Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!

Vierailija
16.03.2011 |

Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.

Kommentit (1781)

Vierailija
921/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijän taustan; google, facebook, blogit jne. Tiedot, jotka ihmiset antavat ilmaiseksi itsestään! Joten tottakai bloginkin takia ihmisestä muodostetaan jonkinlainen kuva juttujen perusteella, ja myös facebookin. Täytyy oikeasti olla tyhmä jossei tätä itse tajua, ja kirjoittaa mitä päähän juolahtaa. Joten aika hassua väittää etteikö ihmisistä osattaisi tehdä oikeanlaisia johtopäätöksiä tuntematta heitä laisinkaan.

Mutta jos blogia pitää nimimerkillä ja fb profiili/seinä suojattu ulkopuolisilta, niin ei tule tärppejä nimeä googlettamalla :) Ellei sitten erehdy fb:ssä kirjoittelemaan avoimille seinille sellaista, jonka ei soisi joutuvan tulevan työnantajan luettavaksi. Ja jos näin olisi päässyt jo epähuomiossa käymään, niin ei hätää, voi vaihtaa vaikkapa nimeään fb-profiilissa, aika pian lakkaa vanhalla persoonalla heitetyt jutut pomppaamasta googlella tai muilla hakukoneilla... Tietysti on kaikenlaisia arkistoservereitä, jotka säilövät vanhoja juttuja, mutta ei niitä suuri yleisö osanne käyttää. Ja blogi, jota ei omalla nimellä pidä, on suojassa myös siinä tapauksessa :)

Tämä on kyllä aika hauskaa anonyymiyteen turvautumista. Jos nyt ette ole sattuneet lukemaan tämän päivän uutisia, on just yksi jenkkipoika narahtanut siitä, että on pitänyt feikkiblogia syyrialaisena naisena ja homma on vähän karannut käsistä ja oikea henkilöllisyys paljastui.

No, tässä kohu on maailmanlaajuinen, jossain kotoisassa "meidän elämää" kai paikallisempi. Mutta jos blogi on julki ja se on jollain muka salanimellä, niin ihan vaan se, että ostaa blogaajalta jotain, on kotiosoite ja oikea nimi ostajan tiedossa.

FB on monta ketaa anonyymimpi kuin julkinen blogi, vaikka se olisi kuinka "nimimerkillä". Herranen aika, ne lapset ovat siellä omilla naamoillaan ja nimillään yms. Aina joku tietää jonkun joka tietää jonkun jne.

Olin itse vaihtamassa työpaikkaa 2 vuotta sitten ja tottakai ensinnäkin googletin ja he varmasti googlettivat minut - kuvahaulla ja tavallisella yms. yms. netistä vaan löytää niin kamalasti kun vaan kaivaa, ja monessa tilanteessa kannattaa kaivaa, esim. rekrytilanteessa.

Vierailija
922/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varakas eikä hyvin koulutettu. Käsittääkseni huonoiten ammatillisesti menestynyt noista porvaribloggaajista. Tyylilyyli ei ole erityisen varakas myöskään. Haluavat vaan antaa toisen kuvan.

Ja itsekin luulin aluksi, että anana asuu jossain Kaivarin tienoilla (ja olin kade). Mutta sitten selvisikin, että Espoossa. Joku arveli, että Tapiolassa? (Ja siellä ainakaan ei halpaa ole, vaikka ihan kerrostalossa asuisi. Ihanaa aluetta!)

T: Tapiolalainen

Antaa kyllä muuten mielellään kuvan tosi stadilaisuudesta, eli paljon kuvia Kaivarista yms. "kotikumilta" =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1781 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös nuo kaikki kirjoita ihan samoista aiheista,niistä vaatteista?mitä aiheita se on muka varastanut ja keneltä?

Vierailija
924/1781 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä sitten muu juuri lopetti kuin Tylilyli?

ja nyt onkin taas auki?! Naurrrretavus!

Kaiveleeko, kun palstakiusaajilla ei sitten kuitenkaan loppupeleissä ollut "valtaa" hiljentää blogia???

Vierailija
925/1781 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä sitten muu juuri lopetti kuin Tylilyli?

ja nyt onkin taas auki?! Naurrrretavus!

Voe sinnuu Kaiveleeko, kun palstakiusaajilla ei sitten kuitenkaan loppupeleissä ollut "valtaa" hiljentää blogia???

Ihan väärä tulkinta :D Enemmän hupia tästä on näin, että bloggaajat soutavat ja huopaavat kuin kunnon Drama Queenit. Bloggaajat noudattavat liikuttavan tarkasti tiettyä kaavaa: itkuvirsi, lopetus, uusi alku, itkuvirsi, lopetus, uusi alku. Tämä on kuin Salkkarit tai Seiska-lehti, mutta tosi-tv- tyylillä. Ei lopu jutunaiheet bloggaajilta, eikä blogeja seuraavilta.

Blogin pitäminen on bloggaajalle kuin huumetta, ei siitä niin vain vieroituta, mieli tekee kuitenkin. Samalla tavalla blogeja seuraavat on koukussa. Eri asia onko kumpikaan touhu kovin tervehenkistä ;)

Vierailija
926/1781 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopioin juuri blogistien juttuja :P. Siksi niitä luen..saan vinkkejä aleista, uusista jutuista yms. Eikös se ole niiden idea. Joten kyllä kai blogistitkin jostain saavat ideansa, vaikka sitten muilta blogisteilta..mitäs pahaa siinä on? En kyllä ole huomannut että kukaan nimenomaan väitä ideioita omikseen, vaan blogistithan nimenomaan usein tuovat esiin, että sen ja sen blogista sain vinkin jne. Minä pidän Eeviskäisestä todella paljon, sekä monista muistakin täällä parjatuista blogeista.Eikä minun napaani kaivele pätkääkään, jos joku apinoi jotakuta muuta..ei se minun tekemisiin (esim. vaateostoksiin) paina pätkääkään :).

Vierailija
927/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarnan kannattaisi selkeästi muuttaa bloginsa omalle nimelleen ja julkaista ainostaan sellaista minkä haluaa julkisuuteen. Olen seurannut Jarnan blogia alusta asti ja hän on aina ollut sellainen love or hate blogisti. Minusta hänen blogissaa ei esitellä lapsia yhtään sen pahemmin kuin muissa blogeissa. Itse en omieni kuvia bloggaisi.

Jarna jo kauan sitten mainitsi olevansa kiinnostunut politiikasta ja mahdollisesti haluavansa politiikkaan mukaan. Tälläinen ns anonyymi bloggailu on sitäkin silmällä pitäen vaarallista. Liian moni on hänet tunnistanut tai saanut nimet huuto.netistä. Reilusti nimellä blogatessa voisi sitä kautta saada julkisuutta ja kannattajia, semianonyymisti blogatessa saa ainostaan haukkuja av-lla. Lapset ei oikeasti ole nytkään anonyymejä, joten heitä ei tätä enemmän nimellä bloggaaminen haittaisi.

Vierailija
928/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs Agatha on sellainen, että luulee olevansa kovin in ja pop, ja ties mitä. Ja kuvittelee, että kaikki matkii häntä.

huomannut ihan saman ja se on tosi ärsyttävää vaikka hän itse matkii monia blogeja ja jopa kirjoittaa heti samoista asioista mitä juuri jossain muussa blogissa on ollut. Et kuka matkii ja ketä.

Vierailija
929/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

""

Sitten tuut tänne väittään että se ja se blogisti asuu vaan vuokralla ja on työtön ja kaikki rahat menee niihin vaatteisiin. Herää jo ääliö! Että ihmiset voi olla niin tyhmiä!

