Pahinta mitä olet sanonut lapsellesi?
Mä olen sanonu meidän pojalle, ettei kukaan halua sitä kouluun jos ei osaa istua paikallaan kun syö. Että isosisko saa vain käydä koulua koska isosisko osaa istua paikallaan.
Poika meni nyt eskariin ja siellä lasten piti vastata kysymykseen: MItä haluan oppia eskarissa?
Poikamme vastasi: Haluan oppia istumaan paikallaan kun syödään että pääsen kouluun.
Tästä oli tehty sellainen taulu seinälle ja kaikki muutkin näkivät sen. Siis kaikki eskarilaiset oli vastannut samaan kysymykseen.
Ainoastaan meidän lapsella oli tuollainen vastaus, kaikki muut olivat vastanneet "haluaa oppia lentämään lentokonetta" tai muuta vastaavaa.
Kommentit (54)
Oma äitini sanoi kerran, että katuu sitä, että teki lapsia. Pyysi kyllä aika pian anteeksi (koska isä käski). Voin kertoa, että tuota on terapiassa aika monta kertaa itketty ja tuo heitto on vaikuttanut elämääni varsin paljon. Se sanottiin nimittäin todella herkässä vaiheessa ja erittäin epäsopivassa tilanteessa. Että miettikää nyt vähän mitä puhutte!
Monia pahoja sanoja on tullut sanottua,mutta ehkä tämä on kamalin mitä suustani on päässyt. Tyttäreni on nyt 13 ja todella ylipainoinen (yli 100 kiloa painaa) ja olimme ostaneet kotiimme karkkia lauantaipäiväksi ja huomasin että pussi oli kadonnut ja kääreet roskissa.Aloin tietenkin huutamaan tyttärelle "Sää saatanan ihrakasa.Vitun läski.Et edes koko perheelle tarkotettua karkkipussia voinut jättää rauhaan.Sä et tee mitään muuta kun syöt syöt ja syöt.Mä oon niin kyllästynyt.Toivon että pääsis sustakin pian eroon"...tyttö alkoi itkeä,sitten tuli paikalle poikani karkkipussi kädessä ja kysyi mikä on ongelmana.Huomasin karkkipussin hänen kädessään ja hän totesi huomattuaan tuijottavani karkkipussia "Älä huoli,en mä ota kuin pari" Tajusin että olin huutanut tyttärelleni kamalilla sanoilla turhaan...tytär on nyt ollut mykkäkoulua kohta viikon.Sanoi ettei puhu kaltaiseni paskapään kanssa joka lellii toisia ja toisia haukkuu ja uhkailee Sanoin kyllä niin pahasti että hävettää itseäkin..mutta tuosta on jo viikko aikaa eikä tyttö ole leppynyt,ei vaikka osrin hänelle singstar pelinkin. Ja niille keitä kiinnostaa tietää miksi tyttäreni on noin ylipainoinen.Hän söi salaa,kävi mummulassaan syömässä salaa ym. meillä on aina ollut kerran viikossa karkkipäivä (tosin nyt teini-iässä lapset saattavat södä sitä joka päivä,koulussa ym)Ja kasviksia ym. syödään paljon
Minä ainakin muistan ikuisesti kuinka äitini sanoi minulle joskus "Käske paskaa, käy sen jäljessä". Olin tehnyt siis jotain väärin tai huonosti ja äidin piti tehdä se uudestaan tms.
Luulen, että tuo ja toki moni muukin asia on vaikuttanut, että minulla on huono itsetunto. En usko, että voisin olla hyvä jossain.
Oma äitini sanoi kerran, että katuu sitä, että teki lapsia. Pyysi kyllä aika pian anteeksi (koska isä käski). Voin kertoa, että tuota on terapiassa aika monta kertaa itketty ja tuo heitto on vaikuttanut elämääni varsin paljon. Se sanottiin nimittäin todella herkässä vaiheessa ja erittäin epäsopivassa tilanteessa. Että miettikää nyt vähän mitä puhutte!
Liian herkkä jos noin traumatisoiduit yhdestä heitosta.
Liian herkkä jos noin traumatisoiduit yhdestä heitosta.
