Mitä teette kultakoruille, jotka olette perineet joltakin edesmenneeltä läheiseltänne?
Myyttekö ne vai säilytättekö ne omille lapsillenne annettavaksenne?
Itse olen ajatellut osan myydä ne, ja ostaa sitten niillä rahoilla uusia nykyaikaisia koruja itselleni. Kannattaako?
Kommentit (41)
Myyn. Mulla ei ole tuontapaista nostalgiaa ollenkaan että pitäisi säilytellä vanhoja kamoja.
En peri mitään kultakoruja
Köyhä suku.
Vierailija kirjoitti:
En peri mitään kultakoruja
Köyhä suku.
Sama täällä.
Myy romukultana. Paljon paskaakaan ei niistä saa, mutta kamalia ja turhaa roinaa ne on.
Näin toimin aikoinaan.
Voihan niistä teettää uuden korun, jos keksii hyvän idean.
Olen myynyt kaikki. Osalla ostin uusia koruja.
Mulla on jonkun verran timanttikoruja, jotka olen perinyt tädiltä joka ei ollut sukua vaan tuttu. Vähän vanhanaikaisia ne korut on ja aluksi ajattelinkin myydä mutta rupesin miettimään etten ikinä itse sellaisia hankkisi ja pääsyin pitämään ne muistoina. Joskus jossain juhlassa käytän mutta suurimman osan ajasta ne ovat lippaassa ja tuovat hyvää mieltä kun tiedän että ne ovat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jonkun verran timanttikoruja, jotka olen perinyt tädiltä joka ei ollut sukua vaan tuttu. Vähän vanhanaikaisia ne korut on ja aluksi ajattelinkin myydä mutta rupesin miettimään etten ikinä itse sellaisia hankkisi ja pääsyin pitämään ne muistoina. Joskus jossain juhlassa käytän mutta suurimman osan ajasta ne ovat lippaassa ja tuovat hyvää mieltä kun tiedän että ne ovat siellä.
Kiva täti!
Teetänin niistä tyttärelleni uusiokoruja.
Kertokaa miten tuo teettäminen uudeksi koruksi kannattaa? Suht samalla hinnallahan voisi ostaa kaupasta upouuden.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt kaikki. Osalla ostin uusia koruja.
Sinähän olet kuin murtovaras joka vei Alkosta lavallisen viinaa, myi kaiken pimeillä markkinoilla ja osti rahoilla viinaa.
No onpas vaihtoehdot. Myytkö vai annatako lapsillesi (mille vtun lapsilleni). Vastaan c) eli käytän itse.
Moni vanha koru on taidokasta kultasepäntyötä.
Asiantuntijat on sanoneet, että on sääli, että niitä sulatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten tuo teettäminen uudeksi koruksi kannattaa? Suht samalla hinnallahan voisi ostaa kaupasta upouuden
Raha nyt ei ole ainoa vaikuttava asia. Se, että koriulla on tarina ja historia, joka kytkeytyy aikaisempaan koruun, tekee siitä mielenkiintoisemman.
Ap:nä kirjoitin aivan varmasti tuohon toiseen lauseeseen oikein alkuvirkkeen lopussa olevan sanan "ne" sanan kohdalle "niistä" ennen pilkkua. Miten voi kääntyä sana väärin, vaikka kirjoitin ihan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten tuo teettäminen uudeksi koruksi kannattaa? Suht samalla hinnallahan voisi ostaa kaupasta upouuden
Raha nyt ei ole ainoa vaikuttava asia. Se, että koriulla on tarina ja historia, joka kytkeytyy aikaisempaan koruun, tekee siitä mielenkiintoisemman.
Jos korun tarina ja historia kiinnostaa niin silloin olisi varmaan parempi olla muokkaamatta sitä ollenkaan?
Pidän niitä joskus juhlissa, hienoa kultasepäntyötä ei mitään nykybulkkikamaa.
Säilytän kultana