Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
Olen oppinut lukemaan niitä kriittisemmin. Ja kun osaa hieman tarkemmin katsoa, niin ei se kaikki olekaan ihan sitä mitä yritetään viestittää.
Itseäni on nyt alkanut tökkimään yhden suosikkini (tahaton?ajattelematon?)tapa mollata "meitä tavallisia tallaajia". Aiemmin nousi kohu, kun hän naureskeli tyttärensä vaihtovaatetukselle päiväkodissa (ja asu oli sellainen mitä 75% lapsista on päivittäin). Nyt hän mainostaa tuolla jossain, että miehensä veetuilee hänelle menevänsä ostamaan Mammuttimarkkinoilta Lassien välikausihaalarin... Siis kauheaa!! Menee Citymarketiin ja ostaa Lassien haalarin!!!
Jos viitsit, niin mainitse mikä blogi.
Ja mitä blogisti tarkoitti lapsensa kauheilla vaihtivaatteilla?
ei ilmeisesti ollut osannut yhdistellä ja "sävyttää" oikein lapsen vaihtovaatteita =)
Kyllähän tuo on ollut nähtävillä tuolla blogistaniassakin. Osa lastenvaateblogisteista tietoisesti välttävät toistensa blogeja, toisista taas "varastetaan" ideoita. On ollut useita kirjoituksia, mistä tämä on ollut huomattavissa. Joku "ei niin suositun blogin" omaava on tehnyt ihan mielenkiintoisen kirjoituksen aiheesta X, no kohtahan se sama aihe onkin jokun "suositun" blogistin juttuna :))) Niin läpinäkyvää! Etenkin yksi tietty blogi toimii niin... Eli kiusaamista se on tuollakin, kaikkia ei vaan huolita porukoihin :/
kun puhuin tuossa vähän aiemmin tyylikkäistä vs. tyylittömistä blogeista, ja siitä kehtaavatko tyylikkäätt ilmoittautua tyylittömämpirn lukijoiksi. Toisista blogeista tulee heti ilmi, että sen pitäjä on varakas, koulutettu ja tyylitajuinen, ja toisista taas täysin päinvastainen.
usein mielletään, että nämä kaikki kolme käyvät jotenkin käsi kädessä toistensa kanssa.
Mutta ei tietenkään kaikissa. Esim. J kirjoittaa hyvin, mutta kuvansa eivät ole kovin tyylikkäitä.
Ja ainakin lukemissani "parhaissa" (= myös melko ärsyttävissä) blogeissa blogistilla on varaa ostaa kaliita ja monia vaatteita, tyylitajua sommitelal ja ottaa kauniita kuvia sekä koulutusta ja älyä kirjoittaa hyvin ja oikein.
ei ilmeisesti ollut osannut yhdistellä ja "sävyttää" oikein lapsen vaihtovaatteita =)
ettei enää edes itse tajua kuinka homma on mennyt liian pitkälle.
Mietin noita välikausiasujakin, niitä nyt pohditaan ja laitetaan hurjasti aikaa siihen että mietitään kuinka monet ja minkä väriset ja merkkiset hankittaisiin..
Meidän toisella lapsella ei edes ollut viime vuonna välikausivaatteita vaan kun se "välikausi" itsessään oli niin lyhykäisen oloinen että pärjättiin hyvin niin että kun kelit lämpenivät, käytettiin tuulipukua jonka alla ylimääräinen kerros+kurahousut. Siis lapsi ei ollut silloin päiväkodissa joten ei tarvinnut ajatella kuinka hankalampi tuo kerrostus oli pukea kun puin kerran itse. Että ihan oikeasti jaksaa. Ja että hankitaan jo etukäteen kamppeita ja sitten jos ne onkin silloin kun niitä tarvitsisi, vääränkokoisia niin sitten myyntiin. Miksi ihmeessä niitä vaatteita ei osteta lähempänä tarvetta niin että saa heti sopivat. Ei niitä nyt niin vähän myynnissä ole etteikö kaikille riittäisi. Luulisi, että niitä kalleimpia merkkejä ei niin monilla ole varaa edes hankkia.
Ja sitten nuo vaatteet joita myydään eteenpäin.. oikeastiko joku JAKSAA hankkia jonkin gollegepaidan netistä joltain blogistilta?? Kun kaupasta saa uuden samalla hinnalla? Tai kirppikseltä halvemmalla. Ja sen saa sitten heti. Ei tarvitse miettiä etukäteen, tehdä "varausta", tilata, hakea postista jnejne.
Ja kyllä, tiedän että ihmisiä on monenlaisia ja toiset tykkää eri asioista, mutta nämä vaan tuntuvat sivusta katsottuna jopa järjettömältä välillä...
Yksiasia mikä minulle on tullut mieleen kun näitä lastenvaateblogeja/keskusteluja olen seurannut, että miksi kurahousut on joidenkin mielestä ihan syntiä? Miksi pitäisi ostaa sikahintainen haalari jolla voi sitten vaikka uida lammikossa kun kurahousut ajavat saman asian ja voi helposti suihkuttaa puhtaaksi käytön jälkeen. En minä ainakaan ole kurahousujen käytöstä kärsinyt, mutta vähän on nyt saanut sellaisen kuvan, että vain huono äiti pukee lapsensa kuriksiin ja valveutunut äiti ostaa itselleen (lapsilleen) menolipun taivaaseen.
Olen oppinut lukemaan niitä kriittisemmin. Ja kun osaa hieman tarkemmin katsoa, niin ei se kaikki olekaan ihan sitä mitä yritetään viestittää.
Itseäni on nyt alkanut tökkimään yhden suosikkini (tahaton?ajattelematon?)tapa mollata "meitä tavallisia tallaajia". Aiemmin nousi kohu, kun hän naureskeli tyttärensä vaihtovaatetukselle päiväkodissa (ja asu oli sellainen mitä 75% lapsista on päivittäin). Nyt hän mainostaa tuolla jossain, että miehensä veetuilee hänelle menevänsä ostamaan Mammuttimarkkinoilta Lassien välikausihaalarin... Siis kauheaa!! Menee Citymarketiin ja ostaa Lassien haalarin!!!
Jos viitsit, niin mainitse mikä blogi.
Ja mitä blogisti tarkoitti lapsensa kauheilla vaihtivaatteilla?
Tässä on hyvää keskustelua ja pohdintaa!!
a)miten nämä naiset ehtivät?
b)ajattelevatko he mitä tekevät?
c)elävätkö he lastensa kautta?
Kun käy töissä,hoitaa kodin, harrastaa aktiivista liikuntaa, hoitaa sosiaalisia suhteitaan ystäviin ja viettää aikaa perheen kanssa niin mistä ihmeestä sen ajan bloggaukseen vielä repisi?
Ei mistään tai korkeintaan yöstä.
Nostakaa naiset nyt takapuoli penkistä ja lähtekää vaikka lenkille. Smell the world!
herää kysymyksiä
a)miten nämä naiset ehtivät?
b)ajattelevatko he mitä tekevät?
c)elävätkö he lastensa kautta?Kun käy töissä,hoitaa kodin, harrastaa aktiivista liikuntaa, hoitaa sosiaalisia suhteitaan ystäviin ja viettää aikaa perheen kanssa niin mistä ihmeestä sen ajan bloggaukseen vielä repisi?
Ei mistään tai korkeintaan yöstä.
Nostakaa naiset nyt takapuoli penkistä ja lähtekää vaikka lenkille. Smell the world!
Olen miettinyt samaa. Monista näistä bloggaajista saa kuvan, että ovat yksinäisiä. Lastenvaatteet monelle ainoa "harrastus". Postauksia kirjoitellaan keskellä yötä jne. Onko ihan tervettä raapustella yökaudet jostain haalareista ja hanskoista...
Blogimaailmasta löytyy sadan viestin ketju aiheesta ja täällä tämä on pyörinyt päiviä. Itse luen AV:ta ja samoin myös lastenvaateblogeja -kumpiakin aktiivisesti. Itse en ole ketään "haukkunut" tms., joten koen loukkaavana, että "jos pyörin AV:lla olen hullu, katellinen ja äidiksikykenemätön mamma". Yleistystä, kenties? Vai vaan ilkeyttä tuokin?? Olen korkeaskoulutettu, hyvässä työpaikassa, oman talon omistava, alle nelikymppinen nainen. Naimisissa, kolme lasta ja avioimies. Pihasta löytyy kaksi autoa ja koiran juoksunaru (koirakin päivittäin). Minulla on laaja suku ja ystäväpiiri. Harrastan aktiivisesti ja pidän sisutamisesta.Lapset ovat kivasti puettuja (mutta vaatemäärä maltillinen), suosin luomua ja äänestän vihreitä. Niin ja blogistien mielestä olen kateellinen ja katkera ämmä :) Miksi? Ketä kadehdin? 1.Henkilöä, jonka kulutustottumukset tuhoavat maapallomme (vaikka kierrättävät, niin kulutus suurempaa) 2. Henkilöä, jolla ei vielä nelikymppisenäkään ole ammattia tai tietoa mitä tekisi "isona" 3. Henkilöä, joka on ikänsä asunut vuokralla ja ainoat tulonsa tuhlaa lastenvaatteisiin 4. Henkilöä, jonka aviomies tekee matkatöitä ja se näkyy perhe-elämässä 5. henkilöä, joka kamppailee ylipainonsa kanssa, mutta ei jaksa oikeasti asialle tehdä mitään 6. Henkilöä, jonka lapsilla on niin paljon sairauksia ja perheellä vastoinkäymisiä kaikessa enemmän kuin tarpeeksi Jos AV-laisten pitää hankkia elämä, niin eiköhän joidenkin muidenkin ;) Anteeksi, mutta alkoi ärsyttämään puoleen ja toiseen...
Minkä korkeakoulun olet käynyt kun et ole vielä oikeinkirjoitustakaan oppinut ja entäs sitten tuo puoluepolitiikka, teillä on kaksi autoa liikaa, vai vielä vihreä. Ainoa mistä olen samaa mieltä kanssasi on tuo "överiksi meno".
oli sekin blogi hetken aikaa, jos ny olen samassa..
Blogimaailmasta löytyy sadan viestin ketju aiheesta ja täällä tämä on pyörinyt päiviä. Itse luen AV:ta ja samoin myös lastenvaateblogeja -kumpiakin aktiivisesti. Itse en ole ketään "haukkunut" tms., joten koen loukkaavana, että "jos pyörin AV:lla olen hullu, katellinen ja äidiksikykenemätön mamma". Yleistystä, kenties? Vai vaan ilkeyttä tuokin?? Olen korkeaskoulutettu, hyvässä työpaikassa, oman talon omistava, alle nelikymppinen nainen. Naimisissa, kolme lasta ja avioimies. Pihasta löytyy kaksi autoa ja koiran juoksunaru (koirakin päivittäin). Minulla on laaja suku ja ystäväpiiri. Harrastan aktiivisesti ja pidän sisutamisesta.Lapset ovat kivasti puettuja (mutta vaatemäärä maltillinen), suosin luomua ja äänestän vihreitä. Niin ja blogistien mielestä olen kateellinen ja katkera ämmä :) Miksi? Ketä kadehdin? 1.Henkilöä, jonka kulutustottumukset tuhoavat maapallomme (vaikka kierrättävät, niin kulutus suurempaa) 2. Henkilöä, jolla ei vielä nelikymppisenäkään ole ammattia tai tietoa mitä tekisi "isona" 3. Henkilöä, joka on ikänsä asunut vuokralla ja ainoat tulonsa tuhlaa lastenvaatteisiin 4. Henkilöä, jonka aviomies tekee matkatöitä ja se näkyy perhe-elämässä 5. henkilöä, joka kamppailee ylipainonsa kanssa, mutta ei jaksa oikeasti asialle tehdä mitään 6. Henkilöä, jonka lapsilla on niin paljon sairauksia ja perheellä vastoinkäymisiä kaikessa enemmän kuin tarpeeksi Jos AV-laisten pitää hankkia elämä, niin eiköhän joidenkin muidenkin ;) Anteeksi, mutta alkoi ärsyttämään puoleen ja toiseen...
Minkä korkeakoulun olet käynyt kun et ole vielä oikeinkirjoitustakaan oppinut ja entäs sitten tuo puoluepolitiikka, teillä on kaksi autoa liikaa, vai vielä vihreä. Ainoa mistä olen samaa mieltä kanssasi on tuo "överiksi meno".
Et malta pysyä pois...
Tuskin se "todellinen" onkaan, vaan osoitus siitä, että vaikka olisit ns. koulutettu, hyvätuloinen jne. niin olet silti parjattu ja huono AV-lainen.
kirjoittajilla olisi paukkuja paljon enempaankin. Miksi hassata aikaa johonkin loppupeleissa ihan turhanpaivaiseen vaatteista ja tavaroista vouhkaamiseen, kun maailmassa on niin paljon arvokkaampaakin tekemista ja mielenkiinnon kohdetta? Kun bloggaajatkin monesti sanovat etta bloggaaminen on kevytta vastapainoa lapsiarjelle, niin onko lastenvaatteista bloggaaminen sitten todella sita vastapainoa? En ihan ymmarra, mutta ei mun onneksi tarvitsekaan. Naisena sita vaan joskus ihmettelee, etta eiko meista olisi muuhunkin kuin kodin, vaatteiden, meikkien, lasten, sisustuksen ynna muun ymparilla pyorimiseen? Karjistan tassa, tietysti.
Toinen perheen käytössä, toinen virka-ajossa. Ei sekään kulje polkupyörällä...
Voi äänestää vihreitä vaikka onkin kaksi autoa, kaikki ei asu metro- tai junaväylien lähettyvillä. Joihinkin paikkoihin ei kulje edes bussi kovin aktiivisesti ;)
Ja auton voi valita myös ekologisesti, ei kaikilla ole isoa katumaasturia. Niin ja voihan siinä samassa autossa kuljettaa vaikka naapurinlapsiakin ;)
"Ei riitä, että jättää jäljen itsestään
ei riitä se, vaan täytyy ymmärtää
millaisen jäljen tänne jättää itsestään
se riittää, jos vaivautuu hetken miettimään."
Ei käy töissä, ei ole juurikaan hyviä ystäviä eivätkä lasten harrastuksetkaan vie aikaa. Eli aikaa on blogata, kuten kaikki hyvin huomaaamme..
Toinen perheen käytössä, toinen virka-ajossa. Ei sekään kulje polkupyörällä... Voi äänestää vihreitä vaikka onkin kaksi autoa, kaikki ei asu metro- tai junaväylien lähettyvillä. Joihinkin paikkoihin ei kulje edes bussi kovin aktiivisesti ;) Ja auton voi valita myös ekologisesti, ei kaikilla ole isoa katumaasturia. Niin ja voihan siinä samassa autossa kuljettaa vaikka naapurinlapsiakin ;)
Jos on kaksi autoa olet huonohuonohuonohuono ja sinulla ei ole mitään oikeutta arvostella lastenvaateblogisteja!!!! Kun autosi saatuttavat niin paljon enemmän kuin 30 paria kenkiä 2-vuotiaalle tai 3 haalaria vauvalle tai 60 mekkoa päiväkotilapsella...
Täällä ET koskaan ole oikeassa ja täällä tiettyjen asioiden kritisointi on pyhää ;)
Mutta kyllä on mielenkiintoinen, tuo blogimaailma ja sen suhteet. Olisipa aikaa lukea ja vertailla niitä oikein anatumuksella. Ehkäpä tosiaan vaihdan av:n blogeihin . ja ehkäpä minustakin tulee sit kautta väähn parempi ihminen? :-)