Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies isyyslomalla yksin etelänmatkalle, ov

Vierailija
24.09.2011 |

meillä on kolme lasta, menimme juuri naimisiin ja kaikki on ihan hyvin ja ihanasti...

mutta mies aikoo lähteä etelänmatkalle isyyslomalla joka on vielä pitämättä. on kysynyt monesti mielipidettäni asiaan ja olen suoraan sanonut että se tuntuu epäreilulta ja uskomattomalta ajatukselta että voi kuvitella lähtevänsä yksin johonkin...

lomailu kotona ei kuulemma onnistu koska minä pyydän tekemään kaikenlaista. myönnän että tulee pyydettyä ja kyseltyä kodin pienten hommien perään mieheltä apua, minä en osaa käyttää työkaluja kovin hyvin joten meillä on mielestäni aika perinteinen työnjako.

sanoin miehelle että jos hän lähtee niin sitten minäkin saan mennä vaikka tyttölka´verin kanssa euroopan matkalle tms.. yksin!

nuorin lapsemme on pian puolivuotias, vanhemmat koululaisia.

miten itse reagoisitte? (ja en sittenole tosiaan jättämässä miestäni!:))

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vittuile, vaan sano ihan suoraan etta teit itse virheen kun et pyytanyt miestasi jaamaan kotiin silloin alunperin.

Kerro kuinka kauhean rankkaa sulla on ollut ja etta sulla on ollut paha mieli siita etta se makaile auringossa kun sa stressaat ja aherrat kotona. Rehellisyys maan perii.

Vierailija
22/50 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis isyysrahan saaminen edellyttää esim, ettei työskentele tai opiskele täyspäiväisesti. Sunnuntaisin saa työskennellä ;). Opintorahaakin voi saada, mutta edellytykesnä on, että hoitaa lasta täyspäiväisesti.

Ei yhteiskunnan (veronmaksajien) tuella ole tarkoitus viettää lomaa perheestä isyysvapaalla! Tekisi mieli ilmoittaa kelalle tästä.

Puhumattakaan siitä, että tosi tyhmä ja lapsellinen mies, kun tuollaista suunnittelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olisin neuvonut, että heti ei sitä pahaa oloa kannata purkaa vaan se jonkun ehdottama hijainen vastaanotto ja lenkillelähtö olisi paras vaihtoehto. Saat hiukan mietittyä ja rauhoituttua, hetki omaa aikaa, ja sitten kotiin hoitamaan lapset nukkumaan. Miehen kanssa voitte sitten keskustella maltillisesti ensi alkuun niistä tuntemuksista. Sinuna siis todellakin kertoisin ilman vihjauksia tai ilkeilyjä sen, että olet todella puhki, koet mieletöntä epäreiluuden tunnetta ja olet täysin tyrmistynyt, että mies kykeni tekemään jotain näin röyhkeää sinua ja lapsia kohtaan. Voit ihan mielessäsi listata niitä tuntemuksia ja kertoa ne sitten hänelle niin rauhallisesti kuin pystyt. Et saavuta mitään megariidalla vaan ennemminkin sillä, että toteat sanallisesti, kuinka pettynyt häneen puolisona ja isänä olet.

Niin, ja siitä vaan nyt varaamaan matkaa itsellesi. Ota joku ystävä, sisko tai vanhempi mukaan niin on kivempi matka. Vauvan voit toki ottaa mukaan myös, jos tuntuu, että sitä haluat. Miehelle ehkä voisit todeta, miltä mahtaa isommista lapsista tuntua, kun isä ja äiti lomailevat ilman heitä. Niin, ja tuskin suku ja useimmat ystävätkään ihan hurraavat tilanteelle. Voisi kuvitella, että aika moni muukin on tyrmistynyt miehesi ratkaisusta.

Töiden jälkeen miehellä taitaa muuten olla sitten sitä "isyyslomaa", jolloin tutustuu nuorimmaiseen lapseen rauhassa ja viettää perheaikaa isompien kanssa. Voit varmasti käydä jumpassa, shoppailemassa, ystäviä tapaamassa jne. vaikka kaikki illat viikossa. Miehen pitäisi jaksaa, kun on rentouttava loma takana. Tästäkin varmasti muistuttaisin miestä. En pysty edes kuvittelemaan, mihin kaikkeen olet joutunut repimään itseästi tämän viikon aikana. On ihan selvää, että miehelläsikään ei ole siitä hajuakaan. Kun viikon verran töiden jälkeen hoitaa perhettä ihan ruoista ja siivouksista alkaen, niin ehkä alkaa jotain tajuta.

Vierailija
24/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten on menny, ap?

Vierailija
25/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tyhmältä minusta. Perheen kuuluis mennä yhdessä lomalle arjesta.

Kotona on hommia jokaiselle.

Mutta jos päädytte siihen että mies lähtee niin ilman muuta sä lähdet myöskin heti kun vauvan kanssa tilanne antaa myöten.

Vierailija
26/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä ei ole mitään ongelmaa. Reissuun lähtijä ottaa usein 1-2 lasta mukaan muitten jäädessä kotiin.

Miksi pitäisi ripustautua toisen kylkeen, eikä anneta tilaa?

Vierailija
27/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi totta niin miehelle voi muistuttaa "loman" olevan isyysvapaa jolloin isän on tarkoitus tutustua uuteen lapseen, ei siis mikään varsinainen loma jolloin rentoudutaan. Kovin lapselliselta kuulostaa tuo teidän elämä. Isyysvapaalla isä voi ottaa enemmän vastuuta lapsen hoidosta ja antaa äidin ajatella välillä jotain muuta, ei toisinpäin. Naurettavaa edes ajatella jotain isän lomaa isyysvapaan aikana. Siitäkö me veronmaksajat maksamme?

Vierailija
28/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies oli omalla lomalla tyttöystävänsä kanssa. Minä kuulemma vaadin niin paljon aina kotona.

Vierailija
29/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies tarvitsee lomaa perheestä. Parisuhdekin voi paremmin, kun mies välillä saa muilta hoitoa.

Vierailija
30/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri sitä, mistä miesporukoissa heitetään herjaa: tehdään lapsia, että päästään lomalle.

Et kai sinä ole tosissasi? Tai siis miehesi ymmärtänyt ISYYSloman merkityksen noin täydellisen väärin.

Ehkä sinun kuitenkin kannattaisi ottaa vasara kauniiseeen käteesi. Opettele käyttämään ainakin akkuporakonetta.

Et, sinä et miestäsi jätä. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinulla on edessäsi se päivä, jolloin sinä joudut ihan itse tekemään kodissasi ne "miesten" työt. Se päivä voi olla paljon lähempänä kuin arvaatkaan.

Vierailija
31/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyslomaa ei myönnetä siksi, että isä saa lomaa perheestään vaan siksi, että isä saa lomaa työstään ollakseen perheen kanssa.

Jos meillä mies olisi edes puhut moista, niin olisin ilmoittanut, että ottaa lapset sitten mukaan. Ihan jokaisen.

Vierailija
32/50 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee hyvää molemmille puolisoille.

Isyysloman käyttäminen omaan lomaan tuntuu kuitenkin näin nopeasti ajatellen aika kummalliselta. Koska mies sitten on uuden vauvan kanssa, auttaa kodin pyörityksessä, tekee kaikkea sitä mitä varten isyysloma on?

En tiedä miten reagoisin, koska tuo tilanne on minulle vieras. Mies on ollut niin innoissaan lapsista, että isyysloma on ollut hänelle "juhlaa"! :)

Muuten lomailemme kyllä yksin ja yhdessä ja kaikilla mahdollisilla kombinaatioilla (meilläkin kolme lasta).

Vierailija
33/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies lähti sinne etelään ISYYSLOMALLA. Isyyslomahan on tarkoitettu juuri siihen lapsen hoitamiseen, eikä mihinkään omaan lomailuun.

Vierailija
34/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kaksin, tai ainakin on työn takana, että sinänsä utopistinen tilanne.

Mutta kyllä, olisin vihainen. Ja en välttämättä niinkään siitä matkasta, vaan siitä, että meinaa käyttää isyyslomaa siihen. Luultavasti sanoisin, että mene vaan, mutta sitä varten otat tavallista lomaa, ja isyysloma käytetään perheen kanssa, kuten on tarkoituskin.

Vierailija
35/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että parisuhteessa pitää pelata jotain kummia pelejä. Ei se ole mikään hyvä neuvo, eikä hyvä parisuhde.

Oikeassa parisuhteessa kyllä uskaltaa sanoa mielipiteensä, ja jos ottaa pannuun urakalla, niin SAA kyllä kiukutellakin. Minusta olisi kyllä aika rankkaa ajatella, että nyt en voi tuntea näin, tai nyt en voi sanoa näin tai sitä tai tätä, koska sitten mies ajattelee että olen vittumainen akka.

Koettakaa mieluummin pitää avointa parisuhdetta missä uskaltaa sanoa suoraan mitä ajattelee.

