Mitä ruokaa ette koskaan tilaa ravintolassa? Miksi?
Kommentit (58)
Koska sen valmistustapa on epäeettinen.
En oikeastaan tiedä miksi. Kasvisruuat eivät oikein iske ja kana on jotenkin arkista. Tosin viimeksi Italiassa tilasin aivan taivaallisia voi-salvia tortelliineja-ei siis liha- tai kalaruokaa! Ja tytär tilaa usein kasvisvaihtoehdon ja kun sitä maistan niin on ihan hyvää. Pitäisikö vähän laajentaa näkemyksiä?
En syö lainkaan lihaa koskaan. Kotiruokaa saa kotonakin.
Tahdon tilata sellaista, jonka raaka-aineita on vähän vaivalloista saada tai valmistaa itse.
Tilaan kalaa harvoin, koska se on usein vanhan makuista.
Olen lapsesta asti tottunut kotioloissa todella tuoreeseen kalaan ja liian usein muualla tarjottu kala on maistunut jotenkin vanhalta...
Syinä puhdas ennakkoluulo (+ maksasta en vain pidä)
Inhoan valitettavasi kaikkia raakoja kaloja tms. esim. silliä en syö vielläkään vaikka olisi millä kastikkeella, graavisuolattu lohi yök., tosin inhoan myös verisiä pihvejä eli kypsää pitää kaiken oleman:)
Kaikissa keitoissa on aina kermaa ja ei mitään makua. Jos söisin silmät kiinni niin en erottaisi keittoja toisistaan.
Mitä harvinaisempi ruoka, sen todennäköisemmin tulee tilattua. No, hinnasta riippuen :)
Liha on usein ravintoloissa ulkomaalaista, joten jätän tilaamatta. Uskon, kuvittelen ja luotan, että suomalaiset lehmät, possut ym. saavat paremman kohtelun kuin brasilialaiset, puolalaiset ym. Ostan siis lihat kaupasta(kotimaista luomua tai olen syömättä lihaa).
haluan nauttia kaikesta mahdollisesta, koska vaihtelu virnistää, mutta osterit jätän väliin.
Enpä oikeastaan keksi edes mitä muuta en tilaisi satunnaisesti tai söisi.
Söisin enemmänkin kasvisruokia, mutta ne on monille kokeille vaikeita ja usein kovin suolaisia kermavoisössöjä, joissa hyvät luonnolliset maut on yritetty peittää rasvaa ja suolaan. Harvemmin hyvää...
monia jätän pois, koska tehdään paljon kotona mm. pasta ja broileri. Lohtakaan en mielelläni ota, jos on jotain muuta kalaa niin sitä kyllä tulee usein syötyä. Mutta koskaan ikinä en vahingossakaan tilaa mitään, missä on homejuustoa!
pidä mustekalasta, vaikka olen yrittänyt. Sitä siis en.
En tilaa ravintolassa juuri koskaan kana-, lohi-, jauheliha- tai possuruokia. Possusta en liiemmin edes välitä, ja noita muita voin tehdä helposti ja edullisesti kotonakin. Mieluummin tilaan ruokia joita ei tule kotona tehtyä, eli monesti äyriäis- ja kokoliharuokia. Salaattejakaan en usein tee kotona pääruoaksi, joten ne ovat monesti ravintolassa kivoja.
Haluan aina ison paksun vähän verisen pihvin, namnam!
pastaa enkä mitään sisäelimiä, harvoin kalaa tai muita mereneläviä.
Kalasta ja esim. ravuista tykkään tosi paljon mutta jotenkin kun menen ravintolaan niin kyllä se pihvi täytyy tilata! :p
En siksi, että tekisin nitä kotona, vaan ihan siksi, etten pidä kauheasti pastaruoista.
jos listalta vain löytyy muutakin syötävää ja yleensä löytyy.
ne on jotenkin arkisia