Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorille oli tarjolla itsetehtyjä lihapullia (kerma)kastikkeella ja perunamuussia.

Vierailija
19.09.2011 |

Aivan perusruokaa mutta tuumasivat, ei meillä vaan ole koskaan tällaista ruokaa, tulen tänne aina syömään.

Oliko ruokani epäterveellisempää vai mitä kun kommentit oli tuollaisia?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään ruskeitakastikkeita yms. Mikään ei ole minusta etovampaa kuin rasvassa paistettu jauho ja siitä kastike ja vielä kermat päälle. Melkoinen rasvapaukku. Perunamuusi nyt menee vielä ja ne lihapullat (paitsi mitenkään niidenkään ystävä en ole, koska en ole syönyt perunoita 5 vuoteen).

Nuoret kyllä ovatkin hurmioituneita kun pääsevät naapuriin syömään kalapuikkoja ja ranskiksia ja sipsejä yms. Siellä on teinit niin lihavia, että makkarat vain hyllyy. Onneksi omat nuoret tiedostavat asian, mutta silti se nuoren suu on sellainen, että haluaa sitä rasvaista ja epäterveellistä roskaruokaa.

Itse en ala sellaista tekemään. Syökööt naapurissa sitten rasvassa käristettyjä jauhokastikkeita ja kalapuikkoja jos haluavat. Meillä syödään sitä, mitä minä teen.

Vierailija
2/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näemmä palsta täynnä näitä tiukkapipo äitejä tänään.

Lihapullat kermakastikkeessa ja muusi on varmasti liian työläs monelle äidille tehdä itse. Lultavasti siksi tykkäsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

analysoida täällä av.lla ja pohtia ja kääntää juuri siksi, että voi haukkua sitten niiden vanhempia, että ne ei ole yhtä hyviä kuin itse on.

Jokaisesta sanasta ja lauseesta löytyy kyllä joku merkitys kun vain etsii. Sellainen merkitys, joka sopii korottamaan omaa huonoa itsetuntoa.

Eli tässäkin voi heti ajatella, että nuorten äiti on huono ruoanlaittaja ja tilaa vain pizzataksilla evästä ja ovat jotain sosiaalitapauksia kun eivät ole koskaan syöneet oikeita lihapullia.

Monissa perheissä tuollaiset lihapullat ja muusit voivat olla vieraita myös siksi että tehdään itse fiininpää eli jotain parempaa mieluummin.

Ihan outo keskustelu muutenkin kun en ihan ymmärrä miten tuollaistakin nyt täytyy ruveta oikein analysoimaan.

Itsekin ruokin kulmakunnan kakaroita usein, milloin kotiruoalla, milloin eineksillä (nytkin on valmismakrulaatikko jääkaapissa) enkä kommentteja juuri koskaan saa suuntaan enkä toiseen. Enkä niitä osaa olla vaillakaan kun ei se kamalasti hetkauttaisi.

Vierailija
4/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten kotona samaa ruokaa? Sanonut, että luultavasti syövät eineksiä tai pikaruokaa?

Voihan olla, että syövät kotonaan terveellisemmin kuin meillä syödään.. ap

Vierailija
5/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nimittäin koskaan oppinut tekemään hyviä jauhokastikkeita ja yleensäkin inhoan niitä. Ja lihapullia en jaksa vääntää.

Mutta jos sillä joku palstamamma saisi päivänsä pelastettua niin se olisi kyllä hienoa. Jos elämä on niin köyhää, että tuollaisesta päivä pelastuu niin ihan ilolla sen suon jollekin palstamammalle.

lapsen kaveri kehui mun ruokia! Menenkin heti kertomaan asiasta av:lle! Päivänkohokohta!

T: Kotiäiti

PS. On se muussi vaan niin hyvää, että sitä tulee aina kehuneeksi. Ei sitä kuitenkaan liian usein itsekään tule tehtyä, kun tykkään kevyemmästä ja terveellisemmästä. Mutta hyväähän se on.

Vierailija
6/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tämä tapaus kyseessä ;DDD Minä en ainakaan ole ollut tyrkyttämässä reseptejä. Olen itse asiassa äärimmäisen huono kokki. Siksi teenkin yksinkertaisia ruokia, joita on helppo tehdä. Ilmeisesti kuitenkin tämän tytön äiti on sitten vielä huonompi kokki!!!

