Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa taloihin ei rakenneta tarpeeksi kylppäreitä?

Vierailija
26.09.2011 |

Ihan järjestään joutuu hylkäämään ihan kivoja kohteita, kun yläkertaan ei ole viitsitty rakentaa kylppäriä vanhempien makuuhuoneen yhteyteen. Siis kylppäri on vain alakerrassa. Ihmetyttää. Muissa maissa joka makuuhuoneen yhteydessä on oma kylppäri.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnossa mutta yksi suihku voisi ehka riittaa. Tietenkin parempi jos suihkujakin loytyisi kaksi. Jenkeissa kylppareita loytyy niin monta kuin makuuhuoneita. Ne ovat tehty todella huonosti eli laattaa voi olla vain siina kohdassa missa on suihku ja vesieristeita ei ole. Homeessa ovat sauma kohdat. Joten ei se kalliiksi tule tehda niin montaa kylpparia. Kauhistuttaa vaan kun on tehty niin huonosti ja hometta on aivan varmasti.

Vierailija
2/55 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin meille jo suunnittelija sanoi, että kylppärin vesivahinko paljastuu helpommin jos huone yläkerrassa koska silloin valuva vesi näkyy helpommin kuin jos se valuisi suoraan alapohjaan :) toiseksi nykytaloissa pitäisi kylpyhuoneen rakenteen olla aina kiveä jolloin vesivahinko ei tee niin hallaa kuin puurakenteisissa taloissa. Mielestäni nykymääräykset jopa määräävät kylppärin rakenteet kivirakenteisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

160m2 ja meillä on 3 vessaa joista yhdessä amme/suihku ja yksi noista on saunan yhteydessä.

Kaikkia käytetään. Tyo amme/suihku wc on makuuhuoneiden lähellä. Pelkkä wc sitten heti sisääntulon yhteydessä.

Ei sitte ole ruuhkaa ja jonoja :)

Ei se kyllä siinä rakennusvaiheessa paljoo lisäkuluja tuonut. Jos nyt jotain kosteussulkuja miettii, niin ei siihen kannata alkaa nuriseen. Talossa maksaa eniten keittiö, kulmat ja porsliiniit ja vesipisteet ja pohja. Samaan lainaan ne menee.

Vierailija
4/55 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä talo vuodelta 2006 enkä vielä koskaan ole kaivannut toista kylpyhuonetta makkarin yhteyteen.

Me ollaan asuttu Aasiassa 10v, 6 eri asunnossa. On ollut joo kylppareita ;-), mutta mua herkkaunisena tympii toi vanhempien makkarin yhteydessa oleva kph. Jos mina menen ensin nukkumaan ja mies myohemmin, heraan hanen iltapesuaaniin.....tylsaa..... vaihtoehto on haataa mies asunnon muuhun kylppariin :-)

Mutta, olen aloittajan kanssa samaa mielta, liian vahan rakennetaan, mutta siihen on varmaan syynsa.

Vierailija
5/55 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makkarin yhteydessä kylppäri ja se on kyllä ihan huippu! Ei olla itse rakennutettu, mutta ratkaisu on kyllä osoittautunut tosi hyväksi. Mm. jenkeissä tämä on todella yleistä. Suomessa tosiaan usein kustannuskysymys.

Vierailija
6/55 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut asunnon missä on 2 erillistä kylppäriä mutta pankki ei myöntänyt lainaa. Meni liian kalliiksi.

Vierailija
7/55 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa muissa maissa ole kylppäriä jokaisella makuuhuoneella, paha yleistys!

Mutta monikerroksiset uudet talot; en voi ymmärtää miksi edes jokaiseen kerrokseen ei tehdä kylppäriä! Vanhoihin taloihin kylppärien lisääminen vaikka kellaritiloihin on vaikeaa, mutta miksi säästetään eikä tehdä uuteenkaan.

Vierailija
8/55 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään määräykset eivät käske tehdä märkätiloja kivirakenteisiksi eikä ole tarviskaan. t. rak.ins.

Vierailija
9/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuskamoille?

Vierailija
10/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuhun maailmaan verrattuna. Lähes missä tahansa muualla ei välitetä vesieristeistä paskaakaan ja vesijohdon ja viemärinkin voi vetää vaikka ulkokautta kun pakkasistakaan ei oo haittaa.

Vierailija
11/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kylpyhuone yläkerrassa vaatii niin paljon varotoimenpiteitä jne., että halvempaa olla rakentamatta. Ja se kylppäri vie neliöitä muutenkin ahtaista asunnoista.

Vierailija
12/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kodeissa Ruotsissa, Itävallassa, Englannissa, Australiassa. 2-6 eri kodissa näissä jokaisessa maassa. Niissä missään ei ollut omaa kylppäriä jokaiselle makuuhuoneelle. Itse asiassa jokaisessa noista kodeista oli vain yksi kylpyhuone, ja joukossa oli suurempiakin omakotitaloja.

Eli ihan tuo määritelmä "muissa maissa" ei pidä paikkaansa. Ehkäpä "joissakin maissa" sopisi paremmin?

Vierailija
13/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, koska ei sitä kukaan käyttänyt. Wc toki yläkerrasta löytyy.

Vierailija
14/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso asunto ja joka makuuhuoneen yhteydessä kylppäri. Eli pesuvati ja vesihana, kylmävesijohto vedetty vuonna kirves ja kivi. Suosittelen!

Vierailija
15/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata, meillä talossa asuu 5 ihmistä, meilläkin on vain 2 kylpyhuonetta saunoineen ja poreammeineen, kodinhoitohuoneessa on lisäksi suihku.

Vierailija
16/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

160m2 ja meillä on 3 vessaa joista yhdessä amme/suihku ja yksi noista on saunan yhteydessä.

Kaikkia käytetään. Tyo amme/suihku wc on makuuhuoneiden lähellä. Pelkkä wc sitten heti sisääntulon yhteydessä.

Ei sitte ole ruuhkaa ja jonoja :)

Ei se kyllä siinä rakennusvaiheessa paljoo lisäkuluja tuonut. Jos nyt jotain kosteussulkuja miettii, niin ei siihen kannata alkaa nuriseen. Talossa maksaa eniten keittiö, kulmat ja porsliiniit ja vesipisteet ja pohja. Samaan lainaan ne menee.

Vierailija
17/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kodeissa Ruotsissa, Itävallassa, Englannissa, Australiassa. 2-6 eri kodissa näissä jokaisessa maassa. Niissä missään ei ollut omaa kylppäriä jokaiselle makuuhuoneelle. Itse asiassa jokaisessa noista kodeista oli vain yksi kylpyhuone, ja joukossa oli suurempiakin omakotitaloja.

Eli ihan tuo määritelmä "muissa maissa" ei pidä paikkaansa. Ehkäpä "joissakin maissa" sopisi paremmin?

Vierailija
18/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette asuneet sitten vähän vaatimattomammin?

Minulla on myös asumiskokemuksia muutamasta nro 5:n mainitsemista maista, ja olen pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan. Kahden makuuhuoneen taloissa on yleensä vain yksi kylppäri, kolmen makuuhuoneen ja sitä suurempien taloissa on yleensä yksi "vanhempien kylpyhuone" (makuuhuoneen yhteydessä) ja sitten "lasten kylpyhuone" jossain käytävällä. Ainoastaan yhdessä talossa oli kolme kylppäriä, ja se talo oli ISO.

Mielestäni hulluinta on se, jos talossa on enemmän kylpyhuoneita kuin asukkaita.

Vierailija
19/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattu ja kun rakensimme niin tarpeeksi niitä tehtiin.

Alakerrassa on sauna jonka kylppärissä 2 suihkua.

Yläkerrassa master bedroomin yhteydessä kylppäri ja lastenhuoneiden yhteydessä vielä yksi.

Eli sekä ylä -että alakerrassa on 2 WC:tä ja 2 suihkua.

Vierailija
20/55 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaa jos olette joskus myymässä :) kuulostaa hyvältä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä