Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään että mies ihastuu toiseen

Vierailija
20.09.2011 |

Mitä pitäisi tehdä että lakkaisin pelkäämästä tuota? Jos mies menee vaikka naisparturille tai joihinkin juhliin tai minne vain, niin pelkään että hän ihastuu toiseen ja jättää. Miehelle en ole tästä puhunut koska mitä se hyödyttäisi. Sehän on ihan mahdollista että noin käy, mutta murehtisin sitä mieluummin sitten enkä aina etukäteen. Tämä ongelma on ollut jokaisen miehen kohdalla. Minulla ei kai ole niin hyvä itsetunto että ajattelisin olevani niin ihana ja mahtava ettei kukaan mies voisi minua ikinä jättää, mutta mielestäni se olotila olisikin valheellinen ja lähinnä haluaisin vain lakata pelkäämästä turhaan etukäteen. Miten? Ja tiedän että pääsisin jossain vaiheessa yli jätetyksi tulemisesta kuten ennenkin olen päässyt, mutta ei sekään tieto auta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi sinulla on surkea itsetunto ja tuskin saat sille itse mitään tehtyä ilman ammattiapua. Elämänlaatu voi parantua muiltakin osin, jos pääsisit tuosta vaivasta eroon.

Vierailija
2/4 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväitsetuntoiset sitten käyttäytyvät suhteissa? Tai siis, ajattelisinko silloin, että mies ei taatusti löydä ketään parempaa kuin minä, vai että ei se mitään vaikka löytäisikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no terapia tietysti voisi olla vaihtoehto. mutta kannattaa kertoa miehelle, se helpottaa ja palauttaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin (olettaen että miehesi ei ole mikään törppö). minulla on ollut jos minkänäköistä mustasukkaisuutta ja pelkoja, niin toki miehelläkin. parhaiten niihin on auttanut se että ollaan yhdessä puhuttu asioista. olemme myös puhuneet pettämisestä ja pohtineet että mikä siihen loppupeleissä ihmisen ajaa, sekin on helpottanut minua suuresti. Eniten noissa vaikuttaa se, että tiedän miehen pystyvän käsittelemään objektiivisesti omia tunteitaan, ilman noita keskusteluja olisin sortunut ajattelemaan että mies on täysin tunteiden vietävänä. Kannattaa oikeasti käydä läpi tuollaiset pelot yhdessä, miehelläsi saattaa olla ihan yhtä hyvin samanlaisia tuntemuksi, vaikkakaan tuskin niin usein.

Vierailija
4/4 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no uskon kyllä, että ainakin tällä hetkellä miestäkin harmittaisi, jos minä jättäisin hänet, mutta jotenkin ajattelen että hän pääsisi siitä kyllä nopeasti yli. Ja että miksi hänen pitäisikään jäädä perääni suremaan. Kun taas itsestä tuntuu, että en mitenkään kestäisi sitä, että minut jätettäisiin. Minut on käytännössä jätettykin lähes kaikissa suhteissani, tai ne ovat siis lopahtaneet vaikka itse olisin voinut jatkaa, ja minulla on aina kestänyt todella kauan päästä suhteista yli vaikka ne olisivat lyhyitäkin (esim. yhtä n. 8 kk mittaista suhdetta surin 3 vuotta vaikka nyt ihmettelen että miksi ihmeessä). Jotenkin tuntuu, etten taas jaksaisi niitä kaikkia tunteita, mitä jätetyksi tulemisesta seuraa. Tämän miehen kanssa olemme olleet kolme vuotta, mikä onkin pisin suhteeni, joten tästä yli pääsemiseen menisi sitten varmaan vuosikymmen..