Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä tuli paha mieli lapseni puolesta.

Vierailija
26.09.2011 |

Meidän rivarialueella asuu toinen lapsiperhe, joiden kanssa ollaan vähän enemmän tutustuttu. Tänään taas törmäsin aamupäivällä tuohon perheeseen, heidän 3v lapsi tuli pihaan äitinsä kanssa kun mekin siinä leikimme. Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. Ei siinä mitään, sellaisia ne lapset on.

No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua.

Sitten ne koululaiset lähti, ja tuo naapurinpoika jäi pihaan pallonsa kanssa. Pompotteli sitä ihan tyttöni vieressä. Tyttö sanoi pojalle, että "minäkin palloa?", mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ.

Tyttö alkoi itkemään, ja minä sanoin että kuule me voidaan ostaa sulle synttäreille oma ilmapallo. Mutta voi kuinka harmitti.

Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla eikä äitinsä puuttunut lainkaan. Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa, ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut.

Onneksi on sunnuntaina ne synttärit, niin saa tyttö siellä sitten sielunsa kyllyydestä ilmapallotella.

Kommentit (245)

Vierailija
41/245 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halooo siis 2-vuotiasta ei otetu koululaisten leikkeihin. Ei tulisi mieleenikään päästää noin pientä sotkemaan isompien leikkejä vaikka kyseessä olisi oma serkku tai sisarus.

Vierailija
42/245 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 2-vuotiaalla ole mitään asiaa koululaisten leikkeihin, turha itkeä, että lapsi jää ulkopuolelle!

ei isommat lapset välttämättä välitä pienen 2-vuotiaan kanssa leikkiä!!

lapselle on typerää opettaa, että kädestä saa repiä toisen lelut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/245 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti 3-vuotias poika ei halua itse leikkiä tämän 2-vuotiaan TYTÖN kanssa, mutta äitit nyt vaan sattuvat olemaan kavereita keskenään ja vähän niinkuin pakottavat lapsensa leikkimään keskenään!

synttärikutsukin varmasti vaan äidin päättämä!! tuskin lapsi itse on halunnu synttäreilleen kutsua 2-vuotiasta pikkuTYTTÖÄ!!! lol

Vierailija
44/245 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle pitää opettaa jakamista ja sosiaalisia taitoja ei ne opi pyytelemällä ja maanittelemalla! Kummallisia eräät vanhemmat kun oma lapsi saa sanella ihan kaiken.

Vierailija
45/245 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kukaan ole vaatinut että kouluikäisten pitäis leikkiä 2-vuotiaan kanssa vaan kyse on 3v ja 2v lapsesta! Opettakaa niitä kakaroitanne tavoille! Kyllä itse ainakin vastaavassa tilanteessa sanoisin omalle lapselleni että antaa hetkeksi sen pallon toiselle ja sillä siisti! Sillä tavalla olen kaikki 3 lastani kasvattanut ja aina ovat saaneet kiitosta siitä miten osaavat ottaa muita huomioon ja jakaa!

Vierailija
46/245 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minullekin tulee samanlaisista jutuista paha mieli lapsen puolesta, oli se sitten kenen lapsi hyvänsä.

Minä ainakin näen asian niin, ettei kyse ole ilmapallosta tavallaan. Ei se 2-vuotias näet ajattele, että se nyt vaan on halpa ja tyhmä ilmapallo, vaikka se teille useimmille on näemmä vain materiaa tässä jutussa.

Minä näen asian niin, että lapsi on yksinään jätetty jonkin asian ulkopuolelle, tavallaan syrjityksi ja vähätellyksi. Ja sellaista minäkään en halua omien lapsieni kokevan, enkä halua, että he antavat toisille sellaisia kokemuksia, vaan osaisivat ottaa huomioon toisetkin. Lapsenkin pitäisi oppia saamaan iloa siitä, että tuottaa toiselle iloa.

Minusta on hienoa, että on ap:n kaltaisia äitejä, jotka pyrkivät hyvään ja oikeaan. Ja on aika surullista lukea teidän kommentteja, jotka olette muuttuneet jo noista syrjivistä lapsista syrjiviksi aikuisiksi, ettekä enää edes näe siinä mitään korjattavaa.

Vierailija
47/245 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle pitää opettaa jakamista ja sosiaalisia taitoja ei ne opi pyytelemällä ja maanittelemalla! Kummallisia eräät vanhemmat kun oma lapsi saa sanella ihan kaiken.

Eikö tässä tapauksessa sitten ap:n tytär olisi saanut haluamansa jos oikein pitäisi kädestä repiä pallo hänelle :O Niinpä niin... Sitä opetetaan että kaikki saadaan. Jakamista ja sosiaalisia taitoja voi opettaa muullakin tavalla.

Vierailija
48/245 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kukaan ole vaatinut että kouluikäisten pitäis leikkiä 2-vuotiaan kanssa vaan kyse on 3v ja 2v lapsesta! Opettakaa niitä kakaroitanne tavoille! Kyllä itse ainakin vastaavassa tilanteessa sanoisin omalle lapselleni että antaa hetkeksi sen pallon toiselle ja sillä siisti! Sillä tavalla olen kaikki 3 lastani kasvattanut ja aina ovat saaneet kiitosta siitä miten osaavat ottaa muita huomioon ja jakaa!

Mutta koskaan en ole edes uhannut repiä kenenkään lapsen käsistä tavaroita. Ja onnistuuhan se ilmeisesti niinkin ;) Sääli jos joku muu ei muuten osaa lapsilleen jakamista opettaa...

Vierailija
49/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan äiti tahtomattaankin viestitti pojalle ettei tarvitse jakaa lelua tai leikkiä 2vuotiaan kanssa.

Ap eikä hänen lapsensa pyytänyt 3v palloittelemaan ap:n lapsen kanssa, vaan he pyysivät palloa lainaksi! Minustakin homma olisi mennyt niin että lapset olisivat leikkineet YHDESSÄ pallolla, mutta ap näki että hänen lapsensa olisi pitänyt saada KOKEILLA palloa. Se ei ole yhteisleikkiä, vaan ap:n lapsi olisi halunnut pallon 3v:lta. 3v:n äiti viesti että kiva jos lapsi lainaa lelua, mutta ei ole pakko. Toisen kanssa leikkimisen osalta hän ei viestinyt mitään, koska siitä ei ollut puhetta. Jos 3v:n äiti pyysi ap:ta pysymään pihalla, niin eikö se tarkoita että 3v:n ÄITI halusia ap:n jäävän, ei tuo 3v poika.

Ja äiti viestittää että kiva jos lainaa lelua mutta ei ole pakko? Häh. Siitähän 3vuotias varmaan jotain oppii,niinkö?

no mitäs 2-vuotia oppii, jos hän haluaa jonkun toisen lelun, niin se revitään toiselta kädestä ja annetaan lelua haluavalle?

mitä tuosta oppii?

oppii varmasti sen, että jos haluaa jonkun toisen tavaroita saa repiä vaikka ne toisen kädestä :(

Vierailija
50/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitäs 2-vuotia oppii, jos hän haluaa jonkun toisen lelun, niin se revitään toiselta kädestä ja annetaan lelua haluavalle?

mitä tuosta oppii?

oppii varmasti sen, että jos haluaa jonkun toisen tavaroita saa repiä vaikka ne toisen kädestä :(

pojan äiti saattoi olla juttukaveri vailla, joten pyysi heitä vielä jäämään

Vierailija
51/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojan äidin olisi pitänyt opettaa poikaansa antamaan toisenkin kokeilla pallolla leikkimistä eikä anella, että voisitko kenties antaa...

Mutta toisaalta, maailmassa tulee usein paha mieli ja lapsille tekee ihan hyvää opetella käsittelemään pahaa mieltä aloittaen juuri tällaisista pienistä asioista. ON sitten helpompi kestää niitä isoja murheita isompana, kun on pienenä oppinut, että näistä pienistä murheistakin kyllä selviää, paha mieli kestää aikansa ja menee sitten ohi.

Vierailija
52/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka idiootti pitää olla ettei tajua?

Tässä rautalangasta väännettynä:

Ei tarvitse repiä lelua keneltäkään.

Mutta jos pyytää jäämään pihalle leikkimään, voi hetkeksi lainata leluaan tai leikkiä yhdessä sillä lelulla.

Pienet lapset eivät osaa jakaa , me ÄIDIT olemme ne kasvattajat, jotka näyttävät miten leikitään.

Jos lasta ei huvita jakaa leluaan, ei anneta lapsen päättää, vaan ohjataan miten leikki sujuu yhdessä.Miten muuten ne lapset oppii???

