Olen 40v. ja haluaisin ehkä vielä raskaaksi...
mietityttää vaan kovasti ikäni. Lapsia on jo 4 ja nuorinkin eskari-iässä, joten nyt alkaa päästä jo helpommalla.
Puoli vuotta olen miettinyt ja melkein toivon että vahingossa tulisin niin ei tarvitsisi itse päättää, mutta milläs sillä tulee kun on kierukka (pitäisi talvella vaihtaa kun on ollut sitten 5 vuotta).
Mutta onko tässä mitään järkeä, eniten pelkään että syntyykö enää tervettä vauvaa kun on ikää, miten yövalvomiset jne. tiedän että sitten jos vauva olisi, ei sitä tietenkään katuisi, mutta onko ihan hullua enää tässä iässä lisääntyä, ja alkaa vauva-arki taas alusta?
Jos ketään samoilla tunteilla joskus eläneitä tms. niin asiallisia vastauksia kaipailisin.
Kommentit (24)
No iso ikähaitari lapsilla olisi sitten, vanhimman lapseni sain 17-vuotiaana ja tyttäreni on nyt siis 23-vuotias, eli voisin olla jo mummo ;) (ja toivoisin sitä mutta kun ei niin ei)
ja yksi lapsista on pian aikuinen myös, kolmas koululainen ja nuorin eskarissa.
Mutta se juuri mietityttää että onko tässä iässä "järkeä" enää lapsia tehdä, mutta toisaalta, en koskaan ajattele järjellä vaan tunteella
täytin sinä vuonna 41v ja kuopus syntyi täytettyäni juuri 42v. Seuraan ympärilläni lasteni kavereiden vanhempia, jotka useimmat vähän alle 10v minua nuorempia ja samaan tahtiin jaksan lasteni kanssa kuin hekin.
Nautin joka päivä kasvamisen ja kehittymisen ihmeen seuraamisesta, elämä näiden 5v ja 6v poikasten kanssa on mukavan vauhdikasta. Ei tässä ehdi mummontua vielä aikoihin....
Me emme enää saaneet toivomaamme kolmatta tai jopa neljättäkin lasta, kuopuksen jälkeen raskaudet päättyivät keskenmenoihin.
Minä en sinuna epäröisi!
Aika huvittavaa ajatella, että esikoisen koulun vanhempain illoissa 1.luokalla olin porukan nuorin vanhempi (24v.) ja jos luoja soisi vielä yhden pienokaisen, olisin sitten varmaan se vanhin (47-48v.)...!
Kyllä, kyllä mummoäiti pitää olla :) äitini sai viimeisen lapsen 47v. mukavaa kun on niin pieni pikkusisko.