[/quote]

-- sivistynyt ja kiukustunut bloggaaja vaahtoaa-

Apua. Mun rautalanka ei riitä selittämään tälle urpolle mikä ero on käsityksellä ja faktalla/todellisuudella :D

Yritetään vielä kerran. Luen blogia ja sen kirjoitusten ja kuvien perusteella saan tietyn käsityksen blogin pitäjästä. Käsitys ei ole sama kuin fakta tai todellisuus, mutta tuota käsitystä on hyvin vaikea muuttaa, koska blogikirjoitus toisensa perään se käsitystä vahvistuu. Tyyliin tuo bloggaaja on MUN KÄSITYKSEN mukaan keskiluokkainen eko-luomuintoilija. Oikeastihan bloggaaja voi olla ihan mitä vaan antaa blogissaan ymmärtää, mutta minä muodostan käsitykseni lukemani/näkemäni perusteella. Vähän niinkuin kirjan kannet tai ihmisen ulkoinen habitus.

[/quote]

-- näin vastaa fiksu saappaalle-

Enhän mä väittänyt ettei käsityksiä tulisi tai saisi tulla, mutta tarviiko niitä OMIA KÄSITYKSIÄ JOTKA EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ PIDÄ PAIKKAANSA tuoda julki tällaisella palstalla? Josta sitten toiset ottaa totuudesta ja soppa on valmis!

Edelleen, tunnut olevan tosi tyhmä!

[/quote]

-- mutta onneksi sinulla on kaikki kotona--

Tässä kiteytyy täydellisesti järkevän lukijan ja whitetrash-bloggaajan älyllinen sananvaihto..kannattaisi bloggajan varmaan petrata paremmin blogimaailmassa asiansa.

Väittäisin että näiden takana on joku näistä; Tyylisuuntausten, poikien tyylin, lastenvaaterallin tai tuusiksen tyylistä tekstiä. Niin makaa kuin petaa, kaikkien teidän tiedot on julkista riistaa mainostamiennne huutisrytkyjen takia ja mitä tietämättä jää voi lukea blogestanne eikä edes rivien välistä.

mut hei, trashit vastaan fiksut bloggarit, tuun kattoon matsii!

Vierailija
930/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän, että ei pitäisi ruokkia tätä ketjua, mutta pikkuisen nyt alkoi ärsyttää epätarkkuudet erään blogin lisäaineohjeistuksessa. Nitriitti ei ole väriaine, vaan säilöntäaine, joka estää botuliinin pitää lihan punaisena, ei värjää sitä. Nitraattia on monissa kasviksissakin, punajuuri, lanntu, nokkonen ym. Totta, että haittavaikutuksia on, en mä sillä :)

K'vinpä minäkin lukemassa tuon postauksen ja oikeesti on kyllä niin että nitriitillä tietyllä tapaa värjätään lihoja punaiseksi, vaikkei se väriaine ole. Tyylisuuntausten tekstissä ei sanota että aine olisi väriaine, vaan että sillä värjätään. Nitriitin kohdalla tekstissä on linkki toiseen tekstiin, jossa juurikin selitetään aineen olevan säilöntäaine ja teksti on siis TS:n omasta arkistosta. Kannattaa tutkia ennenkuin hutkia=)

Tosiaan harmittaa itseänikin, että provosoiduin tänne ylipäätään kommentoimaan, mutta kun täällä niin tarkkoja ollaan, niin nillitänpä vielä tästäkin, että nitriitillä ei värjätä. Sillä estetään lihan harmaantuminen, mutta siis se punainen väri, joka nitriittiä sisältävissä lihavalmisteissa on, on lihan oma punainen "säilötty" väri. Joitain lihatuotteita lisäksi värjätään punaisemmiksi (esim. jotkut makkarat, salamit ym.)muilla lisä-aineilla.

Mutta joo, kuten ko. blogin kommenteista näkyy, niin todella tarpeeseen tulee lisä-ainevalistus. On hyvä, että ihmiset, jotka eivät muuten näköjään maailmanmenoa seuraa tai lehtiä lue, saavat blogeista informaatiota helposti sulavassa muodossa :)

Tykkään kyllä Jarnan blogin resepti- ja ruokajutuista, terveisiä vaan ;)

Vierailija
931/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. tietojen, kuten nimen ja osoitteen paljastelu on kyllä niillä rajoilla, että sanktiota voi tulla. Tällöin lähinnä sivujen ylläpidolle, ainakin tähän mennessä oikeuskäsittelyyn päätyneissä tapauksissa.

Vierailija
932/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen perusteella Jarna ja Miia on WT bloggaajia. Minusta vaikuttavat tavallisilta lapsistaan huolehtivilta äideiltä. Miia on kotiäiti, Jarna opiskelee täysin kunnioitettavaan ammattiin.

En tietty tiedä onko kummallakaan J-nimistä lasta, koska se tiettyantaa av:lla WT luokituksen LOL.

Tässä kiteytyy täydellisesti järkevän lukijan ja whitetrash-bloggaajan älyllinen sananvaihto..kannattaisi bloggajan varmaan petrata paremmin blogimaailmassa asiansa.

Väittäisin että näiden takana on joku näistä; Tyylisuuntausten, poikien tyylin, lastenvaaterallin tai tuusiksen tyylistä tekstiä. Niin makaa kuin petaa, kaikkien teidän tiedot on julkista riistaa mainostamiennne huutisrytkyjen takia ja mitä tietämättä jää voi lukea blogestanne eikä edes rivien välistä.

Vierailija
933/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarnan blogissa tuskin on mitään sellaista, mitä hän haluaa salata tutuiltaan, niin kuin esim. matkaseuraltaan.

Ja fakta on se, että jos blogia salanimellä pitää, niin nimellä googlaamalla blogi ei linkity. Piste.

Facebookin profiilikuvat sen sijaan linkittyvät, vaikka itse profiili olisi estetty googlehaulta. Testattu juttu.

Ja joku työnantaja suuressa kaupungissa ei välttämättä tosiaan tunne kaikkia tai luuraa av-palstalla kyttäämässä mahdollisia vinkkejä rekrytointiin :D

Ja mikäli joku blogisti ryhtyy ehdokkaaksi vaaleihin, niin sehän on vain plussaa, että potentiaaliset äänestäjät ovat voineet muodostaa niitä käsityksiään blogin kautta. Tuskin kukaan tänä päivänä ehdolle lähtee, jos epäilee että luurangot kaapissa kolisevat liian äänekkäästi. Siinä vaiheessahan kaikki kaivetaan esiin viimeistään. Jarnalla ei ole blogin suhteen mitään hävettävää. You go, girl !!!

Vierailija
934/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jossain blogissa (Agatha?) useammankin kerran etätöissä tehty töitä siten, ettei lasta viedä hoitoon ja sitä aina ihmettelen. Voisiko lapsen viedä toimistollekin? Kun ei kerran häiritse työntekoa? Teen itse paljon etätöitä ja lapsen hoitopäivä lyhenee tunnilla, joka menee edestakaisiin matkoihin ja voin vaikka päivän aikana pyöräyttää pesukoneen ja tauon aikana ripustaa pyykit. Mutta kyllä kotitoimistollakin se työpäivä tehdään eikä silloin taapero- tai leikki-ikäinen saa äidistä seuraa.

Käsittääkseni lapsi on ollut silloin kipeä eikä ole halunnut pitää sairaslomaa töistä lapsen sairauden takia?

Vierailija
935/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

""

Sitten tuut tänne väittään että se ja se blogisti asuu vaan vuokralla ja on työtön ja kaikki rahat menee niihin vaatteisiin. Herää jo ääliö! Että ihmiset voi olla niin tyhmiä!

-- sivistynyt ja kiukustunut bloggaaja vaahtoaa-

Apua. Mun rautalanka ei riitä selittämään tälle urpolle mikä ero on käsityksellä ja faktalla/todellisuudella :D

Yritetään vielä kerran. Luen blogia ja sen kirjoitusten ja kuvien perusteella saan tietyn käsityksen blogin pitäjästä. Käsitys ei ole sama kuin fakta tai todellisuus, mutta tuota käsitystä on hyvin vaikea muuttaa, koska blogikirjoitus toisensa perään se käsitystä vahvistuu. Tyyliin tuo bloggaaja on MUN KÄSITYKSEN mukaan keskiluokkainen eko-luomuintoilija. Oikeastihan bloggaaja voi olla ihan mitä vaan antaa blogissaan ymmärtää, mutta minä muodostan käsitykseni lukemani/näkemäni perusteella. Vähän niinkuin kirjan kannet tai ihmisen ulkoinen habitus.

-- näin vastaa fiksu saappaalle-

Enhän mä väittänyt ettei käsityksiä tulisi tai saisi tulla, mutta tarviiko niitä OMIA KÄSITYKSIÄ JOTKA EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ PIDÄ PAIKKAANSA tuoda julki tällaisella palstalla? Josta sitten toiset ottaa totuudesta ja soppa on valmis!

Edelleen, tunnut olevan tosi tyhmä!

-- mutta onneksi sinulla on kaikki kotona--

White trash = valkoista roskasakkia...mitä sinä olet?

Vierailija
936/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyä "jarnan" itsensä lisäksi;-) lopetahan jo.

Vierailija
937/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyä "jarnan" itsensä lisäksi;-) lopetahan jo.

Eikös hänet ole jo erilaisiin luottamustehtäviin valittu, googlaappa vaikka :)

Vierailija
938/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄHÄN tämä laatuketju sitten vihdoin tuli. Ei enää mitään peiteltyjä "lapsen parasta tässä vaan, eihän me nyt toki muuten!" - jeesustelua. Sen sijaan päästiin takaisin ihan kunnon stalkkauspuuhaan ja kohta taas joku älykääpiö on taas täällä pätemässä, että "Eihän se ole sieltä tai ammatiltaan sitä, se on XXX XXXX ja asuu XXXXX!". Ootte te vaan niin loistavia.

Mutt mun mielestä noi vaan on ihan parasta viihdettä. Aikuisten naisten cheerleaderkerho. "Minttu antoi mulle tän ihanan tunnustuksen ja nyt sitten paljastankin teille 6 asiaa minusta: 1. Inhoan tekopyhyyttä 2. En voi ymmärtää että jossain av:llä (jota tietenkään en koskaan lue enkä edes tiedä mikä se on, kunhan vaan tiedän mitä siellä puhutaan vaikka ei oo mun blogiin ees linkitetty) puhutaan musta ilkeästi, enhän edes osta ihan KAIKKIA blogissani esittelemiäni vaatteita, vaan ne ihanuudet, klik, klik kotiutan. blaah, blaah."

Ja totta hitossa seuraan ja nauran niille blogeille ja tällaisille ketjuille, ihan ilman sarvia ja hampaita.

Ehkä nää blogaajat ajattelee samoin siinä vaiheessa kun se Ninni tai Nunni tai Nikke tai Sikke on angstinen 14-vuotias,joka vähät välittää mamman Ganteista. Ero vaan on siinä, että ne kuvat sun muut on siellä netissä ihan nimillä mainiten ja pysyy...

Blogit on parasta viihdettä! Netin tosi-tv:tä. Ja itse en todellakaan lue niitä lastenvaatevinkkien takia, vaan uteliaisuuden ja tirkistelyn takia ihan samoin, kuin luen naistenlehdistä suurella mielenkiinnolla julkkisten haastattelut (erityisesti perheellisten tunnettujen naisten).

Vierailija
939/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä alkuperäisestä ketjusta olisi tutkintaa tehty, olisi mahdolliset asianosaiset olleet jo kuulusteluissa. Eli poliisi ei katsonut nimen ja mahdollisen kadunnimen paljastamisata tarpeeksi kovaksi rikokseksi ja ei sitä tainnut täyttää lapsen nimittelykään vaikkakin se oli rumaa...

Ihmettelen silti aikuisia ihmisiä, jotka repivät hupinsa toisten lapsia haukkumalla!

Vierailija
940/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö teillä todella ole muuta tekemistä kuin stalkata ihmisiä?

Ketju on lukittu.