Kyllä tämän ketjun perusteella teillä monilla on äitiys hukassa.Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
53/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opetan lapsilleni jakamista, niin että toisen on annettava kokeilla. Tietenkään esim. hiekkalelua, joka sillä hetkellä on käytössä, ei tarvitse antaa, mutta esim. jos saa jonkun uuden lelun, täytyy antaa se toiselle, vieraallekin lapselle hetkeksi kokeiluun, jos sitä pyydetään kauniisti lainaksi.

Eli pallo oli 3v:lla pojalla käytössä, niin ei tarvitse antaa? Mutta koska pallo oli uusi lelu, niin se täytyy antaa, kun sitä pyydetään lainaksi?

Jos lapsella on noin looginen äiti, niin eipä lapsiraukka varmaan oikein tietäisi miten pitää toimia.

Osaakohan tämä ihminen päättää mitä tarkoittaa?

Vierailija
54/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojan äidin olisi pitänyt opettaa poikaansa antamaan toisenkin kokeilla pallolla leikkimistä eikä anella, että voisitko kenties antaa...

Mutta toisaalta, maailmassa tulee usein paha mieli ja lapsille tekee ihan hyvää opetella käsittelemään pahaa mieltä aloittaen juuri tällaisista pienistä asioista. ON sitten helpompi kestää niitä isoja murheita isompana, kun on pienenä oppinut, että näistä pienistä murheistakin kyllä selviää, paha mieli kestää aikansa ja menee sitten ohi.

poikahan oli juuri jakanut koululaistenkanssa pallon ja olisihan tyttökin päässyt mukaan, muttei mennyt.

tytön oma vika kun ei mennyt mukaan leikkiin (tilaisuus kuitenkin annettiin)

poika varmasti halusi välillä pallotella ihan itsekseen (kun oli äskeen jakanut pallon)

miksi pallo olisi pitänyt antaa tytölle, pallohan oli pojan!

lapsilta oltaisiin voitu kysyä myös jos pallottelisivat sillä kahdestaan, ei niin, että tyttö saisi omia pojan pallon ja poika katsoisi vain vieressä KUN HÄNEN PALLOA POMPUTTELISIKIN JOKU TYTTÖ

joten ap on itsekäs ****

kaikki hänen tytölleen ja heti, muista viis, viedään vaikka kädestä, muttakun tyttäreni haluaa, hän HALUAA, joten se hänelle annetaan. VAIKKA VÄKISIN!!!!

Vierailija
55/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka idiootti pitää olla ettei tajua? Tässä rautalangasta väännettynä: Ei tarvitse repiä lelua keneltäkään. Mutta jos pyytää jäämään pihalle leikkimään, voi hetkeksi lainata leluaan tai leikkiä yhdessä sillä lelulla. Pienet lapset eivät osaa jakaa , me ÄIDIT olemme ne kasvattajat, jotka näyttävät miten leikitään. Jos lasta ei huvita jakaa leluaan, ei anneta lapsen päättää, vaan ohjataan miten leikki sujuu yhdessä.Miten muuten ne lapset oppii??? Kyllä tämän ketjun perusteella teillä monilla on äitiys hukassa.Ei voi muuta sanoa.

Itse jos pyydän toista aikuista että jäisivät, niin pyydän oman seurani vuoksi. Muutenhan voi pyytää että voisiko lapsesi jäädä (ja voisin katsoa molempien perään).

Vierailija
56/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojan äidin olisi pitänyt opettaa poikaansa antamaan toisenkin kokeilla pallolla leikkimistä eikä anella, että voisitko kenties antaa... Mutta toisaalta, maailmassa tulee usein paha mieli ja lapsille tekee ihan hyvää opetella käsittelemään pahaa mieltä aloittaen juuri tällaisista pienistä asioista. ON sitten helpompi kestää niitä isoja murheita isompana, kun on pienenä oppinut, että näistä pienistä murheistakin kyllä selviää, paha mieli kestää aikansa ja menee sitten ohi.

poikahan oli juuri jakanut koululaistenkanssa pallon ja olisihan tyttökin päässyt mukaan, muttei mennyt. tytön oma vika kun ei mennyt mukaan leikkiin (tilaisuus kuitenkin annettiin) poika varmasti halusi välillä pallotella ihan itsekseen (kun oli äskeen jakanut pallon) miksi pallo olisi pitänyt antaa tytölle, pallohan oli pojan! lapsilta oltaisiin voitu kysyä myös jos pallottelisivat sillä kahdestaan, ei niin, että tyttö saisi omia pojan pallon ja poika katsoisi vain vieressä KUN HÄNEN PALLOA POMPUTTELISIKIN JOKU TYTTÖ joten ap on itsekäs **** kaikki hänen tytölleen ja heti, muista viis, viedään vaikka kädestä, muttakun tyttäreni haluaa, hän HALUAA, joten se hänelle annetaan. VAIKKA VÄKISIN!!!!

Väitätkö ihan oikeasti että on 2-vuotiaan tytön VIKA ettei mennyt mukaan leikkiin? Että tilaisuus annettiin?

Kuinka moni sun tuntemasi 2-vuotias menee rohkeasti KOULUAISTEN leikkeihin mukaan???? Kerro mulle!

"Vaikka väkisin". Siis mitä??

Ajattelukyvyssäsi on nyt joku ongelma. Jatketaan keskustelua kun kaikki lamput toimii.

Vierailija
57/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opetan lapsilleni jakamista, niin että toisen on annettava kokeilla. Tietenkään esim. hiekkalelua, joka sillä hetkellä on käytössä, ei tarvitse antaa, mutta esim. jos saa jonkun uuden lelun, täytyy antaa se toiselle, vieraallekin lapselle hetkeksi kokeiluun, jos sitä pyydetään kauniisti lainaksi.

Eli pallo oli 3v:lla pojalla käytössä, niin ei tarvitse antaa? Mutta koska pallo oli uusi lelu, niin se täytyy antaa, kun sitä pyydetään lainaksi? Jos lapsella on noin looginen äiti, niin eipä lapsiraukka varmaan oikein tietäisi miten pitää toimia. Osaakohan tämä ihminen päättää mitä tarkoittaa?

Siis heureka. Hänen lapsensa ei tarvitse luovuttaa hiekkalelua toiselle jos käyttää. Mutta jos käytettävä lelu on pallo tms. niin se pitääkin luovuttaa=lainata.

Ai kun simppeliä. Eli se miten toimitaan riippuu siitä mikä lelu on kyseessä. Siinä kyllä menee pitkä aika kun lapsi oppii lelu lelulta mikä on sellainen mikä pitää lainata vaikka itse käyttää sitä ja mikä ei ole.

Vierailija
58/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka idiootti pitää olla ettei tajua? Tässä rautalangasta väännettynä: Ei tarvitse repiä lelua keneltäkään. Mutta jos pyytää jäämään pihalle leikkimään, voi hetkeksi lainata leluaan tai leikkiä yhdessä sillä lelulla. Pienet lapset eivät osaa jakaa , me ÄIDIT olemme ne kasvattajat, jotka näyttävät miten leikitään. Jos lasta ei huvita jakaa leluaan, ei anneta lapsen päättää, vaan ohjataan miten leikki sujuu yhdessä.Miten muuten ne lapset oppii??? Kyllä tämän ketjun perusteella teillä monilla on äitiys hukassa.Ei voi muuta sanoa.

Itse jos pyydän toista aikuista että jäisivät, niin pyydän oman seurani vuoksi. Muutenhan voi pyytää että voisiko lapsesi jäädä (ja voisin katsoa molempien perään).

vai kuka sitten on jos ei äiti?

Vai ajatteletko sinä että äiti kaipasi juttuseuraa, mutta ihan sama miten poika käyttäytyy ja ihan sama tuleeko tytölle paha mieli. Vai mikä nyt oli pointtisi??

Vierailija
59/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v:n äiti ei yrittänyt saada yhteisleikkiä, mutta ei kyllä ap:kään. Vaikka olen tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä, niin silti minusta MOLEMMAT ÄIDIT TOIMIVAT VÄÄRIN. Tällöin minusta ap:n on turha jeesustella täällä.

Vierailija
60/245 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuka sitten on jos ei äiti? Vai ajatteletko sinä että äiti kaipasi juttuseuraa, mutta ihan sama miten poika käyttäytyy ja ihan sama tuleeko tytölle paha mieli. Vai mikä nyt oli pointtisi??

Pointti oli että tarkoitus ei ollut saada leikkiseuraa lapselle, vaan juttuseuraa itselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän