Te Thaimaa vastaiset!?
Mistä teidän inho Thaimaata kohtaa on tullut? jos olette siellä käynyt, missä kohteessa/kaupungissa?
Minua huvittaa tuo yleinen inho sitä maata kohtaa, kun yleensä ne haukkuja on käynyt vaan Phuketissa tai muussa turistihelvetissä. sitten luulevat että koko Thaimaa on nähty... yms.
Mutta niin väärin. aito Thaimaa on kaunista, ihmiset ystävällisiä yms.
Kommentit (24)
Tykkään kovasti ja menen uudestaan.
Kanaria on pahempi turistirysä.
inho on maan seksibisnes ja mun mielenterveys ei kestäsi lomailla paikassa jonka yli pyyhkäisi tuhoisa tsunami. Lisäksi mua ihmetyttää yuo kun jengi hokee että siellä on niin ihania ihmisiä, mua ei voisi vähempää kiinnostaa joku perseennuoleminen. Uskon että siellä on kauniita paikkoja mutta silti en sinne halua.
inho on maan seksibisnes ja mun mielenterveys ei kestäsi lomailla paikassa jonka yli pyyhkäisi tuhoisa tsunami. Lisäksi mua ihmetyttää yuo kun jengi hokee että siellä on niin ihania ihmisiä, mua ei voisi vähempää kiinnostaa joku perseennuoleminen. Uskon että siellä on kauniita paikkoja mutta silti en sinne halua.
Mua ei houkuta mikään Thaimaan kulttuurissa ja ystävällisissä ihmisissä. Sinne minne helposti pääsisi olisi vastassa juurikin pelkkä turismi, ja en jaksa nähdä vaivaa että liki puoli vuorokautta istuisin sen takia lentokoneessa. Kun saman kokee Kreetalla kesällä 3-4 tunnin lennolla.
Jos mä haluan kokea jotain matkalla mä otan lennot jonnekin ja kentällä katson minne nenä näyttää. Nämä matkat me tehdään lyhyenä nyt kun lapset oavt pieniä, ja silloin ei viitsi lentää Thaimaaseen asti. Varsinkin kun maassa ei ole mitään merkittävää mikä kiinnostaisi. Jos pitäisi valita Intiaan voisin matkustaa milloin vain, ehkä se vaan on sitten "seksikkäämpi" mielikuvaltaan.
miksi pitäisi lähteä sinne?
Tulee mieleen, että joku hakee sieltä vaikka vaimon itselleen, joka nuolee vaikka varpaat. Mies alistaa naista jne...?
Selityksiä?
Esim. Bulgaria litataan niiden turistikohteiden perusteella, vaikka siellä on todella upeita paikkoja sisämaassa ja rannikollakin monia kivoja.
"päästää" miehensä sinne lomalle kavereidensa kanssa, kannattaa todella päästää sänkyyn vain testien kautta. Just luin jutun jostain jossa liian luottavainen nainen oli saanut avokiltaan tällä menetelämällä hivin. Nyttemmin jo ex-avokki ja uusi mies tilalla. Aika pysäyttävä paikka miehellekin.
nähdä jotakin muutakin kun näitä turistirysä paikkoja ja pakettimatkoja. Voihan niitä vaimoja hakea monesta muustakin paikoista ja sehän on yksin heidän asia. Vaikka raha ei riitä oikein ruokaankaan on vaikea löytää sen iloisempia ihmisiä mistään!
Olen kolunnut useammankin maan ja thaimaata muistelen yhä lämmöllä. Kunhan ei mene niihin turistirysä paikkoihin vaan katselee jotakin muuta!!!!
1. liian pitkä lentomatka, tulen hulluksi.
2. karmea ilmasto, tulen hulluksi.
Tämä toki koskee kaikkia sen maailmankolkan maita, ei vain Thaimaata. Ja laitetaan Afrikka samaan nippuun.
joka sallii härskisti lasten hyväksikäytön ja seksibisneksen. Mielikvat Sir Vilistä ja thaikkuvaimoista, jotka nuolevat miehensä perseenreiätkin, oksettavat. "Ystävälliset ihmiset" puhuvat ivaillen mutta hymy huulillaan läskeistä possunpunaisista turisteista, joita pitää hieroa, hoitaa, pestä, puunata ja passata. Eikä se ilmastokaan ole miellyttävin mahdollinen kaikkien mielestä, esim. Välimeren rantaseudut ovat siinä suhteessa miellyttävämmät. Ja tsunamissa meni muutama ystävä ja työkaveri, puistattaa.
Mistä teidän inho Thaimaata kohtaa on tullut? jos olette siellä käynyt, missä kohteessa/kaupungissa?
Minua huvittaa tuo yleinen inho sitä maata kohtaa, kun yleensä ne haukkuja on käynyt vaan Phuketissa tai muussa turistihelvetissä. sitten luulevat että koko Thaimaa on nähty... yms.
Mutta niin väärin. aito Thaimaa on kaunista, ihmiset ystävällisiä yms.
Olen ollut eri puolilla, mm. Surathanissa, Koh Phangalla, Bangkogissa, Koh Samuilla, Phuketissa...Teimme pitkän reissun jossa kiertelimme ympäri ämpäri reppureissareina.
Negatiivisen kokemuksen sain liiasta kuumuudesta, tsunamilla rahastamisella (myyvät kuvia ja nauhoja tapahtumasta turisteille), hymy on just niin leveä kuin mitä bahtia lyö pöytään, suurkaupungit ovat niin saasteisia että tarvitsee hengityssuojainta, tuk tuk kuskit ja taksit huijaavat, prätkätaksikuskit ajelevat kännissä asiakkaat kyydissä, huoria on kaikkialla, lapsisat vanhoihin, miehiä ja naisia ja transuja ja he myös ovat hyvin päällekäyviä joissain paikoissa, turistikohteissa piraattimyyjät ovat päällekäypiä, maisemat kaikkialla maaassa samanlaiset, Bangkogissa löyhkää järkyttävälle, hinnat eivät suinkaan ole enää halvat joka paikassa...
Siinä ny hiukan pintaa raapaistan sitä mikä minua ärsytti ja lisää löytyy vaikka kuinka paljon.
Sanottakoon, että monissa kohteissa olen viihtynyt aivan hyvin.
10h koneessa ei ole tuon paskan väärrti.
joka sallii härskisti lasten hyväksikäytön ja seksibisneksen. Mielikvat Sir Vilistä ja thaikkuvaimoista, jotka nuolevat miehensä perseenreiätkin, oksettavat. "Ystävälliset ihmiset" puhuvat ivaillen mutta hymy huulillaan läskeistä possunpunaisista turisteista, joita pitää hieroa, hoitaa, pestä, puunata ja passata. Eikä se ilmastokaan ole miellyttävin mahdollinen kaikkien mielestä, esim. Välimeren rantaseudut ovat siinä suhteessa miellyttävämmät. Ja tsunamissa meni muutama ystävä ja työkaveri, puistattaa.
kannattaa tutustua ennen kuin täällä faktoja latelee.
Keskilämpötila ympäri vuoden yli 25C...
Joo, morjens. Ryydyn mieluummin samanmoisiin pakkaslukemiin ja pistän paksumman pipon.
Mutta niin väärin. aito Thaimaa on kaunista, ihmiset ystävällisiä yms.Olen ollut eri puolilla, mm. Surathanissa, Koh Phangalla, Bangkogissa, Koh Samuilla, Phuketissa...Teimme pitkän reissun jossa kiertelimme ympäri ämpäri reppureissareina.
Negatiivisen kokemuksen sain liiasta kuumuudesta, tsunamilla rahastamisella (myyvät kuvia ja nauhoja tapahtumasta turisteille), hymy on just niin leveä kuin mitä bahtia lyö pöytään, suurkaupungit ovat niin saasteisia että tarvitsee hengityssuojainta, tuk tuk kuskit ja taksit huijaavat, prätkätaksikuskit ajelevat kännissä asiakkaat kyydissä, huoria on kaikkialla, lapsisat vanhoihin, miehiä ja naisia ja transuja ja he myös ovat hyvin päällekäyviä joissain paikoissa, turistikohteissa piraattimyyjät ovat päällekäypiä, maisemat kaikkialla maaassa samanlaiset, Bangkogissa löyhkää järkyttävälle, hinnat eivät suinkaan ole enää halvat joka paikassa...
