Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan pää ei kiinnittynyt

Vierailija
25.09.2011 |

silti auki 2cm ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm.. onko mahdollista että lähtisi synnytys käyntii päivä parin päästä.. nyt viikot 40+2

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin eka syntyi hätäsektiolla, kun oli napanuora kaulan ympäri niin, ettei päässyt laskeutumaan.

Vierailija
2/8 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ennen ponnistusvaihetta!

Eli ei ollut laskeutunut synnytyskanavaan, edes silloin kun olin jo 7 cm auki... Tuli kuitenkin normaalisti ulos, ja ihan normaali vauva syntyi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnitettyä helposti syntymän jälkeen, eikä jää edes pahoja arpia.

Vierailija
4/8 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylääketieteen keinoin se saadaan kiinnitettyä helposti syntymän jälkeen, eikä jää edes pahoja arpia.

opetelkoon sen sitten seuraava sukupolvi

Vierailija
5/8 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa lasta synnyttäessäni ei ollut kiinnittynyt vielä sairaalaan mennessäkään, vaikka olin jo 7 cm auki. Siinä tosin mietittiin lääkärin kanssa sektion mahdollisuutta, mutta lopulta supistukset painoivat vauvaa alaspäin ja ulospäin :) lääkärin kanssa siis koeponnidtelin lasta kun kohdun suu täysin auki, mutta vauva vielä tosi ylhäällä. Vauva liikkui hyvin alaspäin ponnistaessa, joten lääkärin mielestä oli vain odotuksen aika. Ja hyvin se vauva tuli n. Puolen tunnin ponnistusvaiheen jälkeen. myöhemmissäkään raskauksissa vauva ei ole kiinnittynyt ennen kuin vasta synnytyksen loppumetreillä. Vedet menneet siis vasta ensimmäisten ponnistusten aikana, joten ei ole ollut "napanuoran esiin/ väliin luiskahtamisen" vaaraa.

Vierailija
6/8 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon kaas miettiny näitä kiinnnittymis juttuja aikanaa eikä ikkää oo menny perille asti et mite se oikein tapahtuu kerta kolme lasta tehneenä yksikään ei oo kiinnittyny..(?) Ovat asettuneet lantiokuoppaan ajoissa, mutta silti on ollu tilaa vielä liikkua. Tästä huolimatta synnytykset olleet nopeita ja voisiko jopa sanoa että yksinkertaisia oppikirjan mukaisia synnytyksiä.

Vierailija
7/8 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä meidän kumpikaan ei ole ollut kiinnittynyt. ovat olleet jonkinlaisessa avotarjonnassa. Ponnistus kestänyt vain vähän pitempään, tai sit oon vaan huono ponnistamaan.

Vierailija
8/8 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittyneet +- 3 kiloiset vauvat, koska heillä oli tarpeeksi tilaa muutenkin kohdussa. 4 kg vauva sen sijaan kiinnittyi, kun tila kävi ahtaaksi. Haki lisää tilaa lantiostani.

Toinen pienistä vauvoistani pyöri, kun päälaki näkyi jo, ympäri kuin kellonviisarit. Siis juuri ennen ulostuloaan! Kätilö sanoi nimittäin, että en ponnistaisi, vaan odotettaisiin hetki, että vauva hakeutuu taas parhaaseen asentoon. Ehkä minuutin kiepautushan se oli, eikä sen jälkeen tarvinnut kuin hengittää kerran ja vauva olikin jo ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan