pakko kysyä kokeneilta! Synnytys alkamassa...
2h sitten alkoi vereslimainen vuoto ja kipeät supistukset 8min välein.. ei kuitenkaan niin kipeät, ettenkö kotona pystyis olemaan.
Miten teillä muilla synnytys edennyt tälläisestä tilanteesta? eka synnytys takana 7v sitten.
Kommentit (21)
illalla ja lapsi syntyi aamuyöstä. Aikaa edellisestä synnytyksestä oli kuusi vuotta.
Neljännellä kerralla toiminta oli vielä vähän nopeampaa. Olin sairaalassa puoli kymmeneltä ja lapsi syntyi yhden jälkeen.
siis tokassa synnytyksessä. Eikä supistukset olleet missään vaiheessa niin kivuliaat, että ilokaasuakaan olisin kaivannut. Vartiksi kerkesin synnytyssaliin :)
mutta synnytys eli avautuminen kesti silti 14h. Toisella kerralla suppareita puolen tunnin ja vartin välein kaksi päivää ennen kuin kunnolla lähti käyntiin mutta vauva syntyi sit 5 tunnissa siitä kun mut sairaalaan huolittiin.
ja se oli kolmesta synnytyksestäni nopein :/
Tsemppiä!
kotona yritin oleilla lämpimässä suihkussa ja vähän torkkuakin. Meni useampi tunti, ja siinä vaiheessa kun supistukset tuli kolmen minuutin välein, lähdettiin ajamaan sairaalaan. Siinä vaiheessa ne suppari-kivut oli sitä luokkaa että tuntui ihan hyvältä ajatukselta lähteä sinne sairaalaan.
Onnea ja tsemppiä ?
tokassa synnytyksessä kesti 6h säännöllisten, mut ei kovin kivuliaiden supistusten alusta vauvan syntymään. Supistukset alkoi sattua vasta noin 1,5-1 h ennen syntymää ja sairaalaan lähdettiin vasta 45 min ennen syntymää. Suosittelen kyllä menemään ajoissa :)
ekasta synnytyksestä tosiaan 7v aikaa ja se lähti käyntiin vesien menolla, nyt siis eri tilanne.
Tänään rv 39+6. Vereslimainen vuoto lisääntyy koko ajan, mut supistukset edelleen 8min välein.
Millon lähtisitte sairaalaan minun sijassani, koska viimeksi olin kunnolla kipeä vaan 2 viimeistä tuntia synnytyksestä.
nyt alkoi pahoinvointikin :(
kuuden sentin syljeksi. Alas lähteä heti sairaalaan. Onnea matkaan!
sairaalaan kätilöille ja kysy. Onko sulla kipuja?
minuutin kestäviä suppareita 6 minuutin välein 16 tuntia, limaa tuli ja oksentelin mutta sairaalaan mennessä paikat olivat vasta 3 cm auki ja lopulta tipan avulla ja kalvojen puhkaisulla saatiin jotain lopulta tapahtumaan.
Mutta täähän on tosi yksilöllistä, soita ihmeessä sinne synnärille ja kysy, mitä heidän mielestä kannattaa tehdä.
Ja hei, ihan hirmusti tsemppiä, kohta sulla on se ihana nyytti sylissä!!! :)
Riippuu tietenkin ihan matkan pituudesta. Mutta aina on neuvottu, että niin kauan kuin vaan pystyy olemaan kotona, niin siellä kannattaa olla... Ei tunnu niin "synnytykseltäkään" kotona olo aika.
Itse olen synnyttänyt 4 ilman kivunlievitystä, 10min-1h olen ehtinyt olemaan sairaalassa ja ollut itselleni ainakin tosi hyvä juttu.
synnärillä sanottiin, että omien tuntemusten mukaan sinne. Meiltä on matkaa 50km, enkä viittis liian aikasin siellä olla.
vai että kuuden sentin sylki??!
ap
huomenna varmaan syntyy! kyllä se siitä!
pahoinvoinniksi, että siinä vaiheessa kun 4 senttiä auki sen pitäisi loppua. No, eipä loppunut, oksensin koko ponnistusvaiheen ja vielä muutaman kerran synnytksen jälkeenkin. Lähtisin siinä vaiheessa kun ollut jonkun aikaa 5min välein, mutta toisaalta saattaa kyllä tihentyäkin sitten yhtäkkiä. Kuuntele kehoasi, jos voit. Tsemiä, en oo kade mutta toki onnellinen puolestasi:)
että vauva syntyy aamuseitsemän tienoilla.
Lähdette sairaalaan puolilta öin ja sinne tullessa olet 5cm auki. Saat spinaalipuudutuksen ja sen turvin sinnittelet kuuteen asti, sitten saat ruveta ponnistelemaan. Ennen seitsemää saat vauvan syliin :)
8 minuuttia on vielä suht pitkä väli, sinuna varmaan vahtisin nyt tarkasti kelloa, miten nopealla aikataululla lähtevät lyhenemään. Mulle toi kuulostaa siltä että synnytys on vasta alkamassa, liman lisääntyminen ja pahoinvointi oli alkuvaiheen vaivoja omassa synnytyksessä. Jos on vähääkään pidempi (noin tunti tai yli) matka, niin sitten tietysti lähdet herkemmin.
Soita, kätilöllä ehkäpä eniten kokemusta ;)
kaks viimestä alkoi mullakin noin ja ihanat synnytykset oli,siis ei niin kipeät kuin kaks ekaa. jos olisin ootellu tosi kipeitä suppareita olisin saanu kömpiä suoraan ponnistamaan:) mene ihmeessä vaikka vähän aikasemmin kun tuntuu ihsan hirmu kipeeltä,hyvä sillä sairaalan yössäkin on olla,eipä sit tuu liian kiire. Ite toppuuttelin menoa ja auki olin jo 8cm kun tarkastus tullessa tehtiin. mut eipä sekään haitannu tietenkää,mutta sulla tuota matkaa on jonku verran enemmän..
lähtenyt heti sairaalaan, kun olen tiennyt, että synnytys on varmasti käynnissä. Puolen tunnin sisällä kivuliaiden supistusten alkamisesta olen lähtenyt. Matka sairaalaan on kestänyt 20 min. Miksi huolestua siitä, että kauanko sairaalassa joutuu olemaan? Minulle ainakin on ollut tärkeintä ehtiä sairaalaan mielellään hyvissä ajoin ja että vauvan vointi on saatu nopeasti käyrille tarkasteltavaksi.
Toinen lapsi syntyi neljän tunnin sairaalassa olon jälkeen, vaikka ensimmäistä teinkin yli vuorokauden! Kolmas lapsikin oli yhtä nopea.
Mulla se meinaan oli lapsivettä, joka tuli kun kalvot oli 'menneet ylhäältä' ja alkoi sitten vihertää=lapsi oli kakannut. Soitin synnärille ja onneksi käskivät lähteä heti sairaalaan, sydänäänet romahti kun pääsin saliin.
lapsen syntymään. Onnea!