Siinä ny hiukan pintaa raapaistan sitä mikä minua ärsytti ja lisää löytyy vaikka kuinka paljon.
Sanottakoon, että monissa kohteissa olen viihtynyt aivan hyvin.
10h koneessa ei ole tuon paskan väärrti.
Korjaan vielä tuohon, että monissa muissa kohteissa, jotka siis EIVÄT OLE NAIMAASSA PÄINKÄÄN olen viihtynyt hyvin. Naimaassa EN viihdy eikä sinne enää ole luojan kiitos koskaan pakko mennä.
Ällötttää, kun niljakkaat kaikenmaalaiset äijät ramppaavat siellä nuolettamassa persreikäänsä ja homostelemassa, kun kotomaassa eivät saa miestä tai naista.
Myös se ärsytti, että ihan kaikki Thaimaassa ostetut tuotteet ovat täyttä kertakäyttöpaskaa. Kengät hajosi kun niillä käveli kilsan jne. Siinä mielessä sielläon jopa kallista, kun mikään ei kestä.
Thaimaalaiset ovat valmiita myymään vaikka mummonsa tai tyttärensä ja monet myyvätkin. Sekin on kuvottava.
Itseäni ärsyttää enimmäkseen juuri nimenomaan se Phuket. Kävinkin siellä, ihan vaan siksi, että voisin kenties muuttaa mieleni. Ei muuttunut, ei. Toisaalta sama ärsytys on myös Bulgarian Sunny Beachia (Sofia taas on upea!), Turkin Antalyaa ja Alaniaa ja vaikkapa Rodosta kohtaan. Luulen, että se ärsytys johtuu siitä, että siellä (useimmiten) käyvät ihmiset, jotka käyvät vain ja ainoastaan siinä yhdessä paikassa ja kohteessa, samassa hotellissa vuodesta toiseen ja ylistävät juuri SITÄ paikkaa maailman parhaaksi. Silloin tule olo, että on pakko sanoa, että ptyi.
Luultavasti siis kuitenkin Thaimaassa on sen tuhat ja sata hyvää kohdetta (joihin pitää vielä joskus mennä), samoin myös varmasti Turkissakin. Rodoksen taidan ihan suosiolla jättää välistä ;)
olen Thaimaassa käynyt. Ihanan kaunis paikka, ilmasto ja maisemat jotain ihan erilaista kuin Suomessa. Mutta seuraava reissu tulee kohdistumaan jonnekin ihan muualle.
Minua ahdisti väkinäinen hymy (irvistys) joka valtaosalla oli naamalla, varsinkin jos rahaa oli tiedossa.
Lapsia kohtaan olivat erittäin mukavia, mutta esim yksin hieronnassa käydessä oli tunnelma ihan erilainen. Vaikkei kieltä ymmärrä, niin tietää kyllä milloin puhutaan turisteista ;)
Toinen asia joka ällötti, oli turistit...kävellään puolialastomana temppeleissä, yläosattomissa rannoilla, uimapuvut päällä ravintolassa(tarjoilijoilla puvut päällä), maksetaan liikaa tippiä(vaikuttaa kaikkeen,uskokaa pois!).
Joka puolella piti olla varuillaan, ettei huijata. Ja silti huijattiin.
Melkein jäi räätälillä käymättä kun pelkäsimme muiden kokemusten myötä pahinta, mutta onneksi kävimme. Räätäli oli upea ihminen ja työ huoliteltua, mutta näitä oli harvassa.
Taksikuski juttelee lapsille, hymyilee, kyselee kuulumisia,
hetken päästä kaartaa jalokiviliikkeen eteen ja suostuttelee puoliväkisin sisälle (provikka tiedossa). Sitten on naama myrtsillään loppumatkan, kun ei "rikkaat" turistit mitään ostaneetkaan.
Paljon positiivista, mutta liikaa negatiivista.
Jokaisella maalla on hyvät ja huonot puolensa.
Olen matkailut Thaimaaassa 3 kertaa ja aika paljon kierrellyt etelää ja pohjoista. Kaunis maa ja mukavia ihmmisiä.
Toisaalta plakkarissa 64 maata ja samaa voin sanoa kaikista:)
Tulee vaan niin järjettömän surullinen olo ja häpeä meidän länsimaalaisten puolesta. Missään ei voi välttyä näkemästä läskimahaisia vanhoja sikoja, jotka taluttaa lasta käsipuolessaan. Kaunis nuori (usein alle 15v.) tyttö on sitten heillä 'tyttöystävänä'.
Surulliseksi tekee myös huumatut sylivauvat, joita kerjäläisäidit pitää kadulla saadakseen rahaa.
Itse maahan on käsittämättömän kaunis ja ihmiset valtavan ystävällisiä. Me turistit se on pilattu ja tuhottu. Käytetty hyväksi äärimmäisessä köyhyydessä elävien ihmisten tilannetta.
Täällä ilmeisesti pikku likat ovat muka kiertäneet maailmaa. Ensinnäkin Bangkokissa ei haise!!! Typerää laittaa tuollaista. Olen ollut siellä ympäri vuoden ja en ole huomannut minkäänlaista hajua. On vuosia vanhoja vaatteita, jotka vielä käytössä. Kannattaisi varmaan opetella pesuohjeet, eikä narista.On tosi sääli, miten tyttöjä ajattelette. Ei paljon järki päätä pakota. Useinkaan niillä tytöillä ei ole vaihtoehtoa, on pakko elättää perheensä. Usein asuvat maalla, eikä vanhemmat pysty maanviljelyllä elättämään. Jos miehenne ei olisi siellä norkoomassa ei ongelmaa ole. Kysynnän ja tarjonnan laki.
tsunamista on sata vuotta aikaa. Olin thaimaassa myös silloin. Järkyttävää muistella sitä. On totta, että dvd on tehty uutispätkistä, miksi turistit ostavat ja haluavat sen? Siksikö että löytyy tämän viestiketjun tapaisia kommentteja.
Tosi on, että suomen matkatoimistojen myyvä hymyjen maa on mennyt elämis taisteluksi. Kuka jaksaa huoliensa keskellä aina hymyilläkään.
Olen samaa mieltä, että löytyy mukavia ja ihania paikkoja. Itse menen seuraavaksi Satuniin. Eli nyt joulu-tammikuussa. Käyn myös pyörähtämässä Cebussa ja Langawissa. Langawista menee paatti Satuniin ja ehkä jokusen päivän siellä.
Olen matkustanut Australiasta honoluluun, kaikki siltä väliltä. Joka maassa löytyy omanlaisensa asiat. Minusta Bangkok, Singapore ja New York painivat aivan omassa luokassaan. Jokaisessa on jotain ihanaa ja rakasta. En tarkoita miehiä. Otappa hotsku Bangkokista Pratunamista vaikka Bayoke sky ja mene sen takana olevaan intialaiseen syömään hummeria. Voiko maailmassa olla parempaa...ei voi. Mitä tulee tuk tuk kuskeihin, huijataan voi hitto. Ole sen verran järkevä, että sovit hinnan etukäteen. Tuk tuk on kalliimpi kuin taxi. Turistit haluavat aina kyytiin. Taxilta voi myös sopia hinnan etukäteen. Totta on se, että jos et sovi ja haluat mittarilla mennä, on matka joskus pitempi. Mitä säähän tulee, oletteko koskaan käyneet suomen kesällä? Samanmoinen sää ja turisteja kourallinen joka puolella. Saa katsoa ja tilaa löytyy. Matkustan kaksi kuukautta vuodesta ja olen sitä tehnyt vuosikausia. Maat on nähty ja nyt mennään jo osin samoja polkuja. Yrittäkää nuoret ihmiset tulla hiukan suvaitsevaisemmiksi. Ei kaikki ole niin yksioikoista. Kun saatte ikää ja näätte maailmaa, tajuaa sen, että maassa ollaan maan tavoilla. Sen syvemmän merkityksen. En tosin ole koskaan ollut Kreetalla enkä varmaan menekään.