Onko ketään, joka on vuoden yrittämisen jälkeen tullut "luomuna" raskaaksi?
Meillä jätettiin ehkäisy pois lokakuun puolivälissä viime vuonna. Kuukautiset tulleet säännöllisesti, kierto 27-29 vrk. Olen ylipainoinen, tiedän, että se voi heikentää hedelmällisyyttä. Toisaalta lääkäreiden mukaan säännöllinen kierto on hyvä merkki. Meistä kumpaakaan ei ole sen kummemmin tutkittu. Miehellä on yksi lapsi, jonka saanut nuoruudessan lyhyen seurustelun "tuloksena".
Olemme puhuneet asiasta viime kuukausina paljon ja sopineet yhteistuumin, että asiasta ei oteta paineita eikä tutkimuksiin hakeuduta, ainakaan vielä. Tulee, jos on tullakseen ja jos ei, niin sitten sillä kai on jokin merkitys.
Olemme pikkuisen päälle kolmekymppisiä, perusterveitä ihmisiä.
Mitkähän mahdollisuutemme lienevät?
Itselläni oli asian suhteen kauhea kriisi viime keväänä, mutta nyt on alkanut helpottaa. Hankin kolmannen koiran, joka siis on nyt 9-viikkoinen pentu, siihen saa hyvin purettua hellyyttä ja energiaa. Silti valehtelisin, jos väittäisin, etten tahtoisi lapsia..
Kommentit (24)
se meni kyllä kesken, mutta km:n jälkeen raskauduin uudelleen 3kk kuluttua, ja tuloksena ihana tyttö!
(tai no, pari krt oli "miniraskauksia" välissä, eli testi käväisi plussalla mutta 1-2 vkn päästä varhainen km). Miehestä ei löydetty vikaa. Minulla monirakkulaiset munasarjat ja lääkäri tarjos meille inssiä, mutta päätettiin haudata vauvahaaveet - ja simsalabin - parin kk:n päästä tulin ihan luomusti raskaaksi. Tuolloin olin 35-vuotias. Vaavi nyt 8 kk reipas poika!
Sitä ennen kyllä kaksi raskautta saatiin aikaan hedelmöityshoidoilla. Miksette mene tutkittavaksi, hedelmällisyys heikkenee koko ajan jos olette jo kolmikympppisiä.
yritykset 1,5 v - 3 v.