Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
kyseinen blogisti oli myös yksi päähaukkujista, ei siis mikään puhdas pulmunen itsekään, enemmän riidankylväjä.
en edes ko ketjua ole nähnyt mutta MIKSI aikuinen nainen ja äiti itsekkin tuntee tarvetta haukkua jonkun lasta rumaksi? Miten alas voi aikuinen ihminen vajota?
Jos jonkun blogi ärsyttää niin MIKSI sitä pitää silloin lukea?
suosittua blogia ja ymmärrän hyvin, että olen ns. julkisuudessa. Esiinnyn omalla etunimelläni, sukunimeä en ole maininnut, mutta senkin saa tosi helposti tietää ken haluaa ja osaa etsiä.
Asuinpaikkakuntamme on vilahdellut blogissa, kuten myös asuinympäristö.
Mikäli joku täällä kertoisi koko nimeni ja kadun jolla asumme, en todellakaan lähtisi poliisille marmattamaan.
Ainoastaan silloin, mikäli minua uhattaisiin.
Lapsen haukkuminen on kamalaa, mutta se on myös mielipide. Mikäli minua tai lastani haukuttaisiin nimen ja kadun kera, en katsoisi, että olisi aihetta nostaa syytteitä tai viedä eteenpäin.
Itse olen "julkisuudessa" omasta tahdosta ja itse olen paljastanut osittain tietoja asuinpaikasta jne. Eli äly hoi, blogistit!
"Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä."
Blogikirjoittelua voidaan pitää "näihin rinnastettavana juklkisena toimintana".
Mä en ole haukkunut kenenkään lapsia tai julkaissut kenenkään yksityisasioita.
Tein eilen viranomaisille ilmoituksen parista blogista, missä loukataan törkeästi lapsen yksityisyyden suojaa julkaisemalla lasten arkaluonteisia diagnooseja ja kasvokuvia jne. Kun omat äidit ei internethuumassa tajua suojella lastaan, niin josko viranomaiset puuttuisivat. :(
vauva-lehteen tehdään julkinen juttu koko nimillä perheestä, missä on vammainen lapsi tai esim. adhd lapsella? Ja kuviakin on? Näitä on pilvin pimein vauva/perhelehdissä.
Itsellä ei ole kuvia, ei omia eikä lasten missään netissä eikä lehtijuttuakaan ole meidän perheestä koskaan ollut, mutta tulipa tällainen asia mieleen.
Eikö ole hyvä asia, että sulki blogin. Lapset varmasti kiittävät isompina.
Toivon, että kyseinen blogisti tekee herjauksista poliisijutun.
Mä pidän itse suosittua blogia ja ymmärrän hyvin, että olen ns. julkisuudessa. Esiinnyn omalla etunimelläni, sukunimeä en ole maininnut, mutta senkin saa tosi helposti tietää ken haluaa ja osaa etsiä.
Mikäli joku täällä kertoisi koko nimeni ja kadun jolla asumme, en todellakaan lähtisi poliisille marmattamaan.
Ainoastaan silloin, mikäli minua uhattaisiin.Lapsen haukkuminen on kamalaa, mutta se on myös mielipide. Mikäli minua tai lastani haukuttaisiin nimen ja kadun kera, en katsoisi, että olisi aihetta nostaa syytteitä tai viedä eteenpäin.
Itse olen "julkisuudessa" omasta tahdosta ja itse olen paljastanut osittain tietoja asuinpaikasta jne. Eli äly hoi, blogistit!
Eli blogisti päättää itse mitä itsestään, perheestään tai elämästään kertoo. Ja fiksu blogisti ymmärtää myös sen tuomat ikävät ilmiöt eli esimerkiksi "joutumisen" ikävän kirjoittelun kohteeksi. Asiat vaan pitää osata asettaa oikeisiin mittasuhteisiin ja jättää av-palstan kirjoittelut omaan arvoonsa...
