Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wilma on nykyään pahin kirosana minkä tiedän.

Vierailija
14.09.2011 |

Aion ilmoittaa kouluun että mulla ei ole enää nettiyhteyttä. Rupeaa jo kyrsimään koko wilmajärjestelmä. Saavat jatkossa kirjata reissuvihkoon unohtuneet ja tipahtaneet tavarat ja älyttömät valiasiat ihan mielin määrin ,jos haluavat. taitaa tulla liikaa hommaa, kun pitäis ihan kynää käyttää. Lapsia kyylätään koulussa nykyään todella sairaalloisesti.

Mutta siihen se wilma kait suunniteltiinkin.

Kaikkihan jää sinne muistiin. Varsinainen gestapon lista.

Ja tosiaan, jos itse lähettää opettajille wilman kautta viestiä tai ilmoittaa poissaoloista, ei vaivauduta edes vastaamaan.

Eli jatkossa vaadin että Yhteydenpito tapahtuu vain puhelimitse, tai reissuvihon kautta.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako lapseni opettaja käyttää oikein Wilmaa, kun tekemättömästä läksystä tekee poissaolomerkinnän Wilmaan? Mistä sitten tietää, että onko lapsi lintsannut vai unohtanut vain jonkin kotitehtävän?Wilma laskee kokonaispoissaolotuntien määrää ja ne menevät tuolla tavalla käytettynä ihan metsään. Huoltajana minun pitää valita "luvaton poissaolo" tai "sairaus". Kumpaa läksyjen tekemättä jättäminen on?

Vierailija
2/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmaa lasten kanssa. Ei vaan huvittanut, käskin sanoa kouluun, että äidille kelpaa paperi/puhelinviestintä, ei halua käyttää wilmaa. Mitään tiedotettavaa ei ollut ylä-astelaisen kohdalla, kiltti lapsi, mutta kuulin kun opettaja oli valittanut kuinka RASITTAVAA on antaa yhdelle oppilaalle se sairauspoissaolopaperi mukaan kotiin. No, niillä on ennenkin pärjätty, ja pärjättiin nytkin, ko. lapsi oli 2 kertaa vuoden kipeä. Tosi rasittavaa.

Toisella lapsella oli neuroottinen opettaja, joka soitteli kotiin ihan käsittämättömistä asioista. Siis melkein päivittäin, vihasi lasta ja teki tikusta asiaa. Että pihalla Teppo ja Tero ovat tapelleet, ja minun lapseni seisoi silloin toisella puolella pihaa, mutta nyt on keskusteltava kotona siitä, olisiko mahdollista että lapseni olisi ollut kuitenkin mukana tappelussa. En tiedä mistä hänen asenteensa johtui, lapseni ei ollut ainoa kohde, ehkä wilmatomuus herätti jonkun uinuvan skitson? Olin myös mm. rehtoriin yhteydessä tästä, kun opettaja tuntee tarvetta soitella kotiin siitä, että lapsi söi liian vähän salaattia. Luoja, jos tällä opettajalla olisi ollut se wilma käytössään, kun kynnys yhteydenottoihin oli muutenkin sanoisinko matala. Olisin varmaan seonnut sen "kodin ja koulun yhteistyön" määrästä.

Nykyään on menty siihen, että wilma on kai melkein pakollinen, mutta tosiaan vielä muutama vuosi sitten kieltäydyin siitä iloisesti. Kaikki lapset ovat valmistuneet hyvin arvosanoin, myös se lapsi, jota aiempi opettaja piinasi. Ja olen mielestäni saanut kaiken tiedon (opettajille sai tekstata kun ilmoitin sairaudesta, ja sanoin lapsille, että sano että olit kipeä, siksi läksyjä ei ole tehty, sairaana niitä ei oikein voi tehdä jne)mitä on tarvinnutkin, ja lapset ovat oppineet myös itse huolehtimaan asioista, kuten kokeiden päivistä tai luistimistä kouluun.

