Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7-v. poika, miesten/ naisten pukuhuoneeseen uimahallissa?

Vierailija
19.09.2011 |

Meillä on talvella 7 v. täyttävä eskaripoika. Luin tänään uimahallin sivuilta, että siellä toivotaan, että yli 7-vuotiaat asioivat "oman" sukupuolen pukeutumis- ja suihkutiloissa.

Mieheni on huono uimaan, joten olen itse käynyt pojan kanssa uimassa. Poika on kuitenkin sekä hajamielinen että arka, enkä usko että hän parin kuukauden kuluttua uskaltaisi mennä yksin miesten puolelle tai kykenisi varmuudella huolehtimaan tavaroistaan siellä.

Miten teillä muilla on asia ratkaistu?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksikin hän on niin hajamielinen ettei osaisi siellä varmaan toimia ja toisekseen hän ei viihdy siellä yksinään ja vielä poika on niin sosiaalinen että puhuu akikille joten hän olisi´helppo "uhri" siellä.

ja hän ei myöskään nää mitään seksuaalisuutta miesten tai naisten alastomissa vartaloissa..

se seksuaalisuus on vanhempien päässä jotka on hieman kieroutuneita..

poikani on myös käyny kesän ja syksyn aikana saunassa noin 10v ja 7v tyttöjen kanssa jossa ei ole ollut mitään ihmeellistä.

sen ikäisten päässä juttu on jotenki "kiero" jos vanhemmat ovat iskostaneet sen lapsen päähän.

eihän 7v voi vielä tietää yhtään mitää ihmisten seksuaalisuudesta tai siitä mitä niillä tyttöjen ja poikien härveleillä tehdään aikuisena jos niille ei ole kerrottu sitä.

joten lapsi ajattelee niin kuin vanhemmat ovat opettaneet.

jos menen uimaan alpseni kanssa ni hän tulee minun kanssa samaan pukuhuoneeseen

Vierailija
82/132 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se onkin ihan eriasia kun minä en ole paikalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne edessä vuoden sisään. Poika osaa kyllä toimia pukuhuoneessa itse, mutta kysyttäessä sanoo, että jännittää liikaa mennä yksin. Tähänkin olisi mahdollista tottua, mutta yksi asia, mistä kukaan ei koskaan sano mitään tämän keskustelun yhteydessä:

Pelottaa ihan h****tisti että miesten puolella on jotain pikkupoikia kyttääviä pervoja. Eskari-ikäinen on aivan puolustautumiskyvytön jonkun pervopään kohdatessaan vaikka nyt höyrysaunassa. Tai jos pukuhuoneessa ei satu olemaan muita lähistöllä. Enkä edes tiedä miten voisin lasta tähän valmentaa, kun en halua pelotella.

Vierailija
84/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama tilanne edessä vuoden sisään. Poika osaa kyllä toimia pukuhuoneessa itse, mutta kysyttäessä sanoo, että jännittää liikaa mennä yksin. Tähänkin olisi mahdollista tottua, mutta yksi asia, mistä kukaan ei koskaan sano mitään tämän keskustelun yhteydessä:

Pelottaa ihan h****tisti että miesten puolella on jotain pikkupoikia kyttääviä pervoja. Eskari-ikäinen on aivan puolustautumiskyvytön jonkun pervopään kohdatessaan vaikka nyt höyrysaunassa. Tai jos pukuhuoneessa ei satu olemaan muita lähistöllä. Enkä edes tiedä miten voisin lasta tähän valmentaa, kun en halua pelotella.

Ja: olen yh ja pojan isä ei osaa uida eikä halua käydä uimahalleissa. Joku miespuolinen ystävä, koulukaveri tms voisi tulla kysymykseen, mutta olemme tottuneet käymään uimassa vähintään kerran viikossa niin epäilyttää löytyykö kaveria aina.

Onko kukaan tehnyt niin, että 7 v täyttäneet eskarikaverukset menisivät yhdessä miesten puolelle? Silloin heillä olisi ainakin turvaa toisistaan. Harmittaa vaan ihan älyttömästi, kun uimahallissa käyminen on ollut meille "se juttu" ja ei se sitten enää ole sitä jos pitää aina mennä porukalla.

Ihan eri tilanne voi olla jo kun lapsi täyttää 8, silloin saanut harjoitella omatoimisuutta koulumatkalla, koulussa jne. Eskari lainen on vielä tosi pieni.

Sama

Vierailija
85/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun alun jälkeen meillä on siirrytty "omiin" pukkareihin ja tämä ihan uimakoulun puolesta. Eskarilaista en olisi päästänyt yksin miesten pukkariin, jos joku mielensä nuoren poikasen olosta naisten puolella pahoitti, aivan yksi hailee minulle.

Vierailija
86/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun alun jälkeen meillä on siirrytty "omiin" pukkareihin ja tämä ihan uimakoulun puolesta. Eskarilaista en olisi päästänyt yksin miesten pukkariin, jos joku mielensä nuoren poikasen olosta naisten puolella pahoitti, aivan yksi hailee minulle.

Ymmärrän, että koululaisena sitten oman sukupuolen pukkariin. Mutta eskarilaisen haluan pitää vielä "turvassa". Ehkä käymme sitten vuoden ajan vain flamingosssa, missä ikäraja on 8v. Kalliiksi tulee, mutta olen valmis maksamaan sen siitä että lapsi kokee olevansa turvassa ja saa siirtyä omatoimisesti miesten puolelle, kun kokee itse olevansa valmis.

Vierailija
87/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miesten puolella harjoittelemassa? Kylmiltään tilanne on tietenkin outo, mutta parin harjoittelukerran jälkeen sujuu kyllä.

Millä se poika sinne miesten puolelle menee harjoittelemaan, kun ainakaan meillä ei todellakaan ollut ketään miestä sinne opettamaan? Hän kävi vielä ekan luokan syksyn naisten puolella, vasta kun koulusta kevätlukukauden puolella menivät uimahalliin ja oli miesopettaja mukana katsomassa että hommat miesten puolella sujui, pääsi siis sinne opettelemaan ja sen jälkeen on sillä puolella käynyt. Ei silti sen jälkeenkään saanut omin toimin mennä altaaseen, odotteli kiltisti, että minä tulin naisten puolelta. Tosin Tampereen kokoisessa kaupungissa en ole koskaan ketään tuttua samaan aikaan uimahallissa nähnyt, että luokkakaverit tai saman koulun tytöt ei tästä ole kärsineet. Yleensäkin siellä on vaan mummoja ja muita varttuneempia naisia, tai ihan pieniä, alle 4-v. lapsia äitiensä kanssa.

Vierailija
88/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ujojen/arkojen lasten vanhemmille. Laittakaa lapsenne uimakouluun. Meidän pojat olivat uimakoulussa n. seitsemän vanhoina ja siellä pojat menivät poikien puolelle ja tytöt tyttöjen puolelle. Toki olimme käyneet uimassa ennenkin, joten heille oli tuttua miten uimahallissa käyttäydytään. Mutta uimakoulussa ei ollut äiti paapomassa joten oli pärjättävä yksin, mutta muita samassa tilanteessa olevia lapsia oli. Uimakoulun jälkeen ei pojille ole enää tullut mieleenkään tulla naisten puolelle. Ja äitikin on saanut varmuuden että pojat pärjäävät.

Täällä tuosta ei ollut apua, lapsen piti ilmestyä altaan reunalle siihen mennessä kun uimakoulut alkoi. Ei meidän harvapää olisi omin toimin sinne saakka ajoissa selvinnyt niin että tavarat olisivat olleet kaapissa ja kunnolla pesulla käyty. Vähintään olis unohtunut uimahousut jalasta:)

Vierailija
89/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja tosiaan nuorimmainen eli 5-vuotias eskarilainen hoitaa jo hommansa ihan itsenäisesti -- ottaa oman kaapin, avaimen ja pukee ja riisuu ja peseytyy ilman, että minä millään lailla ohjaan. Olen ihan varma, ettei hänelläkään ole ensi syksynä mitään ongelmaa miesten puolella ja varma olen myös siitä, että sinne hän muiden koululaisten tavoin menee vaikka täyttääkin 7 vasta joulukuussa. Käy uimassa kerran joskus jopa kaksi viikossa. Myös mies on tietysti neuvonut, mutta matkatyönsä takia mies on uinut lasten kanssa varmaan joka viidestoista kerta jos sitäkään.