Tosin enhän tiedä tota koko tapahtumaa mutta..
Mun äiti on sanonut mulle vaikka mitä ja huutanut, välillä pyysi anteeksi ja välillä ei. Mä tein ihan samoin äidille joten en yhtään ihmettele että sillä meni välillä hermot ja antoi tulla oikeen kunnolla takaisin. Se on elämää se.
Ei mulla ole mitään kaunoja. Nykyään muistellaan ja voidaan jo nauraa noille tapahtumille.
mikä olisi voinut traumatisoida. Lapseni on minulle hyvin rakas ja pyrin olemaan käytökselläni esimerkkinä. Joskus päreet palavat, mutta en silloinkaan mitään sammakoita suustani päästele.
Onko lapsukaisesi kenties kaksoset?;) taisi tulla tunnistus av mammalle;)
Ei jatkuvasti puhuta rumasti toiselle, osataan pyytää anteeksi ja myös kehutaan ja halataan.
Tottahan joku asia voi jäädä muistiin, mutta en mä usko että joku yksittäinen pahasana voi lapsen traumatisoida loppuiäksi niin että terapiaan tarvitsee.
Noin huudat ja kiroilet yhdestä karkkipusdista j ekana epäilet toki just ylipainosta >:(
Oisit voinu myös ekana ottaa selvää kuka niitä söi. Tyttäres oli 13?!
Sen voin sanoo ettei tuu antaa anteek pitkään aikaan...
"Käyttäydyt ihan samalla tavalla kun sun isäs, haluatko todella olla sellainen"
"Jos ette lopeta riitelyä ja riehumista niin saatte muuttaa isälle, mä en jaksa enää tätä"
Lapset eivät tapaa enää narsistista ja väkivaltaista isää, siksi nuo on kauheinta mitä olen sanonut :(
En muista. Tuon ollessa murkku tuli räjähdettyä muutaman kerran. Ihan hyviä tuli silti, molemmista.
Vanha keskustelu.
Mutta järkytyin siitä, miten kauheita asioita ihmiset päästävät suustaan. Meillä oli äitini kanssa hyvin raivokas äiti-tytärsuhde, kun olin murkku- ja teini-iässä, ja äitini toivoi useampaankin kertaan, että muuttaisin pois. Ja se oli mielestäni kaikista pahinta mitä ikinä voi vanhempi lapselleen sanoa. Tosin jopa kerjäsin sitä, jotta pääsin sanomaan, että "takuulla muutan ja niin pian kuin mahdollista". Huoh.
Oma itsetuntoni ei koskaan olisi kestänyt sitä, jos äitini olisi haukkunut minun fyysisiä ominaisuuksiani ollessani lapsi. Aikamoista tuhoa on jotkut äidit täällä kylvänneet lapsiinsa. :/
Kännisen merimiehen nus sima harvahammas, et saatana ees hukkunu vaikka kuinka paljuun painettiin.
Kauheeta, muuttuuko sitä tuollaiseksi?
T. Vasta esikoisen odottaja
Olin suunnitellut tekeväni kaiken tärkeän pois alta, kun kuopus nukkuu päiväunia. Sain osan tehtyä ja aloin kirjoittaa joulukortteja. Muksu (tämä 5v, ja lapsia yhteensä 4) alkoi siinä sitten kitistä jotain ja mitä enemmän yritin asiaa selvittää, sitä kovemmalla äänellä muksu alkoi huutaa. Lopulta herätti taaperon kesken päiväunia, kun olin saanut ruhtinaalliset kaksi korttia valmiiksi. Kannoin 5veen jäähylle ja huusin kuin hinaaja, miten hän pilaa kaiken, pilaa koko mun elämäni, saatanan paskapää pilaa aina kaiken! Jätin muksun siihen, hajosin täysin, paiskon pari lelua pitkin paikkoja, itkin ja tärisin ja jupisin itsekseni, että voisin vaikka tappaa xxx:n. (No en todellakaan voisi!) Myöhemmin tuli kyllä morkkis ja pyysin lapselta anteeksi sanojani ja sylittelin häntä pitkään.