Kerro joku nippelitieto, jota et usko muiden välttämättä tietävän
Eduskuntatalossa on 14 pylvästä :D
Ja tuon tiedän, koska aikoinaan yläasteelle ja lukioon kulkiessani laskin ne pylväät monta kertaa ratikassa istuessani.
Kommentit (284)
Eikä kani osaa itkeä
Sillä ei siis tule kyynelnestettä samoin kuin monilla muilla elukoilla.
Kun ei pysty vuodattamaan kosmetiikkamyrkkyjä silmistään, vaan tutkijat pääsevät näkemään aidon tuhon kaikkinensa kanin silmistä.
jos sen leikkaa kylmällä vedellä valellulla veitsellä (huljauttaa veitsen vaikka parikin kertaa leikkuun aikana kylmän raanan alla).
kädet saa olla myöskin märät kun leikkaa sipulia. Mulla on vielä kylmä raana vieressä juoksemassa silppuamisen ajan, niin ei kyllä kyynelkään tirahda.
Se on turvonnut kukkapohja. Siemenetkin ovat pinnassa, eivät sisällä kuten varsinaisissa marjoissa.
kaupoissa myytävät banaanit ovat lajiketta nimeltä Cavendish ja ne ovat kaikki toistensa "identtisiä kaksosia" vaikka tulisivat ihan eri puolilta maailmaa.
on keinotekoisesti elvytetty kieli, joka perustuu Raamatun muinaishepreaan. Heprean kieli kuoli puhuttuna kielenä yli 2000 vuotta sitten, jo Jeesuksen aikaan israelilaiset puhuivat arameaa. Hepreaa alettiin elvyttää käyttökieleksi 1700-luvulla, ensin kirjoitetussa muodossa, myöhemmin sionistit loivat siitä myös puhekielen.
Mansikka ei ole marja. Se on turvonnut kukkapohja. Siemenetkin ovat pinnassa, eivät sisällä kuten varsinaisissa marjoissa.
Nyt on tullut jo 2 eri väitettä, 1 sanoi hedelmä, toinen turvonnut kukkapohja ja itse muistan opetetun että se on epähedelmä????
Mansikoiden kukkapohjus paisuu hedelmöittymisen jälkeen pohjushedelmäksi eli pohjusmarjaksi, jota myös sanotaan mansikaksi. Tavallisessa kielenkäytössä sitä pidetään marjana, mutta kasvitieteessä yleisesti käytetyn määritelmän mukaan se on epähedelmä, koska hedelmällä tarkoitetaan vain sikiäimestä muodostunutta solukkoa.[2] Tässä mielessä mansikoiden varsinaisia hedelmiä ovat pähkylät eli pienet siemenet pohjusmarjan ulkopinnalla. Mansikat leviävät siementen lisäksi myös rönsyjen avulla
Varmasti kaikki terveydenhoitoalan ihmiset tämän tietävät mutta itse en tiennyt...hammaslääkäri tämän sanoi minulle, kun ihmettelin, miten ihmeessä puudutusaineen vaikutus tuntuu niin selkeästi vain toisella puolella päätä, ja toisella ei ollenkaan.
Iirin kielessä ei ole vastinetta sanoille kyllä tai ei
Mun käsittääkseni muissakaan kelttikielissä ei ole. Siksipä kelttialueiden englannin murteissa vastataan vaihtoehtokysymykseen näin:
"Are you sure?"
"I Am."
Mä olin aina ihmetellyt, mistä tuo puhetapa johtuu, kunnes kuulin tuosta kyllä- ja ei-sanojen puuttumisesta.
Eikä kani osaa itkeä. Sillä ei siis tule kyynelnestettä samoin kuin monilla muilla elukoilla.
Just keväällä käytin kania kyynelkanavahuuhtelussa.
Oli niin uskomaton juttu, etten luottanut wikipediaankaan, vaan googletin pidemmällekin ;-)
Nyt tiedän...
että satavuotinen sota ei oikeasti ollut satavuotinen sota?
porvarillinen hämärä, nauttinen hämärä ja astronominen hämärä.
Polvilumpion latinankielinen nimi on patella
ovat ihmisten lisäksi ainoita eläimiä jotka harrastavat seksiä huvikseen.
30-vuotinen sota, kauanko se kesti?
Siis naama voi näyttää nuorelta, mutta kun hymyilee, asiantuntija näkee ienten tilasta (paljonko ovat vetäytyneet pois hampaiden päältä) ihmisen iän melko tarkasti.
Eräs hammasteknikko kertoi.