Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskon perheessä kaikki jaetaan 4 osaan

Vierailija
16.09.2011 |

Oleno ollut nyt yhteydessä sisareeni ja käynytkin heillä.He ovat alkaneet jakaa KAIKKIruoat ym 4 osaan.Hoidin lapsia ja he sanoivat että heillä jaetaan mm. riisit,jauhot,maidot,sokerit,suolat ym. leivätmakkarat ym. neljään osaan.Kaikki.Kahvit ja teet jaetaan äidin ja isän kesken.Ihmetytti tää järjestelmä ja siskoni sanoi minulle kun kysyin että miksi jaatte osaanaivan kaikki?Hän sanoi että muuten muut söisi tolkuttomasti.Ja jauhot ym...nuorin lapsista on 10 ja vanhin 14 ja sisko odottaa perheeseen uutta vauvaa.Mutta tuo järjestelmä ihmetyttää edelleen.Onko järkeä jakaa kaikki?Heillä leivotaan paljon.Sisko puhui että hän ottaa jokaisen jauhoista vähän ja tekee esim. pullia tai leipää jotka jaetaan 4 osaan...herranjumala

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jokaiselle oma maitopurkki/purkit, margariinipurkki, sokeripussi, kaakaojauhe annostellaan nimettyihin purkkeihin, vessapaperirulla jne... perheessä vanhemmat ja kolme lasta (joista yksi sijaislapsi)

Kummallista touhua muutenkin, mutta lisäksi vielä jos omalta lapselta loppuu vaikka voi "liian aikaisin" hän saa kyllä lisää, mutta sijaislapsi ei. Oma lapseni ei siellä enää syö mitään, koska pelkää, että hänen syömä osuus menee tuon sijaislapsen osuudesta :(

On kamalaa, miten ilkeitä aikuiset voivat olla lapsille!

Vierailija
22/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipähän mene kenelläkään syöminen överiksi, jos muutoin sellaiseen on taipumusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaa jauhoja ym neljään osaan... Apn siskolla täytyy olla keittiössä valtavasti säilytystilaa.

Sen sijaan ymmärrän hyvin, että jos hankitaan vanukkaita, yksittäisiä jätskejä ym, ne jaetaan valmiiksi. Jos lapsina on vaikkapa monta murrosikäistä poikaa, jo yksi niistä söisi mielellään monta vanukasta eikä muille jäisi yhtään. RUokaa on helpompi säännöstellä kun lapset ovat pieniä ja aikuinen antaa sen ruoan sieltä jääkaapista. isot kuitenkin ottavat välipalaa ym itse ja jotenkinhan ne pitää jakaa.

Vierailija
24/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen kontrollifriikki, ilmeisesti.

Onko perheessä sinun, minun ja meidän lapset, ja siksi kulut jaetaan täsmällisesti tasan?

Jos mulla olisi satakiloinen teini (ei enää paljon puutu...) niin kyllä minä jonkun muun keinon keksisin kuin ruuan ja jopa vessapaperin jakamisen,

Sen minä ymmärrän, että esim. jäätelöpaketti tai vaikka pullollinen limsaa jaetaan täsmällisesti ja millintarkasti jokaiselle. Niin minun lapsuudessani oli tapana, ja limsapullot olivat niitä pieniä.

Senkin ymmärrän, että pellillinen sämpylöitä tai pullia jaetaan tasan jokaiselle. Mutta että kaapissa olisi 4 jauhopussia leipomista varten, 4 hiivapakettia, 4 sokeripussia, 4 leivinpaperirullaa...

Vierailija
25/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä on teineille omat ruokakaapit ja saavat listata itse mitä puuttuu jotta oppivat ja käyvät itse kaupassakin silloin tällöin (myös erikoisruokavalion takia on omat kaapit) mutta jauhot ja voit ym on tietenkin yhteisiä...aika erikoiselta ja helvetin hankalalta kuulostaa tuollainen kaiken jakaminen. Lähinnä tulee mieleen että on mielenterveyongelma sekä äidillä että ylensyövällä pojalla. Jossain on menty vikaan jos nuori painaa 100 kg.

Vierailija
26/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen kontrollifriikki, ilmeisesti.

Onko perheessä sinun, minun ja meidän lapset, ja siksi kulut jaetaan täsmällisesti tasan?

