Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanotte lääkityksistäni? Olen jatkuvasti väsynyt ja voimaton, johtuuko lääkkeistä?

Vierailija
26.09.2011 |

Eli minulla menee päivittäin seuraavat lääkkeet:

Thyroxin 1 tbl

Beclomet 2 suihketta per pv

Venlafaxin 300 mg

Isotretinoin Actavis (Roaccutan) 2 kapselia

Eli vakiolääkitys tuo, lisäksi tarvittaessa yskänlääkettä ja särkylääkettä. Päänsärky ja väsymys jokapäiväistä!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottiseen jännittämiseen. Vähensin tänään itse annosta yhden kapselin verran eli 75 mg. Kysyn lääkäriltä jatko-ohjeet. Kuinka pian tämän saa ajettua alas? Ja kuinka pian täysin poistuu elimistöstä? Entä, tuleeko hirveät vieroitusoireet? Pelottaa :( ap

lääkkeen?

Vierailija
2/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla esim. kilpirauhasarvot kunnossa? Mulle ei riitä tuo annostus, nyt syön 1,5 tablettia ja olo on ihan erilainen kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oli taannoin juttua miten pahan alku se on.

Kyllä kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä ja jutella vaihdosta.

Sitä mä veikkaan. Tuttu lääke. Ollut itselläni. Sitä ennen efexor depot.

Vierailija
4/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan. Tosin, olen harkinnut hankkiutua siitä eroon.

ap

Vierailija
5/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

venlafaxin, eikö se ole sama kuin efexor?

Vierailija
6/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt että kyseessä on sama lääke.

ap

Vierailija
7/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan. Tosin, olen harkinnut hankkiutua siitä eroon.

ap

Ja varmaan löytyy tietoa googlettamalla.

Vaarana oli juuri venlafaxin yhdistettynä muihin lääkkeisiin. Niitä oli listattu mitä mm oli. Tästä on jokunen viikko aikaa, kun siitä oli juttua mediassa.

Pahimmillaan aiheuttaa kuoleman. Oli oletettu että vuositain jotain 20-20 kuolemaa johtu noista.

Tarkoituksena ei ole peloitella. Kertoa se mitä jutussa oli.

Vierailija
8/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se edullisempi versio.

Efexor ei ollut "vaarallisen lääkkeen"listalla.

Vierailija
9/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan. Tosin, olen harkinnut hankkiutua siitä eroon. ap

omatoimisesti. Väsymyksesi saattaa johtua piilevästä masennuksesta, ehkä et ole vielä parantunut kunnolla. Jotakin vartenhan sulle on tota mielialalääkettä määrätty. Hyvä lääke.

Vierailija
10/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarvitset isompaa Thyroxin-annosta. Onko astman hoito kohdillaan? Hoitamaton astma voi myös aiheuttaa kuvatunlaisia oireita.

Vierailija
11/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottiseen jännittämiseen.

Vähensin tänään itse annosta yhden kapselin verran eli 75 mg. Kysyn lääkäriltä jatko-ohjeet. Kuinka pian tämän saa ajettua alas? Ja kuinka pian täysin poistuu elimistöstä? Entä, tuleeko hirveät vieroitusoireet? Pelottaa :(

ap

Vierailija
12/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt sitä 17-vuotiaasta! Nämä lääkärit ovat niin sekoja, että en syö enää mitään nykyaikaisia lääkkeitä. Kun aloitin Thyroxinin niin se oli valmistettu kuolleesta ihmisestä ja piti sulattaa kielen alla.

Setäni, joka oli suuren sairaalan ylilääkäri ja hoiti syöpäpotilaita, ei ottanut mitään lääkitystä kun hän sairastui itse syöpään.

Parempi niin.

Vierailija
13/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme jättäneet lääkkeet pois jokin aika sitten emmekä enää mene mt-toimistoon. Saavat valepoliisit hakea sinnekin kuten muihinkin paikkoihin suljettujen ovien taakse kuukausiksi.

Täällä Suomessa tapahtuu mielettömiä asioita!

TÄMÄ ON TOTTA - MAA KEINUU MONEN ALLA!

