Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOI V***U!!! Taas raskaana!

Vierailija
25.09.2011 |

Niinpä. Mä olen taas raskaana, ja sekös mua nyt potuttaa. Esikoisella siis ikää nyt 4kk, ja tänään pärähti tikkuun kaksi selkeää viivaa. Mulla ei ole vielä edes ensimmäisiäkään kuukautisia kerennyt tulemaan! Ja tää oli kyllä nyt ihan täysi vahinko, koska me käytettiin kumia huolellisesti, mutta ei, mulla ei ole kierukkaa eikä mitään koska lääkäri ei sitä helvetin kierukkaa mulle suostunut jälkitarkastuksessa tyrkkäämään! Lähetti papaan, ja nyt en sit ehtinyt uutta aikaa saada, että olisin saanut sen kierukan. Ja koska halusin kierukan, ei suostunut pillereitäkään kirjoittamaan siksi aikaa, että odotan sitä kierukkaa. Että kiva. Tosiaan kumia on käytetty, kun ei olla seuraavaa vielä haluttu. Oli tiedossa alusta asti että seuraavaa harkitaan vasta josku myöhemmin. NO nytpä ei sitten enää harkitakaan. Tuntuu ihan umpikujalta, kun toista en vielä halua, mutta abortiinkaan en kykene. Toisaalta, mitäs riisuin housut, periaatteessa en voi kun syyttää itseäni. Mutta silti. Ärsyttää ja paljon.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tuossa vaiheessa myös raskaana ja lapsille tuli ikäeroa reilu vuosi:) ja kun toinen lapsi oli muutaman kuukauden, aloin odottaa kolmatta ja taas tuli ikäeroa reilu vuosi:)

Oli ihan meidän unelma saada monta lasta pienellä ikäerolla ja nelonenkin olisi tervetullut, ei vaan kuulu vieläkään...

Vierailija
22/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset 1v.1pvän ikäerolla ja hyvin ollaan pärjätty.

Mulle kyllä kerrottiin ja peloteltiin että tulee olemaan tosi rankkaa kahden pienen kanssa mutta eipä ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden melkein samanikäisen lapsen kanssa on tietysti vauva-aika touhua, mutta meneehän se kun asennoituu oikein ja vähän suunnittelee aikatauluja tarkemmin. Hyvää siinä on se, että molemmat ovat kehityksessä suunnilleen samalla tasolla ja lelut, leikit ja vapaa-ajanohjelma käy molemmille mm molemmat ovat samaa aikaa duplo-iässä ja siirtyvät lego-ikään tai molemmat jaksavat suunnilleen samoin retkeillä luonnossa, luistella tai uida, tai leffat ja teatterit käyvät molemmille.

Vierailija
24/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli rankkaa kahden kanssa, en suostuisi siihen uudestaan enkä suosittele...

kuitenkin nyt noi kaksi on kuin paita ja peppu toistensa kaverit, hyvässä ja pahassa. :) ihania lapsia.

keskeytys on eri asia kuin abortti, että jos tosiaan et voi saada toista lasta niin äkkiä lääkäriin, ja keskeytys pillereillä!

MItä eroa on raskauden keskeytyksellä joka johtaa vauvan kuolemaan ja abortilla joka johtaa vauvan kuolemaan????

Vierailija
25/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pystyy olemaan ilman seksiä ja varmasti olisivat tyytyväisiä jos lääkäri lykkää ehkäisyn antamista niin saavat tekosyyn pihdata. Siksi on helppo tääl kirjotella et pidä housut jalassa.

Teillä on ehkäsy ollut käytössä ja se riittää siihen et on "oikeus" valittaa. Ei ilman seksiä tartte olla kun on kerta ne varmat ehkäsyt keksitty(jotka pettää pelottavan usein tosin).

