Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuettu loma -ketjusta rupesin ihmettelemään

Vierailija
27.09.2011 |

Mihin tarvitsee tuettua lomaa esim. kotiäiti, jonka mies on opiskelija? Eikö lomaa tarvitse TYÖSTÄ, ei kotonaolosta.

Järjetöntä rahojen tuhlausta tämäkin, saisivat lopettaa moiset tukemiset kokonaan. Lomalle mennään, kun rahaa on. Jos ei ole rahaa, niin ollaan kotona. Niin me muutkin teemme!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidille töihin meneminenkin on aluksi virkistävää, samoin kuin uraäidille voi muutamaksi päiväksi kotiin jääminen tuntua virkistävältä lomalta.

Vierailija
22/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat töissä, mutta pienipalkkaisissa. Pääsimme lomalle kuopuksen siivellä. Kuopuksella on keliakia, ja keliakialiitto järjestin loman, josta maksoimme itse 300e. Todellinen hinta 1500e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muidenkin kuin taloudellisten seikkojen perusteella.

Vierailija
24/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voisi joskus miettiä niitä tavallisia suomalaisia, jotka raatavat päivästä toiseen jollain parin tonnin kuukausipalkalla...

hyvätuloisia, jos heille jää yli tuhat euroa käteen joka kuukausi. Ja hyvä niin, enemmänkin saisi jäädä.

Vierailija
25/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, köyhyys aivan oikein ei ole lapsiesi vika vaan SINUN OMA VIKASI. Ja se että lapsiasi hyväksikäyttäen vaadit yhteiskunnalta tukea on törkeää. Hyvä esimerkki siitä ettei itse tarvitse todellakaan elää siten kuin petaa vaan huutaa kurkku suorana yhteiskuntaa apuun. Miten jos välistä olisi ihan itse vastuussa tekemisistään eikä rohmuttaisi toisten taskuilla? Miksi sinua pitäisi tukea? Vastaa siihen. Lapsesihan päinvastoin saavat hyvää opetusta siihen että köyhyydellä voidaan kerjätä ja vaatia muilta.

Nyt on pakko sanoa rumasti. Oletko oikeasti noin v***n tampio ettet vieläkään tajua että tuetut lomat EIVÄT ole YHTEISKUNNAN maksamia. Älä tunge sitä rahaa pelikoneisiin jos niin vituttaa maksaa muiden lomia. Me ollaan käyty kerran tuetulla lomalla eikä tasan lapsi tiedä että kuka sen reissun maksoi :D

Vierailija
26/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä me olla hirveän köyhiäkään. Ja silti oltiin tuetulla lomalla viime kesänä. Että ei kun papereita vetämään vaan muutkin, jos noin ahdistaa.

Tosin meillä on kohtuullisen pienet tulot ja edessä oli pakollinen muutto, joka söi rahaa niin kuin muutot aina. Niin ja onhan meillä kaksi erityislastakin, joitten takia tavalliset lomat on meille aika mahdottomia. Olisi elämänilo liikaa koetuksella, jos hankkisi kalliin loman, jonka erityismuksut sitten pilaisivat...

Vierailija
27/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖRKEÄSTI HYVÄKSEEN, kaikki edut itselle vedoten köyhiin lapsiinsa, niiden siivellä :)

Just, köyhyys aivan oikein ei ole lapsiesi vika vaan SINUN OMA VIKASI. Ja se että lapsiasi hyväksikäyttäen vaadit yhteiskunnalta tukea on törkeää. Hyvä esimerkki siitä ettei itse tarvitse todellakaan elää siten kuin petaa vaan huutaa kurkku suorana yhteiskuntaa apuun. Miten jos välistä olisi ihan itse vastuussa tekemisistään eikä rohmuttaisi toisten taskuilla? Miksi sinua pitäisi tukea? Vastaa siihen. Lapsesihan päinvastoin saavat hyvää opetusta siihen että köyhyydellä voidaan kerjätä ja vaatia muilta.

Nyt on pakko sanoa rumasti. Oletko oikeasti noin v***n tampio ettet vieläkään tajua että tuetut lomat EIVÄT ole YHTEISKUNNAN maksamia. Älä tunge sitä rahaa pelikoneisiin jos niin vituttaa maksaa muiden lomia. Me ollaan käyty kerran tuetulla lomalla eikä tasan lapsi tiedä että kuka sen reissun maksoi :D

Vierailija
28/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Lomayhtymä ry tarjoaa tällaista palvelua

Aarteita arkeen

Haaveiletko joutilaista hetkistä? Tahtoisitko tuetun loman mittaisen loven arkeesi?

Loma, vieläpä teemaloma, on käden ulottuvillasi. Valitse mieluisin vaihtoehto, täytä hakemus ja postita se meille. Järjestämillemme lomille pääsee vuosittain noin 6 000 henkilöä.

Lomayhtymä ry on hyvinvointipalveluja tuottava lomajärjestö. Järjestämme sosiaalisia lomia lomatuen tarpeessa oleville ihmisille RAY:n AVUSTUKSELLA.

