Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!

Vierailija
16.03.2011 |

Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.

Kommentit (1781)

Vierailija
1021/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogistit toivoisivat että maailma olisi toisenlainen kuin se oikeasti on. Että kun avaat kotisi/elämäsi/vaatekaappisi/elämäntapasi kaikkien pällisteltäväksi, saat vain ja ainoastaan ihastelevia kommentteja ja toivottuja vieraita. Blogistit haluavat julkisuutta, mutta vain positiivista sellaista. Rusinat pullasta, ei muuta. Onko tämä realistinen ajatusmalli?

Kun tämä karu todellisuus (=julkisuus tuo mukanaan lieveilmiöitä) tuntuu monia bloggaajia niin pirusti harmittavan, niin olisikohan parempi mennä salasanan taakse? Siellä saa varmaan nauttia pelkästään cheerleadereiden ihastelevista kommenteista ja saa pyyteetöntä vertaustukea shoppailuholismiinsa. Salasanan takana on myös turvallisempaa, jos välttämättä kokee tarpeelliseksi julkaista arkaluontoisia tietoja ja kuvia lapsistaan.

Jotenkin tulee mieleen että monet (tässäkin ketjussa kirjoittaneet) bloggaajat ovat erittäin naiiveja ja sinisilmäisiä. Joku mm. tuossa muutama viesti sitten oli ihan ihmeissään, että ihanko oikeasti blogikuvien ja kirjoitusten perusteella muodostetaan käsityksiä blogien takana olevista ihmisistä. Oikeasti? Onko yllättävää? o_O

Oletko oikeasti noin tyhmä? Saada käsitys josta kusta on ihan eri asia kun mitä todellisuus on? Etkö ymmärrä? Pitääkö tänne tulla laukomaan sitten perättömiä "tietoja" sen perusteella että olet vaan saanut KÄSITYKSEN jostain ihmisestä, muttet tiedä todellisuudesta mitään!

Grow up!

Hih. Kenelläköhän on nyt ongelmia luetun ymmärtämisessä/käsitteissä. Missä väitin että käsitys on yhtä kuin faktatieto? Käsitys voi liittyä vaikkapa blogistin varallisuuteen, "yhteiskuntaluokkaan" jne. jne. Tyyliin wt / porvari / keskiluokkainen. Eko-luomuilija vs. öky-merkkitietoinen. Comprendo?

Vierailija
1022/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄSITYS ei silti tarkoita etteikö se blogisti, josta olet saanut vaikka käsityksen, että on työtön, rahaton ja asuu vuokralla, voisi olla vaikka kuinka varallinen??? Mistä tiedät ettei heillä ole vaikka osakkeita, kuolinpesää tai muuta vastaavaa?

Sitten tuut tänne väittään että se ja se blogisti asuu vaan vuokralla ja on työtön ja kaikki rahat menee niihin vaatteisiin. Herää jo ääliö! Että ihmiset voi olla niin tyhmiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua olisi synnärillä vastassa blogista tuttu kätilö, niin pyytäisin kyllä jotain toista tilalle. :( Olen saanut niin oudon kuvan hänestä, että luottamusta ei olisi. Outo tilanne muutenkin olisi. Että tietäisin hänestä ja lapsistaan niin paljon.

Onkohan kukaan bloggaaja miettinyt, että oma ammatillinen uskottavuus saattaa vaarantua, kun koko elämänsä ja maailmankatsomuksensa nettiin laittaa?

Arvelen vain yhden näistä bloggareista opiskelevan kätilöksi ja en ikinä haluaisi sitä hoitamaan synnytystäni. Valitettavasti.

Jo ihan siitä syystä kuinka oudon kuvan hänestä on saanut blogista ja kuinka oudosti nimenomaan terveyteen liittyviin asioihin suhtautuu. Pyytäisin toista kätilöä/opiskelijaa.

Vierailija
1024/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄSITYS ei silti tarkoita etteikö se blogisti, josta olet saanut vaikka käsityksen, että on työtön, rahaton ja asuu vuokralla, voisi olla vaikka kuinka varallinen??? Mistä tiedät ettei heillä ole vaikka osakkeita, kuolinpesää tai muuta vastaavaa?

Sitten tuut tänne väittään että se ja se blogisti asuu vaan vuokralla ja on työtön ja kaikki rahat menee niihin vaatteisiin. Herää jo ääliö! Että ihmiset voi olla niin tyhmiä!

Apua. Mun rautalanka ei riitä selittämään tälle urpolle mikä ero on käsityksellä ja faktalla/todellisuudella :D

Yritetään vielä kerran. Luen blogia ja sen kirjoitusten ja kuvien perusteella saan tietyn käsityksen blogin pitäjästä. Käsitys ei ole sama kuin fakta tai todellisuus, mutta tuota käsitystä on hyvin vaikea muuttaa, koska blogikirjoitus toisensa perään se käsitystä vahvistuu. Tyyliin tuo bloggaaja on MUN KÄSITYKSEN mukaan keskiluokkainen eko-luomuintoilija. Oikeastihan bloggaaja voi olla ihan mitä vaan antaa blogissaan ymmärtää, mutta minä muodostan käsitykseni lukemani/näkemäni perusteella. Vähän niinkuin kirjan kannet tai ihmisen ulkoinen habitus.

Vierailija
1025/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin agressiivisesti täällä kirjottavat ja kommentoivat??En ymmärrä miten jollain täysin random mammalla voi vetää noin yli keskustelu joistain blogeista.

Jos ei ole oma lehmä ojassa

Vierailija
1026/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Mun rautalanka ei riitä selittämään tälle urpolle mikä ero on käsityksellä ja faktalla/todellisuudella :D

Yritetään vielä kerran. Luen blogia ja sen kirjoitusten ja kuvien perusteella saan tietyn käsityksen blogin pitäjästä. Käsitys ei ole sama kuin fakta tai todellisuus, mutta tuota käsitystä on hyvin vaikea muuttaa, koska blogikirjoitus toisensa perään se käsitystä vahvistuu. Tyyliin tuo bloggaaja on MUN KÄSITYKSEN mukaan keskiluokkainen eko-luomuintoilija. Oikeastihan bloggaaja voi olla ihan mitä vaan antaa blogissaan ymmärtää, mutta minä muodostan käsitykseni lukemani/näkemäni perusteella. Vähän niinkuin kirjan kannet tai ihmisen ulkoinen habitus.

Enhän mä väittänyt ettei käsityksiä tulisi tai saisi tulla, mutta tarviiko niitä OMIA KÄSITYKSIÄ JOTKA EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ PIDÄ PAIKKAANSA tuoda julki tällaisella palstalla? Josta sitten toiset ottaa totuudesta ja soppa on valmis!

Edelleen, tunnut olevan tosi tyhmä!

Vierailija
1027/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ekan viestin kirjoittajan kanssa. Tottakai ihmiset muodostavat mielikuvia julkisuuskuvan perusteella! Etkö itse muodosta tietynlaista kuvaa mielessäsi vaikka julkisuuden henkilöistä?

Ei kukaan ole väittänyt että se vastaisi todellisuutta.

Mutta on todellakin pakko ihmetellä mitä on aikuisen ihmisen päässä jos ei tajua, että julkisuudessa (vaikka sitten tässä blogistania-julkisuudessa) oleminen aiheuttaa aina spekultaatiota, ilkeilyä, tietojen tonkimista jne. jne. jne. Tämä ketju on todellakin avattu yli 22 000 kertaa ja tässä on oliko melkein 2000 vastausta. Ei nää ole mitään yksittäisen ihmisen juttuja vaan aika moni on samaa mieltä.

Tämähän on vielä aika kesyä, ihan opintomielessä voi käydä katsomassa jotain Suomi24 palstan julkkisjuttuja, siellä vasta spekuloidaan ja kura lentää niin että oksettaa.

Todellakin, minunkin mielestäni blogaajien kiukuttelu tästäkin ketjusta on ihan turhaa itkemistä, kenenkään ei ole pakko esitellä elämäänsä netissä ja jos sen välttämättä haluaa tehdä, niin ei auta kuin kestää seuraukset. Joku kunnianloukkaus on jo asia erikseen ja mielestäni mentiin liian pitkälle kun joku julkaisi Tyylisuuntauskia blogaajan nimen. Se ylitti oman rajani. Ei mikään tässä ketjussa.

Vierailija
1028/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä et näytä ymmärtävän mitään! Enhän mä väittänyt ettei käsityksiä tulisi tai saisi tulla, mutta tarviiko niitä OMIA KÄSITYKSIÄ JOTKA EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ PIDÄ PAIKKAANSA tuoda julki tällaisella palstalla? Josta sitten toiset ottaa totuudesta ja soppa on valmis!

Voi kultapieni, rauhoittuisit vähän. :( Tämä on keskustelupalsta. Ihmiset muodostavat käsityksiä asioista/ihmisistä/ilmiöistä ja keskustelevat niistä. Se on elämää. Se on todellisuus.

*silittää rauhoittavasti pientä päätäsi ja kiukusta punoittavia poskiasi*

Vierailija
1029/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin kaksinaismoralistista on myös suojella omia kasvojaan julkisuudelta, mutta altistaa oman lapsen koko elämä julkisuudelle.

..ihan yhtä kaksinaismoralistista kuin arvostella täällä nimettömänä! Ei ole pokkaa kirjoittaa arvostelua omalla nimellään.

Keskustelun taso tässä ketjussa on ihan yhtä matalaa kuin suomi24.fi sivustolla.

Vierailija
1030/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä väittänyt ettei käsityksiä tulisi tai saisi tulla, mutta tarviiko niitä OMIA KÄSITYKSIÄ JOTKA EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ PIDÄ PAIKKAANSA tuoda julki tällaisella palstalla? Josta sitten toiset ottaa totuudesta ja soppa on valmis!

Niin voithan julkaista blogissasi postauksen, jossa kerrot että kuulit jostain että jossain av:lla, josta et ole koskaan kuullutkaan, on sanottu sinun olevan köyhä joka laittaa rahansa lasten rätteihin ja haluat nyt vähän oikaista asiaa että oikeasti et ole köyhä tai ainakaan sun mies ei ole, vaan se on johtaja ja teidän rahat ei missään nimessä mene kokonaan lasten vaatteisiin.

Sitten kaikki kanssablogaajat huokailee että ei TIETENKÄÄN, on ne tyhmiä siellä av:lla. Kyllä on kurjaa.

Ja sitten ne samat tyypit säntäävät näppis sauhuten tänne taivastelemaan sun urpoa vakuutteluasi ja typerää postausta. Näin se maailma valitettavasti makaa.

Kaikkea hyvää blogillesi.

Vierailija
1031/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni täällä kirjottavista arvostelijoista on ottanut suoraan yhteyttä blogistiin ja jättänyt kritiikkiä blogista omalla nimelläään? Veikkaan että ei yksikään, koska HE EIVÄT USKALLA NIIN TEHDÄ. Tällöin kommentit menisivät oikeaan osoitteeseen, koska tuskin täällä blogeja nimettömänä arvostelevat ainakaan mitään vertaistukea kaipaavat, ellei sitten ihan muihin mielen ongelmiin..

Jos mietitään keskustelun tasoa niin mielipiteet suuntaan ja toiseen ovat normaalia ajatusenvaihtoa, mutta normaali ja hyvä kritiikki esitetään yleensä omalla nimellä. Lukekaa joskus esim. Helsingin Sanomien mielipidepalstaa. Vai lukevatko kaikki av-mammat vain Seiskaa? (josta tämän keskustelun laatu kyllä ehkä kielii.. ;)

Vierailija
1032/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni täällä kirjottavista arvostelijoista on ottanut suoraan yhteyttä blogistiin ja jättänyt kritiikkiä blogista omalla nimelläään? Veikkaan että ei yksikään, koska HE EIVÄT USKALLA NIIN TEHDÄ. Tällöin kommentit menisivät oikeaan osoitteeseen, koska tuskin täällä blogeja nimettömänä arvostelevat ainakaan mitään vertaistukea kaipaavat, ellei sitten ihan muihin mielen ongelmiin..

Jos mietitään keskustelun tasoa niin mielipiteet suuntaan ja toiseen ovat normaalia ajatusenvaihtoa, mutta normaali ja hyvä kritiikki esitetään yleensä omalla nimellä. Lukekaa joskus esim. Helsingin Sanomien mielipidepalstaa. Vai lukevatko kaikki av-mammat vain Seiskaa? (josta tämän keskustelun laatu kyllä ehkä kielii.. ;)

Miksi sinä kirjoitit yllä olevan viestisi (ehkä muitakin viestejä?) anonyymina tähän ei kirjautumista vaativalle Aihe vapaa -palstalle ? Aika pelkurimaista. :D Joku juuri mainitsi, että normaali hyvä kritiikki kirjoitetaan omalla nimellä. Miten itse teet? ;)

Vierailija
1033/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että jos kirjoitan arvostelun blogista, osoitan sen suoraan blogia kirjoittavalla henkilölle omalla nimelläni. Jos ilmoitat yhteystietosi tänne, saat varmasti myös halutessasi palautetta tämän palstan lukijoilta heidän omalla nimellään.

Vierailija
1034/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että jos kirjoitan arvostelun blogista, osoitan sen suoraan blogia kirjoittavalla henkilölle omalla nimelläni. Jos ilmoitat yhteystietosi tänne, saat varmasti myös halutessasi palautetta tämän palstan lukijoilta heidän omalla nimellään.

niin minäkin jatkan että edelleen aiemmin mainitsemistani syistä en missään nimessä voi omalla henkilöllisyydelläni kirjoittaa asiasta blogistille. Toiseksi, en todellakaan ole täällä haukkunut ketään henkilökohtaisesti, yritän vaan vihjata tästä tosiasiasta ettei ole järkevää kirjoitella kaikkea itsestään ja lapsistaan.

Ja luulen nyt entistä vahvemmin että tämä tietty blogistikin täällä käy lukemassa joten odottelen että jotain saattaisi oikeasti tapahtuakin. Ainakin olen yrittänyt.

Vierailija
1035/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin jatkan että edelleen aiemmin mainitsemistani syistä en missään nimessä voi omalla henkilöllisyydelläni kirjoittaa asiasta blogistille. Toiseksi, en todellakaan ole täällä haukkunut ketään henkilökohtaisesti, yritän vaan vihjata tästä tosiasiasta ettei ole järkevää kirjoitella kaikkea itsestään ja lapsistaan.

Ja luulen nyt entistä vahvemmin että tämä tietty blogistikin täällä käy lukemassa joten odottelen että jotain saattaisi oikeasti tapahtuakin. Ainakin olen yrittänyt.

Vierailija
1036/1781 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Helsingissä Kaivarin tienoilla.

lukea ihan vain blogeista.

Miksi täällä pitää kommentoida kaikki kirjoitukset?

tää on jollain sairaalla tavalla todella mielenkiintoista :D Ja huomaa, että blogistit seuraa tätä palstaa (vaikka eivät ole koskaan kuulletkaan av:sta) kuin haukat :)

Hyvä kun kuitenkin itse tajuat (vielä) että SAIRAALLA. :) Pikaista paranemista kuitenkin sinulle! :)

koitan hakea itselleni apua :)

En siis ole tuo, joka aluksi kirjoitti, mitä Anana oli blogissaan kirjoittanut, vaan toinen tätä ketjua ja blogeja seuraava.

Vierailija
1037/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan suuresti (tulevaa) ammattikuntaansa!

Prinsessan aarteiden koulutus/kouluttamattomuus ja ammatti kiinnostaa minua kovasti (, koska kirjoittaa niin huonosti!).

Vierailija
1038/1781 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset nyt hyvä ihminen ota suoraan blogistiin yhteyttä ja kerro? Ärsyttävää vihjailua vähän väliä. Vaihtoehtoisesti olet häiriintynyt ja viihdytät itseäsi paljastamalla täällä aina palan kerrallaan. Säälittävää. Ota suoraan bloggaajaan yhteyttä, tekaise joku sähköpostiosoite viestin lähettämiseen.

Vierailija
1039/1781 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset nyt hyvä ihminen ota suoraan blogistiin yhteyttä ja kerro? Ärsyttävää vihjailua vähän väliä. Vaihtoehtoisesti olet häiriintynyt ja viihdytät itseäsi paljastamalla täällä aina palan kerrallaan. Säälittävää. Ota suoraan bloggaajaan yhteyttä, tekaise joku sähköpostiosoite viestin lähettämiseen.

Paitsi jos kaikki on kirjoittelijan omien korvien välissä- Surullisen paljon on heitä joilla on jäänyt lääkkeet ottamatta ja sitten elellään ihan omissa mielikuvitusmaailmoissa.

Tai voihan se olla, että oikeassa elämässäkin joku blogisti on Stockan Hulluillapäivillä vienyt vihjailijan edestä viimeisen Tiksun pleinreinin...

Vierailija
1040/1781 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan aio ottaa yhteyttä suoraan blogistiin, koska itselläni on ollut jo niin kauan paha ummetus, ettei ole hyvä olla ihmisen.

Ketju on lukittu.