Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoalalla töissä olevat

Vierailija
07.09.2011 |

Sanotteko koskaan ilkeille asiakkaille "vastaan" tai annatte asiallista palautetta vai nielettekö kaiken kilttinä tyttönä?

Hoidettavissa on ihmisiä, jotka ovat kaikkeen tyytymättömiä ja ei auta keskustelut, kuuntelut tai toimintatapojen muutos, eri hoitajat tai mikään. Usein vielä omaiset lisäävät kitkaa. Tätä on etenkin julkisella puolella. Taidan ottaa käytäntöön erään esimiehen kommentit, että ainahan voitte vaihtaa hoitopaikkaa vaikka yksityispuolelle, jollei hoito miellytä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää mitä tasoa on julkinen terveydenhoito ja sen henkilökunta. Ei paljon älyllä sokaise se porukka.

Mä käytän itse lähinnä julkista terveydenhuoltoa, ja täällä ainakin sen taso on hyvä ja henkilökunta osaavaa ja mukavaa. Ehkä teillä päin sitten ei?

Ainoastaan hammashuollossa on puutteita, mutta se johtuu siitä, että hammashoitola on puutteellisesti miehitetty.

Vierailija
2/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään vain että kun asiakas on ilkeä ja miten minä siihen suhtaudun.

Sen sijaan, että mietittäisiin, mikä sen asiakkaan saa hermostumaan ja keskityttäisiin sitten epäkohtien parantamiseen.

Ei.

Minä, minä, minä, minä se olla pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä on kaksi, ilman muuta se ottaa päähän, mutta no can do. Siksi on vaan parasta olla hiljaa ja antaa niiden raivonpurkausten mennä ohi korvien.

Vierailija
4/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittaessa vastaan. Työskentelen akuuttipuolella ja mm. heräämössä tulee välillä sekakäyttäjiltä ja narkkareilta aikamoista uhkailua. Dementoituneiden käytöksen hyväksyn aivan erilailla. Kierrän myös jonkin verran katsomassa potilaita osastolla kipulääkitysarvioinnin puolesta.

Jos uhkaillaan, kiristetään tai potilas huutaa. Niin, sanon palaavani asiaan, kun rauhoittuu. En anna törkeän käytöksen ja uhkailun antaa provosoida itseäni. Tarvittaessa käsken olla hiljaa, koska esim. heräämössä on muitakin potilaita ja toiset pitävät aivan uskomatonta teatteria käytöksellään päällä.

Monet uhkailevat lähtevänsä sairaalasta litomaan, jos heitä ei palvella heidän toivomalla tavalla. No, sanon tämän olevan vapaa maa ja korostan etten minä pakota täällä ketään olemaan vasten tahtoaan. Ihan kuin aikuisen lapsellinen kiukuttelu tehoaisi.

Joskus on pakko ärähtää, korottaa ääntään ja sanoa todella tiukasti. Esim. väkivallalla uhkailu, huitominen ja suoranainen hakkuminen potilaiden taholta on sellaista mitä ei missään nimessä tarvitse sietää.

Vierailija
5/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valitetaan esim pitkiä jonoja tms. Eipä ole ammattitaidosta valitettu koskaan. Kyllä näitä kestovalittajia vaan riitää eikä mikään niille ikinä kelpaa. Nykyään on hyvä kun voi perusterveydenhuollossa suositella hoitopaikan vaihtoa, moni menee ihan hiljaiseksi tai käy perumaan puheitaan

Vierailija
6/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tästäkin ketjusta näkee selvästi, etteivät hoitajat ymmärrä edes asiakaspalvelun alkeita.

He ovat työssään a) palvellakseen mahdollisimman hyvin ja b) he edustavat työnantajaansa.

He eivät ole siellä yksityishenkilöinä, jotka voivat puuhata mitä lystää ja jotka voivat ottaa nokkiinsa milloin mistäkin.

Vierailija
7/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitohenkilökunnan tarvitse kuunnella missään nimessä asiatonta haukkumista tai vaikkapa tappamisella uhkailua... Ei tämä ole mikään nöyristelevä palveluammatti.

Perusasetelmassa hoitohenkilökunnan tulee olla aina itse ensimmäisenä asiallinen ja auttavainen, mutta jos vastapuoli ei osaa alkeellisakaan käytöstapoja, niin kyllä siinä itsekin alkaa mukava käytös loppumaan.

Vierailija
8/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymistelen ja kuuntelen puolikorvalla. Joskus olen joutunut sanomaan, että minä teen nyt näin, mutta tyytymätön on vapaa keskustelemaan asioista esimieheni kanssa. Luotan ammattitaitooni ja lähijohtoon.

Vierailija
9/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymistelen ja kuuntelen puolikorvalla. Joskus olen joutunut sanomaan, että minä teen nyt näin, mutta tyytymätön on vapaa keskustelemaan asioista esimieheni kanssa. Luotan ammattitaitooni ja lähijohtoon.

Vierailija
10/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "teillä on varmasti todella paha olo kun teidän pitää olla noin ilkeä omaisenne hoitajille." Seuraavalla kerralla omainen pyysi käytöstään anteeksi ja pystyttiin sopimaan yhdessä hoitolinjauksista ja toimintatavoista. Ei tuo aina onnistu.