Valintaperusteet

Lomatuen myöntämisessä huomioidaan hakijan tulot, aikaisemmat lomatuet ja hakemuksessa mainitut perustelut. Perusteluja voivat olla esimerkiksi lasten lukumäärä, velat, sairaudesta aiheutuneet kulut tai muut seikat, jotka vaikuttavat hakijan elämäntilanteeseen ja käytettävissä oleviin varoihin.

Omavastuu osuus

Loman omavastuuosuus on aikuisilta 23 €/vrk ja 6-15 -vuotiailta lapsilta 6-8 eur/vrk lomateemasta riippuen

Vierailija
29/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kiva kun yhteiskunnalta saa eikä tartte itte... ei tartte elintaso laskea...

Eikä me olla hirveän köyhiäkään. Ja silti oltiin tuetulla lomalla viime kesänä. Että ei kun papereita vetämään vaan muutkin, jos noin ahdistaa.

Tosin meillä on kohtuullisen pienet tulot ja edessä oli pakollinen muutto, joka söi rahaa niin kuin muutot aina. Niin ja onhan meillä kaksi erityislastakin, joitten takia tavalliset lomat on meille aika mahdottomia. Olisi elämänilo liikaa koetuksella, jos hankkisi kalliin loman, jonka erityismuksut sitten pilaisivat...

Vierailija
30/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta eikö RAY ole kuitenkin valtion ylläpitämä järjestö? En nyt ihan varma ole (enkä jaksanut käydä googlailemassa, sorry), mutta näin muistelisin? Kyllähän silloin verorahoja käytettäisiin RAY:n rahoittamiin asioihin, joko suorasti tai epäsuorasti.

Itse asiaan mulla ei ole voimakasta kantaa.

Vierailija
31/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mut kiva kun yhteiskunnalta saa eikä tartte itte... ei tartte elintaso laskea..."

Lomakotien liitto sen maksoi. Ja lomakotien liittoa rahoittaa minun käsittääkseni RAY, ei yhteiskunta.

Ja otapa ja hae itse, niin ei tarvi harmitella...

PS. Yhteiskunta maksoi kyllä sen muuton (tai siis muuttofirman) ja vielä lisäksi antaa monta tonnia korvausta muuton aiheuttamasta työstä, vaivasta ja rahanmenosta. Mutta korvaus tulee vasta vuodenvaihteessa ja muuttaa piti kesällä, joten siksi oli kesällä tiukkaa. Jouluna sitten juhlitaan sinun rahoillasi. :D

Vierailija
32/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta eikö RAY ole kuitenkin valtion ylläpitämä järjestö? En nyt ihan varma ole (enkä jaksanut käydä googlailemassa, sorry), mutta näin muistelisin? Kyllähän silloin verorahoja käytettäisiin RAY:n rahoittamiin asioihin, joko suorasti tai epäsuorasti.

Itse asiaan mulla ei ole voimakasta kantaa.

Mutta kaikki rahoitus tulee peleistä, ei valtiolta.

Vierailija
33/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muistathan laittaa lapsesi heti 18v. toimeentulotuen piiriin... ja eläkepaperit vetämään.

"mut kiva kun yhteiskunnalta saa eikä tartte itte... ei tartte elintaso laskea..."

Lomakotien liitto sen maksoi. Ja lomakotien liittoa rahoittaa minun käsittääkseni RAY, ei yhteiskunta.

PS. Yhteiskunta maksoi kyllä sen muuton (tai siis muuttofirman) ja vielä lisäksi antaa monta tonnia korvausta muuton aiheuttamasta työstä, vaivasta ja rahanmenosta. Mutta korvaus tulee vasta vuodenvaihteessa ja muuttaa piti kesällä, joten siksi oli kesällä tiukkaa. Jouluna sitten juhlitaan sinun rahoillasi. :D

Vierailija
34/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖRKEÄSTI HYVÄKSEEN, kaikki edut itselle vedoten köyhiin lapsiinsa, niiden siivellä :)

Vaikka sinä olet törkeä hyväksikäyttäjät ei se tarkoita että muutkin ovat. Esimerkiksi me elämme täysin omillamme ja saataisiin sossusta sama raha kuin töistä joten kaukana ollaan hyväksikäyttäjistä,jos kerran elämässä ( hui :D) käydään tuetulla lomalla. Ja ihan yhtä hyviä kansalaisia on muutkin ystävämme jotka ovat hakeneet tuettua lomaa. En tosin tiedä millaisessa porukassa sinä liikut...

Vierailija
35/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muistathan laittaa lapsesi heti 18v. toimeentulotuen piiriin... ja eläkepaperit vetämään.

Valtio meidän muuton maksoi, eikä minkään kunnan sossu. :D Sossusta ei saada kuin omaishoidontukea... Eikä ole kyllä muuta pyydettykään.

Vierailija
36/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toinen tai molemmat vanhemmat olleet töissä! Siihen kun on muitakin perusteita kuin vähäiset rahat.

Ja RAY:n tukemat lomat ei ole kuules oikeastaan keneltäkään pois. Kukaan ei pakota tunkemaan euroja niihin pelikoneisiin ja ostamaan raha-arpoja. Ihan eri juttu kuin jos verorahoja käytettäisiin näihin.

Toissakesänä oltiin tuetulla lomalla ja ensi kesäksi haetaan (ja takuulla saadaan, on niin hyvät taloudelliset ja sosiaaliset perusteet) uudestaan. Eikö se ole ihan reilua, että myös köyhän perheen lapset pääsee joskus vaikka kylpylään? Eihän se köyhyys niiden lasten vika ole!

kuten vaikka abortoimalla kierukkalapsen ja pillerilapsen. Mutta lasten terveysongelmiin, joiden takia saisimme tuetut lomat vaikka kuukausitulot olis 5000e/nuppi, en voi vaikuttaa, vaikka totisesti haluaisin!

Vierailija
37/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valtion tukihan on RAY:n kulmakivi. RAY:hän on ikään kuin valtion "bisnes", josta saaduilla rahoilla on tarkoitus tukea yleistä hyvinvointia ja yhteiskunnan heikompia. Eli puhtaasti tukea yhteiskuntaa. Kyllä tässä on musta niin suuri yhteys Suomen valtioon, etten itse ainakaan kehuskelisi, ettei yhteiskunnan rahoja tässä olla laisinkaan käytetty.

Uskon kyllä, että olette lomanne ansainneet, ei siinä mitään.

Vierailija
38/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitihän se vasta lomaa tarvitseekin. Tuetut lomat on tarkoitettu vähävaraisille tai muuten sosiaalisesti vaikeassa tilanteessa oleville. Pikkuhiluja, eivät kaada tämän maan taloutta suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
39/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAY:n antamilla tuilla on tarkoitus tukea yhteiskunnan vähäosaisia,eli juuri niitä joita tässä ketjussa haukutaan. Kun köyhyys on oma vika jne. Harmi, että RAY:n rahoilla (eli pelirahoilla) nyt tuetaan huono-osaisia, ei hyväosaisia.

Vierailija
40/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut varaa käydä viikon lomalla täyshoidossa omilla rahoilla, vaikka kumpikin vanhemmista olemme töissä. Olemme duunariperhe, joka maksaa talolainaa vanhasta talosta, mikä ei ole edes kallis, eikä iso. Omistamme vanhan auton.

Lomaa ei tullut, koska tulomme ovat liian isot. Eli me emme ansainneet lomaa, koska ´kulkemme töissä ja olemme pienipalkkaisia. Tuttu perhe sai, koska nainen on kotiäitinä kotihoidontuella. Hänen palkkansa on töissä ollessa kaksinkertainen meidän yhteiset tulot. Mutta tilillä hänellä näkyi vain kotihoidontuki, ei ne sijoitukset ja pankkitilit. Mies onkin sitten ihan keskituloinen. He pääsivät tuetulle lomalla ja voi sitä kitinää kun ei ollut tarpeeksi hienoa ja erikoista heille. Kävivätkin sitten viikon jossain aurinkorannalla korvaukseksi heidän lapsilleen, joilla oli kuulemma ollut tylsää siellä urkkaopistolla.

Meille olisi kyllä kelvannut.

Miten tällä perusteella kukaan tarvisi lomia kodin ulkopuolelle. Ap taitaa olla elämäänsä kyllästynyt.

Se ei varmaan kuulu kenellekään, jos OMILLA RAHOILLA matkustaa lomille tai on matkustamatta. Onko tähän asti selvä? Mutta, jos sitä rahaa ei ole matkustaa, niin sitten se "loma" pitää varmaan viettää kotosalla, vai mitä? Näin tekevät myös työssäkäyvät ihmiset, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia lomatukiaisiin. Miksi sitten osalle porukkaa katsotaan tarpeelliseksi "tukea" jotain täyshoitolomaa kodin ulkopuolella eli siis matkaa? Tajusitkohan nyt, toivottavasti.

Summa summarum: lomamatkat pitäisi maksaa itse, eivät ne kuulu yhteiskunnan maksettaviksi. Kun ei sitä rahaa jaettavaksi muutenkaan tahdo riittää!

Mutta olen ap:n kanssa samaa mieltä tässä asiassa. En ymmärrä, miksi loma kodin ulkopuolella on niin tarpeen vaikkapa kotiäidille, kun tavalliset työtätekevätkään eivät välttämättä voi matkustaa lomalle (urheilukeskukseen täysihoidolle) kuin muutaman vuoden välein?

Nykyään elinkustannukset ovat todella suuret, palkkataso pieni ja verotus vie suuren osan palkasta jo ennen tilille tuloa. Eli voisi joskus miettiä niitä tavallisia suomalaisia, jotka raatavat päivästä toiseen jollain parin tonnin kuukausipalkalla...