Olen 30v. enkä ole koskaan ollut töissä!
Kommentit (17)
jonka perään kursseja ja kursseja ja työttömyyttä?
Oi taivas!! Noh... pistä mitä olet oppinut niillä kursseilla.
Itse en sinua uskaltais ottaa töihin. Paitsi harjotteluun ilmaiseksi. Ja ihan vain siksi, koska et ole koskaan ollut töissä.
ellei lasketa teiniajan kesätöitä.
ja ikääon nyt 34v....
jonka perään kursseja ja kursseja ja työttömyyttä?
Oi taivas!! Noh... pistä mitä olet oppinut niillä kursseilla.
Itse en sinua uskaltais ottaa töihin. Paitsi harjotteluun ilmaiseksi. Ja ihan vain siksi, koska et ole koskaan ollut töissä.
osaan kyllä yhtä sun toista mitä moni täällä ei mutta niistä en ammattia ole lähtenyt tekemään.
Voi olla että kuitenkin täytyy mennä sillä mitä osaa,ei sillä minne pääsee:DD
Niin niiltä kursseilta ei kyllä mitään koskaan irronnut.
jolla minimaalinen työhistoria:
3 lasta joiden kanssa olin viimeiset 5 vuotta kotona.
sitä ennen ammatillinen koulutus 3v.
Työhistoriaa n.3 vuotta ja ikää jo 27v.
Nyt kun lapset on isompia, nuorin 3v, niin olen ollut kaksi kuukautta matkatoimistossa töissä, nyt kun määräaikainen työ loppui, en tiedä mihin menen. Haen kyllä koko ajan töitä mutta kukaan ei palkkaa koska työhistoriaa on niin vähän.
Nyt päätin sitten opiskella sivutoimisesti taloushallintoa; palkanlaskentaa ja kirjanpitoa, ehkä myöhemmin opiskelen kokonaan uuden ammatin.
mutta aika harvinaista vissiin on,enkä asiaa sen kummemmin koskaan ole miettinyt ennekuin löysin tän palstan,ja joku jossain pohti omaa lyhyttä ansioluetteloaan.
Työllistettynä? Mikä sun ala on? Itsellänikin ekan työpaikan saaminen yliopistosta valmistuttuani oli haastavaa, hain kaikkia mahdollisia alani paikkoja ympäri Suomea. Sain sitten pikkukunnasta pitkän sijaisuuden, joka oli ns. peruutuspaikka (se, joka siihen valittiin, ei tullutkaan, ja muutkin haastattelussa olleet olivat jo saaneet töitä, joten tyytyivät minuun). Seuraava työpaikka löytyi jo helposti.
Työllistettynä? Mikä sun ala on? Itsellänikin ekan työpaikan saaminen yliopistosta valmistuttuani oli haastavaa, hain kaikkia mahdollisia alani paikkoja ympäri Suomea. Sain sitten pikkukunnasta pitkän sijaisuuden, joka oli ns. peruutuspaikka (se, joka siihen valittiin, ei tullutkaan, ja muutkin haastattelussa olleet olivat jo saaneet töitä, joten tyytyivät minuun). Seuraava työpaikka löytyi jo helposti.
en ole koskaan kunnolla opiskellut paitsi vähän näissä työkkärin pakkokursseilla.Osaan kuitenkin esim. maalata tauluja,lähes kaikki tyylit menee mutta jostain syystä olen välttynyt menemästä oikeisiin töihin.
Huvitti kyllä yksi kurssi jonka nimi oli "uusille urille" kun ei uraa ollut ollenkaan:D
Mutta joo sielläkin mitattiin mm.rasvaprosentti että enpä oikein ymmärrä mihin se työkkärikin rahojaan meissä työttömissä laittaa.
olis oppisopimus? saisit samalla koulutuksenkin
olis oppisopimus? saisit samalla koulutuksenkin
voiskin ruveta googlettaan jotain paikkoja.
työntekokin vaatii ihmiseltä nykyään paljon. Töitä ei löydy vähemmän älykkäille. Vähemmän älykkäät joutuvat sitten olemaan työttöminä muiden jaloissa ja heitä myös haukutaan, vaikka eihän se ole kenenkään vika että syntyy vähemmän älykkäänä 2010-luvulle.
Keskiajalla olisi ap:llekin löytynyt paikka maailmassa. Nyt kukaan ei huoli, kukaan ei välitä, paitsi työkkäri ja ne kurssit joilla paistellaan makkaraa ja jutellaan keinoista joilla saataisiin töitä.
elää työmarkkinatuella.
yksinäisellä käteen jää n.500e/kk.
