Nuorille oli tarjolla itsetehtyjä lihapullia (kerma)kastikkeella ja perunamuussia.
Aivan perusruokaa mutta tuumasivat, ei meillä vaan ole koskaan tällaista ruokaa, tulen tänne aina syömään.
Oliko ruokani epäterveellisempää vai mitä kun kommentit oli tuollaisia?
Kommentit (58)
tulee niin kipakkaa palautetta. t: kaalilaatikkoäiti, joka syöttää viikolla myös eineksiä.
Aivan perusruokaa mutta tuumasivat, ei meillä vaan ole koskaan tällaista ruokaa, tulen tänne aina syömään.
Joten voit palata maanpinnalle.
Minä taas mietin tuota kermakastiketta, on meinaan aika epäterveellistä minun tekemänä.
Vehnäjauhoa, voita ja kermaa. Salaatista tai kasviksista ei ollut tietoakaan.
Edelleen muistutan, etten ollut paikalla kun nuoret söivät. Eivät kiittäneet minua hyvästä ruoasta. ap
juuri tuollainen ap.n tapainen, joka juoksee hameenhelmat kourassa juoruilemassa, että se ja se nuori sanoi sitä ja tätä ja niiden perheessä ei sitten varmaan ole niin hyvin asiat kuin meillä.
Huvitti kyllä se hänen reseptin tuontinsa kun nokka pystyssä ylimielisenä työnsi sitä paperilappua minulle, että voin ruokkia lapseni joskus kunnolla.
ylimielisenä, että tyttöni oli kuulemma kehunut heidän sörsseleitään ja hän nyt voisi antaa reseptin minulle kun tyttö niin sitä ihaili ja minä en kuulemma niin hyviä ruokia tee.
Olin vähän, että öö, anna pois. Kysyin sitten tytöltä, että tekisinkö nyt sitä ruokaa kun sain sen reseptinkin. Tyttö alkoi nauramaan ja sanoi, että ei ole ikinä syönyt niin kamalaa pöperöä, mutta kun se kaverin äiti on niin tiukkapipo ja ärsyttävä, että sitä pitää nuoleskella, että se ei koko ajan jäkättäisi ja rähjäisi. Siksi kuulemma kehuu aina sen sapuskoita.
harva enää syö. Syödään katkarapuhöystöä, heseillään, syödään eineksiä etc.
Hyvä, että kelpasi! Meillä tytön kaveri sanoi, että meillä on kiva syödä, kun meillä on aina kaikkea erikoista, heillä on aina kotona samaa. Ja siis hänelle erikoista oli esim. kaalilaatikko, jota otti 3 kertaa, koska oli niin hyvää.
nuoret varmaan oli jostain karppiperheestä, eikä olleet saaneet koskaan jauhoihin tehtyä kastiketta ja perunamuussia.
Kiitos ap, että jaksat välittää naapurin nuorista ja antaa heille terveitä elämyksiä
Joten voit palata maanpinnalle.
Monissa perheissä tuollaiset lihapullat ja muusit voivat olla vieraita myös siksi että tehdään itse fiininpää eli jotain parempaa mieluummin.
Ihan outo keskustelu muutenkin kun en ihan ymmärrä miten tuollaistakin nyt täytyy ruveta oikein analysoimaan.
Itsekin ruokin kulmakunnan kakaroita usein, milloin kotiruoalla, milloin eineksillä (nytkin on valmismakrulaatikko jääkaapissa) enkä kommentteja juuri koskaan saa suuntaan enkä toiseen. Enkä niitä osaa olla vaillakaan kun ei se kamalasti hetkauttaisi.
jotka joutuvat syömään tekemääni ruokaa päivittäin?
Ihmeellisesti taas kerran luette viestin ja väännättä asian tiettyyn suntaan.
En taivastellut mahtavia kokkaustaitojani ja pelastettua nuorisoa :) ap
etten tajua vieläkään. Edellinen vastaaja
eikä se johdu eineksistä, vaan siitä, että meillä syödään niin monensorttista ruokaa, ja siksi harvemmin ns tavisruokaa, ja kermakastikkeita ei edes ollenkaan :)
Ja vastaus kysymykseesi, ruokasi saattoi olla epäterveellisempää kuin mitä nämä nuoret kotonaan syövät, voi johtua siitä, että sapuskasi on niin maittavaa, ettei tosikaan! Uskotaan jälkimmäiseen, niin mielesi pysyy hyvänä. Kutsuhan seuraavaksi kaalilaatikolle?
lapsen kaveri kehui mun ruokia! Menenkin heti kertomaan asiasta av:lle! Päivänkohokohta!
T: Kotiäiti
PS. On se muussi vaan niin hyvää, että sitä tulee aina kehuneeksi. Ei sitä kuitenkaan liian usein itsekään tule tehtyä, kun tykkään kevyemmästä ja terveellisemmästä. Mutta hyväähän se on.
huumorilla varmaan kirjotettu.
mutta ap on oikeassa, kyllä lapset ja nuoretkin arvostavat aitoja kotiasioita, kuten nyt hyvää perusruokaa.
minulla lapsi vielä ekaluokkalaianen, mutta nyt jo olen ehtinyt huomaamaan, että lapset ovat heitteillä monissa perheissä :(
ovat tarhassa, kun tulevat kotiin heti ryntäävät naapuriin leikkimään, ja kotiin non klo 20 hujakkaa
missä välissä ehtivät olemaan omien vanhempiensa kanssa, jotka siis käyvät jopa töissä ;)
ja missä välissä vanhemmat ehtivät sitä hyvää kotiruokaa tekeeen, kun lapsi on syönyt jo noin 10min kotiin tultuaan ?
kesällä etenkin tämä pomppas silmiini, että lapset voivat olla aamusta iltaan meillä, eipä vanhempia kiinnosta vaikka kesälomalla ovat, luulis et sillon sitä laatuaikaa lapsille tarjottas, kuunnon aterioiden kera : )
lapset eivät osaa syödä tuoreita kasviksia, joita heille välipalaksi tarjoilen , joooo ihan vallan tomaatti kurkku, tuoreet herneet jne
eivät vesimelooniakaan tun nistaneet kesällä, eikä niitä tuoreita herneitä ; )
marjoja eivät syö, muuta kun mansikoita
oman puun moninaisia omenoitakaan ei syö moni jne jne
listaa voisin jatkaa lopuuttomiin,
eli pakko yhtyä ap sinun komennttiisi; lapset eivät saa kotonaan terveellistä, monipuolist, kunnollista ruokaa!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään ruskeitakastikkeita yms. Mikään ei ole minusta etovampaa kuin rasvassa paistettu jauho ja siitä kastike ja vielä kermat päälle. Melkoinen rasvapaukku. Perunamuusi nyt menee vielä ja ne lihapullat (paitsi mitenkään niidenkään ystävä en ole, koska en ole syönyt perunoita 5 vuoteen).
Nuoret kyllä ovatkin hurmioituneita kun pääsevät naapuriin syömään kalapuikkoja ja ranskiksia ja sipsejä yms. Siellä on teinit niin lihavia, että makkarat vain hyllyy. Onneksi omat nuoret tiedostavat asian, mutta silti se nuoren suu on sellainen, että haluaa sitä rasvaista ja epäterveellistä roskaruokaa.
Itse en ala sellaista tekemään. Syökööt naapurissa sitten rasvassa käristettyjä jauhokastikkeita ja kalapuikkoja jos haluavat. Meillä syödään sitä, mitä minä teen.
Olipa vuodatus. Ketään ei kiinnosta sinun ruokailutottumuksesi.
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään ruskeitakastikkeita yms. Mikään ei ole minusta etovampaa kuin rasvassa paistettu jauho ja siitä kastike ja vielä kermat päälle. Melkoinen rasvapaukku. Perunamuusi nyt menee vielä ja ne lihapullat (paitsi mitenkään niidenkään ystävä en ole, koska en ole syönyt perunoita 5 vuoteen).
Nuoret kyllä ovatkin hurmioituneita kun pääsevät naapuriin syömään kalapuikkoja ja ranskiksia ja sipsejä yms. Siellä on teinit niin lihavia, että makkarat vain hyllyy. Onneksi omat nuoret tiedostavat asian, mutta silti se nuoren suu on sellainen, että haluaa sitä rasvaista ja epäterveellistä roskaruokaa.
Itse en ala sellaista tekemään. Syökööt naapurissa sitten rasvassa käristettyjä jauhokastikkeita ja kalapuikkoja jos haluavat. Meillä syödään sitä, mitä minä teen.
Ei kermakastikkeeseen mitään jauhoja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
ottamatta nyt kantaa tähän typerään riitaan palstalla (rouvat oletteko te nukkuneet huonosti tai PMS?), meillä kyllä huomaa, milloin kokkina on isä tai äiti. Voihan toki olla, että lapset kehuvat kohteliaisuuttaan, mutta epäilenpä sitä.
Aikuisopiskelen nimittäin, ja lapset on välillä viikonkin iskän murkinoilla, kun mulla menee illat pitkiksi. Iskän ruuat on yhtäkuin ranskanpottuja ja kalapuikkoja, valmishernekeittoa ja pussimuusia ja sangen omalaatuisia risottoja. Kaverit ei kuulemma sillä viikolla paljon syö, öhöm... Sitten kun minä olen joutanut ajoissa kotiin ruokakaupan kautta, niin meille parkkeeraa niitä kavereita kello viiden ruokapöytään. Lapset on kuulemma kehuneet ruokia kavereilleen.
Koen tästä olevan jopa hyötyä, sillä kun ovat meillä syömässä, pääsen samalla tutustumaan niihin kavereihin ja välillä lapset ilmoittaa syöneensä kavereillaan, varsinkin isin kokkausvuoroilla ;).
Eikä ne ruuat ole kuin
Mitä lasten kavereita ruokitte?
Nuoret voivat tehdä itsekin ruokaa.
Me tehtiin niin, että kummallakin teinillä oli kerran viikossa kokkausvuoro. Eivät saaneet itse päättää, mitä syödään, mutta saivat ehdottaa ja sitten joko hyväksyttiin, paranneltiin ehdotusta tai tyrmättiin ja valittiin uusi.
Oli hyvää oppia tulevaisuutta ajatellen.
koulusta lapst tulevat nälissää aina kun tarjolla on pelkkää kasvismössöä, ilmeisesti tarkoituksella halutaan etenkin vege asioilla tuhota opiskelut...