Myös tyttö on loppuvuoden lapsi ja on käynyt yksin naisten puolella kouluun mentyään jos vaikka lasten isä olisi ollut uimassa lasten kanssa. MInä näen usein tyttöjä yksin naisten puolella, ja nyt kolmasluokkalainen tyttöni (8v.) on käynyt ilman aikuisia uimahallissa jo reilun vuoden. Uimataito on hyvä.

Täällä on olemassa myös toinen ikäraja tuon pukuhuoneisiin menon lisäksi. Alle 10-v ei saa mennä yksin uimahalliin.

Vierailija
90/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ota poikaasi naisten pukkariin.

Vierailija
91/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miesten puolella harjoittelemassa? Kylmiltään tilanne on tietenkin outo, mutta parin harjoittelukerran jälkeen sujuu kyllä.

Millä se poika sinne miesten puolelle menee harjoittelemaan, kun ainakaan meillä ei todellakaan ollut ketään miestä sinne opettamaan? Hän kävi vielä ekan luokan syksyn naisten puolella, vasta kun koulusta kevätlukukauden puolella menivät uimahalliin ja oli miesopettaja mukana katsomassa että hommat miesten puolella sujui, pääsi siis sinne opettelemaan ja sen jälkeen on sillä puolella käynyt. Ei silti sen jälkeenkään saanut omin toimin mennä altaaseen, odotteli kiltisti, että minä tulin naisten puolelta. Tosin Tampereen kokoisessa kaupungissa en ole koskaan ketään tuttua samaan aikaan uimahallissa nähnyt, että luokkakaverit tai saman koulun tytöt ei tästä ole kärsineet. Yleensäkin siellä on vaan mummoja ja muita varttuneempia naisia, tai ihan pieniä, alle 4-v. lapsia äitiensä kanssa.

Sinun ei todellakaan olisi pitänyt viedä poikaasi naisten puolelle. Mikset itse jo ennen ekaluokan alkamista opettanut lapsellesi miten pukkarissa toimitaan yksin?

Vierailija
92/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap meinaat, että tytöt ja naiset vaihtavat vaatteensa ja peseytyvät sillä aikaa kun sinun poikasi on naisten pukkarissa? Pitääkö heidän mielestäsi odottaa käytävällä, että pukuhuone vapautuu heidän käyttöönsä?

Vierailija
93/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on melko isokoiset lapset (poikia kaikki, 5-8v), enkä näiden viestiketjujen takia uskalla mennä enää edes 5-vuotiaan pojan kanssa naisten pukuhuoneeseen.

Monet naapuritkin luulevat tämän 5-vuotiaan olevan jo koululainen.

Ei tee mieli kokeilla miten täysin vieraat mammat reagoivat jos näkevät lapseni naisten pukuhuoneessa :/

En ole mamma, mutta todellakin nostan metelin jos tuot poikasi NAISTEN pukuhuoneeseen.

Vierailija
94/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pärjää yksin niin joku avustaja mukaan. Jos ei saa avustajaa niin ei voi mennä uimaan.

Tytöillä/naisilla on oikeus olla omalla puolellaan ilman että siellä on isoja poikia.

Sama juttu koskee tietenkin myös tyttöjä miesten puolella.

Heteronormatiivisesti ajateltuna noin, mutta kun nykyään jo tunnustetaan seksuaalivähemmistöjen olemassaolo ja peräänkuulutetaan tasa-arvoisia oikeuksia ja velvollisuuksiakin kaikille. Kestämätön tilanne, kun vain heterot ovat sääntöjen perusteella niitä pervoja, jotka pitää säännöin ohjata eri koppeihin sopimattoman tiirailun yms. estämiseksi.

Vierailija
95/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen erityislapsia täällä on joka toisella palstalaisella, jos 7 v ei osaa hoitaa pukkaria ja suihkua itse? Vai onko lapset normaaleja ja mammat vaan hysteerisiä helikopterivanhempia?

Mitä omasta kouluajastani muistan, niin jo ekaluokalla (lapset 6-7 v) oli pojilla kiinnostusta käydä tyttöjen pukkarissa vakoilemassa ja tytöillä häveliäisyyttä stressata siitä. Sen ikäistä ei kuulu enää pakottaa alasti vastakkaisen sukupuolen silmän alle, kuten käy jos se poika marssii pukkariin tai suihkuun eikä tyttö ehdi kiskaista itselleen suojaa.

Jos ei se 7 v voi mennä itse pukkariin, niin keskustellaan vanhempien kesken voiko se isä kuitenkin uhrautua vuoden parin ajan käyttämään poikaa uimassa, vai jääkö uintireissut nyt paussille kunnes lapsi osaa itse riisua ja pukea.

Vierailija
96/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että nimenomaan pojat ovat niin käsittämättömän avuttomia, etteivät osaa 7-vuotiaana edes riisua itseään, laittaa tavaroitaan lukittuun kaappiin, kävellä suihkuun ja sieltä altaalle? En tajua, ellei sitten ole jokin kehitysvammainen. Muuta selitystä en keksi.

Oma poika on alusta asti ollut miesten puolella. Naisten puolella ollut kaksi kertaa (alle kolmivuotias).

just olin sanomassa, että mun poika ei selviä tuosta, mutta onkin virallisesti kehitysvammainen :) Tuntemani normipojat kyllä selviävät, mutta sittenpä otetaan se riski, ettei tiedetä millaisia miehiä nämä pikkukoululaiset kohtaavat yksin miestenpuolella taapertaessaan.

Vierailija
97/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuon ikäiset käyvät uimassa kavereidensa kanssa. Silloin ei tarvitse mennä yksin.

Vierailija
98/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pärjää yksin niin joku avustaja mukaan. Jos ei saa avustajaa niin ei voi mennä uimaan.

Tytöillä/naisilla on oikeus olla omalla puolellaan ilman että siellä on isoja poikia.

Sama juttu koskee tietenkin myös tyttöjä miesten puolella.

Heteronormatiivisesti ajateltuna noin, mutta kun nykyään jo tunnustetaan seksuaalivähemmistöjen olemassaolo ja peräänkuulutetaan tasa-arvoisia oikeuksia ja velvollisuuksiakin kaikille. Kestämätön tilanne, kun vain heterot ovat sääntöjen perusteella niitä pervoja, jotka pitää säännöin ohjata eri koppeihin sopimattoman tiirailun yms. estämiseksi.

Ei kai se välttämättä sen katselijan seksuaalisuutta katso. Itse ainakin riisun mieluummin lesbon kuin homomiehen edessä. Eikä kynnys riisua vastakkaisen sukupuolen edessä ole ainakaan pienentynyt iän myötä, vaikka muodot alkaa olla jo sitä luokkaa että tuskin niitä pervojakaan enää kiinnostaa.

Vierailija
99/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se mies sinne uimahalliin! Istukoon altaan reunalla ja vahtii. Tai sitten poika uimaan vasta kun kykenee toimimaan itse.

Vierailija
100/132 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeitä sellaiset äidit jotka vaativat lapsen laittamista miesten puolelle. Jos poika haluaa tulla naisten puolelle, on han itse sen verran lapsi vielä ettei ymmärrä seksuaalisuudesta hölkäsen pöläystä. Miksi hänelle pitäisi ruveta jo tässä vaiheessa mainostamaan, että siinä on tosiaankin jotain ihmeellistä että näkee alastomia naisia.

Tuskin ne luokkakaverit sinne saunaan juuri samaan aikaan eksyy. Ja voisihan sitä tyttöjenkin äidit jättää draama sessiot väliin ja antaa tyttöstenkin ymmärtää, että ihan se on luonnollista nähdä alastomia ihmisiä. Myöskin poikia.

Meillä on tyttö ja poika eikä kumpikaan tee alastomuudesta numeroa kun ei olla sitä kotona opetettu.

On tosiaan ihan luonnollista nähdä alastomia ihmisiä, mutta naisten pukkarit ovat vain naisille tarkoitettuja tiloja. Siellä ei kuulu olla alastomia (tai pukeissa olevia) poikia tai miehiä.