Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarjota karppaavalle kasvissyöjälle kahvin kanssa?

Vierailija
22.09.2011 |

Syö kalaa, maitoa ja luomumunia. En keksi mitään. Eikä hänen puolestaan mitään tarvitsekaan tarjota, mutta itse tykkään kokeilla kaikenlaisia reseptejä. Sellaista mietin, että pohjan vois tietenkin tehdä marengista tai pähkinöistä, ja laittaa luomukermavaahtoa ja marjoja. Mut tuollainen ei säily kovin kauaa. Oisko vinkkejä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuota reittiä karppaava kasvissyöjä syö siis vain kasviksia, kun hedelmät ja viljat ovat pannassa ja lihaa ei voi syödä... vaikeeksi menee ;)

Mutta hei. on tässä ketjussa ollut monta hyvääkin ideaa!

Vierailija
22/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse esim. välttelen kaikkia lisä- ja väriaineita, hötöhiilareita jne.

Mutta jos menen kylään ja siellä on tarjolla Pepsi Maxia ja pullaa, niin syön ihan iloisena enkä valita. Minun terveyteni ja maailmankuvani ei kaadu siihen että joskus syön epäterveellisesti tai muuta kuin normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse esim. välttelen kaikkia lisä- ja väriaineita, hötöhiilareita jne.

Mutta jos menen kylään ja siellä on tarjolla Pepsi Maxia ja pullaa, niin syön ihan iloisena enkä valita. Minun terveyteni ja maailmankuvani ei kaadu siihen että joskus syön epäterveellisesti tai muuta kuin normaalisti.

otan tarjottavia vähänlaisesti ja ehkä saatan pyytää pepsi maxin sijasta vettä, mutta en kuole yhteen kertaan roskaruokaakaan. Onneksi harva nykyään tarjoaa pullaa ja pepsiä kuitenkaan. Minä muuten ilahtuisin niistä parjatuista marjapaistoksista -- ovat kuitenkin aika ravinteikasta tavaraa :)

Vierailija
24/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tuon yhden mielestä yksikään karppi ei voi syödä viljaa, eikä kukaan karppi syö viljaa...

joku käsite näille viljattomille karpeille, jotka siis edustavat varmaan 5 % kaikista karpeista -- suurin osa kaikista ei laihduttavista karpeista kuitenkin hyväkarppaa! Karppaus ei siis suinkaan yleiskielessä tarkoita viljatonta vaan vähähiilihydraattista tai hiilihydraattitietoista ruokavaliota!

Tahaltees väännät ja käännät ja aina vaan. Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö karpit söisi tai voisi syödä viljoja, vaan, että meitäkin on ja nimenomaan sellaisia, jotka ei voi sitä lusikallistakaan ilman kipuja syödä. Että jos ihmisestä tiedetään vain, että karppaa, niin varmempaa on todellakin tehdä täysin viljaton tarjottava.

Vierailija
25/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tuon yhden mielestä yksikään karppi ei voi syödä viljaa, eikä kukaan karppi syö viljaa...

joku käsite näille viljattomille karpeille, jotka siis edustavat varmaan 5 % kaikista karpeista -- suurin osa kaikista ei laihduttavista karpeista kuitenkin hyväkarppaa! Karppaus ei siis suinkaan yleiskielessä tarkoita viljatonta vaan vähähiilihydraattista tai hiilihydraattitietoista ruokavaliota!

Tahaltees väännät ja käännät ja aina vaan. Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö karpit söisi tai voisi syödä viljoja, vaan, että meitäkin on ja nimenomaan sellaisia, jotka ei voi sitä lusikallistakaan ilman kipuja syödä. Että jos ihmisestä tiedetään vain, että karppaa, niin varmempaa on todellakin tehdä täysin viljaton tarjottava.

kun niitä täysin viljattomia on kuitenkin häviävän pieni osa. eikä kaikki niistäkään tykkää siitä prosenttisuklaasta. nykyään kasvissyöjäkin useimmiten syö maitotuotteita -- tällä logiikalla kasvissyöjille pitäisi aina kaikissa tilanteissa varata täysin maitotuotteeton ateria vaikka suurin osa kasvissyöjiksi itseään kutsuvista syö maitoa. Vegaanit sitten erikseen, he eivät itseään onneksi kasvissyöjiksi kutsukaan.

Vierailija
26/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä erikseen mitään. Karppaan, enkä voi syödä viljaa, en edes leseitä tai täysjyvää (jotka täällä jonkun mielestä eivät ole viljaa). Otan omat eväät, jos jotain tarvitsen Muut tekevät suuremman numeron syömisistäni kuin itse koskaan. Suututtaa just nuo kaikkitietävät, jotka tuntevat sata karppia, jotka voivat syödä sitä ja tätä. Mutta minä en voi ja piste.