Korjatkaa toki jos olen väärässä, tämä on arvio.
Minulla on kolme lasta joten lapsikorotusten kanssa käteen jää 600e. Asumistuki 200e/kk.
joten tulot yht. 800 + lapsilisät 350e =1150e.
Ja ihan hyvin pärjätään, säästöönkin jää jonkun verran :)
työntekokin vaatii ihmiseltä nykyään paljon. Töitä ei löydy vähemmän älykkäille. Vähemmän älykkäät joutuvat sitten olemaan työttöminä muiden jaloissa ja heitä myös haukutaan, vaikka eihän se ole kenenkään vika että syntyy vähemmän älykkäänä 2010-luvulle.
Keskiajalla olisi ap:llekin löytynyt paikka maailmassa. Nyt kukaan ei huoli, kukaan ei välitä, paitsi työkkäri ja ne kurssit joilla paistellaan makkaraa ja jutellaan keinoista joilla saataisiin töitä.
mutta siitä luistelu ilman karensseja onkin jo jotain.Joku voisi olla kateellinen mun vapaa-ajalle,ja niinhän se on-saan tehdä mitä haluan,ja jos rahaa tarviin,myyn pari oma tekemää taulua ja taas on leivän päälle juustoa.
Sinänsä kyllä ymmärrän, miten tuollaiseen tilanteeseen voi joutua. Itsellänikin on muutamakin useamman vuoden työttömyysputki takana ja tiedän kuinka vaikeaa työpaikan saaminen voi olla.
Vaaditaan kokemusta, jotta saisi kokemusta, eikä semisti hyvällä tutkinnollakaan ole välttämättä juurikaan painoarvoa. Vähäisellä työkokemuksella työpaikka lohkeaa yhtä todennäköisesti kuin lottovoitto. Pitäisi tuntea ihmisiä, olla sosiaalinen ja miellyttävä hyväjätkä, josta kaikki pitävät, ja sitten juuri suhteiden kautta yrittää hommata työpaikka.
Ikävä kyllä meitä on täällä myös epäsosiaalisia yksilöitä, joilla ei ole sosiaalista pelisilmää ja jotka ovat sosiaalisissa tilanteissa yhtä sujuvia ja sukkelia kuin puupölli.
no ei se työnteko älykkyyttä vaadi;)
mutta siitä luistelu ilman karensseja onkin jo jotain.Joku voisi olla kateellinen mun vapaa-ajalle,ja niinhän se on-saan tehdä mitä haluan,ja jos rahaa tarviin,myyn pari oma tekemää taulua ja taas on leivän päälle juustoa.
Onneksi yhteiskunta pitää huolen vähän heikompi älyisistä. Enää ei ole tarjolla heikkoälyisille ojankaivuu hommiakaan, hautojakaan ei voi kaivaa, kun kaivuri hoitaa sen puolen. Eikä kaivuriinkaan lasketa ihan tyhmää ihmistä.
Taulujen maalailu ei vaadi suurta älykkyyttä saati niiden myynti. Kyllä löytyy avarakatseisia ihmisiä jotka ostavat säälistä töherryksiä ja hyvä niin.
Yhteiskuntaa pitäisi rakentaa niin että myös heikompilahjaiset ja vammaiset pääsisivät mukaan rakentamaan yhteiskuntaa työllä. Tai sitten pitäisi ratkaista ongelma kansalaispalkalla.
On nimittäin huolettavaa se, että heikompi lahjaiset syrjäytyvät kodittomiksi, jos tukien saantia vaikeutetaan. Siksi kansalaispalkka olisi hyvä olla. Yhteiskunta muuttuu entistä monimutkaisemmaksi ja harva enää pysyy työtehtävissä mukana.
Naisiltahan tuo käy. Ei tuossa ole mitään kehumista. Kun tapaat miehen, joka on tehnyt saman ja pitänyt avioliittonsa kasassa saat niiata ja leipoa nisupullaa.
T: 11cm mies
yliopistokoulutus, mutta en ole päivääkään tehnyt "oman alani" töitä, muita, lähinnä palvelualan hommia kylläkin. Tuntuu että on myöhäistä työllistyä opiskelualalle kun en ole opiskeluaikana luonut suhdeverkostoa, panostanut oikeisiin sivuaineisiin, tapellut työpaikoista...
mutta luulen että se johtuu siitä,kun mua on aina vaan kurssitettu,niin lopulta päädyin työttömäksi kokonaan.Mutta töitä haluaisin,eivät vaan noteeraa mun ansioluetteloa,kun ei siellä ole mitään:(