Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko siihen, että KAIKKIA EI OLE TARKOITETTU LISÄÄNTYMÄÄN?

Vierailija
24.09.2011 |

Olen seurannut tuttavapariskunnan lapsettumuushoitoja yli viiden vuoden ajan. Kummassakaan ei ole mitään lääketieteellistä vikaa, lapsettomuus on siis selittämätöntä. Olen ruvennut miettimään, että ehkä kaikkia ei vaan ole tarkoitettu vanhemmiksi. Ja lapsettomuus / keskenmenot ovat luonnon tapa järjestää asia. Olenko kauhea?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ennemmin sattumaa ja/tai luonnonoikku, johon onneksi voi, saa ja pitääkin hakea apua. Koska työni kautta näen niin paljon pahaa perheissä, joissa lapsia sikiää tuosta vain (tidän perheen, jossa on 14 lasta ja kaikki huostaanotttuja), että mieluummin kyllä näkisin joissakin tahattomasti lapsettomissa perheissä edes sen yhdenkin rakastetun lapsen.

Ei se saisi kenenkään persoonasta olla kiinni, saako lapsia vaiko ei - eikä luonto tällä perusteella pystykään valikoimaan, siksi se on sattumaa, kenen kohdalle osuu ja sellaisenaan ei voida mistään tarkoituksesta puhua.

Vierailija
42/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt mitään luonnonvalintaa ole :)

Se on kyllä totta, että kaikkia ei ole tarkoitettu vanhemmiksi. Esim. itse olen sellainen. Tiedän olevani hommassa täysi paska. En tule toimeen lasten kanssa ja menetän hermoni todella nopeasti. En siis uskaltaisi alkaa vanhemmaksi. Enkä siis oikeastaan edes halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenkaan näistä kaistapäistä ei olisi kuulunut lisääntyä.

Vierailija
44/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä näillä "täydellisillä" vanhemmilla ei ole paljoakaan henkistä kasvua tarjottavana lapselleen. Eli jos lapsi valitsee syntyä köyhyyteen, hänen pitää käydä läpi siihen liittyviä ongelmia. Jos taas päihteitä käyttäville vanhemmille, sitten siihen liittyviä jne.

Itse synnyin päihteitä käyttäville, varakkaille vanhemmille. Opinpahan ainakin sen, ettei materia ole kaikki kaikessa...ja koska olen mallia "kantapään kautta oppiva", tuskin olisi muuten päähäni mennyt niin tehokkaasti.

etteivät tarvitse vanhemmuutta kasvaakseen ihmisinä. Monesti näin onkin, mun tuttujen perusteella.

Vierailija
45/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei omia lapsia onnistu saamaan on varmaankin "tarkoitettu" adoptio vanhemmaksi. Tai sijaisvanhemmaksi ym.

Vierailija
46/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviytyäkseen maapallon vaihtuvissa olosuhteissa eliö tarvitsee muuntelua, ja muuntelu altista virheille. Virheitä ei ole tarkoitettu kenellekään erityisesti, ne vain tulevat. Lapsettomuus on tarkoitettu ihmiselle yhtä vähän kuin mikään muukaan geneettinen ominaisuus. Lapsettomuudella ei myöskään ole mitään yhteyttä niihin asioihin, jotka tekevät ihmisestä hyvän vanhemman. Toimivilla munasarjoilla tai siittiöillä ei ole yhteyttä mielenterveyteen tai kykyyn rakastaa toista ihmistä tms.

Vierailija
47/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä tulikin paras ja asiallisin vastaus.

Kiitoksia!

Vierailija
48/49 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...erosivat ja kun molemmat löysivät uuden parin niin myös saivat lapsia. Luonto tekee joskus näin

Vierailija
49/49 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ennen, että tulen raskaaksi nopeasti ehkäisyn jättäessäni pois, hups vaan. Niinkuin sukuni muutkin naiset ovat tulleet. Ajattelin myös ennen, että en koskaan menisi hedelmöityshoitoihin (silloi vielä luulin että raskautuminen on helppoa), että kuinka luonnoton ajatus onkaan. Vuosien päästä kun haluttu raskaus ei alkanutkaan, tässä sitä ollaan hoidoissa ja toivomme esikoista. Kun lapset on saatu helposti, on helppo sanoa ”etten menisi hoitoihin”. Mutta! Sehän siinä onkin ristiriitaista. Tällä sanojalla ei ole lapsettomuuden kokemusta takana, vuosien yrittämistä, ja silti ei lasta. Jos jää kokonaan lapsettomaksi, asia on iso ja sen hyväksyminen voi viedä vuosia, ei se tapahdu noin vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi