Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
- Mainittiinko nimi useaan kertaan?? Oliko se "arvoitus" se pahin maininta?
- MIhin klo asti keskustelu jatkui? Kuinka törkeäksi meni?
-Sanottiinko lapsia tai bloggaajaa suoraan "rumiksi"?
Jarnan oikea nimi mainittiin muistaakseni kahdesti ja joku tämän todellisuudessa tietävä kirjoitti, että Jarna on luonnossa samanlainen kierosilmä kuin lapsensa. Siis kuinka alas voikaan joku vajota anonyyminä?!? Vai löytyisikö noiden pahimpien törkeyksien takaa sitten joku "ystävä". Toivottavasti selviää...
- Mainittiinko nimi useaan kertaan?? Oliko se "arvoitus" se pahin maininta?
- MIhin klo asti keskustelu jatkui? Kuinka törkeäksi meni?
-Sanottiinko lapsia tai bloggaajaa suoraan "rumiksi"?
Nimi mainittiin muutamaan kertaan.
Lapsia sanottiin rumiksi ja kierosilmiksi. Muutakin törkyä heiteltiin.
Jarnan oikea nimi mainittiin muistaakseni kahdesti ja joku tämän todellisuudessa tietävä kirjoitti, että Jarna on luonnossa samanlainen kierosilmä kuin lapsensa. Siis kuinka alas voikaan joku vajota anonyyminä?!? Vai löytyisikö noiden pahimpien törkeyksien takaa sitten joku "ystävä". Toivottavasti selviää...
Takuulla selviää tuo henkilö ja saattaa olla joku "ystävä". Saa sitten ansionsa mukaan. Toivottavasti Jarna kertoo sen sitten jossain julkisesti kuka oli tuo ihana kamu.
on ihmisiä, jotka jaksaa tehdä rikosilmoituksia nettikiusaamisesta, muutenhan meno on kuin villissä lännessä. Kiitos sydämestä Jarnalle, joka on tästä lähin idolini!
Saako blogeista enää sitten keskustella ollenkaan?
Kun tuntuu että blogistit kokevat että heidän pitää kyetä hallitsemaan kaikki, mikä täällä netissä tapahtuu.
En ole sitä mieltä että nimien ym. julkaisu olisi sallittavaa, mutta ihmettelen miksi blogistit seuraavat jotain haukkumaketjuja, linkittävät sitä toisilleen ja ovat sitten kauhusta jäykkinä. Onhan se tiedetty asia että tällä palstalla tulee vastaan kaikenlaista, miksi
siis tehdä asiasta niin suuri numero??
(ymmärrän siis että nimen mainitseminen ärsyttää,
mutta siis muuten?)
Ja jos oikeasti kaikki keskustelu mikä ei ole hyvänmaun mukaista, pitäisi poistaa kokonaan,
niin sittenhän tämä koko palsta pitäisi lopettaa,eikö?
olen minäkin ihmetellyt suuresti, miten avoimesti vanhemmat jakavat lapsistaan ja perheestään tietojaan netissä, vaikka juuri näissä blogeissa.
Itsestä ei välttämättä kerrota mitään tai laiteta mitään kuvia, mutta lasten asiat sitten retostellaan koko kansan nähtäväksi :O Vanhemman tehtävä on suojella lastaan eikä levitellä hänestä mitään tietoja.
Jos Jarna on todella tehnyt tutkintapyynnön poliisille, on poliisi toki velvollinen tutkimaan. En kuitenkaan usko, että edellinen ketju johtaa sen kummempii toimiin. On hankala saada oikeudelta lupaa tutkia kuka on kirjoitellut niitä missä nimikin on paljastettu jne... Ainakaan se ei kummoisiin sanktioihin johda. Pitäisi pystyä sitten näyttämään toteen, mitä vahinkoa siitä on todellisuudessa aiheutunut. Jos heille vaikka murtauduttaisi sen johdosta, että osoite on täällä ollut ja se on täältä siihen tarkoitukseen hankittu niin siitä voisi jo jotain saada. Pelkän nimen tai osoitteen tänne kirjoittamisesta ei voi kyllä saada mitään tuomiota. Hän on itse laittanut kuvia asuintalostaan nettiin jne... joten sehän on selvitettävissä muutenkin.
Toki on törkeää toimintaa niitä tietoja täällä levitellä, mutta tuskinpa se mihinkään johtaa.
Toivottavasti tämä nyt saa Jarnan ja muut todella miettiämän, miten tästä lähtien toimii bloginsa kanssa. Mitä tietoja/kuvia lapsistaan sinne laittelee jne... Näitä asioita on todella syytä miettiä. Luulisihan sitä, että aikuiset ihmiset ymmärtäisivät mitä nettiin voi laittaa, ja mitä ei. Mutta ei näköjään ymmärretä. Näitä blogeja on pilvin pimein ja niitä seuraa hurjan suuri määrä ihmisiä. Niistä pääsee niin hyvin "kyttäämään" blogistin ja perheen elämää, että kannattaa todella harkita nyt jokaisen blogistin, mitä tekee.
olen minäkin ihmetellyt suuresti, miten avoimesti vanhemmat jakavat lapsistaan ja perheestään tietojaan netissä, vaikka juuri näissä blogeissa.
Itsestä ei välttämättä kerrota mitään tai laiteta mitään kuvia, mutta lasten asiat sitten retostellaan koko kansan nähtäväksi :O Vanhemman tehtävä on suojella lastaan eikä levitellä hänestä mitään tietoja.
Jos Jarna on todella tehnyt tutkintapyynnön poliisille, on poliisi toki velvollinen tutkimaan. En kuitenkaan usko, että edellinen ketju johtaa sen kummempii toimiin. On hankala saada oikeudelta lupaa tutkia kuka on kirjoitellut niitä missä nimikin on paljastettu jne... Ainakaan se ei kummoisiin sanktioihin johda. Pitäisi pystyä sitten näyttämään toteen, mitä vahinkoa siitä on todellisuudessa aiheutunut. Jos heille vaikka murtauduttaisi sen johdosta, että osoite on täällä ollut ja se on täältä siihen tarkoitukseen hankittu niin siitä voisi jo jotain saada. Pelkän nimen tai osoitteen tänne kirjoittamisesta ei voi kyllä saada mitään tuomiota. Hän on itse laittanut kuvia asuintalostaan nettiin jne... joten sehän on selvitettävissä muutenkin.
Toki on törkeää toimintaa niitä tietoja täällä levitellä, mutta tuskinpa se mihinkään johtaa.
Toivottavasti tämä nyt saa Jarnan ja muut todella miettiämän, miten tästä lähtien toimii bloginsa kanssa. Mitä tietoja/kuvia lapsistaan sinne laittelee jne... Näitä asioita on todella syytä miettiä. Luulisihan sitä, että aikuiset ihmiset ymmärtäisivät mitä nettiin voi laittaa, ja mitä ei. Mutta ei näköjään ymmärretä. Näitä blogeja on pilvin pimein ja niitä seuraa hurjan suuri määrä ihmisiä. Niistä pääsee niin hyvin "kyttäämään" blogistin ja perheen elämää, että kannattaa todella harkita nyt jokaisen blogistin, mitä tekee.
ei kukaan pysty todellisuudessa valvoa mitä Internetin maailmassa sitten näistä kerrotuista asioista kirjoitetaan/levitetään. Tekopyhää mesota oman yksityisyyden suojasta, jos on sen yksityisyytensä itse netissä avannut kaikille. Etenkin niin epäilyttävästi, että suojaa vain itseään, mutta ei muuta perhettä.
Minun mielestäni myös tämä ketju osoittaa, että eräät itse pitävät asiaa esillä. Onko tarkoitus saada se viimeinen sana vai mikä? Tässähän vain jatkuu saman kirjoittajan asioiden retostelu, nyt vain jälleen ilman nimeä. Nytkö jos joku taas erehtyy laittamaan tänne jotain nimitietoja, osoitetietoja tms. me KAIKKI olemme tehneet rikoksen??
JOS on kerran niin että "nimetöntä" ihmistä voi arvostella, (koska arvostelua ei voi liittaa kenenkään) ja sitten pitkän keskustelun päätteeksi joku laittaa sen nimen sinne niin sitten yhtäkkiä ollaankin KAIKKI puhuttu nimellä -> rikos?? aika omituista. Eikö se ole vähän väärin molempien kantojen kannalta? Moni osallistui keskusteluun tuntematta asiaa sen kummemmin, kunhan kävi katsomassa blogia ja kirjoitti mielipiteensä kenties pelkän etusivun tms. perusteella. Ei voi väittää että "tuntisi" henkilöt irl.
Asiatonta keskustelu osittain oli, mutta ei lähellekään niin törkeää kuin täällä usein.
[/quote]
Takuulla selviää tuo henkilö ja saattaa olla joku "ystävä". Saa sitten ansionsa mukaan. Toivottavasti Jarna kertoo sen sitten jossain julkisesti kuka oli tuo ihana kamu.
[/quote]
Siinätapauksessahan Jarna itsekkin syyllistyisi juuri tähän samaan rikokseen, joten en suosittele
Ja blogeissa onkin nyt suurta kuohuntaa, ehkä koko kohu laittaa ihmiset ajattelemaan tarkemmin mitä nettiin laittaa. Tosin blogien kommenteista näkee, miten blogistit asian ottavat-ja aika liioitellusti.....
on jäänyt koko jutun pointti ymmärtämättä...
Mutta luulen ja haluan uskoa että tämäkin asia tästä taas rauhoittuu, poliisi tutkii ketjun, toteaa että itse elämänsä nettiin tuonut ei ole samalla viivalla tuntemattoman ihmisen kanssa. Eli on itse altistanut itsensä arvostelulle.
Ja tulevaisuudessa blogistitkin miettivät hieman tarkemmin mitä nettiin laittavat.
Hyvä sääntö on se että nettiin laitetaan vain sellaista mitä voisi laittaa koulun tai työpaikan ilmoitustaululle. Ja uskon että yläasteikäiset eivät suin surminkaan haluaisi itsestään kuvia alushoususillaan tai kasvonaamiossa koulun seinälle. Nythän ne ovat paljon suuremman yleisön nähtävillä ja myös niiden koulukavereiden, kuten edellisessä ketjussa kävi ilmi. isojen lasten tuttavat odottivat uusia postauksia ja naureskelivat kuville. Minusta tässä on menty rajan yli. vaikka alpsi antaisi siihen luvan on aikuisen tehtävä miettiä onko se järkevää.
Mutta luulen ja haluan uskoa että tämäkin asia tästä taas rauhoittuu, poliisi tutkii ketjun, toteaa että itse elämänsä nettiin tuonut ei ole samalla viivalla tuntemattoman ihmisen kanssa. Eli on itse altistanut itsensä arvostelulle.
Ja tulevaisuudessa blogistitkin miettivät hieman tarkemmin mitä nettiin laittavat.
Hyvä sääntö on se että nettiin laitetaan vain sellaista mitä voisi laittaa koulun tai työpaikan ilmoitustaululle. Ja uskon että yläasteikäiset eivät suin surminkaan haluaisi itsestään kuvia alushoususillaan tai kasvonaamiossa koulun seinälle. Nythän ne ovat paljon suuremman yleisön nähtävillä ja myös niiden koulukavereiden, kuten edellisessä ketjussa kävi ilmi. isojen lasten tuttavat odottivat uusia postauksia ja naureskelivat kuville. Minusta tässä on menty rajan yli. vaikka alpsi antaisi siihen luvan on aikuisen tehtävä miettiä onko se järkevää.
Ja blogeissa onkin nyt suurta kuohuntaa, ehkä koko kohu laittaa ihmiset ajattelemaan tarkemmin mitä nettiin laittaa. Tosin blogien kommenteista näkee, miten blogistit asian ottavat-ja aika liioitellusti.....
Tämä sama suuri kuohunta on blogeissa varmaan kerran vuodessa ellei useamminkin, kun jossain kamalalla av-palstalla (jossa siis kukaan heistä ei käy) puhutaan pahaa. Sitten on kahden päivän hiljaisuus ja homma alkaa taas.
Kerran ehdotin tuohtuneelle blogistille että laita ihmeessä se salasana blogiisi niin saat vakkarilukijat paikalle ja muut ei tule urkkimaan. Moni teilasi tuon täysin, että siinä ei ole mitään järkeä ja että blogistilla on OIKEUS kirjoittaa julkisesti.
Sitten pitää varmaan kestää kritiikkikin.
En tietenkään hyväksy toisten haukkumista, mutta ne myöskään ymmärrä tuota julkisen avautumisen tarvetta.
Monella blogistilla tuntuu että on jäänyt koko jutun pointti ymmärtämättä...
Joo siis olen samaa mieltä. Musta tää keskustelu olis ollu hyvä ja tärkeä ilman näitä ala-aste tasoisia haukkumisia yms. Oikeesti tarvittais enempi keskustelua siitä mitä nettiin kannattaa laittaa yms
Vähän saisi kyllä AV tätä moderointia petrata, Vasta muutama viikko sitten täällä oli erään toisen blogistin kotiosoite ihan talonnumeron kera ja sitä taloa sitten google karttapalvelun kanssa pällisteltiin.
Mutta luulen ja haluan uskoa että tämäkin asia tästä taas rauhoittuu, poliisi tutkii ketjun, toteaa että itse elämänsä nettiin tuonut ei ole samalla viivalla tuntemattoman ihmisen kanssa. Eli on itse altistanut itsensä arvostelulle. Ja tulevaisuudessa blogistitkin miettivät hieman tarkemmin mitä nettiin laittavat. Hyvä sääntö on se että nettiin laitetaan vain sellaista mitä voisi laittaa koulun tai työpaikan ilmoitustaululle. Ja uskon että yläasteikäiset eivät suin surminkaan haluaisi itsestään kuvia alushoususillaan tai kasvonaamiossa koulun seinälle. Nythän ne ovat paljon suuremman yleisön nähtävillä ja myös niiden koulukavereiden, kuten edellisessä ketjussa kävi ilmi. isojen lasten tuttavat odottivat uusia postauksia ja naureskelivat kuville. Minusta tässä on menty rajan yli. vaikka alpsi antaisi siihen luvan on aikuisen tehtävä miettiä onko se järkevää.
ja raja blogissani: kirjoitan ja kuvaan sitä, mitä voisin kertoa ja näyttää töissä tai esim. leikkipuistossa. Usein tuleekin ne samat jutut sekä blogissa että irl sellaisille vähemmän tutuille.
Vähän saisi kyllä AV tätä moderointia petrata, Vasta muutama viikko sitten täällä oli erään toisen blogistin kotiosoite ihan talonnumeron kera ja sitä taloa sitten google karttapalvelun kanssa pällisteltiin.
Hyvä herättää keskustelua, mitä nettiin laittaa jne. Olen samaa mieltä. Mutta samoin voisi miettiä, mikä saa meidän naiset päivästä toiseen haukkumaan ja ivaamaan muita? Eräs äiti kertoi eilen plussalla, että on monilla palstoilla ja ILKEIMMÄT JA VITTUMAISIMMAT ihmiset löytyvät Aihe Vapaalta ja Mitäs Nytiltä. Mitä ihminen saa siitä, että haukkuu lapsia, naisia ja miehiä täällä päivästä toiseen? Sen ymmärrän, jos rikollisia arvostelee, mutta täällä haukutaan päivästä toiseen tavallisia ihmisiä(naisia, miehiä ja lapsia) rumiksi, kierosilmäisiksi, köyhiksi, läskeiksi, hulluiksi, skitsoiksi, häiriköiksi jne jne jne.
Helvetin hyvin blogistit ovatkin kaiken paskan kestäneet! Kukaan ei ole olettanut että kaikki tykkäisivät. Kukaan ei ole edes kuvitellut että kaikki sekopäät pysyisivät kiltisti pois bogeista, josita eivät tykkää, mutta kestetty on kymmenet ilkeilyketjut av:lla.
satuhäät-ketjut ja muut ilkeilyketjut ovat varmaan olleet ruokottomia, en ole lukenut ainuttakaan, mutta minusta ne eivät käy esimerkiksi pehmentämään tilannetta. Jos sarjamurhaaja olisi onnistunut murhaamaan jo 10 tyyppiä jäämättä kiinni, ei se tee hänen tekosiaan yhtään eettisesti kestävämmiksi!Panee miettimään, että joillain täällä ei ole mitään empatiakykyä eikä inhimillisyyttä. Jäätävää, että heillä saattaa olla jopa lapsia. Toisaalta saattaahan täällä olla hulluja, joilla ei ole edes lapsia, voivat viihtyä hyvinkin, kun viihtyvät merkillisen hyvin vihaamissaan blogeissakin.