[/quote]

Voihan isäkin tehdä ruokaa, monessa perheessä tekee useamminkin. Outo ajatusmaailma tällä palstalla, että juuri äidin tehtävä ruoka.

Vierailija
7/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren kohteliaast lausahduksesta voi tehdä pitkät päätelmät heittellejätöstä ja huonoista vanhemmista ja siitä, että eivät saa edes kunnon ruokaa ja kukaan ei heistä välitä.

Av. ei koskaan petä.

ps. sanokaa, onko ihan oikeasti tällaisia naisia olemassa? Ei kai, vai onko nämä tosiaan niitä vanhankansan juoruämmiä, jotka juoksi talosta taloon juoruamassa ja puhumassa pahaa kaikista ihmisistä. Onko näitä ihan oikeasti olemassa vieläkin

huumorilla varmaan kirjotettu.

mutta ap on oikeassa, kyllä lapset ja nuoretkin arvostavat aitoja kotiasioita, kuten nyt hyvää perusruokaa.

minulla lapsi vielä ekaluokkalaianen, mutta nyt jo olen ehtinyt huomaamaan, että lapset ovat heitteillä monissa perheissä :(

ovat tarhassa, kun tulevat kotiin heti ryntäävät naapuriin leikkimään, ja kotiin non klo 20 hujakkaa

missä välissä ehtivät olemaan omien vanhempiensa kanssa, jotka siis käyvät jopa töissä ;)

ja missä välissä vanhemmat ehtivät sitä hyvää kotiruokaa tekeeen, kun lapsi on syönyt jo noin 10min kotiin tultuaan ?

kesällä etenkin tämä pomppas silmiini, että lapset voivat olla aamusta iltaan meillä, eipä vanhempia kiinnosta vaikka kesälomalla ovat, luulis et sillon sitä laatuaikaa lapsille tarjottas, kuunnon aterioiden kera : )

lapset eivät osaa syödä tuoreita kasviksia, joita heille välipalaksi tarjoilen , joooo ihan vallan tomaatti kurkku, tuoreet herneet jne

eivät vesimelooniakaan tun nistaneet kesällä, eikä niitä tuoreita herneitä ; )

marjoja eivät syö, muuta kun mansikoita

oman puun moninaisia omenoitakaan ei syö moni jne jne

listaa voisin jatkaa lopuuttomiin,

eli pakko yhtyä ap sinun komennttiisi; lapset eivät saa kotonaan terveellistä, monipuolist, kunnollista ruokaa!!!!!!!!

Vierailija
8/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, tää on jo niin monta kertaa nähty, että älä viitsi enää jatkaa.

Lihapullat kermakastikkeessa ja muusi on varmasti liian työläs monelle äidille tehdä itse. Lultavasti siksi tykkäsivät.

Vierailija
9/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, tää on jo niin monta kertaa nähty, että älä viitsi enää jatkaa.

Vierailija
10/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi söisi mielellään teillä lihapullia ja perunamuusia. En itse koskaan laita niitä kotona, koska mummoloissa saadaan usein. En välitä jauhelihasta henkilökohtaisesti vaikka lapset ja mies tykkäävät. Emme myös ollenkaan syö eineksiä. On muutakin kotiruokaa kuin perinteiset. EIlen söimme uuniperunoita, grillattua kanaa ja paistettuja suppilovahveroita.

Vierailija
11/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottamatta nyt kantaa tähän typerään riitaan palstalla (rouvat oletteko te nukkuneet huonosti tai PMS?), meillä kyllä huomaa, milloin kokkina on isä tai äiti. Voihan toki olla, että lapset kehuvat kohteliaisuuttaan, mutta epäilenpä sitä.

Aikuisopiskelen nimittäin, ja lapset on välillä viikonkin iskän murkinoilla, kun mulla menee illat pitkiksi. Iskän ruuat on yhtäkuin ranskanpottuja ja kalapuikkoja, valmishernekeittoa ja pussimuusia ja sangen omalaatuisia risottoja. Kaverit ei kuulemma sillä viikolla paljon syö, öhöm... Sitten kun minä olen joutanut ajoissa kotiin ruokakaupan kautta, niin meille parkkeeraa niitä kavereita kello viiden ruokapöytään. Lapset on kuulemma kehuneet ruokia kavereilleen.

Koen tästä olevan jopa hyötyä, sillä kun ovat meillä syömässä, pääsen samalla tutustumaan niihin kavereihin ja välillä lapset ilmoittaa syöneensä kavereillaan, varsinkin isin kokkausvuoroilla ;).

Eikä ne ruuat ole kuin suomalaista peruskotiruokaa, minä kun en ole tex-mexin tai wokkien ystävä. (Sianlihaa emme terveyssyistä käytä, ja kaksi lasteni kavereista ei possua syö, kun ovat muslimeja.) Mutta lihapullat, hernekeitto ja kaalilaatikko kelpaa koko kuorolle!

Vierailija
12/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvää käytöstä on syödä jos tarjotaan vaikka ei nyt olisi niin mieluistaa tai hyvääkään

Kiitokset kuuluu hyvään käytökseen, ei aiheeton kehuminen!

lapset kehuvat ruokiamme aina, ja kiittelevät. Vähemmän hyvin kasvatetut eivät niinkään. Itse pidän noita kehuja lähinnä hyvän käytöksen merkkinä, en ruuan erinomaisuutena. Vaikka tottakai niistäkin hyvä mieli tulee, opettakaa lapsillenne, että kylässä ruokaa kehutaan. Se kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
13/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osata tehdä edes peruskotiruokaa. Saavat sitä sitten vain kylässä. Ei ihme, että kehuivat ap.n herkkuja.

Saavat kotonaan varmaan vain kalapuikkoja ja ranskiksia. Sääliksi käy lastesi kavereita. Onneksi kutsut heitä syömään välillä oikeaa ruokaa.

Vierailija
14/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaisinpa itsekin tehdä tällaista. Oikeasti en välitä koko hiivapullasta. Mutta ei se ole minulta pois jos kehun ystävälle ja näin saan hänelle hyvän mielen.

Samoin teen vanhalle äidilleni. Hänen lempiruokaa on kuivalihakeitto, mitä minä inhoan. Mutta en raski sitä vanhalle ihmiselle sanoa kun hän sen unohtaa joka kerta ja haluaa tarjota parastaan. Otan keittoa ja kehun, että onpa ihanaa ja osaisinpa itse tehdä yhtä maukasta. Vanha äitini on onnellinen monta päivää kehuista ja minä en sillä menetä mitään.

Mielestäni hyvää käytöstä on syödä jos tarjotaan vaikka ei nyt olisi niin mieluistaa tai hyvääkään

Kiitokset kuuluu hyvään käytökseen, ei aiheeton kehuminen!

lapset kehuvat ruokiamme aina, ja kiittelevät. Vähemmän hyvin kasvatetut eivät niinkään. Itse pidän noita kehuja lähinnä hyvän käytöksen merkkinä, en ruuan erinomaisuutena. Vaikka tottakai niistäkin hyvä mieli tulee, opettakaa lapsillenne, että kylässä ruokaa kehutaan. Se kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
15/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren kohteliaast lausahduksesta voi tehdä pitkät päätelmät heittellejätöstä ja huonoista vanhemmista ja siitä, että eivät saa edes kunnon ruokaa ja kukaan ei heistä välitä.

Av. ei koskaan petä.

ps. sanokaa, onko ihan oikeasti tällaisia naisia olemassa? Ei kai, vai onko nämä tosiaan niitä vanhankansan juoruämmiä, jotka juoksi talosta taloon juoruamassa ja puhumassa pahaa kaikista ihmisistä. Onko näitä ihan oikeasti olemassa vieläkin

mutta ap on oikeassa, kyllä lapset ja nuoretkin arvostavat aitoja kotiasioita, kuten nyt hyvää perusruokaa.

minulla lapsi vielä ekaluokkalaianen, mutta nyt jo olen ehtinyt huomaamaan, että lapset ovat heitteillä monissa perheissä :(

ovat tarhassa, kun tulevat kotiin heti ryntäävät naapuriin leikkimään, ja kotiin non klo 20 hujakkaa

missä välissä ehtivät olemaan omien vanhempiensa kanssa, jotka siis käyvät jopa töissä ;)

ja missä välissä vanhemmat ehtivät sitä hyvää kotiruokaa tekeeen, kun lapsi on syönyt jo noin 10min kotiin tultuaan ?

kesällä etenkin tämä pomppas silmiini, että lapset voivat olla aamusta iltaan meillä, eipä vanhempia kiinnosta vaikka kesälomalla ovat, luulis et sillon sitä laatuaikaa lapsille tarjottas, kuunnon aterioiden kera : )

lapset eivät osaa syödä tuoreita kasviksia, joita heille välipalaksi tarjoilen , joooo ihan vallan tomaatti kurkku, tuoreet herneet jne

eli pakko yhtyä ap sinun komennttiisi; lapset eivät saa kotonaan terveellistä, monipuolist, kunnollista ruokaa!!!!!!!!

(Siis silloin kun kotona ollaan, reissut on asia erikseen tietysti.)

Voitko kuvitella, meidän lapset saavat kotiruokaa ja ovat ulkona lähes siinä 10 minuutissa tarhasta tulon jälkeen! Nyt voit miettiä kuinka ihmeessä se on mahdollista.

Vierailija
16/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av. ei koskaan petä.

(Siis silloin kun kotona ollaan, reissut on asia erikseen tietysti.)

Voitko kuvitella, meidän lapset saavat kotiruokaa ja ovat ulkona lähes siinä 10 minuutissa tarhasta tulon jälkeen! Nyt voit miettiä kuinka ihmeessä se on mahdollista.

Vierailija
17/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsia kävi meillä kylässä. Eikö vanhemmat välitä niistä lainkaan.

Mutta minäpä uskalsin sanoa niille tästä ja nyt olemme onnellisia. Enää ei käy yhtään lasta meillä, eikä kukaan viihdy meillä. Olemme onnellisia kun saamme viettää päivät pitkät laatuaikaa lastemme kanssa, eikä lapsien luona käy kukaan kaveri enää kylässä.

Suosittelen sanomaan niille naapurin lapsille, että he eivät ole tervetulleita jos ne häiritsee ja haluatte viettää lastenne kanssa aikaa, ettekä halua, että lapsillanne on kavereita. Muitattehan sitten, että ette itsekään päästä lapsianne muiden luo.

Vierailija
18/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain siksi että kehutaan kaksinaamaisesti.

Huh huh...

Arvostan aitoja asioita, myös aitoa rehellisyyttä. En tarkoita sitä että pitää nyt morkata jos ei miellytä mut ei todella pidä kehua jos siihen ei ole aihettta!

ja osaisinpa itsekin tehdä tällaista. Oikeasti en välitä koko hiivapullasta. Mutta ei se ole minulta pois jos kehun ystävälle ja näin saan hänelle hyvän mielen. Samoin teen vanhalle äidilleni. Hänen lempiruokaa on kuivalihakeitto, mitä minä inhoan. Mutta en raski sitä vanhalle ihmiselle sanoa kun hän sen unohtaa joka kerta ja haluaa tarjota parastaan. Otan keittoa ja kehun, että onpa ihanaa ja osaisinpa itse tehdä yhtä maukasta. Vanha äitini on onnellinen monta päivää kehuista ja minä en sillä menetä mitään.

Mielestäni hyvää käytöstä on syödä jos tarjotaan vaikka ei nyt olisi niin mieluistaa tai hyvääkään Kiitokset kuuluu hyvään käytökseen, ei aiheeton kehuminen!

Vierailija
19/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pussiperunamuussia. Nyt voit liihoitella vähän aikaa orkuissa kun olet niin hyvä äiti. Nyt heti voi juosta naapurin Liisille juoruamaan, että ne Virtasen nuoret ei saa kunnon ruokaa kotona, onkohan niiden vanhemmat jotain alkkiksia.

Se oliskin kamalaa, jos joku pitäisi itseään hyvänä äitinä. Aina pitää pitää itseään vähän huonompana kuin muut. Jos pitää itseään hyvänä jossain, se on "orkuissa liihottelua" ja väärin :D

Vierailija
20/58 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen usein lihapullia, mutta koska en käytä mitään reseptiä ja teen aina miten milloinkin, ei niistä aina tule kovin hyvänmakuisia. Siis sellaisia tosi maukkaita. Joskus kyllä onnistun, mutta yleensä tulee ihan vaan tavislihapullia. Sun lihapullat taisivat olla todella onnistuneita, ja vielä kun oli tuo kastike, niin tykkäsivät. Mun lapsi ei tykkää lihapullilla kastikkeesta, joten en sitä tee, toiset taas tykkäävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi