Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea, vl:t, teiltä pyytäisimme (ei muilta)

Vierailija
17.09.2011 |

Kerron lyhyesti, koska en jaksa kirjoittaa kaikkea ja tarina on pitkä kokonaisuudessaan. Olemme vl-perhe viisi lasta nyt. Raskausajat ovet minule ja samalla perheellemme erittäin vaikeaa aikaa. Kärsin harvinaisen voimakkaasta pahoinvoinnista ja siitä ajasta kärsii koko perhe. Mieheni kanssa olememme aina lopen uupuneita pahoinvoinnista jatkuvan ajan.

Raskausaikana olen niin huonossa voinnissa että tunnen ja luulen kuolevani. Pelkään oman mielenterveyden menettämistä. Tällä hetkellä molempia ajatus uudesta raskaudesta pelottaa todella kovin.

Tuntuu ettemme jaksa enää yhtään raskautta. siis rakastamme kyllä lapsiamme! Ongelma onkin nyt siinä miten tässä tilanteessa tulisi toimia jotta se olisi oikein? Koemme että olemme umpikujassa ja usko meinaa välillä loppua vaikeuksien takia... Kiitos jos joku kallis sielu sattuisi näkemään tämän ja vastaisi. jrt.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ehdottomasti uskon niin että jos Jumala olisi ihmisille ehkäisyn tarkoittanut niin Raamatusta maininta löytyisi.

Meinaatko ihan totta, että vain sellaisia asioita saa käyttää jotka löytyvät Raamatusta?!? Ethän aja autolla, ethän käytä lääkkeitä jne?

Mihin perustuu VL:ien alkoholikielto? Kyllähän Jeesuskin joi viiniä aterioilla.

Vierailija
2/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset vain olemme niin itsekkäitä ettemme jaksaisi hoitaa niitä pieniä Taivaan taimia joita Taivaan Isä meille haluaa antaa valtakuntaansa jakamaan.

Miten tieltä voikin puuttua kaikki inhimillisyys ja myötätunto? Uupumus todella vakava asia, masennuksene johtaessaan jopa hengenvaarallinen. SItäkö te uskonsisarillenne toivotte?

Uupuneen ihmisen tärkein tehtävä on hoitaa itsensä kuntoon. Lapsien hankkiminen epätoivoiseessa tilanteessa olisi äärimmäisen ajattelematonta ja itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset vain olemme niin itsekkäitä ettemme jaksaisi hoitaa niitä pieniä Taivaan taimia joita Taivaan Isä meille haluaa antaa valtakuntaansa jakamaan.

Miten tieltä voikin puuttua kaikki inhimillisyys ja myötätunto? Uupumus todella vakava asia, masennuksene johtaessaan jopa hengenvaarallinen. SItäkö te uskonsisarillenne toivotte?

Uupuneen ihmisen tärkein tehtävä on hoitaa itsensä kuntoon. Lapsien hankkiminen epätoivoiseessa tilanteessa olisi äärimmäisen ajattelematonta ja itsekästä.

Vierailija
4/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsi kärsi niin kirkkaimman kruunun saat. Olet miehesi seksiorja ja synnytyskone, ja vielä pahimmassa tapauksessa synnytät lapsia jotka joutuvat uskontonne takia pedofiilien uhreiksi. Hyvä että tiedät oman paikkasi elämässä!

Olen siis vl äiti ja odotan seitsemätta lasta. Tottakai minäkin tunnen joskus itseni väsyneeksi ja ajattelen joskus niinkin että kunpa vain en tulisi nyt raskaaksi. Mutta joka kerta kun raskaus etenee niin ilo sisälläni myös kasvaa. Ja kun sen pienen vauvan saa lopulta syliinsä niin tuntuu että miten ikinä saatoinkaan ajatella etten tätä lasta olisi halunnut!!! Kyllä Jumala tiesi paremmin!

Kyllä minä ehdottomasti uskon niin että jos Jumala olisi ihmisille ehkäisyn tarkoittanut niin Raamatusta maininta löytyisi.

Voimia avaajalle, rukoilen puolestasi.

Vierailija
5/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl:issä on paljon sellaisia, jotka käyttävät ehkäisyä, mutta salaavat sen. Avoimemmat helposti tuomitaan. Tätäkö sitten halutaan?

Vierailija
6/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raamattu om kirjoitettu kauan kauan ennenkuin mitään ehkäisykeinoja on keksitty?

onko jumala nähnyt tulevaisuuteen että joskus keksitään ehkäisytavat ja kieltänyt ne jo etukäteen?

eihän hän ole voinut tietää ettäehkäsymahdollisuus tulee joskus olemaan..

ja muutenki maailma on rilainen nykypäivänä ku silloin ku raamattu on kirjotettu että ehkä sen kaikki opit ei enään oikein päde tänäpäivänä..

ja jos vl:ssä perimmäinen syy ehkäsyyn on elämän kunnioittaminen ni mites tässä ehkäsykiellossa kunnioitetaan Äidin elämää tai jo olemassa olevien lasten elämään?

kirkkoon kuuluva Ateisti, joka ei kestä tyhmiä juttuja..

Vierailija
7/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, ettei Jumala anna yhtään enempää kuin kukin jaksaa kantaa? Sanot että rakastatte lapsianne, ja uskon näin olevankin, mutta ettekö rakastaisi uutta tulokasta yhtä lailla? Varmasti. No, oikeasti kukaan ei voi neuvoa tai antaa oikeutusta toiselle näissä asioissa; jokaisen on itse punnittava mikä on itselleen ja perheelle tärkeää ja arvokasta. Toivottavasti löydätte teitä helpottavan ratkaisun. Toivon kaikkea hyvää teidän perheellenne. Pahoittelut että vastasin; rehellisyyden nimissä olen kristitty mutten vl.

itse en usko tuohon ettei Jumala anna enempää kuin jaksaa kantaa mutta erittäin monet uskovat ihmiset ovat tätä minulle vakuuttaneet. =/

Vierailija
8/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelette, että Jumala ei antaisi teille anteeksi sitä, että haluatte keskittyä olemaan hyviä vanhempia niille lapsille, joita teille on jo annettu? Ei ole tarkoitus, että vanhemmat musertuvat liian taakan alla. Ja jos joku, niin LAPSET kärsivät siitä.

Muistakaa: ehkäisykielto on ihmisten keksimä asia! Se on keksitty 60-luvulla. Kukaan ei esim. 1950-luvulla vielä tiennyt, että kellään voisi olla tällaisia mietteitä, helvetinpelkoa siksi että säännöstelee lasten syntymää! Miten voi olla, että sellainen laki yhtäkkiä määrätään? Ei saisi ollakaan. Miksi lisääntyminen olisi Jumalan mielestä tärkeintä ihmiselämässä niin, että kaikki muu saa kärsiä sen vuoksi?

Kannattaa yrittää nostaa se maalaisjärki esiin, vaikka se onkin hautautunut syvälle lapsesta saakka kuultujen pelottelujen alle. Ne pelottelut ovat niin syvällä monen lestadiolaisten sielussa, että järki ja suhteellisuudentaju katoavat.

Vierailija
9/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ymmärränkään sinua. Olen pahoinvoinut itseni henkihieveriin kaksi kertaa ja enää en voi, jaksa, kestä, suostu!

Me olemme ihmisiä Ei Jumalan armo ole näistä kiistelyn alaisista asioista kiinni. Riittää kun uskot Jeesuksen syntien sovitukseen.

Keskity hoitamaan itsesi kuntoon ja anna itsellesi pahoinvoinnitonta aikaa. Se on sairaudeksi luokiteltu tila kun pahoinvointi on luonnotonta.

Voimia pohdintaan ja älä mieti liikaa muita ihmisiä. Jumala on armo!

Vierailija
10/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl:issä on paljon sellaisia, jotka käyttävät ehkäisyä, mutta salaavat sen. Avoimemmat helposti tuomitaan. Tätäkö sitten halutaan?

Onhan se tiedossakin että pääkaupunkiseudulla on pienemmät VL-perheet kuin pienemmillä paikkakunnilla. Tuskin Helsingin ja ympärikuntien naiset ja miehet sen "huonompia" lisääntyjiä on.

Vierailija
11/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelepa vähän väitettäsi... meilläpäin on ainakin paljon isoja perheitä -pääkaupunkiseudulla :)

Vierailija
12/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanh.lestadiolainen pappi kirjoitti taannoin lehdessä, että ennemmin tulee suojella jo olemassa olevaa elämää, kuin syntymätöntä elämää.

Tätä kannattaisi mielessään tutkiskella, kun miettii lasten kanssa jaksamista ja uusia raskauksia.

Ja SRK:n puh.joht. Voittonenkin on todennut, ettemme toisten makuukamareihin näe eli nämä ovat pariskunnan keskenään päätettäviä asioita.

Vierailija
13/122 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelepa vähän väitettäsi... meilläpäin on ainakin paljon isoja perheitä -pääkaupunkiseudulla :)

Mutta pohjoisessa on suhteellisesti enemmän isoja VL-perheitä.

Vierailija
14/122 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vihjailevia kysymyksiä? Seksuaalisuus on luonnollinen asia ja tarkoitettu lisääntymisen lisäksi parisuhteen onneksi. Raskauden pleko pilaa seksi-ilot ainakin naiselta.

Hedelmöittyminen tulee olla naisen valinta (tietysti mieluiten molempien) ja jos ei jälkeläistä juuri silloin vielä haluta, silloin ehkäistään raskaus.

Seksistä ei tarvitse luopua vaikka ei halua tulla raskaaksi. Yksinkertaista, moraalista ja oikeudenmukaista kaikkia osapuolia kohtaan.

Kaikkien lastten tulee saada syntyä haluttuina ja iloisesti odotettuina.