Jos mulla olisi satakiloinen teini (ei enää paljon puutu...) niin kyllä minä jonkun muun keinon keksisin kuin ruuan ja jopa vessapaperin jakamisen,

Sen minä ymmärrän, että esim. jäätelöpaketti tai vaikka pullollinen limsaa jaetaan täsmällisesti ja millintarkasti jokaiselle. Niin minun lapsuudessani oli tapana, ja limsapullot olivat niitä pieniä.

Senkin ymmärrän, että pellillinen sämpylöitä tai pullia jaetaan tasan jokaiselle. Mutta että kaapissa olisi 4 jauhopussia leipomista varten, 4 hiivapakettia, 4 sokeripussia, 4 leivinpaperirullaa...

Meidän nuoruudessani sisko jäi keskimpänä lapsena aina ilman.Jonkun piti aina olla hyvä ja jättää itsensä ilman.Ja se oli aina sisko.Hän ei uskaltanut sanoa ei.Niin kuin kerran,isä osti 4 jäätelöä kun hänellä oli vain sen verran rahaa etä saisi 4 tuuttia ja aina kun esim.minä tai veli tarjoudutiin jättämään itsemme ilman että sisko saisi ei se sopinu äidill vaan äitimme alkoi inttäen polkea jalkaa ja käski jättää siskon ilman.Äitimme oli aina siskoamme kohtaan tuollainen...ehkä se vaikuttaa hänen jakamisen haluunsa.En tiedä

Vierailija
27/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelet vielä miksi siskosi haluaa jakaa kaikki. Miksi vatipäät tehtailevat usein paljon lapsia ja kohtelevat näitä niin, että uudet vatipäät jatkavat lisääntymistä???

Vierailija
28/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä, että jollain on perheessä bulimia.

Vierailija
29/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin kerran,isä osti 4 jäätelöä kun hänellä oli vain sen verran rahaa etä saisi 4 tuuttia ja aina kun esim.minä tai veli tarjoudutiin jättämään itsemme ilman että sisko saisi ei se sopinu äidill vaan äitimme alkoi inttäen polkea jalkaa ja käski jättää siskon ilman.

ja tää keskimäinen sisko jätettiin ilman? Ei jumalauta mitkä vanhemmat!! Ei ihme jos vähän siskollakin päässä viiraa.

Vierailija
30/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla totta?

Kyllä meillä ainakin vanhemmat määräävät, että esim. keksiä ja jätskiä ei saa ottaa milloin vain esim. välipalaksi, vaan otetaan yhdessä illalla pari kertaa viikossa tms. Eivätkä lapset ota ilman lupaa. Jos on vaikka ostettu leivonnaisia 4 kpl, on itsestään selvää, että jokaiselle yksi ja ne syödään yhdessä päiväkahvilla. Jos joku on vaikka harrastuksessa tai kaverin luona, saa sitten myöhemmin.

Jääkaapista saa ottaa välipalaksi tai iltapalaksi niin paljon leipää, jugurttia, hedelmää, mysliä yms. kuin haluaa, mutta sitten taas lämpimällä ruualla syödään mitä pöytään katetaan.

Vierailija
31/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku rohmuaisi luvatta muidenkin osuuden!

Lapset on opetettu ottamaan muut huomioon ja jakamaan. Ruokaa on tehdään paljon että kaikki saavat varmasti vatsansa täyteen eikä siitä tarvitse tapella.

Mutta jos on esim. 4 pullaa, niin kaikki ymmärtävät että se on 1kpl/henkilö.

Herkkujen syömiseen lapset kysyvät luvan, eli jos pulla pullapussi on pöydällä niin lapset eivät hyökkää sen kimppuun vaan kysyvät milloin niitä syödään/saako syödä heti. Vanhemmat päättävät milloin niitä syödään, lapset saavat esittää asiasta toiveita.

Karkit ovat viikonlopuksi. Karkkipussi pysyy avaamattomana viikonloppuun asti.

Hyi tulee paha olo, kun miettii että on perheitä joissa ei noudeteta minkäänlaisia tapoja. Kuka ekana ehtii voi vaan syödä kyselemättä heti muiden ruuat ja herkut ilman lupaa..huhhuh, nyt vanhemmat -

Voiko olla totta? Kyllä meillä ainakin vanhemmat määräävät, että esim. keksiä ja jätskiä ei saa ottaa milloin vain esim. välipalaksi, vaan otetaan yhdessä illalla pari kertaa viikossa tms. Eivätkä lapset ota ilman lupaa. Jos on vaikka ostettu leivonnaisia 4 kpl, on itsestään selvää, että jokaiselle yksi ja ne syödään yhdessä päiväkahvilla. Jos joku on vaikka harrastuksessa tai kaverin luona, saa sitten myöhemmin. Jääkaapista saa ottaa välipalaksi tai iltapalaksi niin paljon leipää, jugurttia, hedelmää, mysliä yms. kuin haluaa, mutta sitten taas lämpimällä ruualla syödään mitä pöytään katetaan.

Vierailija
32/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässähän se vastaus siihen omituiseen jakamisperiaatteeseen tuli. Minä taas ihmettelen miksi sinä ihmettelet tuota omituista jakamista, enemmän ihmettelisin vanhempiesi törkeää käytöstä tätä keskimäistä lastaan kohtaan.

Meidän nuoruudessani sisko jäi keskimpänä lapsena aina ilman.Jonkun piti aina olla hyvä ja jättää itsensä ilman.Ja se oli aina sisko.Hän ei uskaltanut sanoa ei.Niin kuin kerran,isä osti 4 jäätelöä kun hänellä oli vain sen verran rahaa etä saisi 4 tuuttia ja aina kun esim.minä tai veli tarjoudutiin jättämään itsemme ilman että sisko saisi ei se sopinu äidill vaan äitimme alkoi inttäen polkea jalkaa ja käski jättää siskon ilman.Äitimme oli aina siskoamme kohtaan tuollainen...ehkä se vaikuttaa hänen jakamisen haluunsa.En tiedä

Vierailija
33/37 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis miten jauhotkin ja sokerit? Syökö lapset JAUHOTKIN (sellaisenaan?), jos ei säännöstellä? :D Ja entä sokeri? Sokeripaketti neljään osaan on aika hitosti sokeria. Ja sen neljäsosapaketillisenko ne muksut saa vetäistä? Mä en nyt ihan tajua... Kyllä lapsille (vaikka minkä ikäinen) pitäisi riittää ihan sanominen. Ja jos ei riitä (eli lapsella vakava syömisongelma?), niin herkut lukkojen taa ja muuta saa syödä.

Vierailija
34/37 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin tänän siskon kanssa kunnolla.Kysyin (tai en oikeastaan kysynyt,hän alkoi itse puhua asiasta)

Syynä oli osittain se että sisko jäi nuorena ilman aina,ja nyt pelkää ettei muut saa.Mutta osoimmainen syy on se että kaikki jauhot ym. oli pakko laittaa 4 osaan(tai kaikki elintavarat)koska heillä tykkää leipoa kaikki,mutta heillä heidän poika alkoi leipomaan ja käytti miltei kaikki ainekset aina ja söikin tuotoksensa itse.Sisko puhuui että siinä vaiheessa kun poika oli tehnyt pellillisen pullaa ja syönyt itse ja kun pikkusisko oli ottanut yhden oli tämä poika huutanut ja haukkunut tämän lyttyyn ja lyönyt.Silloin sisko päätti että tästä hetkestä alkaen kaikki jaetaan 4 osaan koska siinä perheessä muutkin tykkäsivät leipoa ja ikinä ei jäänyt mitään jäljelle ja tämän pojan ylipainoisuus olikin yksi syy myös.Poika painoi ennen tätä jakojuttua 115 kilo,mutta laihtunut vuoden aikana 100 kiloon.Itse en ole ollutkaan Suomessa nyt pitkään aikaan kun asuin Ruotsissa eikä työn ohella riittänyt aikaa käydä kylässä.Nyt 2 kuukautta sitten muutin takaisin Suomeen.

AP

Vierailija
35/37 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siskolles ja sille suursyömäripojalle. Ihan kipeetä touhua jakaa jauhoja perheen kesken.

Vierailija
36/37 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekisi mieli käydä ostamassa kaupan isoin paketti jäätelötuutteja, viedä ne siskollesi ja halata häntä vielä pitkään:(:(:(

Vierailija
37/37 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on vaan oire. Kuten se 115 kg painanut teini.

meillä on 4 lasta, vanhimmat 14 ja 16v. Ei ikinä ole tapahtunut niin, että joku olisi syönyt toisten osuuden. Tai että joku olisi leiponut vain itselleen. Leipovat kyllä usein yhdessä tai suunnittelevat ruokalistoja viikonloppuisin ja tekevätkin niitä.

Ja jos on karkkipussi kaapissa, niin se syödään sitten yhdessä karkkipäivänä. Jos joku on vaikka leirillä silloin, toiset laittavat hänelle hänen osansa talteen.

Enkä mä mielestäni ole noita tuohon mitenkään opettanut, se on ihan itsestäänselvästi vaan tuollain.