Vierailija
36/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap. et tosiaan sinäkin lähtisi reissuun nyt vuorostasi? Samoin ihmettelen, miksei se yksi, joka vain antoi anteeksi tehnyt niin? Siis toki saa olla menemättäkin, jos ei tosiaan halua, mutta jos tekee yhtään mieli, niin miksi ei?

Mä en aina ymmättä suomalaisen naisen sielunmaisemaa. Jos kerran sillä toisella on halu ja tarve mennä, niin siksikö ei saisi mennä, kun te ette halua, että menee? Menkää itsekin! Tai jos ette halua mennä, niin hyväksykää se, että puolisonne sitten haluaa.

Mun mielestäni typerintä mitä ap voi nyt tehdä, on se, että kiukuttelee kun mies tulee takaisin. Sillä saa vaan takuuvarmasti paskan ämmän leiman ja varman riidan. Sen sijaan jos miehen ottaa mukavasti vastaan, voi siinä samalla kertoa, että raskasta on ollut, mutta mahtavaa, että mies on takaisin, kyllä häntä on kaivattukin. Kumman ihan oikeasti ajattelette olevan parempi ratkaisu?

Ja sitten ap ihan oikeasti järjestät itsellesikin reissun.

Mun mielestäni meillä toimii homma tosi hyvin, kun kummatkin saa mennä haluamansa määrän, eikä kumpikaan mökötä. JOs toinen on ollut radalla, niin toinen auttaa läpi seuraavankin päivän, eikä riitele.

Tiedättekö, meillä on kivaa yhdessä.

tilanteessa on?? Kun vastapuolella kusipäinen mulkku? Kyllä varmasti saa näyttää tunteensa ja olla vihainen. Ja varsinkin jos miestä ei edes kaduta. Siis millainen mies jättää vaimonsa tuollaisen työtaakan alle ja lähtee itse lorvimaan? Ja aivan varmasti vaimolla eli ap:llä ei ole mahdollisuutta vastaavaan! Mieskö jäisi kotiin hoitamaan lapsia viikoksi kun äiti lähtisi etelään? Enpä usko ap:n miehestä.

Vierailija
37/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vittuile, vaan sano ihan suoraan etta teit itse virheen kun et pyytanyt miestasi jaamaan kotiin silloin alunperin.

Kerro kuinka kauhean rankkaa sulla on ollut ja etta sulla on ollut paha mieli siita etta se makaile auringossa kun sa stressaat ja aherrat kotona. Rehellisyys maan perii.

Vierailija
38/50 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä viikko on ollut pitkä, en muista koska olisin ollut näin väsynyt... ja vittuuntunut. vinkkejä miten otan miehen "vastaan"?

Haluatko vittuilla, kostaa tms? Jatko ei taatusti ala helpolla näin. Miten lapset? Ovatko innoissaan, kun isä palaa? Vai oletko saanut heidätkin vihaisiksi isän omasta lomasta?

Vierailija
39/50 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kolme lasta, menimme juuri naimisiin ja kaikki on ihan hyvin ja ihanasti...

mutta mies aikoo lähteä etelänmatkalle isyyslomalla joka on vielä pitämättä. on kysynyt monesti mielipidettäni asiaan ja olen suoraan sanonut että se tuntuu epäreilulta ja uskomattomalta ajatukselta että voi kuvitella lähtevänsä yksin johonkin...

lomailu kotona ei kuulemma onnistu koska minä pyydän tekemään kaikenlaista. myönnän että tulee pyydettyä ja kyseltyä kodin pienten hommien perään mieheltä apua, minä en osaa käyttää työkaluja kovin hyvin joten meillä on mielestäni aika perinteinen työnjako.

sanoin miehelle että jos hän lähtee niin sitten minäkin saan mennä vaikka tyttölka´verin kanssa euroopan matkalle tms.. yksin!

nuorin lapsemme on pian puolivuotias, vanhemmat koululaisia.

miten itse reagoisitte? (ja en sittenole tosiaan jättämässä miestäni!:))

Jaa-a, eikös se isyysloma ole nimenomaan tarkoitettu lapsen kanssa vietettäväksi. Naisetkinhan voivat sitten lähteä koko äitiysloman ajaksi lomailemaan jonnekin mahdollisimman kauas kotoa.

Vierailija
40/50 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti juuri kuinka on ikävä. mä en pysty kuuntelemaan sellaista, mitäs halusi lähteä..

että ottaa päähän, pilasi meidän hyvän fiiliksen kun just mentiin naimisiin ja kaikki oli onnellista..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän