Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten pitäs pärjätä omillaan, mutta ulkomaalaisia pitäs auttaa?

05.11.2005 |

Tämän kuvan on taas tänään tällä palstalla saanut. Yhdessä ketjussa moititaan miksi opiskelevat aikuiset haluavat lapsia ja ovat sitten rahavaikeuksissa. Ja toisessa ketjussa moititaan suomalaisia joiden mielestä pakolaisia hyysätään liikaa.

Rasismia on niin monenlaista: onko ok syrjiä suomalaisia, jotka ovat heikommassa asemassa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan kaikki lopettaa hyysäämästä neekereitä sun muita puoliapinoita kaiken näkösillä avustuksilla ja keräyksillä. sen sijaan käytetään nekin rahat omiin kansalaisiin täällä suomessa. opiskelijoihin ja työttömiin..

Vierailija
2/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voidaan kaikki lopettaa hyysäämästä neekereitä sun muita puoliapinoita kaiken näkösillä avustuksilla ja keräyksillä. sen sijaan käytetään nekin rahat omiin kansalaisiin täällä suomessa. opiskelijoihin ja työttömiin..

Puoliapina se olet sinäkin.Tai taidatkin olla kokonaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites nyt noin hermot meni. kuulutko kenties sinä, miehesi tai kakarasi tähän ko. kastiin?

Vierailija
4/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa jos sitä saavat! Eli ihmisille jotka oikeasti ovat rutiköyhiä.

Suomalainen opiskelija (itsekin entinen sellainen) ei ole rutiköyhä. Hänellä on asunto, terveydenhoito, koulu paikka jossa saa ruokaa ym. perusasiat kunnossa. Sama juttu työttömillä.

Eihä noita voi edes verrata ihmisiin joilla on hätä ihan eri tasolla.

Vierailija
5/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 6, kiitos, että puit ajatukseni sanoiksi. Enpä olisi paremmin osannut sanoa :)

Myös entinen opiskelija, joka kävi töissä ja otti myöskin opintolainaa.

Vierailija
6/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks suomalaisten pitää pärjätä omillaan, mutta muut voi ottaa apua vastaan? Kertokaa mulle?

Vierailija
7/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mites nyt noin hermot meni. kuulutko kenties sinä, miehesi tai kakarasi tähän ko. kastiin?

Mutta yleensä kyllä typeryys ja idioottimaisuus saa hermostumaan.

Jotain järkeviä mileipiteitä, varteenotettavia vaihtoehtoja????Ei, vaan täysin ko. asiaan kuulumatonta, sivistymätöntä ja kakaramaista kommenttia, sitä sinun edellinen viestisi oli.

Vierailija
8/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keijo.annikki:

Miks suomalaisten pitää pärjätä omillaan, mutta muut voi ottaa apua vastaan? Kertokaa mulle?

Luitko tuota kutosen viestiä edes? Meillä on Suomessa neuvolat, ilmainen koulunkäynti, terveydenhuolto, opintotuet, äitiyslomat, äitiyspakkaukset ja ties mitä muuta! Jätä kaikki nämä käyttämättä ja puhu vasta sitten omillaan pärjäämisestä.

Vierailija
9/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut perhettä opiskeluaikana, juurikin siitä syystä, että olin mielestäni liian nuori ja rahaton. Eli sitä kuuluisaa perhesuunnittelua siis.

En voi ottaa kantaa pakolaisten/ulkomaalaisten saamiin tukiin haluamastasi näkökulmasta, koska minulla ei ole tiedossani tarpeeksi faktoja. Pelkät " musta tuntuu, että noita pakolaisia hyysätään ja suomalaisia sorsitaan" -lausunnot eivät riitä mielipiteen muodostamiseen. Sitäpaitsi, rakas keijo.annikki, aloituksesi on niin provosoiva, ettet kuitenkaan halua mitään oikeita mielipiteitä, pelkästään mieltä kuohuttavia lausuntoja :-)

Vierailija
10/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti mielipitteni on se, että ensin pitäs olla omilla kansalaisilla asiat kunnossa ja sitten voisimme auttaa muita hyvillä mielin. Maailma on vaan siitä kiero paikka, että tasan ei käy onnenlahjat.

Ei kai meiltä pidä viedä perusturvaa pois siksi, että joillin ei ole edes kaivoa?

On jo aiemmin nähty miten auttaminen passivoi, uudet koneet ruostuu pelloille, kun ei osata niitä käyttää, töihin ei kiirusta kun kotona tienaa paremmin(?) jne.

Itse teen pieni palkkaista työtä tällä hetkellä, mies opiskelee ja lapsi yksityisessä hoidossa ja hyvin pärjätään. Harmittaa vaan kun joskus olen maksanut veroja tyyliin tuhansia kuussa ja ne meni ulkomaille avustuksina ilmeisesti.

Vierailija
11/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keijo.annikki:

Itse teen pieni palkkaista työtä tällä hetkellä, mies opiskelee ja lapsi yksityisessä hoidossa ja hyvin pärjätään. Harmittaa vaan kun joskus olen maksanut veroja tyyliin tuhansia kuussa ja ne meni ulkomaille avustuksina ilmeisesti.

Etkö saa kotihoidon tukea, äitiyspäivärahaa, miehesi opintotukia, neuvolakäynnit, koulunkäynnin, jne. jne?

Vierailija
12/12 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt vaikeeta tajuta sitä eroa mikä kuuluu meidän perusturvaan ja muille ei kuulu. Pitääkö meidän maksaa muut samalle tasolle? Ei ole meidän tehtävä huolehtia muista maista kun suomessakin on ongelmia.

Hitto vieköön, Suomessa on kuntia, jotka kuivuvat kokoon ja pitäs ajatella muita maita.

Ajatuksena olisi saada ensin Suomen asiat kuntoon ja sitten auttamaan muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan