Mitä ruokaa ette koskaan tilaa ravintolassa? Miksi?
Kommentit (58)
niin paljon kotonakin.
Simpukoita ja ostereita vältän, ellen voi olla täysin varma niiden tuoreudesta.
Inhoan valitettavasi kaikkia raakoja kaloja tms. esim. silliä en syö vielläkään vaikka olisi millä kastikkeella, graavisuolattu lohi yök., tosin inhoan myös verisiä pihvejä eli kypsää pitää kaiken oleman:)
harvoin tilaan kalaa, koska ne ovat harvoin hyviä. Enkä tilaa sellaista, jota osaan itse tehdä hyvin.
Joo, pihvi on hyvä esimerkki ruoasta, jota en tilaa: minä osaan itsekin paistaa pihvin. Niin yksinkertaisesta toimenpiteestä en halua maksaa.
tilaa mitään raakaa; sushia, tartar-pihviä tms. enkä simpukoita tai ostereita.
minulla on muutama yksittäinen ruoka-aine mitä inhoan, ja niitä sisältäviä ruokia en tilaa. Tällaisia ovat esim. kysennetty kaali, munuaiset, cheddar ja sinihomejuusto. Olen liian ennakkoluuloinen maistamaan myös esim. pässin kiveksiä, niitä tosin en ole koskaan listalla nähnytkään :)
Laajemmalla repertuaarilla katsottuna tilaan kaikkea: salaatteja, pastaa, kalaa jne. Se mihin päädyn riippuu niin monesta, siitä mitä tekee mieli just silloin ja mitä kaikkea on tarjolla. En muista mikä semipikaruokaravintola nyt olikaan kyseessä, mutta joku on sellainen on/oli missä tarjolla on/oli lähinnä erilaisia tortilloja ja kaikissa cheddaria :P Valikoima sille mitä halusin tilata oli hyvin rajallinen, lähinnä alkupaloja ja salaatteja.
Enkä tietenkään mitään, minkä tiedän epäeettiseksi, kuten hanhenmaksaa. Lähestulkoon mitä tahansa muuta syön.
Tilaan yleensä sellaista, missä ruokamyrkytyksen riski on pieni ja raaka-aineet sellaisia, mitä menee suurella volyymillä. Esim. broileri eri muodoissaan, pitsat jne.
taida olla mitään sellaista, mitä en voisi tilata. Tilaan sitä mitä sattuu tekemään mieli, se on ihan sama onko se pihvinpaistoprosessi yksinkertainen vai ei.
Mielitekojen mukaan, kaikki on sallittua.
ei vaan tee mieli. EN myöskään pastaa. Haluan ravintolassa hyvin valmistettua lihaa.