Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän ekaluokkalaisten koulu sujuu?

Vierailija
12.09.2011 |

Jos ei osannut lukea kouluun mennessä, miten on edistynyt?

Meillä poika ei osaa vielä lukea, saattaa olla lukihäiriöriski. Tuntee kyllä kaikki kirjaimet ja osaa yhdistää ne äänteisiin, kiitos puheterapiakäyntien. Muuten voisikin olla tosi vaikeeta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumatkoja jännittää edelleen, joten saattelen tytön aamuisin kouluun (tai sitten menee kaverinsa kanssa) ja iltapäivällä olen vastassa.

Lukemisen kanssa edistytään siinä missä muutkin "ei lukijat". Kirjaimet tuntee, mutta tavujen kanssa vielä tahkotaan. Kyllä se siitä...

Vierailija
2/4 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vaikeita. Reilu puoli tuntia pitäisi olla ennen lähtöä 0-2 krt viikossa yksin. Mummu on tullut aamuiksi.

Muuten tykkää, lukee ja laskee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat töistä vapaata, kun koulu alkaa, mutta nyt ymmärrän. Olen työtön opiskelija vielä ainakin kuukauden ja hyvä niin; saan auttaa poikani koulutyön alkuun. Vanhemmalla lapsella oli paljon helpompaa, kun oppi lukemaankin jo ennen eskaria.

Onneksi poika tekee mielellään läksyjä ja kirjoittaa huolellisesti. lisäksi on puheterapiavuosina tottunut siihen, että treenaamme yhdessä. On vain niin liikuttavaa seurata hänen pinnistelyään. Ap

Vierailija
4/4 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani on perfektionisti. Hän on jo kauan osannut lukea, kirjoittaa ja laskea, mutta häneltä puuttuu täysin taito tehdä hommat joskus "sinne päin". Jokaikinen väritystehtävä pitää olla kuin painokoneesta otetettu, jokainen kirjain myös, jne jne. En tajua, miten poika selviää sitten, kun tulee isompia ja vaikeampia tehtäviä, kuten nyt vaikka joku esitelmä tai essee sitten isompana. Toivottavasti se ei saa burnoutia :(

Ja niin, me molemmat vanhemmat olemme myös omien töidemme suhteen perfektionisteja, joten omena putosi suoraan puun juurelle. Pojalta emme tietenkään vaadi samoin, vaan hän tekee sen vallan itse.