Olen lukenut kahistuneena tätä ketjua.

Naiset kärsivät ja pelkäävät raskautta. Kokevat olevansa painostettuja.

Vuonna 2011 vauraasa Suomen maassa.

Vierailija
15/122 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisääntykää ja täyttäkää maa" ei ole käsky alkuunkaan. Jumalan käkyt ovat ne kymmenen käskyä.

"Lisääntykää ja täyttäkää maa" on luomisen sana. Sanallaan Jumala asetti ihmisille ja eläimille kyvyn lisääntyä:

http://freepathways.wordpress.com/2010/07/07/luomiskertomuksen-sanoma/

Vierailija
16/122 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vastattu

itselläni oli todella vaikea pahoinvointi raskausaikana.

olin usein tiputuksessa ja loppu vaiheessa sain jo kotiin pahoinvointi lääkkeitä vaikka periaatteessa niitä ei saisi antaa, mutta lupasivat antaa sillä ehdolla, että tulen osastolle heti, jos alkaa sille tuntua että pitäisi tulla.

minulle ei tahtonut oikeen mikään auttaa, ei mitkään poppaskonstit

nooh, muutama kuukausi synnytyksen jälkeen minulta sattumalta löydettiin kilpirauhassyöpä

kysyin hoitajalta, ja sanoi, että saattaa hyvinkin johtua raju pahoinvointi siitä ku kilpirauhasessa ei kaikki ollut ok.

joten, rohkaisisin, että käyhän ottamassa kilpirauhas verikokeet yms., jos pian niissä jotain häikkää ja siksi niin kamala pahoinvointi.!

Voimia ja jaksamista.

Ymmärrän, että uusi raskaus pelottaa, niin se pelottaa minuakin.

Mutta muista, Jumala ei anna enempää kuormaa mitä jaksaa kantaa

Ja rohkaisisin puhumaan näistä asioista kasvotusten jonkun kanssa teitä kahta, täällä ei oikeen hyvä paikka pyytää apua vaikka keinoja saattaa saada pahoinvoinnin hillitsemiseen, vaikka varmasti kaikkia oot kokeillu. :D

Voimia koko perheelle.! Jr

Vierailija
17/122 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet lapsia niin paljon, ettei kunto kestä. Toiseksi et voi keskustelupalstalla määrätä kuka sinulle vastaa. Osta kortonkeja.

Vierailija
18/122 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole samanlaisessa tilanteessa? Ja samanlaisessa tilanteessa ei ole sellainen ihminen, joka ei usko samoihin asioihin kuin toinen. Ei tässä kukaan aseta itseään toista korkeammalle.

lestojen vertaistuki? Älä viitsi asettaa itseäsi korkeammalle kuin muut, sitä et nimittäin ole!

Vierailija
19/122 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuu vl liikkeen ja vl kodin kasvatukseen. uskonnolinen opetus ja SRK-lestadiolaisuuden käytäntöjen ja ajattelutapojen juurruttaminen aloitetaan lapselle jo parin -kolmen vuoden iässä.

Aikuisena käy monelle niin että ei osaa kyseenalaistaa oppeja ennen kuin elämä on kolhinut oikein kunnolla.

Nykyinen lestadiolaisuus on vaaraksi sekä lapsille että naisille.

Vierailija
20/122 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta Jumalan suunnitelmaanhan ei saisi puuttua. Joten äitini olisi pitänyt antaa minun kuolla 3-kuisena keuhkokuumeeseen. Eikö se ole aivan sama juttu. Ei kai ollut lainkaan suunnitelmissa, että minun pitäisi elää.

Anteeksi, en voi ymmärtää tällaista uskoa. Tai ei se uskonnosta ole kiinni vaan niitä ihmisiä, jotka silmät sokeina vääntävät lapsia taatakseen oman taivaspaikkansa. Ja me muut katsomme, kuinka hukassa nämä lapset ovat kuin äidillä ei pyöri mielessä muu kuin se, että pääsee taivaaseen isolla lapsimäärällä kuoltuaan.

Elämä on lahja ja täällä maan päällä olosta pitäisi nauttia, eikä vain koko ajan pukata vauvoja ja ajatella, että kunpa kuolisin kohta niin pääsisin taivaaseen.

Käsittääkseni se taivaaseen pääsy pitäisi olla armosta kiinni, eikä lapsimäärästä. Jos siis olen raamattua oikein lukenut.

Olen siis vl äiti ja odotan seitsemätta lasta. Tottakai minäkin tunnen joskus itseni väsyneeksi ja ajattelen joskus niinkin että kunpa vain en tulisi nyt raskaaksi. Mutta joka kerta kun raskaus etenee niin ilo sisälläni myös kasvaa. Ja kun sen pienen vauvan saa lopulta syliinsä niin tuntuu että miten ikinä saatoinkaan ajatella etten tätä lasta olisi halunnut!!! Kyllä Jumala tiesi paremmin!

Voimia avaajalle, rukoilen puolestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä