Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuettu loma -ketjusta rupesin ihmettelemään

Vierailija
27.09.2011 |

Mihin tarvitsee tuettua lomaa esim. kotiäiti, jonka mies on opiskelija? Eikö lomaa tarvitse TYÖSTÄ, ei kotonaolosta.

Järjetöntä rahojen tuhlausta tämäkin, saisivat lopettaa moiset tukemiset kokonaan. Lomalle mennään, kun rahaa on. Jos ei ole rahaa, niin ollaan kotona. Niin me muutkin teemme!

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei ole elävässä elämässä näin... vaan laiskuus ja hyväksikäyttö rehottaa. Lakkaa lukemasta satukirjoja!

Katsos, kun elämä voi tosiaan muuttua. Vaikka kummallakin olisi vakituiset ja hyvätuloiset työpaikat ennen lasten hankintaa, se ei estä sitä, että joskus voi olla tukien varassa elävä ja tuetun loman tarpeessa.

Hyvin toimeentuleva pari saa lapsen. Lapsi on pahasti allerginen ja sairastaa hankalaa astmaa, joten hoitoon lasta ei voi viedä, joten äiti jää kotiin. Isälle lapsiperhe-elämä ei olekaan kivaa ja hän lähteekin työpaikan nuoren sihteerin mukaan. Äidin työpaikka tekeekin konkan, uutta työtä ei löydy, joten äiti päättää hankkia uuden ammatin. Kyllä minun mielestäni tämä sairaan lapsen opiskeleva yh-äiti on sen viikon tuetun lomansa ansainnut.

Vierailija
42/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tukevat Akavan A-lomia, joka myöntää tuettuja lomia liittojen jäsenille. Akavan jäsenet ovat korkeasti koulutettuja, eli näin niitä pelirahoja uppoaa hyväosaisten lomailuun. Siitä vaan hakemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellinen ja pahansuopa avaus:)

Mä en ikinä, koskaan jaksaisi olla kateellinen tuetuista lomista en opiuskelijalle, en työttömälle, en kotiäidille. Olen itse saanut työn puolesta viikon kuntoutustoimintaa ja se tuntui niin ihanalta että melkein itkin, tuntui ihanalta saada aikuisena, kaikkien stressitekijöiden keskellä "huolenpitoa". MInusta kaikki ihmiset ansaitsevat vastaavaa- ja ne joilla on rahaa, saavat sitä joka tapauksessa itse ostamalla. Kaikissa elämäntilanteissa ihminen voi uupua, ja kun saa ajoissa apua, jaksaa taas kannatella elämäänsä. Kalliimmaksi käy jos köyiä ja väsyneitä potkitaan päähän.

Vierailija
44/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tukevat Akavan A-lomia, joka myöntää tuettuja lomia liittojen jäsenille. Akavan jäsenet ovat korkeasti koulutettuja, eli näin niitä pelirahoja uppoaa hyväosaisten lomailuun. Siitä vaan hakemaan!

Korkeasti koulutettu ei ole sama asia kuin hyvätuloinen.

Vierailija
45/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat lomatukia. =D

Vierailija
46/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenten keskiansiot ovat korkeampia kuin keskivertotyössäkäyvällä. Mutta niitä tuettuja lomia voi tosiaan Akavan jäsenet hakea tuloihin katsomatta.

Vierailija
47/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika helposti. Ei sellainen pienipalkkainen duunari. Pienipalkkainen duunariperhe viettää lomat kotona eväsretkeillen.

Vierailija
48/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitihän se vasta lomaa tarvitseekin. Tuetut lomat on tarkoitettu vähävaraisille tai muuten sosiaalisesti vaikeassa tilanteessa oleville. Pikkuhiluja, eivät kaada tämän maan taloutta suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
49/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeämättömiä!!! Ihan yököttää! Vaikka itsellä on kaikki hyvin, silti sen huono-osaisemman alta halutaan vetää matto alta. Tällaisen mallinko annatte lapsillekin?

Vierailija
50/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenten keskiansiot ovat korkeampia kuin keskivertotyössäkäyvällä. Mutta niitä tuettuja lomia voi tosiaan Akavan jäsenet hakea tuloihin katsomatta.

Max. keskituloisia, iso osa pienituloisia.

Vierailija
51/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellinen ja pahansuopa avaus:)

Mä en ikinä, koskaan jaksaisi olla kateellinen tuetuista lomista en opiuskelijalle, en työttömälle, en kotiäidille. Olen itse saanut työn puolesta viikon kuntoutustoimintaa ja se tuntui niin ihanalta että melkein itkin, tuntui ihanalta saada aikuisena, kaikkien stressitekijöiden keskellä "huolenpitoa". MInusta kaikki ihmiset ansaitsevat vastaavaa- ja ne joilla on rahaa, saavat sitä joka tapauksessa itse ostamalla. Kaikissa elämäntilanteissa ihminen voi uupua, ja kun saa ajoissa apua, jaksaa taas kannatella elämäänsä. Kalliimmaksi käy jos köyiä ja väsyneitä potkitaan päähän.

Vierailija
52/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2010 tilastojen mukaan 81 prosenttia akavalaisista on suorittanut vähintään alemman korkeakouluasteen tutkinnon. Keski-ikä on 42 vuotta ja keskipalkka vuonna 2009 oli 4070 euroa kuukaudessa.

Lähde: Akava

Vierailija
53/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ITSE valinnut sen vähävaraisuuden... Pieni, mutta aika hitsin merkittävä ero.

Kotiäitihän se vasta lomaa tarvitseekin. Tuetut lomat on tarkoitettu vähävaraisille tai muuten sosiaalisesti vaikeassa tilanteessa oleville.

Vierailija
54/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2010 tilastojen mukaan 81 prosenttia akavalaisista on suorittanut vähintään alemman korkeakouluasteen tutkinnon. Keski-ikä on 42 vuotta ja keskipalkka vuonna 2009 oli 4070 euroa kuukaudessa.

Lähde: Akava

Tuo keskipalkka ei paljoa lohduta luokanopettajaa, jolla kilahtaa tilille 1700 e kuussa. (esim. paras ystäväni)

Mutta tämä on niin ohi aiheen, etten enää tästä palaa jankkaamaan.

Vierailija
55/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea perhetilanne riittää syyksi tai sosiaaliset ongelmat.

Vierailija
56/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivot siitä ratakiskosta vai miten ne on niin tyhmiä? Kateellisiako ne on vai mitä? Hakekoot itse niitä lomia jos niin koville ottaa. Nehän käyttäytyvät aivan kuin ne rahat niihin lomiin olisi niiden omista pussista.

Vierailija
57/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea perhetilanne riittää syyksi tai sosiaaliset ongelmat.

Hopi hopi sitä lomaa nyt ap hakemaan!

Vierailija
58/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan lomalle eikä siihen kotiäitinä ole varaa, niin mennään töihin. Ja jos siitä palkasta ei riitä rahaa lomiin, niin sitten pohditaan, olisiko mahdollisuutta tuettuun lomaan.

Musta toi on todella outo ajattelumalli, että jonkun muun (oli sitten RAY, sossu, whatever) pitäisi kustantaa mamman täysihoitolomat jos on itse tehnyt sen valinnan, että jää kotiin.

on ITSE valinnut sen vähävaraisuuden... Pieni, mutta aika hitsin merkittävä ero.

Kotiäitihän se vasta lomaa tarvitseekin. Tuetut lomat on tarkoitettu vähävaraisille tai muuten sosiaalisesti vaikeassa tilanteessa oleville.

Vierailija
59/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi rahaa tulee n. seitsemän kertaa enemmän kuussa kuin opintotuesta. Tämän voin sanoa ylemmän korkeakoulututkinnon opiskelleena ja nyt pari vuotta työelämässä olleena.

En todellakaan kadehdi opiskelijoita, tai opiskelijavanhempien mahdollisia tuettuja lomia. He ovat varmasti sen ansainneet.

Vierailija
60/90 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ainakaan kannata kadehtia. Ei ne mitään kahden viikon Thaimaan-reissuja ole, vaan viikko jossain kuppasessa hotellissa kuten vaikka Saarijärven Summassaaressa. Matkat pitää yleensä maksaa itse tai sitten niissä on omavastuuosuus. Tuskinpa kukaan kovinkaan usein menisi tuollaisiin paikkoihin omilla rahoillaan.