Vierailija
11/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sitä joutuu nielemään hiljaa, johtuen siitä että potilas ei asioita vaan ymmärrä. Vastaan vänkäämisellä ei voita mitään. JOs on ns järkevä ihminen, voi käyttää tuota ehdotusta vapaaehtoisesta hoidosta ja hoitopaikan valinnasta. Sekään ei kaikkiin tehoa. On olemassa ihmisiä jotka osaavat (mielestään oikeututusti) vaatia, ja ovat sitä mieltä että hoitajat ovat palvelijoita toteuttamassa mitä omituisimpia vaatimuksia. Ja joskus ollan tilanteessa, että on pakko pyytää esimies ratkaisemaan asiaa, tai ohjata potilas, asiakas tai omainen esimiehen puheille.

Vierailija
12/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää mitä tasoa on julkinen terveydenhoito ja sen henkilökunta. Ei paljon älyllä sokaise se porukka.

Missä ne älykkäät sitten on, privaatissako? Missä ne "oikeasti" pahat sairaudet, esim syöpäleikkaukset, monivammautunet ja tehohoidettavat potilaat hoidetaan, privaatissako???

Oikeasti sairaat ovat yleensä hyvin tyytyväisiä julkiselta saamaansa hoitoon.

Vierailija
13/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat lääkärit ne julkisella on ku yksityiselläkin..

Moni erikoislääkärikin pitää vastaanottoa sivussa myös yksityisellä..

Vierailija
14/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas vänkää ja on tyytymätön ja vetää omaisetkin samaan juoneen, voi keskustella asioista ja tarvittaessa ehdottaa hoitopaikan vaihtoa. Henkilökunta on sikäli vähissä, ettei puhtia riitä jonkun yhden ihmisen turhiin valituksiin suureksi osaksi työvuoroa. Muutkin tarvitsevat hoitoa ja huomiota. Ja hekin maksavat hoidostaan.

Vierailija
15/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän surutta hyödykseni potilasasiamiestä. Olen omassa ammatissani sen verran kokenut ja ammattitaitoinen, ja tiedän milloin toimin oikein ja milloin väärin. Jos potilas ei ole tyytyväinen, kysyn mistä kiikastaa, mitä voitaisiin tehdä toisin, miten potilas haluaa minun toimivan. Mutta aina tämä ei riitä, on olemassa pieni osa potilaita joille mikään ei riitä. Silloin kehotan ottamaan yhteyttä potilasasiamieheen, varsinkin jos potilas antaa ymmärtää että häntä on kohdeltu huonosti tai hoidettu väärin.

Vierailija
16/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehen puheille. Omainen oli huutanut sijaiselle, mikä oli kurja tilanne. Omainen otti sijaisen ja omaisen kuultavaksi ja puolusti tätä sijaista. On aiemminkin puhunut suoraa tekstiä vaikeille omaisille.

Hankalien tapausten kanssa pidämme hoitokokoukset, joissa hoitokäytännöt kirjataan tarkasti ja niitä noudattaa jokainen hoitaja.

Kerran yksi potilas huusi hoityajalle ja hoitaja meni hakemaan sairauslomaa, koska tunsi tulleensa loukatuksi. Sai 5pv saikkua, mikä oli minusta aivan oikein.

Hoitajat eivät saa olla mitään kaatosäkkejä, joihin kaikki paineet puretaan.

mutta todellisessa maailmassa minä valitan aina sille esimiehelle siitä hoitajasta - eikä tasan saa päänsilitystä tai sairauslomaa.

Tyhmyys tai ammattitaidottomuus ei ole sairaus, eikä sairausloman peruste.

Vierailija
17/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin vanhuspuolella oletus, että vanhusta palvellaan ja mitään ei tarvitse enää itse tehdä. Kuntoutus on heille kirosana, kotilomista puhumattakaan.

Ei myöskään ymmärretä,että hoidettavia on muitakin kuin heidän mamma tai pappa. Osa näistä mammoista saattaa todetakin, ettei niillä muilla ole väliä.

Vierailija
18/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa kaikki paska niskaan? Monta kertaahan asiakkaat muuttuvat suopeammaksi, kun ehdotetaan vaihtoehtoista hoitopaikkaa.

Vierailija
19/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut joskus että voin lähteä pois jos ei miellytä. siis asiakas alkanut heti valittamaan siitä kun omahoitaja ei tullukkaan vaan minä. meni kyllä sitten ihan nauruksi ja asiakas totesi että kelpaa.

yleensähän nuo kuitataan huumorilla siis turhat valitukset.

en uskaltaisi kyllä sairaalle ihmiselle alkaa ehdottaan hoidon yksityistämistä yms. omaiset eri asia.

asiakaspalvelutyöhön hoitotyössäkin kuuluu kohtelias asenne, vaikka pinnan alla kiehuisi.

Vierailija
20/30 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajille tai lääkäreille, ei ainakaan jatkuvasti.Dementoituneet ja pitkän linjan mt-potilaat ovat eri asia eli eivät enää hallitse itseään. Jos ns. järjissään oleva hoidettava jatykuvasti haukkuu hoitajia, voi aivan hyvin ehdottaa hakeutumista muualle. Kaikkien etuhan se silloin olisi.