Vierailija
14/17 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se edullisempi versio. Efexor ei ollut "vaarallisen lääkkeen"listalla.

venlafaksiini on kuin Efexor, joten samat vaikutukset ja yhteensopimattomuudet jne. Sen tiedän että joidenkin vahvojen särkylääkkeiden kannsa venlaf. ei sovi, onko muitakin?

Vierailija
15/17 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajettu sairaalassa venlafaxin alas annoksella 37,5 mg per 2 vkoa, ei tullut muita lopetusoireita, kuin lieviä sähköiskun kaltaisia tuntemuksia alkupäivinä pari krt päivässä, lievää hikoilua ekalla viikolla ja  eka yö oli uneton, mutta multa pudotettiin myös Ketipinoria samalla 600 mg, joten se johtui siitä. Jotkut kestävät jopa 75 mg pudotuksen parissa viikossa, mutta itse olen syönyt venlaa jo 15 v. joten ei onnistunut kokonaan lopetus ja vaihtaminen Voxraan ( halusin lopettaa tupakanpolton, sama lääke kuin Zyban, mutta Voxra nimellä 100 % korvattava ). Kotona tiputin sitten toisenkin 37,5 mg ilman mitään sivuoireita eli annokseen 75 mg. Kokonaan en kuitenkaan venlaa lopettanut, koska on ainut paniikkihäiriöihin auttava lääke. Nyt menee taas 150 mg/ aamu. Venlan nosto takaisin 150 mg:aan väsytti reilun kaksi kk, caina sama juttu etenkin nostojen yhteydessä se väsyttää tosi paljon, joten jos annostasi on äskettäin nostettu, se voi tosiaan väsyttää. Tätini oli Wyethin lääke-edustaja 2000-luvun alussa ja myi mm. Efexoria. Hän kertoi, että toiset ottavat annoksensa iltaisin juuri tuskaisuuden helpottamisen ja unen laadun paranemisen vuoksi. Kokeilin sitä itsekin, eikä ollut mitään ongelmaa, vaikka annos oli suurimmillaan 225 mg. Efexorilla ei ole juurikaan yhteisvaikutuksia alkoholin tai muiden lääkkeiden kanssa, lukuunottamatta MAO-estäjät, mäkikuisma,Tramal, Temgesic, triptaanit sekä atsolisukuiset sienilääkkeet suun kautta otettuna.  jotka kaikki vaikuttavat saman serotoniinikanavan kautta, jolloin vaarana on joko serotoniinioireyhtymä tai vielä vaarallisempi neuroleptisyndrooma. Serotoniini oireyht. oireita ovat levottomuus, pahoinvointi, sydämen tykytys ja hermoston kiihtyneisyys, sekä mahdollisesti krampit ja tajunnan tason häiriöt. Neuroleptisyndrooma on vaarallisempi, mutta myös hyvin harvinainen, oireet samanlaisia mutta paljon rajumpia. Kuitenkin venla vaikuttaa kolmeen välittäjäaineeseen yli 150 mg:n annoksilla ( serotoniini, noradrenaliini ja dopamiini ) joten pieni riski on olemassa. Kyllä venlasta pääsee eroon, mutta kannattaa miettiä myös, onko se lääke sellainen, että parantaa toimintakykyäsi ratkaisevasti. Kortisonikin väsyttää monia sekä Roaccutan, joka on vahva lääke, joten suosittelen ottamaan yht. lääkäriin. Kilppariarvot ja perusveriarvot olisi hyvät tarkistaa. Mulla jäi masiksen takia ruokavalio tosi yksipuoliseksi ja rauta-arvot romahtivat lähelle 80.  Toivon sinulle parempia päiviä, tsemppiä!!

Vierailija
16/17 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muusta tiedä, mutta masennuslääkkeitä ei kilppariongelmainen saisi syödä. Kun arvot kohdillaan, pitäisi "masennuksenkin" helpottua.

Vierailija
17/17 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeiden vaikutus on tutkitusti lähinnä lumetta, lääkkeitä tulisi määrätä vain lähinnä vakavissa masennustapauksissa jos niissäkään. Suosittelen lopettamaan tuon venlafaksiinin.