VOI V***U!!! Taas raskaana!
Niinpä. Mä olen taas raskaana, ja sekös mua nyt potuttaa. Esikoisella siis ikää nyt 4kk, ja tänään pärähti tikkuun kaksi selkeää viivaa. Mulla ei ole vielä edes ensimmäisiäkään kuukautisia kerennyt tulemaan! Ja tää oli kyllä nyt ihan täysi vahinko, koska me käytettiin kumia huolellisesti, mutta ei, mulla ei ole kierukkaa eikä mitään koska lääkäri ei sitä helvetin kierukkaa mulle suostunut jälkitarkastuksessa tyrkkäämään! Lähetti papaan, ja nyt en sit ehtinyt uutta aikaa saada, että olisin saanut sen kierukan. Ja koska halusin kierukan, ei suostunut pillereitäkään kirjoittamaan siksi aikaa, että odotan sitä kierukkaa. Että kiva. Tosiaan kumia on käytetty, kun ei olla seuraavaa vielä haluttu. Oli tiedossa alusta asti että seuraavaa harkitaan vasta josku myöhemmin. NO nytpä ei sitten enää harkitakaan. Tuntuu ihan umpikujalta, kun toista en vielä halua, mutta abortiinkaan en kykene. Toisaalta, mitäs riisuin housut, periaatteessa en voi kun syyttää itseäni. Mutta silti. Ärsyttää ja paljon.
Kommentit (48)
Ei tuohon tilanteeseen oikein muuta voi sanoa kun voi voi..
Ja mun mielestä ei oo mitään järkee jos et halua/jaksa toista lasta pitää sitä väkisin? Sähän kohdistat varmaan turhamaisuutesi siihen?
ps. En itsekkään hyväksy aborttia,muutakun raiskatuilla.
Ettekö olisi voinut miehen kanssa odottaa sen seksin kanssa?
vaan odottanut lääkäriltä uutta reseptiä tai vaihtanut kokonaan lääkäriä. Itse sain jälkitarkastuksessa minipillerit ja lisäksi kortsu, koska raskaus olisi ollut täysi katastrofi.
Harrastettu seksi 3 kuukauteen lapsen syntymän jälkeen. Ensinnäkin siksi että mulla oli kiva määrä tikkejä, ja olin tosi kipee.
Ja toiseksi siksi,että mä halusin oottaa että mulla on pillerit kädessä vai voisko paremmin sanoo suussa .. heh..
vaihtoehtoja, kun kunnallisella kävin... Ja joo, olisi sitä voinut odottaa seksin suhteen. Odotettiinkin melkein kolme kuukautta, ja heti kävi näin. Että mua potuttaa! KUn oma vikahan se on, mutta pakosti tulee mieleen, että olisiko näin käynyt, jos olisin sen kierukan saanut? Itkettää ihan, kun vartavasten yritettiin pitää ei-toivotut lapset loitolla. Enpä koskaan kuvitellut joutuvani tähän tilanteeseen. Varsinkin kun esikoinen oli pitkään odotettu ja "tehty".
Ap
turha sitä nyt on enää itkeä kun maito on jo maassa.
Sä joko teet abortin, tai sitten HYVÄKSYT tilanteen ja tulevan vauvan. Molemmissa on puolensa, toisaalta teille tulisi lapsille lyhyt ikäero, ja sen myötä lapsilla mahdollisuus todella tiiviiseen sisarussuhteeseen, joka yleensä on iso rikkaus elämässä. Sulla olisi kenties raskasta ekat pari vuotta, mutta sen jälkeen varmasti palkitsisi se, että lapsista on aina kaverit toisilleen.
Ja joo, lapsia voi myös kasvattaa siihen, että eivät tappele ja tulevat keskenään toimeen, se ei ole silkkaa tuuripeliä, vaikka täällä usein sitä väitetäänkin.
Tai voit tehdä abortin, ja säästää itseäsi. Yhdenkin pienen kanssa on välillä raskasta, kahden kanssa voi olla todella raskasta.
