Nuukuustarinat hakusessa!!
Eli tutun tempaus sai miettimään että onko kitsaudella enää mitään rajaa!? Onko sinulla tuttua joka on visu ku mikä? Jaa tarinasi niin saadaan kauhistella! (omani kerron jahka pääseen koneelle naputteleen)
Kommentit (260)
kun on baarissa, niin selittää joka kerta, kuinka lompsa "unohtunut" kotiin ja sellaisella äänensävyllä, että odottaa jonkun tarjoavan hänelle. Ihan yleisen vitsin kohde jo tää lompakon unohtelija :)
kaupassa ja mummo tuli ostamaan suodatinpusseja. Melittapusseja ei sattunut juuri silloin olemaan ja tarjosin samaa kokoa Saludo-pusseja. Mummo sanoi, ettei hän niitä ota, kun ne eivät kestä pestä, Melitta-pusseja voi pestä kolmekin kertaa ja käyttää uudelleen. Ja eräs tuttu rouva puolittaa astianpesuainetabletin säästääkseen. Paras on kyllä äitini: Hän ei voi laittaa dosettiaan kiinni nepparilla (joka siinä on mukana), koska se voi mennä rikki ja sitten se ei pysyisi enää kiinni. (Lupasin, että ostan hänelle uuden dosetin, jos näin pääsee käymään, että neppari hajoaa) Toinen, että oma äitini ei raski mitata usein verenpainette, kun patterit kuluu. Pakko oli luvata siihenkin, että mittaa vaan sitä painettaan, niin usein kun on tarvis, minä kannan hänelle niitä pattereita siihen laitteeseen!
Puhiksi ei ole kukaan vielä nimitellyt, olen paremminkin iloinen tuhlari, mutta nuo vedän aina saksilla kahtia; kokonainen on liikaa ja turhaa tuhlausta, meidän astiat puhdistuu hyvin puolikkaallakin.
Ja ymmärrän tietyllä tavalla vanhuksia, jotka kierrättävät wc-paperin, elmukelmun, suodatinpussit yms. Itse en sitä tekisi, mutta hieman onkin erilähtökohdat kuin pula-ajan eläneillä ihmisillä. Mutta sitä en ymmärrä, että säästötoimenpiteillä aiheutetaan haittaa. Esim. pidetään jääkaappia niin pienellä, että ruoat eivät säily tai kytketään talosta ilmastointijärjestelmät pois päältä. Enkä hyväksy sitä, että säästäväisyyden nimissä käytetään toisia hyväksi ja jopa varastetaan.
On kans piehyden perikuva.
Hamstraa kaikkea tavaraa sillä seurauksella että sillä on kotitilallaan nyt kaikki mahdolliset vierasmajat,saunat,vessat, terassit jne täynnä tavaraa, mitä joskus voi vielä tarvita.
Mitään ei saa heittää pois, vaan kaikki täytyy säilyttää.
Juhlista sekin kerää kaikki paperit, jopa kertakäyttöpöytäliinat, ja käyttää niitä sitten vessapaperina!!!! Onneksi sillä on ulkohuussi, eihän mitkään putket kestäis tollasta.
Se ostaa kerralla jostain kaupasta paketti-autollisen -50%:sta kamaa ja sitten se niitä hautoo pakkasissa. En tiedä tuleeko se sitten niin halvaksi, kun on 10 pakastinta kokoajan täytenä syömässä sähköä.....
Kaikista eniten mummoni säästäväisyydestä kertoo se, että hänellä on tila tosiaan isojen vesistöjen rannalla, mistä pumpataan vesi saunaan. Olin kerran hänen kanssaan saunassa ja häneltä jäi yksi kauhallinen vettä käyttämättä. Jätti kauhallisen vettä siihen saunan lauteille ja sanoi "käytä sinä tämä pois, kun ei sitä raaski heittää poiskaan":D Musta se oli niin hauskaa, kauhallista vettä ei voi tuhlata,vaikka samaa vettä on järvet ympäriinsä täynnä:D
pistää työpaikan omat joulukortit kaikille tutuille. Ei tartte itse maksaa korteista eikä postimerkeistä, kun firma maksaa kaiken.
Kenkiä paikkailee jeesusteipillä. Näitä 'avaruusbootseja' on muutama pari.
Kertakäyttöisiä pikkuhousunsuojia pestään ja käytetään uudelleen.
Samaa kahvikuppia käytetään muutama päivä, eikä pestä sitä välillä. Kahvia lämmitetään mikrossa, eikä sitä heitetä pois, ennenkuin kaikki on juotu. Näin säästyy vettä ja sähköä.
tavallisten sortsien persuksiin jotain täytettä.
ottaa aina kahvilasa halvimman pullan jos joskus ylipäätään raaskii lähteä kahville ja marmattaa kovaan ääneen leivosten hintoja. Reissuihin hän tekee aina omat eväät joita syö sitten huoltsikalla kun muut tilaa ruuan jne. Ei nappaa kitupiikin seura, ei
helpompaa laittaa vaan ruokalusikallinen jauhetta astianpesukoneeseen...
Siis mulla on semmonen vakilusikka ja vakuutan että on nopeempaa kuin jonkun tabletin katkaseminen.
Eilen iski pihiys, kaupassa ois ollu tosi halvalla ihan hyviä lasten gollege-housuja (5e). Otin ne jo kärryyn, mut sit vein pois, kun lapsi ei niitä oikeasti tartte, housuja on vielä. Jos ei ois näin pa koko ajan, niin oisin ottanu.
on pihein tuntemani ihminen.
- Ostaa kaikki huonekalut mahdollisimman halvalla jostain kierrätyskeskuksesta - kämpässä näyttää ja haisee kirpputorilta.
- Ei heitä koskaan mitään tavaraa pois, ei edes puhkikulutettuja kenkiä.
- Ja tässä paras. Kun menimme mieheni kanssa naimisiin kolmisen vuotta sitten, pidimme häät hotellissa, jossa vieraiden piti maksaa majoituksestaan tyyliin 90 euroa/2hh. Siskonmies oli sitä mieltä, että he eivät maksa mitään hotellihuoneita vaan nukkuvat autossa hotellin pihalla! Uskomatonta! Lopulta he kuitenkin ottivat huoneen. Sisko oli vissiin sen verran tiukkana... :D
Häpeäisin silmät päästäni, jos oma mies olisi noin nuuka.
Mieheni täti käy eläkeläisvuorolla uimahallissa saunassa ilmaiseksi kerran viikossa ja kehuskelee sitten ettei tarvitse kotona lämmittää ikinä saunaa.
mutta mikä idea on rakennuttaa taloon sauna, suihku ja uima-allas jos pitää nuukuuksissaan sitten kuitenkin käydä vain kerran viikkoon saunassa, sekin uimahallilla?
Näitä lukiessani totean vain etten itse ole tippaakaan nuuka.
- Ostaa kaikki huonekalut mahdollisimman halvalla jostain kierrätyskeskuksesta - kämpässä näyttää ja haisee kirpputorilta.
- Ja tässä paras. Kun menimme mieheni kanssa naimisiin kolmisen vuotta sitten, pidimme häät hotellissa, jossa vieraiden piti maksaa majoituksestaan tyyliin 90 euroa/2hh. Siskonmies oli sitä mieltä, että he eivät maksa mitään hotellihuoneita vaan nukkuvat autossa hotellin pihalla! Uskomatonta! Lopulta he kuitenkin ottivat huoneen. Sisko oli vissiin sen verran tiukkana... :D
Pari vuotta sitten jäi todellakin väliin häät, jossa häävieraiden toivottiin yöpyvät Klaus K:ssa. Olis tullut meille häät matkoineen, lahjoineen, yöpymisineen, vaatteineen ym. maksamaan n. 1000e.
näihin lahjapapereiden säästelijöihin, niin ja lahjanarutkin se laittaa talteen. Jossain vaiheessa kun papereissa saattoi olla jo kolmekin eri nimeä, niin ei enää toteltu ohjeita avata paketti nätisti, vaan revittiin ne paperit :)
Vaatehuoneet ja kesämökin kaikki säilytystilat on ihan täynnä tavaraa. Uusia vaatteita löytyy mummolle varmaan niin paljon, ettei enää tarvitse mitään ostaa. Mutta kun eihän niitä voi käyttää, kun vanhatkin on ihan hyviä. Kerran satuin menemään kylään aikaisin aamulla ja mummo siinä oli vielä yöpaidassa. Totesin vaan, että eiköhän olisi syytä ottaa uusi yöpaita kaapista, kun vanhassa oli mm. päänmentävät aukot kainaloiden kohdalla. Ei kuulema, kun oli tuuletus kohdallaan :) Onneksi mummo osaa itsekin nauraa tälle nuukuudelleen. Lahjaksi olen nykyään ostanut vain sellaista, mitä ei voi säilöä.
Kaikki mun 5v tytölle hänen antamat lahjat on kirpputorilta/torilta ostettu. Toisaalta torilta ostetut on välillä myös kivoja (esim. viimeksi sai nyt syksyksi itse neulotun hatun, oli mummo myynyt torilla 5eurolla).
Asuvat mun äidin kanssa omakotitalossa. Vesi lämpeää vain yösähköllä, monta kylmää suihkua on tullut koettua. Sillon otti kyllä päähän ja kovaa kun mun tyttö oli vauva ja illalla lämmin vesi loppu kun olis pitänyt tytön kakkapeppu pestä. No äiti laitto kattilaan vettä lämpeemään että saatin tytön peppu pestyä :D
Keittiössä on sellanen pitkä lamppu mitä on yleensä koulun/työpaikan katoissa/käytävillä. Siitä meinas se muovikupu tippua niin faija kääri siihen metallinauhaa ympärille.
v. -90 rakennettu talo alkais kaivata remppaa, mutta eihän sitä kuulema viitti rempata kun on mun siskon 9v kissa joka kuulema raapii heti uudet pinnat rikki. (yhdessä olohuoneen seinän kulmassa on kissan kynnen raapimajälkiä).
