Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!

Vierailija
16.03.2011 |

Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.

Kommentit (1781)

Vierailija
721/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm seuraavat.

* Millä sivuilla olet käynyt ennen blogiin tuloa.

* Minne sivuille menet blogista lähdön jälkeen.

* Työkone = firma nimi + ip osoite.

* Kotikone ip osoite

* kauan vierailit sivuilla

* Mitkä bloggaukset luit

* Mistä bloggauksesta poistuit

yms. yms. yms.

Turhan paljon tuolla statcountur:ella näkee.

Esim. Av - blogi - facebook = Blogisti tietää kuka olet.

Voiko fb todella paljastaa bloggaajalle kommentoijan?

Tyhmempikin tajuaa että todellakin voi, sillä varmaan kaikilla suositummilla blogeilla on hyvät seurantaohjelmat blogin takana.

Kertokaa seurantaohjelmien omistajat.

Vierailija
722/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse kiinnitän huomiota lähinnä erään tietyn kirjoittajan viesteihin. Niissä on se yksi pieni juttu josta sen tunnistaa, mutta jota kirjoittaja itse ei mitä ilmeisimmin huomaa. ;)

Ja taas tämä kirjoitustyyleihin vetoava ja niitä tunnistava.

Antaisitko esimerkkejä, että mitkä ovat kenenkin kirjoittamia, kun olet näköjään oikeasti vähän ammattilainenkin. Kiitos, olisi todella mielenkiintoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä sivuilla on vierailija on ollut ennen blogiin tuloa tai sen jälkeen, PAITSI seuraavassa tilanteessa:

vierailija klikkaa itsensä sivustolleni vaikka Blogilistalta ja poistuu sitten lukemaan toista blogia mun sivustoni linkistä. Silloin näen ketjun blogilista-sivustoni-toinen blogi.

Työpaikkojen palvelimet ovat muuten aika tunnistettavia, vinkkinä vaan. Esim. erinäiset koulut ja oppilaitokset, isommat ja pienemmätkin firmat näkyvät tilastoissa nimillään.

Mm seuraavat.

* Kotikone ip osoite

* Mitkä bloggaukset luit

yms. yms. yms.

Vierailija
724/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Facebookkia näy, kun ei siihen ole suoraan linkkiä blogista?

Työpaikan Ip ja kodin ip yhdistettävissä ainostaan heillä, jotka kommentoivat nimimerkin kanssa. Ei anonyymeillä.

Mm seuraavat.

* Kotikone ip osoite

* Mitkä bloggaukset luit

yms. yms. yms.

Vierailija
725/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka blogistit saisivat tietää minusta vaikka mitä.

Harvemmin kommentoin blogeja,silloin yleensä jotain asiaa mistä itselläkin kokemusta.

Tähän ketjuun olen kirjoittanut muutaman kommentin. Kaikki sellaisia mitkä voisin ihan kasvotustenkin sanoa.

Musta myös anonyymien pitäisi miettiä mitä kirjoittelee. Niistä omista mielipiteistään pitää voida ottaa vastuu eikä jälkeenpäin paniikissa miettiä mitä on tullu vouhkattua

Vierailija
726/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotikoneen ip kerro mitään!

Paitsi sen kuinka monta kertaa vierailit/kommentoit.

Muu reittisi tosin voi kertoa kaiken.

Työkoneella näkee firman nimen + ip osoiteen.

Vierailija
727/1781 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa että tuttusi haukkuu siellä yhteisiä tuttujanne, mutta mitä siitä että olette löytäneet hänen bloginsa ja luette sitä? Suomalsiet on ihme kyräilijöitä! Monessa muussa maassa blogia lukeva tulsii innoissan jutulle, kun näkisi blogistin kaupassa tai jossain tapahtumassa, mutta mitä tekee suomalainen? Kyräilee tolpan takana, rekisteröi onko blogistilla mahamakkaraa tai meikkiä, miten lapset käyttäytyvät...Tulee av:lle ja intoa piukassa kirjoittaa tänne kuinka huikea kokemus oli nähdä kahden metrin päästä pirjoannika gant-hupparisine lapsineen ja kuinka pirjoannika ei ollenkaan tajunnut että hän ei ole tavallinen marketissa piipahtaja, vaan blogin lukija, vautsi vau! Että kuinka hän nyt tietää että vaaleanpunainen gantin huppari olikin nyt kotona ja yllä Lindexiä, mites nyt suu pannaan pirjoannnika! Varmaan ei pidetä ganttia kuin kuvissa ja muuten säilytellään henkarissa! (Oikeesti tietenkin huppari on pesussa, mutta urvelo kyrääjä ei tajua että vaikka blogisti ei kirjoita kuvien kera pyykkäävänsä, hän niin tekee) Ollaan sitä nyt niin anonyymiä että!

siis sä et nyt tajunnut. Mä vertasin tässä sitä asiaa, että mä ihan livenä siis TUNNEN nämä blogistit. Me ihan nähdään muutenkin elämässä. He siis kirjoittavat blogissa mm. riitelystään joidenkin tuntemieni ihmisten kanssa, arvostelevat ihmisten tekemiä valintoja (tyyliin "ihmettelen sisareni käytöstä..").

