Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjota karppaavalle kasvissyöjälle kahvin kanssa?

Vierailija
22.09.2011 |

Syö kalaa, maitoa ja luomumunia. En keksi mitään. Eikä hänen puolestaan mitään tarvitsekaan tarjota, mutta itse tykkään kokeilla kaikenlaisia reseptejä. Sellaista mietin, että pohjan vois tietenkin tehdä marengista tai pähkinöistä, ja laittaa luomukermavaahtoa ja marjoja. Mut tuollainen ei säily kovin kauaa. Oisko vinkkejä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekin kommentoida, vaikka joku jo asiasta kirjoittikin. Eli kala on eläin, jos syö kalaa, ei ole kasvissyöjä, vaan sekasyöjä.

Kasvissyöjä voi syödä maitotuotteita ja munia.

Vegaani ei syö mitään mikä on eläimestä, ei edes hunajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekin kommentoida, vaikka joku jo asiasta kirjoittikin. Eli kala on eläin, jos syö kalaa, ei ole kasvissyöjä, vaan sekasyöjä.

oikeasti syö maitoa tai munia, laktovegetaristi syö maitoa ja lakto-ovo-vegetaristi syö myös munia. Munat on myös eläimiä, tiesithän sen? Mutta totuus on, että nämä termit ovat menneet sekaisin jo kauan sitten -- minulta kysyttiin juuri työmatkalla Kuopiossa hotellin ravintolassa että kai sinä kanaa syöt kumminkin kun pyysin kasvislounasta... siis ammatti-ihminen, tarjoilija! olisinpa tajunnut kertoa olevani lisäksi myös karppi -- mitähän siitä olisi tullut :)

Vierailija
44/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti syö maitoa tai munia, laktovegetaristi syö maitoa ja lakto-ovo-vegetaristi syö myös munia. Munat on myös eläimiä, tiesithän sen? Mutta totuus on, että nämä termit ovat menneet sekaisin jo kauan sitten -- minulta kysyttiin juuri työmatkalla Kuopiossa hotellin ravintolassa että kai sinä kanaa syöt kumminkin kun pyysin kasvislounasta... siis ammatti-ihminen, tarjoilija! olisinpa tajunnut kertoa olevani lisäksi myös karppi -- mitähän siitä olisi tullut :)

kyllä :) Kasvissyöjä on hiukan kansantajuisempi termi, menepä tosiaan sanomaan olevasi laktovegetaristi tai lakto-ovovegetaristi niin taatusti kukaan ei ymmärrä. :)Itellekin tarjotaan aina vähintään kalaa kun kysyn kasvisvaihtoehtoa. Joskus jopa makkarakeittoa tarjottiin "kasvis"vaihtoehtona. ;)

T: Kasvissyöjä eiku lakto-ovovegetaristi

Vierailija
45/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo viljasta sairastuvat eli vilja-allergikot voisivat käyttää vaivastaan sitä nimitystä eikä sotkea siihen karppausta, niin me maallikotkin ymmärtäisimme, mistä on kyse.

Vierailija
46/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo viljasta sairastuvat eli vilja-allergikot voisivat käyttää vaivastaan sitä nimitystä eikä sotkea siihen karppausta, niin me maallikotkin ymmärtäisimme, mistä on kyse.

Vierailija
47/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille kinkku/metvurstipiirakan.

Tuo on kyllä jo ihan naurettavuuden huippu, että pitää vapaaehtoisesti ruveta nirsoilemaan tuolla tavalla.

Vierailija
48/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja ja kermavaahtoa on hyvä. Tai sitte tummasta suklaasta joku... Tai uuniomenia ja kermavaahtoa, jos ei ole kauhean tiukka karppi, että voi niitä omenia syödä... kysäse.

Vierailija
49/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini ruokavaliosta. Tykkään leipoa, minulla on siihen aikaa (olen kotona lasten kanssa) ja haluan jotenkin ilahduttaa häntä, tulee sentään pitkän matkan takaa käymään.

Minulle oli kyllä yllätys, ette karppi saa syödä omenaa. En usko että hän on ihan niin tiukkana näissä asioissa. Voisinhan tosiaan noitakin laittaa, olisivat ehkä vähän nopsempia. :)

ap.

Vierailija
50/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku alkoi valittaa av-tyyliin niroilusta. Ap:han sanoi, ettei kaveri vaadi mitään.

Minä olen niin laiska, että laittaisin vain suklaata. Olen niin tehnytkin, kun keliaakikkokaveri käy kylässä. Voiskos juustosta väsätä jotakin?

Vierailija
51/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee marjapaistos tai omenapaistos uunissa -- puolukoita, karpaloita tai omenaa, kaurahiutaleita, leseitä, rasvaa ja vähän sokeria. Voi myös rouhia mukaan tummaa suklaata, tulee makeutta muttei niin paljoa sitä sokeria!

Tarjoa paistoksen kanssa vaniljalla maustettua kermavaahtoa ja rouhittua tummaa suklaata. On herkkua, meillekin, jotka eivät karppaa.

Jos haluat tarjota jotain suolaista, tee kalatäytteinen munakasrulla. Hyvää tulee esimerkiksi kun teet uunimunakkaan pellille ja kun se on valmis, käärit sisään tonnikalatahnaa (eli 2 prk tonnikalaa, 1 dl aurinkokuivattua tomaattia, hiukan majoneesia tai kermaviiliä ja yrttejä), tai sitten mozzarellaa, pieneksi hakatua tomaattia, sipulisilppua ja basilikaa. Kääri rullalle kuin kääretorttu ja tarjoa samaan tapaan. Myös tummat pavut, tulinen salsa ja juustoraaste on loistava täyte uunimunakkaalle!

T. karppeja kaveripiirissä, näitä ovat halulla syöneet ja kehuneet :)

Vierailija
52/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisköhän juustoleipä ja hillo!

Hillossa on hirveästi sokeria... Tuoreita/pakastemarjoja mielummin.

Leipäjuusto on hyvä ajatus muuten, samoin kuin muutkin juustot. Lisäksi vois olla esim. lohkottua päärynää ja omenaa, tai viinirypäleitä, riippuen tosiaan siitä, miten tiukka karppaaja ystäväsi on.

Vierailija
53/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun superherkkua. Itsekin olen kasi-karppi. En missään nimessä oleta että ihmiset tekisivät mua varten erityisruokia, mutta se olisi hurjan ihana yllätys.

Kermavaahtoa ja marjoja olisi myös ihana ja raastettua tummaa suklaata päälle. :)

Omenahilloni teen niin että laitan kattilaan omenan paloja, kanelia, vähän vettä, keitän ja soseutan. Myös turkkilaisen jugurtin kanssa se omenasose on iihanaa!

Vierailija
54/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillossa on kovin runsaasti sokeria = hiilihydraattia.

Vierailija
55/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein leipoa haluaa jotain makeampaa, niin esimerkiksi mutakakut (etenkin jauhottomina) tuntuvat olevan karppien mieleen. Joku marja-kermarahka voisi olla myös, miksei tuollainen paistoskin jos ei ihan tiukanlinjan karppi ole.

Olen tehnyt myös omatekoisia jäätelöitä, niissä kun sokerin määrän voi jättää tosi alhaiseksi jos haluaa, tai korvata osan makeutusaineella jos niin haluaa. Vaivaa ja aikaa tosin vaativat jos ei ole jäätelökonetta.

Voit myös vilkaista sen karppausfoorumin reseptiosioita, siellä on jälkkäri/leivonnaisosio erikseen. Saattaisit löytää kivoja vinkkejä.

Vierailija
56/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun resepteissä on hiilareita.

- marjat, hedelmät, hiutaleet, leseet, sokeri

Kuka syö kahvin kanssa munakasrullaa? Luulin, että tässä pyydettiin nimenomaan ohjeita korvaamaan makeita ns. kahvileipiä.

Tee marjapaistos tai omenapaistos uunissa -- puolukoita, karpaloita tai omenaa, kaurahiutaleita, leseitä, rasvaa ja vähän sokeria. Voi myös rouhia mukaan tummaa suklaata, tulee makeutta muttei niin paljoa sitä sokeria! Tarjoa paistoksen kanssa vaniljalla maustettua kermavaahtoa ja rouhittua tummaa suklaata. On herkkua, meillekin, jotka eivät karppaa. Jos haluat tarjota jotain suolaista, tee kalatäytteinen munakasrulla. Hyvää tulee esimerkiksi kun teet uunimunakkaan pellille ja kun se on valmis, käärit sisään tonnikalatahnaa (eli 2 prk tonnikalaa, 1 dl aurinkokuivattua tomaattia, hiukan majoneesia tai kermaviiliä ja yrttejä), tai sitten mozzarellaa, pieneksi hakatua tomaattia, sipulisilppua ja basilikaa. Kääri rullalle kuin kääretorttu ja tarjoa samaan tapaan. Myös tummat pavut, tulinen salsa ja juustoraaste on loistava täyte uunimunakkaalle! T. karppeja kaveripiirissä, näitä ovat halulla syöneet ja kehuneet :)

Vierailija
57/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis sokeri ehdottomasti nounou karpeille? Harmi, muuten olisin voinut tehdä macaron-leivoksia.