Toisaalta, jälkikäteen harvemmin ajattelee, millaista olisi ollut, jos olisin abortin tehnyt. Sitä sen sijaan ajattelee useinkin, mitä jos ei sitä aborttia olisikaan tehnyt.
Jos et tajua, että seksistä voi tulla raskaaksi, pidä housut jalassa! Ei kannata tänne tulla valittamaan kurjaa kohtaloa, jonka on itse itselleen aiheuttanut!
Jos et tajua, että seksistä voi tulla raskaaksi, pidä housut jalassa! Ei kannata tänne tulla valittamaan kurjaa kohtaloa, jonka on itse itselleen aiheuttanut!
Eikö tämä palsta ole juuri sitä varten? Eikö täältä haeta juuri vertaistukea? Tai ainakin sitä, että saa oman pahan olon puetuksi sanoin.
Mene itse pois pilaamasta muidenkin päivää.
T. Ohis
Koska typerintä ikinä (siis mun mielestä) on se, että ensin harrastetaan seksiä, sitten pamahdetaan paksuksi, ja sitten valitetaan siitä. Kyllähän nyt aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää seksistä seuraavaa vastuu. Eli kyllä, niitä lapsia saattaa tulla. Jos ei ole valmis lasten tuloon, niin voi ihan hyvin pitää ne housut jalassa.
Koska typerintä ikinä (siis mun mielestä) on se, että ensin harrastetaan seksiä, sitten pamahdetaan paksuksi, ja sitten valitetaan siitä. Kyllähän nyt aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää seksistä seuraavaa vastuu. Eli kyllä, niitä lapsia saattaa tulla. Jos ei ole valmis lasten tuloon, niin voi ihan hyvin pitää ne housut jalassa.
hedelmöityshoitoihin jos nyt tapat teille lahjana suodun lapsen
ja oli rankkaa kahden kanssa, en suostuisi siihen uudestaan enkä suosittele...
kuitenkin nyt noi kaksi on kuin paita ja peppu toistensa kaverit, hyvässä ja pahassa. :) ihania lapsia.
keskeytys on eri asia kuin abortti, että jos tosiaan et voi saada toista lasta niin äkkiä lääkäriin, ja keskeytys pillereillä!
Sun täytyy nyt muistaa että se vauva tulee kuitenkin vasta ensi kesänä. Esikoinen ehtii kasvaa ja ehdit olla vielä hyvän tovin äiti vain esikoisellesi ennen vauvan tuloa. Mellä kävi vähän samalla tavalla, tosin se oli oma moka koska esikoinen sai alkunsa pitkien hoitojen jälkeen eikä uskottu että heti raskautuisin luomuna (tai koskaan)..niin vaan kävi että esikoisen ollessa vain 2,5kk tulinkin raskaaksi. Alkujärkytys oli suuri mutta onneksi oli 9kk aikaa totutella ajatukseen ja raskauskin meni siinä sivussa esikoisen vauva-aikaa eläessä. Pikkulapsi aika oli tottakai pienellä ikäerolla rankkaakin mutta toisaalta se meni siinä yhteen soittoon. Nyt tytöt ovat ihan parhaita kavereita ja hullua kyllä vielä samalla luokallakin kun ehtivät syntyä saman vuoden puolella:D ei kaduta ja lisääkin meille on sen järkytyksen jälkeen lapsia tullut. Tsemppiä ap.Sun täytyy nyt muistaa että se vauva tulee kuitenkin vasta ensi kesänä. Esikoinen ehtii kasvaa ja ehdit olla vielä hyvän tovin äiti vain esikoisellesi ennen vauvan tuloa. Mellä kävi vähän samalla tavalla, tosin se oli oma moka koska esikoinen sai alkunsa pitkien hoitojen jälkeen eikä uskottu että heti raskautuisin luomuna (tai koskaan)..niin vaan kävi että esikoisen ollessa vain 2,5kk tulinkin raskaaksi. Alkujärkytys oli suuri mutta onneksi oli 9kk aikaa totutella ajatukseen ja raskauskin meni siinä sivussa esikoisen vauva-aikaa eläessä. Pikkulapsi aika oli tottakai pienellä ikäerolla rankkaakin mutta toisaalta se meni siinä yhteen soittoon. Nyt tytöt ovat ihan parhaita kavereita ja hullua kyllä vielä samalla luokallakin kun ehtivät syntyä saman vuoden puolella:D ei kaduta ja lisääkin meille on sen järkytyksen jälkeen lapsia tullut. Tsemppiä ap.
Hei!
Mitäs miehesi tuumii asiasta?
Varmasti harmittaa, minä tiedän. Sulla on varmaan se raskaus ihan alussa vasta ja voi tulla vielä keskenmenokin.
Minulla itsellä on yksi vahinkoraskaus, kun ehkäisy petti, mutta kyllä se vielä onneksi muuttui. Mies suhtautui siihen niin, että kyllä meille vielä yksi lapsi mahtuu ja selvitään... Mutta antoi kuitenkin minun päättää. Tosin enhän minäkään keskeytystä ois pystynyt tekemään. Lapsille tuli pieni ikäero ja ovat nyt läheisiä pieniä koululaisia jo. Jäi mieleen myös että synnytys oli toisella kertaa paljon helpompi.
Tsemppiä! Asioilla on tapana järjestyä!
pillua vaan sillon kun sä haluat lapsen. Eli keskimäärin 1,8 krt elämänsä aikana:DDDD
Meillä ainakin harrastetaan seksiä ihan siitä syystä että nautitaan siitä ja se kuuluu meidän suhteeseen. Ehkäisy on sitä verten että voi harrastaa seksiä ilman pelkoa lapsista jos se pettää on viimeinen keino abortti.
pillua vaan sillon kun sä haluat lapsen. Eli keskimäärin 1,8 krt elämänsä aikana:DDDDMeillä ainakin harrastetaan seksiä ihan siitä syystä että nautitaan siitä ja se kuuluu meidän suhteeseen. Ehkäisy on sitä verten että voi harrastaa seksiä ilman pelkoa lapsista jos se pettää on viimeinen keino abortti.
ja teit testin vaikkei ollut kuukaútisia, mistä päättelit että saattaisit olla raskaana? jos tämä ei ole provo, ole iloinen pienestä ikäerosta!
Tämmöistä ymmärtäisi jos ei olisi ehkäisystä huolehdittu. Mutta kun kumia oli kuitenkin käytetty. Ymmärsin ekasta viestistä, että vieläpä yritetty ihan kunnolla, oikein ja huolella käyttää, ei hutaisten sinnepäin puolivälissä panoa. Eli nunnat voi vaieta tässä seurakunnassa, kiitos. (vaikka olikin provovastaus.)
Toi on just mun kauhukuva! Meillä nelikuinen vauva ja kaksi kertaa ollaan "oltu sillai" synnytyksen jälkeen. Mulle ei minipillerit sovi ja kierukkaa en saanut. Kumia ollaan käytetty. Silti pelkään kauheesti, et sieltä tulee vielä NELJÄS lapsi meille! :/
Se kaksi kertaakin on lähinnä "olosuhteiden pakosta", sillä enhän mä tässä parisuhteessa yksin elä. Raskautta pelkään kyllä aivan kamalasti, kun ei enää olisi varaa enenmpiin lapsiin...
Oletko ap muuten täysimettänyt? Vai saako vauva korviketta edes silloin tällöin? (ihan mielenkiinnosta)
keskeytys on eri asia kuin abortti, että jos tosiaan et voi saada toista lasta niin äkkiä lääkäriin, ja keskeytys pillereillä!
Miten ihmeessä raskauden keskeytys on muka eri asia kuin abortti? :D
Voipi olla että en tuollaisella enää kävis!