Wilma taitaa tehdä kaikki, opettajat, lapset ja vanhemmat, jotenkin avuttomiksi tekemään itse asiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sua kiinnosta lastesi koulunkäynti etkä halua tietää siitä mitään.

Meillä Wilma on toiminut erinomaisesti. Tosin lapseni ei unohtele eikä tiputtele tavaroitaan jatkuvasti eikä hänestä tule myöskään valituksia.

Vierailija
4/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin herkästi sinne laitetaan todella pikkuisetkin jutut, ihan evvk oikeasti. Kaikkea viestintää siellä ei edes kannata käydäkään, kun jää tiedot sinne, eli tavis s-postia tulee käytyä myös, ihan turhauttavaa tavallaan.

Kunnon tieto siellä on ok, eli kaikki tärkeä tieto tulee varmasti ajoissa myös vanhemmille, mutta nämä matikan läksy t.10 tekemättä, kun kolme sivua kuiten tehtynä, heh, ihan kuin ei olisi tiedossa jo silloin illlalla...

Vierailija
5/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin herkästi sinne laitetaan todella pikkuisetkin jutut, ihan evvk oikeasti. Kaikkea viestintää siellä ei edes kannata käydäkään, kun jää tiedot sinne

oikein kumpuavat? Tuohan ei eroa mitenkään vaikkapa USA:n pahimpien punaniskaseutujen sairaalloisesta viranomaiskammosta. Pelkäättekö te oikeasti, että tietojanne käytetään teitä vastaan? Vai onko tullut haistateltua opettajille vastausviesteissä ja nyt pelottaa?

Vierailija
6/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sulla on ongelmalapsi ja olet itse ongelmavanhempi. Meillä toimii kaikki hienosti, mutta lapseni hoitaakin koulunsa hyvin.

Vierailija
7/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdoin lapset Steiner-kouluun, ei Wilmaa eikä etenkään kyttäys-valivali -mentaliteettia. Ihan totaalisen eri ilmapiiri.

Vierailija
8/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaapa nuo jutut käsin vaiko koneella.

Vierailija
9/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sua kiinnosta lastesi koulunkäynti etkä halua tietää siitä mitään. Meillä Wilma on toiminut erinomaisesti. Tosin lapseni ei unohtele eikä tiputtele tavaroitaan jatkuvasti eikä hänestä tule myöskään valituksia.

Taidat olla täydellinen äiti? :P

Vierailija
10/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sua kiinnosta lastesi koulunkäynti etkä halua tietää siitä mitään. Meillä Wilma on toiminut erinomaisesti. Tosin lapseni ei unohtele eikä tiputtele tavaroitaan jatkuvasti eikä hänestä tule myöskään valituksia.

Taidat olla täydellinen äiti? :P

on näitä mielestäsi "täydellisten" äitien lapsia. Ilmeisesti täydellinen äiti on katkera haukkumasanasi kaikkien hyvin käyttäytyvien ja ahkerien lasten äideille? Häiriköitä on onneksi vielä alle puolet koululuokista.

Vierailija
11/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi kiva kun saan heti tietää milloin lapsi on käyttäytynyt huonosti, niin saan heti puututtua siihen. Eli kun poika pääsee koulusta ja kysyy voiko mennä kavereille, voin sanoa että et saa, häiriköit englannin tunnilla joten joudut haravoimaan ensin.

Vierailija
12/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanvalvoja ilmoitti ettei ole mikään pakko rekisteröityä wilman käyttäjäkisi, sähköposti on yhtä hyvä tapa olla yhteydessä. Todellakaan emme halua, että lapsestamme jää seuraavalle opettajalle ennakkoluulot, edellisen opettajan merkintöjen perusteella.

Vierailija
13/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se Wilman vika ole jos sinun lapsellasi on paljon merkintöjä?