Kaiken huippu on että mun isä tienaa n.3500-4000e/kk, mutta ajaa vuoden 98 malli wolkkarilla ja talokin on varmaan vaan alle 100 000 e arvonen tossa kunnossa. Ja isä otti 40 000e "remonttilainaa" mutta pelas pörssissä, kännissä sano et on kymppitonni vaan jäljellä enää. Niin kauan kun muistan niin on pelannut pörssissä kaiken ja sit on ollut kiree äidille ja meille lapsille ku on pörssit romahtanut. Ja vaikka tienaa noin hyvin niin oikeesti elää kuin tienais kuin pienipalkkainen eli tyyliin 1500e/kk!
Me saatiin siskon kanssa yhdet ainoat uudet pyörät lapsena (yläasteella, makso 99e). Aina kaikki hommas kirppareilta, luistimet, sukset jne.
Isälle myös alkoholi maistuu ja käykin aina viikonloppuna ryyppyreissuilla, kännissä tarjoaa kaikille tutuille ja ajelee taksilla ihan mielin määrin. Kerran jouduin kännikuskiksi niin tankkasi mun auton kiitokseksi 20eurolla! :D
Äiti on myös melkein yhtä pihi. Tosin hän sentään uusia vaatteita/leluja ostaa lahjaksi tytölle, mutta kaikki huonekalut on eri sorttia ja 90-luvulta kun halvalla on saanut. Kerran on nuorena kampaajalla käynyt, muuten leikkaa ja värjää aina itse hiukset.
Sori sekava teksti kirjotin vain mitä sylki suuhun toi.
Tää ei oo piheyttä mut kaikkein törkein juttu mitä isä on laiskuuttaan tehnyt niin viime talvena vaihtoi äidille vaan 2 talvirengasta!! Äiti ihmetteli kun ei meinannut työmatkalla päästä yhtä kirkonmäkeä ylös niin isä sano et kai se on ne talvirenkaat taaksekkin vaihdettava :(
En ois ikinä antanu anteeks jos äidille olis jotain vakavaa sattunut :(
Eräs tuttu pariskunta maksatti häänsä vierailla. Eli vieraat joutuivat itse maksamaan ruokansa ja juomansa. Kiitoskorttiakaan ei koskaan kuulunut. Postimerkitkin kun maksaa.
ei ole aikoihin käynyt kotona lainkaan suihkussa. Säästyyhän siinä vettä...
keitti koko päivän aina samoista puruista kahvia. Jos tuli joku talon ulkopuolinen käymään, laittoi pari lusikallista uutta kahvia sekaan. Oli niin järkyttävää kahvia ettei sitä kukaan juonut. Aina oli kuitenkin sitä otettava, ja kaadettava vaivihkaa pois, koska muuten seuraavanakin päivänä sai samoilla puruilla keitettyä kahvia. Sama homma teepussien kanssa. Niitä kyllä piti käyttää monta monituista päivää.
Talouspaperia ei ollut, vanhoista paidoista leikattuja rättejä joita sitten pomo pesi.
Yksi tuttava perhe polttaa kaikki roskansa. Siis muovitkin. Eivät hommaa roskista koska haluavat säästää. Heiltä meni suihku rikki joten peseytyvät vessassa käsisuihkun avulla. Kenkiä teipataan (vesisateella laitetaan muovipussi kenkään).
Yhden kaverin ex-mies ei juo muuta kuin juhlissa joissa on ilmainen viina. Kerran yksissä häissä suuttui oikein kunnolla kun vieraille oli n. 5 annosta alkoholia ilmaiseksi, loput olisi itse pitänyt ostaa. Lähti heti kun oli nuo saanut juotua. Yöpyykin usein juuri autossaan, koska ei halua maksaa taksia, bussia tai bensoja kenellekään.
Entinen opiskelukaveri varasti aina koulusta vessanpaperit, kynät, paperit ja vihot. Kyseessä opiskelija jolla erittäin paljon rahaa.
Kaikilla näillä henkilöillä on siis rahaa kyllä, ja varmasti onkin kun joka ikisessä asiassa nuukaillaan.
Lisääkin juttuja olisi, mutta vielä liian väsy :)
kun oli kylässä toisen kaverin luona. Kaveri pyysi maksun (käytetystä) muovikassista.
hyve, samoin kierrätys. Ihmiset, jotka hamstraavat esim. juhlien ruokapöydistä mukaansa kaikkea mahdollista kotiinsa eivät ole nuukia, vaan ahneita.