Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!

Vierailija
16.03.2011 |

Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.

Kommentit (1781)

Vierailija
941/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäli joku blogisti ryhtyy ehdokkaaksi vaaleihin, niin sehän on vain plussaa, että potentiaaliset äänestäjät ovat voineet muodostaa niitä käsityksiään blogin kautta. Tuskin kukaan tänä päivänä ehdolle lähtee, jos epäilee että luurangot kaapissa kolisevat liian äänekkäästi. Siinä vaiheessahan kaikki kaivetaan esiin viimeistään. Jarnalla ei ole blogin suhteen mitään hävettävää. You go, girl !!!

Niin sitä juuri tarkoitin. Miksi blogata nimimerkillä, kun kuitenkin turhan moni tietää kenestä on kyse. Bloggaisi reilusti nimellään.

Vierailija
942/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa Tyylilyylin lasta haukutaan. Koska en tajua, miksi meni sulkemaan bloginsa.

Parasta eli kauheinta blogeissa on kommenttilootat. Taas on Mian PT:ssä niin yltiölässyyjä kuvienylistyskommentteja valokuvista, jotka ei todellakaan yllä vaikkapa ananan tasoon. Ja Jarnan lisäainekommentit: "Kiitos. Tosi hyödyllinen postaus! Ihan sinun ansioistasi, Jarna, meidän perheessä on väähn alettu tarkkailla, mitä suuhun pistetään!" "Juu kiitos vaan, Ja minulle saa kyllä antaa kritiikkiäki. Kiitos kritiikistäsi Gootti!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Mun rautalanka ei riitä selittämään tälle urpolle mikä ero on käsityksellä ja faktalla/todellisuudella :D

Yritetään vielä kerran. Luen blogia ja sen kirjoitusten ja kuvien perusteella saan tietyn käsityksen blogin pitäjästä. Käsitys ei ole sama kuin fakta tai todellisuus, mutta tuota käsitystä on hyvin vaikea muuttaa, koska blogikirjoitus toisensa perään se käsitystä vahvistuu. Tyyliin tuo bloggaaja on MUN KÄSITYKSEN mukaan keskiluokkainen eko-luomuintoilija. Oikeastihan bloggaaja voi olla ihan mitä vaan antaa blogissaan ymmärtää, mutta minä muodostan käsitykseni lukemani/näkemäni perusteella. Vähän niinkuin kirjan kannet tai ihmisen ulkoinen habitus.

Ja keskustelu voi tapahtua joko täällä, työpaikan kahvihuoneessa tai hiekkalaatikolla. Blogit ovat julkisia, joten niistä (eli niistä saaduista käsityksistä saa keskustella julkisesti).

Vierailija
944/1781 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäli joku blogisti ryhtyy ehdokkaaksi vaaleihin, niin sehän on vain plussaa, että potentiaaliset äänestäjät ovat voineet muodostaa niitä käsityksiään blogin kautta. Tuskin kukaan tänä päivänä ehdolle lähtee, jos epäilee että luurangot kaapissa kolisevat liian äänekkäästi. Siinä vaiheessahan kaikki kaivetaan esiin viimeistään. Jarnalla ei ole blogin suhteen mitään hävettävää. You go, girl !!!

Niin sitä juuri tarkoitin. Miksi blogata nimimerkillä, kun kuitenkin turhan moni tietää kenestä on kyse. Bloggaisi reilusti nimellään.

Joo, ymmärsin pointtisi :)

Mutta toisaalta, eihän nimimerkkillä bloggaamisessa mitään pahaa, minusta on oleellisempaa, mitä kirjoittaa, kuin kuka kirjoittaa, loppujen lopuksi. ja sehän on jokaisen blogistin oma päätös, kuinka haluaa toimia, vapaassa maassa.

Vierailija
945/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaako ei saa kehua jos ei yllä Ananan tasoon. Normikuviahan nuo mutta jos on jonkun mielestä hienoja, niin on. Kesällä tulee ulkokuvista ihanan raikkaita

Vierailija
946/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varakas eikä hyvin koulutettu. Käsittääkseni huonoiten ammatillisesti menestynyt noista porvaribloggaajista. Tyylilyyli ei ole erityisen varakas myöskään. Haluavat vaan antaa toisen kuvan.

Ja itsekin luulin aluksi, että anana asuu jossain Kaivarin tienoilla (ja olin kade). Mutta sitten selvisikin, että Espoossa. Joku arveli, että Tapiolassa? (Ja siellä ainakaan ei halpaa ole, vaikka ihan kerrostalossa asuisi. Ihanaa aluetta!)

T: Tapiolalainen

Antaa kyllä muuten mielellään kuvan tosi stadilaisuudesta, eli paljon kuvia Kaivarista yms. "kotikumilta" =)

Vierailija
947/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaako ei saa kehua jos ei yllä Ananan tasoon. Normikuviahan nuo mutta jos on jonkun mielestä hienoja, niin on. Kesällä tulee ulkokuvista ihanan raikkaita

Ei tietenkään saa! Anana on maailman napa...muiden kuvia ei saa kehua, jotta ananan itserakkaus säilyisi ja häntä ylistettäisiin.

Vierailija
948/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kellään aavistustakaan Eeviskäisen ammatista ;)

Mä taas haluaisin tietää, mitä Jarna tekee työkseen...

Vierailija
949/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa! Anana on maailman napa...muiden kuvia ei saa kehua, jotta ananan itserakkaus säilyisi ja häntä ylistettäisiin.

Mä mietin ihan samaa, että ihan kivoja kuviahan ne olivat. Eivät varmaan teknisesti maailman parhaita otoksia, mutta kuten kommentoijatkin totesivat: kivoja kesäkuvia! Miksei niitä saisi kehua, jos tulee itse hyvälle kesätuulelle kuvia katsoessaan?

Ja miksi tähän(kin) piti sotkea Anana noin ilkeämieliseen sävyyn? Eihän Anana ole käynyt kenenkään kuvia kommentoimassa hyvässä eikä pahassa, joku tällä palstalla vaan yritti saada blogistin saamat kivat kehut tuntumaan mitättömimmiltä.

Vierailija
950/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kaisastiina tai sen mies tekee? Näyttäs olevan varakkuutta? Tarkotan ett toi mamma matkustelee niin paljon...

Kaisastiinalla on joku työsuhde autokin...minuakin kiinnostaisi hän4en ammattinsa.

Tai tuon Prinsessan aarteiden ammatti. Muija on kuitenkin vasta joku parikymppinen, niin ettei kovin kummoista koulutusta tuolla iällöä voi olla...Lapsikin kun on tekaistu jossain vaiheessa. Eikö sen ukko ole sitä kymmenkunta vuotta vanhempi...?

Vierailija
951/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän kuvan minäkin olen teidän mielestä blogistina antanut?!? En aio täällä blogiani paljastaa, mutta mikään mm. tässä ketjussa mainituista se ei ole.

Mä en ymmärrä, että miten voisi esim. blogistin iän, ammatin, koulutustason, asuinpaikan, varakkuuden, harrastukset päätellä blogista? Siis totta kai, jos joku kirjoittaa tosi avoimesti, mutta entä jos bloggaa vain esim. lasten vaatteista, käsitöistä tai kasveista, niin mites sitten...

Vierailija
952/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että miten voisi esim. blogistin iän, ammatin, koulutustason, asuinpaikan, varakkuuden, harrastukset päätellä blogista? Siis totta kai, jos joku kirjoittaa tosi avoimesti, mutta entä jos bloggaa vain esim. lasten vaatteista, käsitöistä tai kasveista, niin mites sitten...

No eihän siinä nyt mikään Sherlokki tarvitse olla, että voi päätellä noita asioita :) Aika naiivia edes kuvitella muuta.

Vierailija
953/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kaisastiina tai sen mies tekee? Näyttäs olevan varakkuutta? Tarkotan ett toi mamma matkustelee niin paljon...

Hyvinpalkatussa ammatissa asiantuntijana, hän on itse kertonut tykkäävänsä numeroiden kanssa työskentelystä ja niiden pyörittelystä (HUOM! Ihan omassa blogissaan on tämän kertonut, plussat hänelle siitä), voisi olla vaikka talousjohtaja, -päällikkö tms. Plussaa omasta urasta ja siitä ettei peittele sitä, että työ on hänelle arvo sinänsä.

Muuten en blogista ja tyylistä oikeastaan tykkää, seuraan satunnaisesti ihmetelläkseni ökyilyn määrää. Ja kun tiedän että blogaaja tätä palsataa postauksistaan päätellen seuraa, niin vinkkaan vaan tuohon edellä kertomaani: Kerran netissä julkaistu on siellä ikuisesti, mm. vihjaukset omaan ammattiin, vaikka siitä olisi aikaa tyyliin yli vuosi.

Vierailija
954/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kertoa olevansa controller

Vierailija
955/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kukaan ole ollut kuulusteluissa...

Ja noista käsittelyajoista. Itse olin taannoin todistajana kuultavana (en tästä keissistä, kyseessä vakavampi rikos) 5 kuukautta rikosilmoituksesta, oikeuteen eteni 6 kk:n kuluttua kuulusteluista.

Vierailija
956/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän kuvan minäkin olen teidän mielestä blogistina antanut?!? En aio täällä blogiani paljastaa, mutta mikään mm. tässä ketjussa mainituista se ei ole.

Minä olen myös lastenvaatebloggari, ja mietin tuota samaa asiaa. Näköjään "keskiluokkaisiin" ja "porvarillisiin" blogeihin on listattu ne, joissa on hyvät kuvat, esim. anana, saariston lapset, tyylilyyli jne. Ja sitten jopa white trash-nimellä kutsuttu niitä, joissa on huonommat kuvat. Itseäni jo alkoi hirvittää, kun tiedän omassa blogissani olevan huonot kuvat, koska minulla on kehno kamera, eikä kauheasti valokuvaustaitoja tai silmää. Ehkä minutkin sitten tulkitaan tietynlaiseksi sen perusteella.

Mä olen pitänyt blogia harvakseltaan pari vuotta, enkä ole saanut minkäänlaista negatiivista palautetta. En myöskään hauku tai arvostele netissä muita.

Vierailija
957/1781 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisi ei ikinä saa lupaa syyttäjältä jäljittää mitään ip-numeroita nimen ja osoitteen perusteella. tai lapsen kuvista sanottujen mielipiteiden esittämisestä.

Rikosilmoitus on oletettavasti vedetty takaisin poliisin ehdotuksesta. ja ratkaisu on jo tehty, ystäväni teki samoihin aikoihin ilmoituksen nettikirjoittelusta ja hän sai syyttämättäjättämispäätöksen jo kuukausi sitten (Helsingissä myös) Siinä päätöksessä todettiin että yleinen ja yksityinen etu ei sitä vaadi eikä tahallisuudesta ole näyttöä.

Vierailija
958/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeastiko teille lastenvaatebloggaajille on yllätys, että teistä muodostetaan käsityksiä bloginne kirjoitusten ja kuvien perusteella?

:O

Vierailija
959/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän kuvan minäkin olen teidän mielestä blogistina antanut?!? En aio täällä blogiani paljastaa, mutta mikään mm. tässä ketjussa mainituista se ei ole. Mä en ymmärrä, että miten voisi esim. blogistin iän, ammatin, koulutustason, asuinpaikan, varakkuuden, harrastukset päätellä blogista? Siis totta kai, jos joku kirjoittaa tosi avoimesti, mutta entä jos bloggaa vain esim. lasten vaatteista, käsitöistä tai kasveista, niin mites sitten...

Kyllähän täällä ja ihan kaikkialla kahvipöydissä, netissä ja muualla pohditaan jonkun Martina Aitolehden tai vastavan julkkiksen elämää kämpän sisustusta, lapsen ulkonäköä, tienestejä yms. Ei poikkea mitenkään siitä, että pitää blogia. Molemmat ovat antanet elämänsä julkisuteen joko oman egonsa pönkittämisessä tai ehkä taloudellisen hyödyn tavoittelussa tai molempia.

Eikö julkisen blogin kirjoittamisen perimmäinen tarkoitus ole saada sille lukijoita? Ja kun tulee tarpeeksi lukijoita, tulee myös spekulaatioita ja kritiikkiä. Miten sen voisi välttää ja miksi pitäisi? MItä enemmän kuvaa itseään välähdyksinä peilin kautta tyyliin "ei kai kukaan mua nyt tunnista" tai vihjailee asuinaluestaan muutei paljasta mitään, sitä enemmän spekuloidaan. Tosi moni blogaaja myös esittää omia mielipiteitä vahvasti faktoina "onhan se jo monta kertaa todettu ettei halvempi toimi ja ostinkin siksi taas....". Miksi tällaista tapaa esittää asioita ei saisi kritisoida jos isolla osalla on päinvastainen mielipide? Joo, voi antaa palautetta anonyyminä - tuskin julkaistaan. En vaan voi tajuta miten porukka ei tajua netissä julkaistun materiaalin voimaa hyvässä ja pahassa.

Vierailija
960/1781 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeastiko teille lastenvaatebloggaajille on yllätys, että teistä muodostetaan käsityksiä bloginne kirjoitusten ja kuvien perusteella?

:O

on yllätys, koska itse en muodosta mitään käsityksiä kenestäkään. Luen lastenvaateblogeja, nappaan vinkit ja ideat, ihastelen kauniita vaatteita, joskus ihmettelen kalliita vaatteita ja niiden määrää. Siinä kaikki. Olinkohan nro 1660.

Ketju on lukittu.