Mä pidän itse suosittua blogia ja ymmärrän hyvin, että olen ns. julkisuudessa. Esiinnyn omalla etunimelläni, sukunimeä en ole maininnut, mutta senkin saa tosi helposti tietää ken haluaa ja osaa etsiä.
Ainoastaan silloin, mikäli minua uhattaisiin.Lapsen haukkuminen on kamalaa, mutta se on myös mielipide. Mikäli minua tai lastani haukuttaisiin nimen ja kadun kera, en katsoisi, että olisi aihetta nostaa syytteitä tai viedä eteenpäin.
Eli blogisti päättää itse mitä itsestään, perheestään tai elämästään kertoo. Ja fiksu blogisti ymmärtää myös sen tuomat ikävät ilmiöt eli esimerkiksi "joutumisen" ikävän kirjoittelun kohteeksi. Asiat vaan pitää osata asettaa oikeisiin mittasuhteisiin ja jättää av-palstan kirjoittelut omaan arvoonsa...
ei saa julkaista, se on rikos. Näin käsitin, että oli tapahtunut, en ole koko blogia itse lukenut.
ei saa julkaista, se on rikos. Näin käsitin, että oli tapahtunut, en ole koko blogia itse lukenut.
mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että mitään nettikirjoittelua ko. blogistista tai blogista ei olisi ilman, että hän olisi tehnyt heidän perheensä elämästä "julkista" pitämällä blogia. Eli jos blogia kirjoittaa, niin on varmaa, ettei pysty estämään oikean nimensä julkaisemista netissä tai estämään ikävää kirjoittelua. Tuon toisen blogistin kirjoitus oli mielestäni järkevä; "julkisuus" on oma valinta ja siihen liittyy tiettyjä riskejä.
ei yksittäisiin koneisiin ja koska silloin ei pystytä varmuudella osoittamaan miltä koneelta ja kuka viestit on laittanut joudutaan toteamaan ettei kirjoittajaa saada selville.
Lisäksi on pripaid liittymiä joita ei voida jäljittää.
Paljonko vetoa, että suurin osa laitteli yölliset viestit omalta kotikoneeltaan tai kännystä, joka ei ole prepaid. Nuo muut mahdollisuudet ovat marginaalissa.
Sitä paitsi monissa isommissa firmoissa kyllä kirjaudutaan omilla tunnuksilla ja selainhistoria pidetään väärinkäyttötapauksia varten tallessa.
, aj kuinka pahaksi meno äityi? Itse luin vaan nimen, kadun, ammatin, ja arvosteluja ( = mielipiteitä) kuvien tasosta ja lasten kuvien levittelystä kauniisti tai rumasti kirjoitettuna. Ja melko aikaisin lopetin kyllä lukemisen.
entäs sellaisessa tilanteessa, jossa kirjoittaja on arvannut kyseisen henkilön kadunnimen hänen blogissa näkyvien kuvien ja tietojen perusteella?
Mutta ei todellisuudessa tiedä asiaa varmaksi, ei tunne henkilöä, eikä edes asu samassa kaupungissa?!
- mitä blogissa oli sellaista, että joku teki sossuun ilmon?
- mitä eilisessä ketjussa tapahtui, siis se mikä ilmeisesti oli aihe vapaalla?
Kumpaakaan en ole lukenut ja hieman pihalla, mistä nyt kohistaan
julkaise enää kenenkään nimeä tai siihen viittaavaa missään! Sen verran on tämä töppäys ahdistanut...
kun arvosteluhan oli ihan anonyymia blogistia kohtaan, jota täällä nyt mainostetaan ettei hän missään nimessä ole julkisesti mitään kertonut, eli tuntematonta ihmistä.
Se, joka paljasti nimen, ei herjannut. Että kumpi oli ensin, muna vai kana?? En tiedä mitä laki sitten sanoo tuollaisesta tilanteesta.
Aika hurja ajatus, että vastaavasta alkaisi tulla vastedes herkästi rangaistavaa, sehän vaatii Internetin valvonnalta tosi paljon enemmän resursseja kuin nyt on.
Tämä palsta kun on vähän sellainen että monellakin menee yli. Ja musta on ainakin alkanut tuntua että on viety kunnolla kuljetuksessa, onko tämä joku mainoskikka?
Kannattaisi lopettaa toiden julistusten ja vetoomusten spämmääminen, menee jo aivan naurettavalle puolelle!
Tuossa ylläolevassa lauseessa ilmenee kuinka paljon sinä annat painoarvoa lasten oikeudelle yksityisyyteensä. Lasten oikeudet naurattaa sinua? Villi arvaus, olet joku bloggaajista? ;)
-blogisti on ketonut avoimesti lapsensa sairastavan atopiaa ja kivannut ihottumaa.
Kertonut myös poikansa nielurisaleikkauksesta ja siitä toipumisesta, kuvannut epikrrisin, josta kaikki tunnistetiedot poistettu.
Kuvannut neljä lastaan katsomassa elokuvaa kotonaan yövaatteisillaan (4v kalsareillaan ja 12v ja 14v isossa t-paidassa, mutta mitään kriittisiä paikkoja ei näkynyt)
-yöllisessä ketjussa haukuttiin blogistia ja hänen lapsiaan kierosilmiksi, rumiksi, köyhiksi jne. sekä leviteltiin katuosoitetta, oikeaa koko nimeä, ammatteja ym. ketjussa.
Selvensikö?
-blogisti on ketonut avoimesti lapsensa sairastavan atopiaa ja kivannut ihottumaa.
Kertonut myös poikansa nielurisaleikkauksesta ja siitä toipumisesta, kuvannut epikrrisin, josta kaikki tunnistetiedot poistettu.
Kuvannut neljä lastaan katsomassa elokuvaa kotonaan yövaatteisillaan (4v kalsareillaan ja 12v ja 14v isossa t-paidassa, mutta mitään kriittisiä paikkoja ei näkynyt)-yöllisessä ketjussa haukuttiin blogistia ja hänen lapsiaan kierosilmiksi, rumiksi, köyhiksi jne. sekä leviteltiin katuosoitetta, oikeaa koko nimeä, ammatteja ym. ketjussa.
Selvensikö?
ei yksittäisiin koneisiin ja koska silloin ei pystytä varmuudella osoittamaan miltä koneelta ja kuka viestit on laittanut joudutaan toteamaan ettei kirjoittajaa saada selville. Lisäksi on pripaid liittymiä joita ei voida jäljittää.
Paljonko vetoa, että suurin osa laitteli yölliset viestit omalta kotikoneeltaan tai kännystä, joka ei ole prepaid. Nuo muut mahdollisuudet ovat marginaalissa. Sitä paitsi monissa isommissa firmoissa kyllä kirjaudutaan omilla tunnuksilla ja selainhistoria pidetään väärinkäyttötapauksia varten tallessa.
"Suurin osa", Ihan varmasti joo suurin osa oli kotikoneella ja sen ketjun suunnilleen kolmestasadasta viestistä 2-3 oli sellaista johon sopii yksityisyydensuojan loukkaus: Nimi, mahdollinen osoite ja ehkä se ammatti.
Kaikki muu sisältö siinä ketjussa joka liittyi just nyt tähän kyseiseen blogiin (ehkä 30 % sen ketjun sisällöstä), oli bloggaajan itsensä netissä julkistaman sisällön ruotimista. Siitä ehkä 5-10 viestiä (en nyt edes muista kun en suuremmin kiinnittänyt edes huomiota moiseen) oli todellakin hyvän maun vastaisia (viitattiin negatiivisesti lasten ulkoiseen olemukseen muuten kuin sanalla "persoonallinen"). Ehkä oikein tiukasti tulkiten niistä 1-2 voisi teoriassa täyttää jonkinlaisen kunnialoukkauksen tunnusmerkit kun vertaa kaikkiin ziljooniin nettikeskusteluihin yleensä - vain siksi että kyseessä ovat alaikäiset lapset. Samana päivänä täällä oli Perhe lehdessä esiintyneestä juontajasta puolisoineen piiiitkä ketju jossa ruodittiin pariskunnan Facebookviestinnästä alkaen ihan kaikki todella alhaiseen sävyyn. Ja entäs just Satuhäät ketjut?
Jos kriitikko haukkuu kirjailijan kirjan tai valokuvaajan työn, se ei ole rikos. Jos netissä arvostellaan jonkun blogin tekstiä tai kuvia huonoiksi, se ei ole rikoa.
Bloggaajalla oli täysi oikeus suuttua nimen ja muiden yksityistietojen julkaisusta ja laittaa siitä juttu eteenpäin, siinä kohtaa omatkin kulmakarvani kohosivat ja tuli kökkö maku suuhun. Mutta nyt puhutaan todellakin max. kolmesta viestistä.
Ja edelleen, jos elämänsä avaa netissä, on riski saada myös sitä ikävämpää julkisuutta kuin ihqu-suitsutusta. Ihan samalla tavalla kuin täällä ja monessa muussa paikassa sataa lokaa lehtiartikkeleista, jopa noissa Vauva -lehden kansikuvissa olevien vauvojen ulkonäöstä. Julkisuudesta - edes siitä vartin kestävästä on vaikea poimia rusinoita pullasta.
julkaise enää kenenkään nimeä tai siihen viittaavaa missään! Sen verran on tämä töppäys ahdistanut...
kun arvosteluhan oli ihan anonyymia blogistia kohtaan, jota täällä nyt mainostetaan ettei hän missään nimessä ole julkisesti mitään kertonut, eli tuntematonta ihmistä.
Se, joka paljasti nimen, ei herjannut. Että kumpi oli ensin, muna vai kana?? En tiedä mitä laki sitten sanoo tuollaisesta tilanteesta.
Aika hurja ajatus, että vastaavasta alkaisi tulla vastedes herkästi rangaistavaa, sehän vaatii Internetin valvonnalta tosi paljon enemmän resursseja kuin nyt on.
Tämä palsta kun on vähän sellainen että monellakin menee yli. Ja musta on ainakin alkanut tuntua että on viety kunnolla kuljetuksessa, onko tämä joku mainoskikka?
Mainoskikka kenelle? Vauvalehdelle, että ihmiset alkaisivat halveksua sitä?
AV_palstalle? Että se saisi lisää sekopäitä linjoilleen?
Blogeille? Monet joutuvat karsimaan satoja lukijoita pois mennessään salasanan taa!
Olisin sinuna huolissaan siitä, jos sinut on helppo johdatella sanomaan ilkeyksiä joukkopsykoosissa!
Ketju tosiaan alkoi anonyymien haukuilla ja arvosteluilla, mutta kokka kääntyi, kun nimitiedot ilmiannettiin. Näin voi käydä missä tahansa ketjussa ja on syytä pitää huoli siitä ettei kirjoita nettiin muuta kuin sellaista, joka kestää päivänvalon ilmi tullessaan.
Mitään muna-ja kana-dilemmaa ei ole oikeudellisetsi, vaan kaikki jotka ovat puhuneet törkeyksiä tai levitelleet tietoja, ovat samassa liemessä.
ja tottakai valvontaa on lisättävä netissä, sen takia ennakkotapauksia halutaankin esiin, että nettiliikenteeseen saataisiin tolkkua.
Minäkin kirjoitin mielipiteeni ketjuun, en osallistunut lasten tms haukkumiseen.
Mitä on tapahtunut ,että ketju meni noin törkeäksi?
Ja oikeastaan eniten ihmettelen; miksi bloginpitäjät yleensä lukevat tällaisia ketjuja, ja reagoivat niihin? Aina löytyy haukkujia...
ei kai niitä tosissaan pidä ottaa?