Jos et aborttia tee niin kyllä se siitä viimeistään puolen vuoden päästä,et voisi todennäkösesti kuvitellakaan ettei teille olisi tulossa toista. Ekat päivät ovat tosi rankkoja kun ajatukset ja tunteet heittelee,se helpottaa kyllä. Ja jos ei helpottais vielä parinkaan viikon kuluttua niin ei ole myöhäistä tehdä aborttia. Odota ja elä päivä kerrallaan,älä miettimällä mieti mitä kannattaisi tehdä,et saa sillä vastausta. Kun annat päivien mennä saat vastauksen omista tunteistasi,ehkä huomaat yhtäkkiä hymyileväsi kun muistat että "ai niin olen raskaana" vaikka kesken imuroinnin tai sitten saat hirveän ahdistuskohtauksen. Silloin tiedät vastauksen :) Ehkä..näin mulla kävi ja LA on kuukauden päästä

Vierailija
26/48 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajosiko kondomi vai mita kun osasit tehda testin ja epailla etta olet raskaana? Jos sulla ei ollut menkat edes alkaneet niin miten osasit edes epailla olevasi raskaana? Tuliko mieleen hakea katumuspilleria jos kondomi kerran hajosi? Jos kumi ei hajonnut niin sitten ette ole kovin huolellisesti kumia kayttanyt. Mutta olen niin kade jos olet raskaana...itse kun toivon niin vauvaa.

Vierailija
27/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kumia käyttänyt, anteeksi vaan.

Vierailija
28/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuollaisia ihmisiä.

Minulla oli sama tilanne kesällä kun esikoinen oli 3kk ikäinen ja minä olin ONNELLINEN! Meni kesken ja kovasti yritys nyt päällä.

Olisit vain tyytyväinen että voit raskautua, sisaruksille tulee pieni ikäero yms.

Vierailija
29/48 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pahasti lääkäri toimi yli valtansa. Tee hänelle tai hänestä valitus, jotta et jää katkeruuteesi lillumaan. Lapsen pitäminen on sitten toinen asia. Miksi et pitäisi lasta?

Vierailija
30/48 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että toi yks tarkottaa että raskauden keskeytys on se kun otetaan pilleri suun kautta ja kohtu tyhjenee kaikesta ALKAVASTA vauvatavarasta. Ja abortti on kaavinta jolloin se "revitään" kohdusta pois. Silloinkin pienillä viikoilla olevalta revitään ne alkaneen raskauden "möhnät" pois,eikä mitään vauvaa!!

Itse en hyväksy aborttia muutakuin raiskauksen tai vaikean sairauden takia,mutta en silti heittäydy hysteeriseksi että joku tappaa vauvan. Se ei ole vielä niillä viikoilla mikään,sillä ei edes sydän lyö,ja tiedä häntä tulisiko edes vauvaa vaikkei keskeytystä tehtäiskään,vois silti olla vaan tuleva kokoonkuivunut ruskuaispussi joten äly hoi syyllistäjät,se ei ole tappo!

Vierailija
31/48 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko raskausoireita?

Vierailija
32/48 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet abortin ja myöhemmin et saa lasta vaikka haluaisit. Oikeastaan se olisi kyllä ihan oikein.

Vierailija
33/48 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minkä ihmeen takia sinne kunnalliselle pitää odotella sitä aikaa ja jos yksi lääkäri ei suostu kirjoittamaan pillereitä siksi aikaa, kunnes kierukka on asennettu, niin vaihda lääkäriä. Tässä nyt ei oikeen voi syyttää kuin omaa saamattomuuttasi, Gynekologeja on joka puolella eikä se nyt niin kallista ole siellä käydä otattamassa papaa ja laitattamassa kierukkaa tai hakemassa pillerireseptiä.

Vierailija
34/48 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se toinen siinä samalla menee-sanonta oikeastaan pitää paikkansa. Paljon on positiivista pienessä ikäerossa. Älä panikoi. Tolla ikäerolla voitte mennä vauva-taapero harrastuksiin. Kaksi vuotta ikäeroo on jo sellainen, että yhteisiä harrastuksia on vaikeaa löytää.

Vierailija
35/48 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kaikki geenit ja ohjelma valmiina kehittymiseen ihmiseksi

Vierailija
36/48 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ap sama ikäero. Ekan lapsen tekeminen oli työläs ja pitkä prosessi, ja ajateltiin antaa toisen tulla omia aikojaan. Hän vain sitten ei ollut työläs lainkaan, vaan tuli ennen ensimmäisiäkään kuukautisia.

Mutta hienosti on mennyt! Lapset ovat nyt 1v ja 2v ja leikkivät yhdessä kovasti. :) Välillä on väsyttänyt, mutta ei mitään kamalaa ole ollut koskaan.

Vierailija
37/48 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkii pitää housut jalassa ja pistää varmuudeks pilleri polvien välii, vauva kun ei nyt oikein sovi tähän tilanteeseen. Kiitti kun saitte mut ymmärtämään että tässä tapauksessa seksitön suhde on kaiken perusta!

Vierailija
38/48 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoakuin että onpa erikoinen lääkäri! Voipi olla että en tuollaisella enää kävis!

No ei minun mielestäni kuulosta mitenkään erikoiselta, ettei jälkitarkastuksessa suostuta kierukkaa laittamaan. Ei laitettu minullekaan, eikä kavereille, joiden kanssa ollaan asiasta juteltu.

Lääkäri perusteli asian minulle sillä, että kohtu tuntui liian pehmeältä vielä, vaikka kokonsa puolesta oli jo palautunut. Kuulemma pehmeän kohdun voi kierukka repäistä.

AP:lle kuitenkin voimia tilanteeseensa! Minulla on myös kierukka tulossa parin kuukauden päästä ja kondomi siihen asti ehkäisynä. Kyllä tuntuisi katastrofilta, jos tulisinkin raskaaksi, kun vauva on niin pieni.

Vierailija
39/48 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa olette hartaudella yrittäneet ja odottaneet ja nyt tämä lapsi olisi katastrofi. Luulisi että olisitte kiitollisia. Kyllähän kaksostenkin äidit ovat selvinneet.

Vierailija
40/48 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on pari päivää mennyt "sumussa", kun ollaan miehen kanssa uutista sulateltu. Eli tilanne on se, että lääkäri ei suostunut laittamaan kierukkaa, muttei myöskään määrännyt pillereitä, vedoten siihen, että kunnassamme saa raskauden jälkeen pillerit tai kierukan ilmaiseksi, jolloin en enää ole oikeutettu ilmaiseen kierukkaan. Yritin kyllä sanoa, että ei haittaa vaikka maksamaan siitä joutuisi, mutta lekuri oli sitä mieltä, että parempi näin. Olen kyllä nyt laittanut kunnallemme huomautuksen lääkärin toiminnasta, mutta eihän se loppupelissä hänen vikansa ole, että minä olen nyt raskaana. Toimi kuitenkin mielestäni asiattomasti.

Joku myös epäili, että käytimme kondomia huolimattomasti. Voi olla, mutta kyllä laitoimme sen paikoilleen oikeaan aikaan, ja samalla tavalla kuin aina ennenkin, ja ennen on ihan hyvin pitänyt. Se, että olemme monta vuotta käyttäneet myös kondomia ilman vahinkoja, kertoo mielestäni siitä, että sitä osataan kyllä käyttää. Ja kondomi ei siis mennyt rikki.

Ja mistäkö huomasin olevani raskaana? Myös esikoisen kohdalla itselleni iski aivan järjetön huonovointisuus, ja kun tämä iski uudelleen ajattelin ettei se sitä ole. Mutta kun alkoi myös ilmestyä päänsärkyä, ja vatsakramppeja (jotka nekin olivat esikoisen kohdalla voimakkainen), tein testin ikäänkuin vitsinä, että saanpahan sitten epäilyksen pois mielestä. Vaan mitä se testi sitten näyttikään???

Tilanne on nyt kuitenkin se, että olemme mieheni kanssa päättäneet pitää lapsen. Mies on enemmän sen kannalla kuin minä, mutta ajattelin että menköön. Mietittyäni asiaa, totesin, ettei minusta abortiinkaan ole. Alkujärktyksen jälkeen uskon, että ehkä tämä helpottaa. Pelottaa vain, että mitenkä sitä tulee pärjäämään kahden pienen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän