Mitä kaikkea olet kustantanut kaasolle häissäsi?
En ole itse naimisissa, siksi kysyn. Olen kaaso parhaalle ystävälleni , ja yllätyin suuresti kun hän ilmoitti miehensä kanssa maksavansa mm.: mekkoni, kampaajan, kosmetologin, meikin, halutessani kynnet ja hänen mielestään luonnollisesti myös minun ja perheeni yöpymisen hääpaikalla.
Olin suoraan sanottuna tyrmistynyt! Tuohon kaikkeen menee paljon rahaa, lisättynä muuhun hääbudjettiin. Meillä menee toki paljon aikaa häiden suunnittelussa ja toteutuksessa, ja hän on minulle todella rakas ihminen, mutta tuntuu isolta "korvaukselta" tuo kaikki.
Uskomattoman ihanaa, joka tapauksessa :)
Kommentit (22)
mitään, jäleenpäin ostettiin lahjat sitten. Tosin kaasolle ei jäänyt tehtäväksi kuin polttareiden järjestäminen.
että kustannan kampauksen ja meikin. Vaatteisiin ei ole mitään vaatimuksia. Tämän lisäksi viemme kaason ja bestmanin sopivana ajankohtana syömään kunnolla. Myös lahjat (50-100 eur) kiitoksena.
Illanistujaisia on suunniteltu pidettävän häiden merkeissä useita, laitetaan yhdessä ruokaa ja kootaan ajatuksia.
ap
Aion kustantaa kaasoilleni mekot ja saavat itse sitten päättää haluavatko kampaajalle ja meikkiin.
Haluan jotain sentään kustantaa kun heillä menee muuten kaikkeen näihin rahaa, polttareihin ja sitten vielä varmaan häälahjaan.
En taida ostaa mtn korua lahjaksi, vaan mentäisiin yhdessä vaikka spahan.
+häämatkalta tuliaisen. Mutta tämä kaaso ei auttanut muuten kuin hääpäivänä klo 14-16, sen jälkeen normivieras joka pääasiassa yritti pitää lapsensa aisoissa. Seremoniamestarille, joka oli edellisenä iltana järjestelemässä, ohjasi vieraat paikalleen, juonsi koko touhun ja järjesti hääleikin, annoin 50 € lahjakortin Kultajouseen.
kaasolle kampaaja ja meikki. Lisäksi annettiin n. 60 e arvoinen koru kaasolahjaksi. Samat kustannettiin mulle kun olin kaasona ja lahjaksi sain illallisen.
En ole itse naimisissa, siksi kysyn. Olen kaaso parhaalle ystävälleni , ja yllätyin suuresti kun hän ilmoitti miehensä kanssa maksavansa mm.: mekkoni, kampaajan, kosmetologin, meikin, halutessani kynnet ja hänen mielestään luonnollisesti myös minun ja perheeni yöpymisen hääpaikalla. Olin suoraan sanottuna tyrmistynyt! Tuohon kaikkeen menee paljon rahaa, lisättynä muuhun hääbudjettiin. Meillä menee toki paljon aikaa häiden suunnittelussa ja toteutuksessa, ja hän on minulle todella rakas ihminen, mutta tuntuu isolta "korvaukselta" tuo kaikki. Uskomattoman ihanaa, joka tapauksessa :)
sullekin maksetaan. Minusta se kuuluu hääparin maksettavaksi.
Minä taas olen yllättynyt ettei tuon useampi kustanna "koko settiä" Me olisi kustannettu meikit ja kampaukset mutta kaasot tekivät nämä itse. Majoitus kustannettiin ja lisäksi kaasot sai n. 150 euron lahjat jälkeen.
Minä taas olen yllättynyt ettei tuon useampi kustanna "koko settiä" Me olisi kustannettu meikit ja kampaukset mutta kaasot tekivät nämä itse. Majoitus kustannettiin ja lisäksi kaasot sai n. 150 euron lahjat jälkeen.
Lisään vielä että mekon olisin kustantanut mutta kaasolla oli se omasta takaa.
toisen mekko maksoi n. 100e ja toisen 180e (molemmat saivat sen mistä pitivät, hintaero oli sattuma). Lisäksi ostin lahjat (molemmat oli tuliaisia kaukomailta, olisko olleet paikallista rahaa jotain 50-60e kappale, suht arvokkaita asioita siis, jos Suomesta olisi ostettu).
En teettänyt kaasoillani mitään ihmeellisyyksiä; molemmat olivat apuna askartelussa (n. 5h), juhlapaikan ja puvun valinnassa, ruokien, ohjelman ym. suunnittelussa ja ennenkaikkea henkisenä tukena koko ruljansissa. Ja järjestivät mulle huikean kivat ja ikimuistoiset polttarit.
Häiden budjetti oli n. 7000e (piti olla paljon vähemmän, eli kaikesta ainakin yritettiin pihistää...).
en siis olettanut tai pyytänyt mitään tietylaista pukeutumista kaasoilta; mekot olivat siis tietyllä tavalla myös lahja, koska molemmat saivat siis hyvälaatuiset mekot, joita voivat käyttää tulevaisuudessakin. Tätä ketjua lukiessani tunnen olleeni pihi... No, mieheni oli saanut lahjaksi ilmaisen risteilyn, jonka käytimme sitten siihen että vein kaasot juhlimaan kunnolla :)
Mulla oli kyllä parjaat mahdolliset kaasot :)
Oikeastaan ainoa mitä kaaso (ja bestman) tekivät oli polttareiden järjestäminen ja hääpäivänä kuskaaminen ja muu käytännön auttaminen. (Seremoniamestarit yms. olivat erikseen, samoin ei tarvinnut osallistua siivoamiseen, tarjoiluun tms.)
Hotelli oltaisiin muistaakseni kustannettu sille, joka tuli kauempaa, mutta hekin järjestivät itse majoituksensa muuten. Pukeutumiselta ja muulta ei vaadittu mitään ihmeellistä, ihan sitä mitä muutenkin olisivat laittaneet päälleen. Ei siis tullut häistämme mitään ylimääräisiä kuluja heille, mitä ei muillekin vieraille olisi tullut.
Lahja kuitenkin ostettiin kiitokseksi.
en saanut mitään muuta kuin majoituksen hääparin kotona ja kuljetuksen sinne hääpaikalta. Itse osallituin polttareiden kustannuksiin ja hommasin asuun kuuluvia osia. Lisäksi ostin hääauton koristeet.
Samat sitten toisin päin kun itse menin naimisiin, paitsi että kaaso ei osallistunut polttareihin mitenkään eikä ostanut mitään koristeita. Minä tosin taas en voinut tarjota majoitusta. Siitä on jo niin paljon aikaa, ettei silloin ollut sellaiden edes yleisenä tapanakaan. Eikä pukeutumiselta vaadittu mitään erityistä.
ilmoitti miehensä kanssa maksavansa mm.: mekkoni, kampaajan, kosmetologin, meikin, halutessani kynnet ja hänen mielestään luonnollisesti myös minun ja perheeni yöpymisen hääpaikalla.
nuo samat kaasolle tarjottiin. Ja kiitokseksi vielä lahja jälkikäteen.
Meillä oli muutenkin pienen budjetin häät - kukaan meistä ei käynyt kampaajalla tai kosmetologilla, eikä mitään erityisiä kaasovaatteita ollut.
Minä en maksanut kaasolle mitään. Ja silloin kun itse olin kaasona niin minulle ei ostettu mitään. Ostin omilla rahoilla kaasonpuvun jonka piti mielellään olla tietyn värinen jos löytyy ja siis löytyi.
Kaiken puvun ostamisen ja auttamisen vastapainoksi päätin että en hanki kallista lahjaa, annoin pienen summan rahaa ja lahjan(joka ei ollut hirveän kallis). Morsiamelta sain lahjan häiden jälkeen, en ollut ollenkaan odotanut sellaista lahjaa.
Maksoin mekot molemmille kaasoille, käsikoru(kukat) ja annoin jalkahoitoon lahjakortit.
Meillä hyvin pienet häät. En maksanut kaasolle mitään, enkä ostanut lahjoja. En kyllä edes tiennyt että sellainen tapana.. itse kävin kampaajalla, ei muuta. Kaasolle kuului minun kyyditsemiseni tuona päivänä, ei muuta.Polttareita ei järjestetty..
Minusta kaaso on niin hyvä ystävä ettei sille tarvitse maksaa mitään.. vuoroin vieraissa periaatteella.. kun itse toimit kaasona panostat omalla työlläsi ja hieman rahallisesti sitten..
Minusta olisi kamalaa jo minule kustannettaisiin isoja juttuja ja kun itsellä oli minimaalisella budjetilla järjestetyt häät olisi jäänyt tavallaan velkaa.. siksi kaasolle ei mitään lahjoja.. Vieraampia ihmisiä pitää lahjoa, ei sitä parasta ystävää..
kaasolle ja bestmanille. Ostimme heille jälkeenpäin noin 50 €:n arvoiset lahjat. Me emme edellyttäneet mitään tiettyä väriä tai tyyliä pukeutumisessa tms. ,joten ihan normaaleina juhlakaluina tulivat juhliin. Me myös itse teimme lähes kaikki suunnittelun ja järjestelyt. Kaaso auttoi minua hääkarkkien teossa yhtenä iltana sekä järkkäsi polttarit. BM laittoi mieheni kanssa tiekyltit häitä edeltävänä iltana ja järjesti polttarit.
Kiitos jo vastanneille. Tuntuu että ystäväni on kyllä budjetoinut minuun (+ toiseen kaasoon) ihan liikaa...
ap