Itse olen todella kiitollinen Wilmasta, koska sinne opettajien on paljon helpompi (tunnin jälkeenkin) merkitä jos on jotain mitä kotona pitäisi tietää, kuin vanhanaikaiseen reissuvihkoon.

Ja meidän perheessä on yhdellä lapsista Wilma aivan täynnä merkintöjä (myöhästymisiä, tunnilla hälisimisiä, tekemättömiä läksyjä). Juuri tällä lapsella Wilmaa tarvitaankin, muuten emme yhtään tietäisi miten menee ja onnistuuko tsemppaaminen silloin kun niin on sovittu. Ei siitä tule gestapomeininki, sinnehän kirjoitetaan vain todellisia asioita, jotka olisivat tapahtuneet oli Wilmaa tai ei.

Toisella lapsella merkintöjä on satunnaisesti.

Wilma on hyvä! Eikä opettajien tarvitse johonkin poissaoloilmoitukseen vastata. Ymmärräthän että opettajilla on paljon oppilaita, sinulla vain yksi tai kaksi tai kolme lasta. On vähän eroa siinä miten reaktiivinen pystyy olemaan.

Tsemppiä nyt vain sen wilman kanssa sinullekin.

Vierailija
14/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan emme halua, että lapsestamme jää seuraavalle opettajalle ennakkoluulot, edellisen opettajan merkintöjen perusteella.

Teidän lapselle on jostain syystä sattunut pelkästään psykopaattiopettajia, tai ainakin edellinen opettaja on aina myrkyttänyt seuraavan opettajan mielen jo valmiiksi?

Vierailija
15/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajilla ei ole käyttäjätunnukset kunnossa.

Mutta en minäkään välittäis tietää jokaista mokaa jonka pojat koulussa tekevät. Kyseessä kun ei ole ongelmalapset. Minusta pikku asiat täytyy hoitaa koulussa opettajien kanssa ja jos isompi ongelma niin sitte yhdessä. Mutta just jokaista vihkon puuttumista ei minusta minun tarvi tietää. Lapsi sitä koulua käy ja hänen täytyisi ottaa vastuu asioista. Minä autan tietenkin kotona, mutta päävastuu pitää olla lapsella itsellään. Ei niin, että aikuiset koko ajan joka puolelta naputtavat ja huomauttelevat.

Vierailija
16/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti vihaan wilmaa. Lapsemme opettaja laittaa sinne parhaimmillaan 3 viestiä päivässä ja niissä on useimmiten joku yksi asia muutamalla rivillä kerrottuna. Kuinka vaikeaa voi olla hieman koordinoida sitä omaa viestintäänsä, että laittaisi sitten edes vaikka sen yhden viestin päivässä ja siinä viestissä olisi sitten useampi asia. Tai että keräisi viikon viestinnän pariin viestiin viikossa. Suurin osa noista viesteistä kun ei ole akuutteja koskien vaikkapa seuraavaa päivää. Tuntuu, että opettajatkin kirjoittavat sinne ihan tajunnanvirtaa ja se on todellakin laskenut yhteydenottokynnystä. Välillä opettajakin voisi miettiä, tarvitseeko joka ikisestä asiasta viestittää.

Vierailija
17/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin herkästi sinne laitetaan todella pikkuisetkin jutut, ihan evvk oikeasti. Kaikkea viestintää siellä ei edes kannata käydäkään, kun jää tiedot sinne

oikein kumpuavat? Tuohan ei eroa mitenkään vaikkapa USA:n pahimpien punaniskaseutujen sairaalloisesta viranomaiskammosta. Pelkäättekö te oikeasti, että tietojanne käytetään teitä vastaan? Vai onko tullut haistateltua opettajille vastausviesteissä ja nyt pelottaa?

Kaipa sinä tiedät, että opettajat käyttävät näitä tietoja hyväkseen ja jopa uteliaisuusmielellä? Ja ei ole pelkoa, että viestejäni käytetään ketään vastaan, vaan ihan turhaa tietoa osa muille. Siksi tavis s-posti on joissain asioissa parempi käytössä.

Vierailija
18/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ilmoittaa kouluun että mulla ei ole enää nettiyhteyttä. Rupeaa jo kyrsimään koko wilmajärjestelmä. Saavat jatkossa kirjata reissuvihkoon unohtuneet ja tipahtaneet tavarat ja älyttömät valiasiat ihan mielin määrin ,jos haluavat. taitaa tulla liikaa hommaa, kun pitäis ihan kynää käyttää. Lapsia kyylätään koulussa nykyään todella sairaalloisesti.

Mutta siihen se wilma kait suunniteltiinkin.

Kaikkihan jää sinne muistiin. Varsinainen gestapon lista.

Ja tosiaan, jos itse lähettää opettajille wilman kautta viestiä tai ilmoittaa poissaoloista, ei vaivauduta edes vastaamaan.

Eli jatkossa vaadin että Yhteydenpito tapahtuu vain puhelimitse, tai reissuvihon kautta.

Miksi poissaoloimoitukseen pitäisin vastata? Mitä vastausta sihen odotat. Flunssakausina saattaa kymmenenkin oppilasta olla pois, joten kaikilleko open pitäisi "vastata"? Se vastaus on se, että ope vaihtaa punaiset merkinnät vihreiksi, ellei vanhempi ole sitä jo tehnyt.

Usein kyllä naputtelen vastaukseksi selvä+paranemisia Jani-Petterille! tms, mutta ei sitä todellakaan tarvitsisi tehdä.

t. ylityöllistetty ope, joka kyllä vastaa selkeisiin wilmakysymyksiin 1-2 työpäivän sisällä

Vierailija
19/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hieman kyllä korpesi, että ensin meidän lapset (ja minä myös) sai koululta inhottavan flunssan, jonka kanssa kipuiltiin kuukausi - ja sitten kun horjuvin polvin aina palasivat kouluun, joka ikisestä pienestäkin puutteesta läksyissä oli merkintöjä.

Eli jos lapsi oli poissa, kysyi kaverilta läksyt ja saikin esimerkiksi tietoa vain osasta, siellä komeilee nyt että "läksyt tekemättä".

Tai jos lapsi ei jaksanut puolikuntoisena tehdä läksyjä koulupäivän jälkeen ja meni minun luvallani nukkumaan ja seuraavana päivänä silti urheasti kouluun, kun päivä vain kolme tuntia - jonka jälkeen tehtiin ne rästit - niin taas siellä komeilee, että "läksyt tekemättä".

Vierailija
20/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä vastaajat oikein miettivät päivät pitkät ja millaisia ihmisiä he ovat.

Minusta tätäkin asiaa olisi ollut mielenkiintoista pohtia asiallisesti. Eri opettajat käyttävät wilmaa eri tavoin. Itsekin olen joskus kyllästynyt siihen, että jokainen kynän ja vihkon unohtaminen merkitään. Tai ei ole vihko unohtunut, mutta jos ei ole heti repun pohjalta ekaluokkalaisella löytynyt, on siellä merkintä ja sitä ei korjata pois.

Joku toinen opettaja ei pane edes tärkeitä asiotakaan ja se harmittaa jos oppilas on esim. kipeänä.

Olisi ollut mielenkiintoisempaa lukea erilaisia kokemuksia kuin taas tätä tyypillistä turhautuneiden palstamammojen hyökkäystä ap.ta vastaan. Uskotteko, mutta nuo tuon tyyliset vastaukset on nähty täällä jo monta kertaa. Olisi aika jo siirtyä eteen päin ja vastailla kunnolla jos on asiaan jotain sanottavaa.

Me jokainen tiedämme jo nuo vastaukset "ap.n Nico-petteri on varmaan häirikkö, taitaa olla wt.mamma kyseessä. Mikä häirikkökakara sulla on jne..." Kannattaako näitä edes jonkun vaivautua joka päivä tänne kirjoittamaan.