Jos jotain välttämättä haluat minulle tarjota, osta kunnon kuohukewrmaa kahvin kanssa. Sitä arvostan. Ihan extrabonus olisi leipäjuusot tai kokonaiset mantelit.

Vierailija
27/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti lukea.

Vierailija
28/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia suklaita, manteleita ja pähkinöitä, ehkä juustoja ja kasviksia, ja vaikka keksejä ei-karppaajille. Tällaisesta pöydästä voi jokainen napostella mitä haluaa. Ja kunnon kahvia, ei mitään litkua!

Vierailija
29/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä häärää joku karppivastainen mamma, joka ilmiselvästi on itse hirveän ylipainoinen, eikä saa kilojaan lähtemään edes karppaamalla. Eli itsekuri ei riitä, vaan sitä voita vedetään kaksin käsin. Tai ei osata laskea niitä hiilareita. Siksi pitää haukkua kaikki karppaajat, jotka oikeasti laihtuvat ja voivat mainiosti. Säälittävää.

Vierailija
30/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä erikseen mitään. Karppaan, enkä voi syödä viljaa, en edes leseitä tai täysjyvää (jotka täällä jonkun mielestä eivät ole viljaa). Otan omat eväät, jos jotain tarvitsen Muut tekevät suuremman numeron syömisistäni kuin itse koskaan. Suututtaa just nuo kaikkitietävät, jotka tuntevat sata karppia, jotka voivat syödä sitä ja tätä. Mutta minä en voi ja piste.

Jos jotain välttämättä haluat minulle tarjota, osta kunnon kuohukewrmaa kahvin kanssa. Sitä arvostan. Ihan extrabonus olisi leipäjuusot tai kokonaiset mantelit.

kauraleseet tai täysjyvähiutaleet olisi viljaa, vaan väitetty on, ettei sana karppi mitenkään automaattisesti tarkoita viljatonta vaan hiilihydraattitietoista: siitä carb - sanasta se karppi on tullutkin! ja sinä taas olet sitä mieltä että jokainen karppi on viljaton tai että jokaisen karppiin pitää suhtautua potentiaalisesti viljattomana. Me muut ollaan sitä mieltä, ettei maksa vaivaa, teitä on niin vähän. Vähän sama kuin jokaiseen vegaaniin pitäisi varmuuden vuoksi suhtautua fenno-vegaanina!

Vierailija
31/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ole karppaajia haukuttu, todettu vain että fanaattisuus suuntaan tai toiseen ei ole hyvästä.

Niin ja itse syön edelleen niitä viljojakin, ja painoindeksi on edelleen se 19 mitä se oli jo 20 vuotta sitten teininä. Ja edelleen kolesteroli, verenpaine, jne. jne. ovat ihannelukemissa.

Joten ihmettelen fanaattisten karppien tarvetta saada kaikki karppaamaan

Täällä häärää joku karppivastainen mamma, joka ilmiselvästi on itse hirveän ylipainoinen, eikä saa kilojaan lähtemään edes karppaamalla. Eli itsekuri ei riitä, vaan sitä voita vedetään kaksin käsin. Tai ei osata laskea niitä hiilareita. Siksi pitää haukkua kaikki karppaajat, jotka oikeasti laihtuvat ja voivat mainiosti. Säälittävää.

Vierailija
32/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiisseli kermavaahdolla

Vierailija
33/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä erikseen mitään. Karppaan, enkä voi syödä viljaa, en edes leseitä tai täysjyvää (jotka täällä jonkun mielestä eivät ole viljaa). Otan omat eväät, jos jotain tarvitsen Muut tekevät suuremman numeron syömisistäni kuin itse koskaan. Suututtaa just nuo kaikkitietävät, jotka tuntevat sata karppia, jotka voivat syödä sitä ja tätä. Mutta minä en voi ja piste. Jos jotain välttämättä haluat minulle tarjota, osta kunnon kuohukewrmaa kahvin kanssa. Sitä arvostan. Ihan extrabonus olisi leipäjuusot tai kokonaiset mantelit.

kauraleseet tai täysjyvähiutaleet olisi viljaa, vaan väitetty on, ettei sana karppi mitenkään automaattisesti tarkoita viljatonta vaan hiilihydraattitietoista: siitä carb - sanasta se karppi on tullutkin! ja sinä taas olet sitä mieltä että jokainen karppi on viljaton tai että jokaisen karppiin pitää suhtautua potentiaalisesti viljattomana. Me muut ollaan sitä mieltä, ettei maksa vaivaa, teitä on niin vähän. Vähän sama kuin jokaiseen vegaaniin pitäisi varmuuden vuoksi suhtautua fenno-vegaanina!

Tuon ensimmäisen viestin kirjoittaja ei ole sama, eli minä, kenen kans jaksat vääntää tuosta viljattomuudesta. Meitä siis tässäkin keskustelussa jo useampi, joka ei voi viljoja syödä. Ja mietipä nyt uudestaan tuo sun kitkutus. Kumpi on helpompaa emännälle, tarjota a) heti kerralla viljatonta vai b) tarjota jotain lähes karppia ja viljapitoista, joka vaatii kuitenkin erityishuomion, ja sitä ei ehkä kuitenkaan voi syödä. Entä sitten allergiset, miksi keliakiaa sairastavat on sun mielestä eriasia, kuin karppaavat viljattomat ihmiset, kun heillekään se vilja ei käy? En ymmärrä sun ongelmaa tässä, en kertakaikkiaan. Kysymys oli mitä tarjota karppaavalle kasvissyöjälle, ja vastaus oli, että varmuuden vuoksi kannattaa välttää viljoja. Niin miksi sun pitää olla niitä leseitä tunkemassa sinne tarjottaviin? Entä jos tämä vieras ei todellakaan syö niitä viljoja. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa???

Ja mitä tulee tuohon häviävän pieneen osaan karppaajista, niin meitä viljattomia on varmasti ollut ainakin puolet vielä pari vuotta sitten, prosentuaalinen osuus on varmasti tippunut nykyisten huuhaa-karppien myötä.

Ja mitä tulee tuohon yhteen viestiin, missä oli joku karppauksessa epäonnistunut katkera av-mamma, niin en edes ymmärtänyt kenelle se viesti oli tarkoitettu.

-E-

Vierailija
34/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hedelmät ei käy ja milläs suurustat sen kiisselin kun viljatkaan ei käy :)

Vierailija
35/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmäsalaatti!

Vierailija
36/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karppi-sana on tullut sanasta carb niin eikö karppaajien silloin pitäis syödä mahdollisimman paljon hiilareita?

Vierailija
37/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä erikseen mitään. Karppaan, enkä voi syödä viljaa, en edes leseitä tai täysjyvää (jotka täällä jonkun mielestä eivät ole viljaa). Otan omat eväät, jos jotain tarvitsen Muut tekevät suuremman numeron syömisistäni kuin itse koskaan. Suututtaa just nuo kaikkitietävät, jotka tuntevat sata karppia, jotka voivat syödä sitä ja tätä. Mutta minä en voi ja piste. Jos jotain välttämättä haluat minulle tarjota, osta kunnon kuohukewrmaa kahvin kanssa. Sitä arvostan. Ihan extrabonus olisi leipäjuusot tai kokonaiset mantelit.

Jos karppi-sana on tullut sanasta carb niin eikö karppaajien silloin pitäis syödä mahdollisimman paljon hiilareita?

karppaus on tullut sanasta low carb eli vähähiilihydraattinen eli low karppaus tai alakarppaus eli karppaus josta taas johdettu alakarppaus, hyvä karppaus ja huuhaakarppaus

Vierailija
38/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kirjoittanut tähän ketjuun kolme viestiä. Se jonka kanssa väänsit aluksi, oli joku toinen eli meitä, jotka luulevat tyhmyyksissään karppaavansa ja meidän tututkin niin luulevat vaikka syömmekin silloin tällöin ja/tai jonkin verran täysjyväviljoja taitaa olla monta! meillä muuten työpaikkaruokalakin tarjoaa karppievästä, jossa saattaa hyvinkin olla täysjyväviljaa -- esimerkiksi suurusteena jauhoja tai vähän ohrasuurimoita tai niitä kauraleseitä :)

Vierailija
39/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

mutta suomalaiseen tyyliin logiikka on päinvastainen. Noin sitä aluksi ajattelisi, mutta toisin on. On siis yleisnimi karppaus hiilihydraattitietoisuudelle ja sitten sen alla kaikenlaista suuntausta, uusimpana viljoja syövien huuhaakarppaus :)

Vierailija
40/64 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on huuhaakarppausta? Vain siksikö että eroaa omastasi? Jos hiilarimäärä pysyy alhaisena viljojen syömisestä huolimatta, niin eikö kyseessä silloin ole kuitenkin edelleen karppaus?

mutta suomalaiseen tyyliin logiikka on päinvastainen. Noin sitä aluksi ajattelisi, mutta toisin on. On siis yleisnimi karppaus hiilihydraattitietoisuudelle ja sitten sen alla kaikenlaista suuntausta, uusimpana viljoja syövien huuhaakarppaus :)