti päässyt omassa elämässään vähän liian helpolla. Ehkä koko elämä on sujunut tasaisesti putkea pitkin opiskelu-hyväpalkkainen työ-talo-auto-Thaimaanlomat-linjalla?

Sitten ollaan kuitenkin tyytymättömiä ja kateellisia ja kytätään toisten lomia?? Tsiisus.

Vierailija
70/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivelee? Ei ne ole yhteiskunnan tukemia eikä ilmaisia eli ne eivät käy perusteluksi.

...Täällä on jo todettu, että mutkan kautta, eli käytännössä, nääkin lomat ovat yhteiskunnan tukemia.

Vierailija
71/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA PAKOTETAAN ILMAISEEN KOULUUUN

YLIPÄÄNSÄ PAKOTETAAAAN OPISKELEMAAN

kitisemäään huomaamaaan vaaan ne asiiat jotka on huonostiii kun se jo ei ole ylellisyyyttää et on mahdollisuuuuus ei ooo kun kaikki mulle hetiii tuokaa ilmasta rahaa kotiovelleeee

Vierailija
72/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellinen ja pahansuopa avaus:) Mä en ikinä, koskaan jaksaisi olla kateellinen tuetuista lomista en opiuskelijalle, en työttömälle, en kotiäidille. Olen itse saanut työn puolesta viikon kuntoutustoimintaa ja se tuntui niin ihanalta että melkein itkin, tuntui ihanalta saada aikuisena, kaikkien stressitekijöiden keskellä "huolenpitoa". MInusta kaikki ihmiset ansaitsevat vastaavaa- ja ne joilla on rahaa, saavat sitä joka tapauksessa itse ostamalla. Kaikissa elämäntilanteissa ihminen voi uupua, ja kun saa ajoissa apua, jaksaa taas kannatella elämäänsä. Kalliimmaksi käy jos köyiä ja väsyneitä potkitaan päähän.

tahtoaankin. Kovin täällä huudellaan työn perään. Aina työtä ei ole. Tai se on pieniä pätkiä. Kaukana kotoa. Pätkätyöt saattaa vetää tulot paljon huonommaksi kuin työttömyyspäiväraha.

Kun ihminen uupuu- hän tarvitsee apua. Jos hän saa apua nopeasti- vaikka lepoa ja tukea, hän jaksaa hoitaa asioitaan kuntoon. Mutta kuten usein käy; uupumus syvenee- elämänhallinta heikkenee- tulee sairautta, muita ongelmia. Ongelmat heijastuvat lapsiin, parisuhteeseen, tulee ehkä ero- yksinhuoltajuus, vielä pahempi köyhyys, työttömyys. Näitä onnettomia ketjureaktioita on suomen maa täynnä. Resurssit eivät riitä ihmisten auttamiseen- särkynyt ihminen, pahoinvoiva lapsi tai syrjäytynyt nuori on todella vaikeaa saada raiteilleen, ehjäksi, hallitsemaan elämäänsä, kykenemään työhön ja näin tuottamaan verovaroja. Suurin osa näistä jää entistä enemmän tarvitsevaksi, avun varaan. Sitä tarkoitan. Kaikenlainen apu ja tuki uupuneelle ihmiselle on todella paljon halvempaa kuin syrjäytyneiden, pelistä pudonneiden ihmisten auttaminen ja tukeminen.

Taidat olla IDIOOTTI.

Vierailija
73/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttimaan ravaamisesta tukiluukuilla. Ei enää tarvitse kadehtia...

Vierailija
74/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nämä jotka pakotetaan ottamaan lainaa niin olis ihan mukava tietää että miten heidän mielestään olisi oikein jakaa kustannukset - siis yhteiskunta, eli me kaikki veronmaksajat, maksamme jo koulutuksen, joka on ilmaista. Niin sitten siihen päälle pitäisi vielä maksaa mitä? Eli millainen kuukausimaksu riittäisi, onko jotain rajotuksia vai saako sitä nostaa ihan valmistumiseen saakka, onko sidottu opintojen etenemiseen vai miten? Ja miten tämä raha kerätään, isompi veroprosentti vai pois valtion budjetista, mistä kohtaa?

Olisin kiinnostunut kuulemaan myös ratkaisuehdotuksia ainaisen valituksen sijaan. Jos ne asiat on niin huonosti niin olette varmaan käyttäneet aikaa sen miettimiseen miten hoitaisitte asiat paremmin ja miten se käytännössä toteutuisi?

Vierailija
75/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuelle niin kyllä ne kohta lakoaa. Kuvitteletko että heitä paapotaan? Kyllä näitä menoja voidaan leikata reilusti.

kateellinen ja pahansuopa avaus:) Mä en ikinä, koskaan jaksaisi olla kateellinen tuetuista lomista en opiuskelijalle, en työttömälle, en kotiäidille. Olen itse saanut työn puolesta viikon kuntoutustoimintaa ja se tuntui niin ihanalta että melkein itkin, tuntui ihanalta saada aikuisena, kaikkien stressitekijöiden keskellä "huolenpitoa". MInusta kaikki ihmiset ansaitsevat vastaavaa- ja ne joilla on rahaa, saavat sitä joka tapauksessa itse ostamalla. Kaikissa elämäntilanteissa ihminen voi uupua, ja kun saa ajoissa apua, jaksaa taas kannatella elämäänsä. Kalliimmaksi käy jos köyiä ja väsyneitä potkitaan päähän.

tahtoaankin. Kovin täällä huudellaan työn perään. Aina työtä ei ole. Tai se on pieniä pätkiä. Kaukana kotoa. Pätkätyöt saattaa vetää tulot paljon huonommaksi kuin työttömyyspäiväraha.

Kun ihminen uupuu- hän tarvitsee apua. Jos hän saa apua nopeasti- vaikka lepoa ja tukea, hän jaksaa hoitaa asioitaan kuntoon. Mutta kuten usein käy; uupumus syvenee- elämänhallinta heikkenee- tulee sairautta, muita ongelmia. Ongelmat heijastuvat lapsiin, parisuhteeseen, tulee ehkä ero- yksinhuoltajuus, vielä pahempi köyhyys, työttömyys. Näitä onnettomia ketjureaktioita on suomen maa täynnä. Resurssit eivät riitä ihmisten auttamiseen- särkynyt ihminen, pahoinvoiva lapsi tai syrjäytynyt nuori on todella vaikeaa saada raiteilleen, ehjäksi, hallitsemaan elämäänsä, kykenemään työhön ja näin tuottamaan verovaroja. Suurin osa näistä jää entistä enemmän tarvitsevaksi, avun varaan. Sitä tarkoitan. Kaikenlainen apu ja tuki uupuneelle ihmiselle on todella paljon halvempaa kuin syrjäytyneiden, pelistä pudonneiden ihmisten auttaminen ja tukeminen.

Taidat olla IDIOOTTI.

Vierailija
76/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ITSE valinnut sen vähävaraisuuden... Pieni, mutta aika hitsin merkittävä ero.

Kotiäitihän se vasta lomaa tarvitseekin. Tuetut lomat on tarkoitettu vähävaraisille tai muuten sosiaalisesti vaikeassa tilanteessa oleville.

Työssä käyvä on ITSE valinnut sen työn ja vieläpä kouluttautunut paskapalkkaiseen työhön. Työssä käyvä on ITSE valinnut työn ja oma moka jos väsyy. Jos lähdetään tälle linjalle.

Vierailija
77/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuelle niin kyllä ne kohta lakoaa. Kuvitteletko että heitä paapotaan? Kyllä näitä menoja voidaan leikata reilusti.

tahtoaankin. Kovin täällä huudellaan työn perään. Aina työtä ei ole. Tai se on pieniä pätkiä. Kaukana kotoa. Pätkätyöt saattaa vetää tulot paljon huonommaksi kuin työttömyyspäiväraha. Kun ihminen uupuu- hän tarvitsee apua. Jos hän saa apua nopeasti- vaikka lepoa ja tukea, hän jaksaa hoitaa asioitaan kuntoon. Mutta kuten usein käy; uupumus syvenee- elämänhallinta heikkenee- tulee sairautta, muita ongelmia. Ongelmat heijastuvat lapsiin, parisuhteeseen, tulee ehkä ero- yksinhuoltajuus, vielä pahempi köyhyys, työttömyys. Näitä onnettomia ketjureaktioita on suomen maa täynnä. Resurssit eivät riitä ihmisten auttamiseen- särkynyt ihminen, pahoinvoiva lapsi tai syrjäytynyt nuori on todella vaikeaa saada raiteilleen, ehjäksi, hallitsemaan elämäänsä, kykenemään työhön ja näin tuottamaan verovaroja. Suurin osa näistä jää entistä enemmän tarvitsevaksi, avun varaan. Sitä tarkoitan. Kaikenlainen apu ja tuki uupuneelle ihmiselle on todella paljon halvempaa kuin syrjäytyneiden, pelistä pudonneiden ihmisten auttaminen ja tukeminen. Taidat olla IDIOOTTI.

en oikein ymmärrä pointtiasi? Paitsi tuon että ihmettelet miksi syrjäytyneitä pitäisi auttaa..siis eikö sun mielestä syrjäytynyttä ihmistä pidä auttaa?

Vierailija
78/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluaa lomaa arjesta, hyvä ap. Ja mihin edes katosi kotiäitiys on kovaa työtä -mantra jota täällä hoetaan?

Ja jos oikein aletaan pilkkua nussimaan, aika moni asia on mutkan kautta yhteiskunnan tukema.

Siis tässä useammalle eri kommentoijalle vastaukset.

Jokainen voi aivan vapaasti hakea tuettuja lomia. Itsekin olen sellaisella ollut vaikka palstalaisten yleisen mittapuun mukaan olen sikarikas kun palkkani on nettona 1800 eur kk. Mutta sainkin loman muilla kuin taloudellisilla perusteilla.

Vierailija
79/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotiäiti voi muuten olla vastoin tahtoaankin. Kovin täällä huudellaan työn perään. Aina työtä ei ole. Tai se on pieniä pätkiä. Kaukana kotoa."

Tai sitten kotiäidiksi voi joutua koska lapsi on vammainen ja/tai sairas. Lasta voi joutua hakemaan liian usein kesken työpäivän pois päiväkodista, liian usein olemaan sairaalassa lapsen kanssa tutkimuksissa, hoito- ja kuntoutuspalavereissa jne. Työpaikkaa ei yksinkertaisesti enää lopulta ole. Ja uutta työtä on vaikea saada, jo koeajalla tulee esille se, että työntekijällä on paljon poissaoloja.

Vierailija
80/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenäkkäin nämä köyhät kyykkyyn- ihmiset. Musta olisi todella kiinnostavaa nähdä millaisella naamalla tuollaiset itsekkäät, ahneet, pahansuovat p*******t vaeltaa. Ja millaisissa tehtävissä. Mun on todella vaikea käsittää tätä omahyväisyyttä mikä tässäkin ketjussa on. Onko ihmiset oikeesti, arkielämässä, kasvokkain näin paskoja??