Luuletteko, että sellainen juustopiirakka onnistuisi, jossa pohja on tehty mantelijauhosta/pähkinöistä, täyte tuorejuustosta ja päälle sitten vaikka noita marjoja (mansikoita)? Sokerin voin toki korvata makeutusaineella, ei ongelmaa.

Leipäjuustokin varmasti olisi hyvä idea - voisin tehdä hedelmäsalaattia leipäjuustolla!

Kiva kun mietitte kanssani näitä, on sadepäivä ja mukavasti aikaa valmistella ja laittaa.

Vierailija
58/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se löytyi, teen tämän mutakakun. :)

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=142

Vierailija
59/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kinuskikissa.fi/suklaakakku-maidoton-munaton-gluteeniton-veg…

joko ilman pohjaa tai jollain karppipohjalla. on hyvää!

Vierailija
60/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ainakaan minun tuttavapiirissäni ole tapana vaatia ketokarppausruokaa kahvipöytään -- kunhan saa hiilarit matalalle ja laadukkaiksi. Siksi esim. leseitä eikä pelkkiä kaurahiutaleita eikä tietenkään yhtään jauhoja. Sokeria käytän itse mieluummin kuin keinotekoisia makeutusaineita, mutta sitä riittää isoon puolukkapaistokseen ruokalusikallinen ja omenapaistokseen ei välttämättä tarvita ollenkaan kun karpeille tekee. Silloin tosin käytän hiukan 70 % suklaata rouhittuna mukana -- tuo makuja kivasti esiin. Eikä siinä paistoksessa tarvita mitään pohjaa, vaan marjojen/omenien päälle murustellaan hiukan tuota "taikinaa". On kelvannut aika monelle, kehujen kera :)

Ja munakasrullaa syövät kaikki kaverini (+ minä itse, itsekin välttelen jo ainakin kymmenettä vuotta vehnää, tärkkelystä, liikaa sokeria ja turhan prosessoituja elintarvikkeita kuten karkkeja, limuja ja kaikenlaisia makeutusaineita) voileipien sijasta. AP:kun mainitsi kalan ja luomumunat, ajattelin, että hän haluaa tarjota pöydässä suolaista ja makeaa. Kylmä mozzarellarulla on tosi hyvää kahvin kanssa, samoin tonnikalatahnasta tehty rulla. Meksikolaistyyppinen on sitten enemmän illanistujaisjuttu ja salaatin kanssa tarjottava, siinä olet ihan oikeassa.

Ihan hiilariton tarjottava olisi sitten vaikka pala kuivalihaa -- sitäkö sinä syöt, vai otatko mieluummin kimpaleen voita tai kupin öljyä kahvisi kanssa :)

Sun resepteissä on hiilareita.

- marjat, hedelmät, hiutaleet, leseet, sokeri

Kuka syö kahvin kanssa munakasrullaa? Luulin, että tässä pyydettiin nimenomaan ohjeita korvaamaan makeita ns. kahvileipiä.

Tee marjapaistos tai omenapaistos uunissa -- puolukoita, karpaloita tai omenaa, kaurahiutaleita, leseitä, rasvaa ja vähän sokeria. Voi myös rouhia mukaan tummaa suklaata, tulee makeutta muttei niin paljoa sitä sokeria! Tarjoa paistoksen kanssa vaniljalla maustettua kermavaahtoa ja rouhittua tummaa suklaata. On herkkua, meillekin, jotka eivät karppaa. Jos haluat tarjota jotain suolaista, tee kalatäytteinen munakasrulla. Hyvää tulee esimerkiksi kun teet uunimunakkaan pellille ja kun se on valmis, käärit sisään tonnikalatahnaa (eli 2 prk tonnikalaa, 1 dl aurinkokuivattua tomaattia, hiukan majoneesia tai kermaviiliä ja yrttejä), tai sitten mozzarellaa, pieneksi hakatua tomaattia, sipulisilppua ja basilikaa. Kääri rullalle kuin kääretorttu ja tarjoa samaan tapaan. Myös tummat pavut, tulinen salsa ja juustoraaste on loistava täyte uunimunakkaalle! T. karppeja kaveripiirissä, näitä ovat halulla syöneet ja kehuneet :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi