VOI V***U!!! Taas raskaana!
Niinpä. Mä olen taas raskaana, ja sekös mua nyt potuttaa. Esikoisella siis ikää nyt 4kk, ja tänään pärähti tikkuun kaksi selkeää viivaa. Mulla ei ole vielä edes ensimmäisiäkään kuukautisia kerennyt tulemaan! Ja tää oli kyllä nyt ihan täysi vahinko, koska me käytettiin kumia huolellisesti, mutta ei, mulla ei ole kierukkaa eikä mitään koska lääkäri ei sitä helvetin kierukkaa mulle suostunut jälkitarkastuksessa tyrkkäämään! Lähetti papaan, ja nyt en sit ehtinyt uutta aikaa saada, että olisin saanut sen kierukan. Ja koska halusin kierukan, ei suostunut pillereitäkään kirjoittamaan siksi aikaa, että odotan sitä kierukkaa. Että kiva. Tosiaan kumia on käytetty, kun ei olla seuraavaa vielä haluttu. Oli tiedossa alusta asti että seuraavaa harkitaan vasta josku myöhemmin. NO nytpä ei sitten enää harkitakaan. Tuntuu ihan umpikujalta, kun toista en vielä halua, mutta abortiinkaan en kykene. Toisaalta, mitäs riisuin housut, periaatteessa en voi kun syyttää itseäni. Mutta silti. Ärsyttää ja paljon.
Kommentit (48)
Koska typerintä ikinä (siis mun mielestä) on se, että ensin harrastetaan seksiä, sitten pamahdetaan paksuksi, ja sitten valitetaan siitä. Kyllähän nyt aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää seksistä seuraavaa vastuu. Eli kyllä, niitä lapsia saattaa tulla. Jos ei ole valmis lasten tuloon, niin voi ihan hyvin pitää ne housut jalassa.
Yllätys ehkä sinulle, mutta ehkäisyä käytetään juuri siksi ettei tultaisi raskaaksi:)
Ap on yrittänyt saada lääkäriltä muutakin ehkäisyä, mutta ei saanut. Kuitenkin ovat käyttäneet kondomia, joten raskaus ei olisi pitänyt olla kovin todennäköinen.
t: 6v kondomia ehkäisynä käyttänyt, joka ei ole kertaakaan tullut raskaaksi (vaikka muuten raskautunut ihan ok)
kävi sama juttu ja hyvä niin. Olin ajatellut että toinen lapsi sitten kun esikoinen on kouluikäinen. Esikoinen oli suunniteltu ja kuopus maailman paras vahinko!
Älä turhaan masennu jos olit kuitenkin aikonut useampia lapsia hankkia.
Viimeistään silloin kun lapset ovat kouluikäisiä, olet kyllä tyyytyväinen. Ei tarvitse viikonloppuisin järjestellä kavereita kylään tai olla viemässä ja hakemassa, lapset leikkivät keskenään. Itse olen maailman tyytyväisin tähän meidän ikäeroon, Tosin lapset ovat myös samaa sukupuolta mikä helpottaa asiaa. Mieti tilanne uudestaan, ei ehkä sittenkään huono?
Että toi yks tarkottaa että raskauden keskeytys on se kun otetaan pilleri suun kautta ja kohtu tyhjenee kaikesta ALKAVASTA vauvatavarasta. Ja abortti on kaavinta jolloin se "revitään" kohdusta pois. Silloinkin pienillä viikoilla olevalta revitään ne alkaneen raskauden "möhnät" pois,eikä mitään vauvaa!!
Itse en hyväksy aborttia muutakuin raiskauksen tai vaikean sairauden takia,mutta en silti heittäydy hysteeriseksi että joku tappaa vauvan. Se ei ole vielä niillä viikoilla mikään,sillä ei edes sydän lyö,ja tiedä häntä tulisiko edes vauvaa vaikkei keskeytystä tehtäiskään,vois silti olla vaan tuleva kokoonkuivunut ruskuaispussi joten äly hoi syyllistäjät,se ei ole tappo!
mutta kerron kuitenkin vähän faktaa... Minkäänlaista raskaudenkeskeytystä (lääkkeellistä tai kaavintaa) ei tehdä, ellei ultralla voida todeta kohdussa olevaa elävää sikiötä. Elämän merkki on sydämen lyönti. Sydämen syke voidaan todeta aikaisintaan 5-6 raskausviikolla. Ultraus tehdään sairaalan gyn. pkl:lla, jonne saa lähetteen terkkarista aborttia varten. Ultraaja ja abortin suorittaja on gynekologi.
Jos ultrassa todetaan vaikka se tyhjä ruskuaispussi, ei enää puhuta raskauden keskeyttämisestä, vaan kohdun lääkkeellisestä tyhjentämisestä. Kyse ei siis ole elävän sikiön tappamisesta, koska elävää sikiötä ei ole havaittavissa.
Niin että se "raskausmöhnä" on ihan oikea vauvan alku, jolla on pää, kädet, jalat ja lyövä sydän. Ennen keskeytystä se on elossa ja keskeytyksen jälkeen kuollut. Kyllä silloin on juuri oikea termi puhua taposta.
Että toi yks tarkottaa että raskauden keskeytys on se kun otetaan pilleri suun kautta ja kohtu tyhjenee kaikesta ALKAVASTA vauvatavarasta. Ja abortti on kaavinta jolloin se "revitään" kohdusta pois. Silloinkin pienillä viikoilla olevalta revitään ne alkaneen raskauden "möhnät" pois,eikä mitään vauvaa!!
Itse en hyväksy aborttia muutakuin raiskauksen tai vaikean sairauden takia,mutta en silti heittäydy hysteeriseksi että joku tappaa vauvan. Se ei ole vielä niillä viikoilla mikään,sillä ei edes sydän lyö,ja tiedä häntä tulisiko edes vauvaa vaikkei keskeytystä tehtäiskään,vois silti olla vaan tuleva kokoonkuivunut ruskuaispussi joten äly hoi syyllistäjät,se ei ole tappo!
mutta kerron kuitenkin vähän faktaa... Minkäänlaista raskaudenkeskeytystä (lääkkeellistä tai kaavintaa) ei tehdä, ellei ultralla voida todeta kohdussa olevaa elävää sikiötä. Elämän merkki on sydämen lyönti. Sydämen syke voidaan todeta aikaisintaan 5-6 raskausviikolla. Ultraus tehdään sairaalan gyn. pkl:lla, jonne saa lähetteen terkkarista aborttia varten. Ultraaja ja abortin suorittaja on gynekologi.
Jos ultrassa todetaan vaikka se tyhjä ruskuaispussi, ei enää puhuta raskauden keskeyttämisestä, vaan kohdun lääkkeellisestä tyhjentämisestä. Kyse ei siis ole elävän sikiön tappamisesta, koska elävää sikiötä ei ole havaittavissa.
Niin että se "raskausmöhnä" on ihan oikea vauvan alku, jolla on pää, kädet, jalat ja lyövä sydän. Ennen keskeytystä se on elossa ja keskeytyksen jälkeen kuollut. Kyllä silloin on juuri oikea termi puhua taposta.
Voi vitun marjat,kaikki abortin tehneet siis vankilaan!!!!!
kyllä se hyvin menee. Kun pääset alkuväsyistä yli, ehdit hyväksyä ajatuksen toisesta lapsesta.
Lapsesi saavat toisistaan parhaan kaverin. Suurempaa lahjaa ei voi lapselleen antaa kuin sisaruksen pienellä ikäerolla!!!
Onnea, onnea paljon, ja tsemppiä tulemaan.
(Itselläni tyttö ja poika, ikäero 1 v 1 kk. Ovat edelleen kuin paita ja peppu, vaikka ovatkin jo 8 ja 7.)
muutoin kuin että sitä ei ollutkaan..