Tiedän siis kyllä millaisia vaatteita käyttävät ja paljon muutakin elämästään. Mutta nämä ihmeelliset kommentit ja muiden ihmisten asioiden kertominen + se, että tunnen henkilöt on arveluttavaa.

Mikäs siinä jos blogaisivat vain vaateostoksistaan. Mä siis kirjoitin tuosta tuntemisesta varoituksena blogisteille, jotka eivät tajua että myös nämä tutut ja tutuntutut lukevat usein, vaikka eivät kerrokaan. En minäkään kehtaa kertoa, koska tuntuu kuin lukisin päiväkirjaansa vaikka luvallista onkin kun kerran julkinen blogi on.

Vierailija
728/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö no samat esimerkiksi google analytics ohjelmassakin?

Vierailija
729/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm seuraavat.

* Kotikone ip osoite

* Mitkä bloggaukset luit

yms. yms. yms.

Voiko fb todella paljastaa bloggaajalle kommentoijan?

Tyhmempikin tajuaa että todellakin voi, sillä varmaan kaikilla suositummilla blogeilla on hyvät seurantaohjelmat blogin takana.

jos olet samalla jo kirjautuneena facebookissa? Mutta ei se seurantaohjelma nyt sentään paljasta muuta kuin jos menet seuraavaksi facebookkiin, niin sen tiedon että menet facebookin aloitussivulle. Eli ei se nyt sentään sun kirlautumistakin sinne seuraa :) Johan tässä kannattaa blogaaminen aloittaakin kun pystyy yksituyishenkilön surffailua noin pitkälle seuraamaan :D

Vierailija
730/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse kiinnitän huomiota lähinnä erään tietyn kirjoittajan viesteihin. Niissä on se yksi pieni juttu josta sen tunnistaa, mutta jota kirjoittaja itse ei mitä ilmeisimmin huomaa. ;)

Antaisitko esimerkkejä, että mitkä ovat kenenkin kirjoittamia, kun olet näköjään oikeasti vähän ammattilainenkin. Kiitos, olisi todella mielenkiintoista.

Huvittavaa ja erittäin tunnistettavaa. Ja hän itse on varsin kiinnostunut voisiko häntä tunnistaa, varmaan tosielämässä ihan hiiri ja täällä lesoilee.

ja hän nostelee myös ketjua kuolleista vähän väliä.

Vierailija
731/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ole ystävällinen ja nimeä muutama viestinumero, jotka ovat yhden ja saman kirjoittajan kirjoittamia =)

Vierailija
732/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö no samat esimerkiksi google analytics ohjelmassakin?

Ei näy :)

Vierailija
733/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Facebookkia näy, kun ei siihen ole suoraan linkkiä blogista?

Työpaikan Ip ja kodin ip yhdistettävissä ainostaan heillä, jotka kommentoivat nimimerkin kanssa. Ei anonyymeillä.

Mm seuraavat.

* Kotikone ip osoite

* Mitkä bloggaukset luit

yms. yms. yms.

Jos olet kirjautuneena naamakirjaan ja välillä ierailet blogiessa, sinut pystytään hyvin helposti jäljittää eikä tarvise olla ruudinkeksijä.

Vierailija
734/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, 17, 19 ja 20 sama

vai miten te niitä tunnistatte

Vierailija
735/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän itse on varsin kiinnostunut voisiko häntä tunnistaa,

???

Vierailija
736/1781 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuon blogistin nimi ole mikään salaisuus ollut. Itsekkin kertoi olleensa lapsimessuilla ja sieltäkin se olisi selvinnyt

Missään hän ei asiasta julkisesti maininnut.

Minusta hän sanoi menevänsä lapsimessuille työtehtäviin tms

Ei ottanut lapsia mukaan.

Mi ulla ei ole mitään hampaankolossa Jarnaa vastaan, enkä usko, että hän erityisesti suojelee henkilöllisyyttään. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sitä pitää täällä avlla levitellä. Eiks hän ole sen liittonsakin maininnut blogissaan.

Luen Jarnan blogia päivittäin eikä hän ole kertaakaan maininnut ammattejaan, opiskelualaansa, liittoaan tai muita tietoja. Ne on levitelty täällä ilman hänen tahtoaan. Toisaalta tosiaankaan blogissa ei ole mitään sen kummepaa mitä tarvitsisi työnantajilta salailla, mutta ikävää että täällä riepotellaan ihmisetn henkilökohtaisia asioita.

Niitä asioita joita hän blogissaan kirrjoittaa, joi arvostella, esim. olla jotain mieltä vaatteista joita hän ostaa, mutta lasten ulkonäön arvostelu tai toisen henkilötietojen levittely pysyen vielä itse anonyyminä on aivan pelkkää ajojahtia ja kiusaamista.

mutta Jarnalla on kyllä lupa ottaa lapsistaan blogiinsa kuvia niin paljon että varmasti kymmenet, ellei sadat lukijat tunnista ainakin tuon pienimmän ihan takuuvarmasti. Plus että tiedämme miltä hänen allergiansa näyttää ja mitä lääkäri on siitä kirjoittanut. Sehän on tietty ihan ok.

Vierailija
737/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus siitä, että toinen tekee erilailla ja sitä yritetään kontrolloida ivapuheilla. Nainen ruotuun, aivan kuten miehet määrää naisen elämää Välimeren kulttuureissa. Erilaisuuden pelkoa ja konservatismia. Ilkeyttä ja kiusaamista, samaa mitä nämä on tehneet kouluaikoinaan. Taisitte olla koulukiusaajia, jotka kyttäsi toisten elämää ja ilkeili heille?

kun ottaa huomioon, että moni tässä puolustaa niitä LAPSIA. Mua ei yhtään haittaa jos blogaavat omista ostoksistaan (ei se järkevää ole, mutta siihen on heillä oikeus), mutta se että jee mulla on nyt lapsi jota mä voin käyttää, kuvataan edestä ja takaa, luodaan itselle ja muille jo sosiaalinen pakko ostaa koko ajan hienompaa ja enemmän ja mitä ne lapset tästä oppivat? Ja samalla kerrotaan lapsien elämästä kaikki neuvolatietoja myöten. Mielestäni kenelläkään ei ole moraalista oikeutta tehdä näin, vaikka lain mukaan vanhemmat voivatkin antaa luvan lasten kuvien julkaisemiseen niin joku roti tähänkin pitäisi saada. Kun ne äidit voisivat paljon mieluummin kertoa vain ja ainoastaan itsestään.

HÖPÖ HÖPÖ. Siinä sitä kiillotetaan omaa kruunua tuollaisten naurettavien selitysten varjolla. Siis lapsellista ja naurettavaa.

Sinua siis todella jo vaivaa näköjään itseäkin.

Miten tämä nyt kiillottaa minun kruunuani? Siis sinäkö et ole mistään asioista mitään mieltä kun et ole kenellekään kateellinen vai kuinka? Ymmärrän, että se sattuu kun huomaa että jonkun muun pitää sanoa että teet väärin omaa lastasi kohtaan. Mutta olet sumentanut aivosi tuolla blogimaailmassa. Ei, et mitenkään voi olla väärässä.

Mikä siinä sitten on syynä että pitää saada jatkaa niitä lasten esittelyä? Mikään vertaistuki nyt ei vaan toimi vastaukseksi, näillä lapsilla ei ole mitään sairautta tai vammaa minkä vuoksi blogi olisi aloitettu muiden auttamiseksi. Tälläiset blogit sitä paitsi ovat usein suljetuissa yhteisöissä, minne kaikki lasten oikeilla nimillä ja kuvilla kerrotut elämäntarinat kuuluvatkin.

Vierailija
738/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisi vielä niin, että ko. kirjoittaja ei enää olisikaan niin tunnistettavissa. ;D

no, ole ystävällinen ja nimeä muutama viestinumero, jotka ovat yhden ja saman kirjoittajan kirjoittamia =)

Vierailija
739/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kirjautuneena naamakirjaan ja välillä ierailet blogiessa, sinut pystytään hyvin helposti jäljittää eikä tarvise olla ruudinkeksijä.

Siis miten? Itse en ole huomannut statcounterilla sellaista ominaisuutta, minusta siellä näkyy ainostaan mistä klikkasit blogiin sisään, ei jos olit facebookissa ja menit sen jälkee bookmarkeista blogiin.

Vierailija
740/1781 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa ja erittäin tunnistettavaa. Ja hän itse on varsin kiinnostunut voisiko häntä tunnistaa, varmaan tosielämässä ihan hiiri ja täällä lesoilee.

ja hän nostelee myös ketjua kuolleista vähän väliä.

mutta miltäs tämän kirjoittajan teksti sitten vaikuttaa?? Tosi kaunista ja varmasti todenperäistä.

Ketju on lukittu.