Koirakuiskaaja. Ohjeet hienoja, mutta
pikkasen naurattaa että ne pikkupuudelitkin saavat kaiken sekaisin.
Kommentit (44)
Itse olen aina mielenkiinnolla katsonut koirakuiskaajaa ja pitänyt sitä hyvänä ohjelmana. Juuri äsken etsin youtubista videoita ja tajusin miten paljon ne oikeasti sensuroi ohjelmasta. Caesarhan siis ihan oikeasti kuristaa koiraa siihen asti kunnes se rauhoittuu tietysti koska se on tajunnan rajamailla. Noista videoista voi itse nähdä omin silmin miten hän koirat alistaa. Ja sen lisäksi hän käyttää sähköpantaa! Ihan hirveää!
On tietysti olemassa ongelmakoiria ja ihan syystä ansaitsevat rangaistusta, mutta joskus koiran käyttäytyminenkin johtuu huonosta koulutuksesta/traumoista/pahoinpitelemisestä. Koiran huonosta kohtelemista jää aina jälki koiraan.Käykäähän itsekkin katsomassa, niin saatta jonkun muunkin mieli muuttua :(
Kävin katsomassa monia videoita, myös nuo mistä annoit esimerkit, mutta mikään ei minua järkyttänyt tai muuttanut mielipidettäni. En hyväksy väkivaltaa, mutta en myöskään sellaista videoissa nähnyt.
Koiralla täytyy olla kuri ja joskus sitä pitää näyttää rajummilla keinoilla kun palkitsemalla nameilla. Koira on eläin, laumaeläin ja jokainen, jolla on useampia koiria, tietää että siellä laumassa koirat kurittavat toisiaan rajummin kuin voisi kuvitella. Ja se on ihan normaalia.
Vaikka Cesar olisikin joskus tehnyt jotain, mikä satuttaa koiraa tai ylittää rajan, ei siitä mielestäni pitäisi järkyttyä. Jokainen tekee virheitä, myös työssään. Cesar on takuulla pelastanut ja auttanut lukemattomia koiria ja omistajia, vaikka olisikin joskus epäonnistunut.
Ja ps. koiran pitääkin alistua omistajilleen ja muille ihmisille, muuten koirasta voi tulla arvaamaton ja aggressiivinen. Ongelmakoira täytyy saada alistumaan.
siitä huolimatta, jos omistaja ei osaa pikkupuudelia laittaa ruotuun niin miksi yleensä hankkia koira? Tosin tätä juttua voisi jatkaa ilman noita ohjelmiakin. ap
ja koiran hallinta ja oman auktoriteetin muodostaminen?
Jos koiran kanssa ollaan siinä pisteessä, että vain kuristaminen tai sähköiskut auttavat, niin olisikohan koiran loppuelämä kivuttomampi, jos omistajat tekisivät suoraan armeliaan ratkaisun?
Ihan kuin ihmisiäkin, niin pentuiässä tehtyjä virheitä on vaikea muuttaa myöhemmin. Ja aina on niitäkin pentuja, joiden luonnetta ei millään keinolla saa koulutettua ihmisten pariin sopivaksi.
kun vaan ei itse myönnä tehneensä virheitä. Mielestäni erittäin huonon ihmisen merkki jos ei osaa edes omia virheitään jälkikäteen nähdä tai ei kykene niitä myöntämään.
Koirat itse asiassa eivät käytä juurikaan väkivaltaa toisiinsa, johtavassa asemassa oleva ei turvaudu väkivaltaan. Koirilla ei edes ole niin tiukkaa hierarkiaa ja voimakasta johtohahmoa kuin Cesar ohjelmassaan painottaa. Vuosikymmeniä koiria tutkineet asiantuntijat ovat selvittäneet, että laumanjohtaja-ajattelu ei pidä paikkaansa.
Cesarin virheet myös kertautuvat. Ihmiset seuraavat ohjelmaa ja kuvittelevat että näin pitää toimia koiran kanssa. Yhdysvalloissa koirankouluttajille tulee jatkuvasti koiria, joiden ongelmat ovat pahentuneet sen jälkeen kun omistajat ovat käyttäneet Cesarin oppeja. Vastuulliset koirankouluttajat ovat sen takia ilmaisseet huolensa asiasta. Toki he voisivat olla myös hiljaa ja rahastaa heidän luokseen tulevia hädässä olevia ihmisiä, ja kiitellä Cesaria asiakastulvasta, mutta koska he välittävät eläinten hyvinvoinnista he haluavat tälle "asiakasvirralle" stopin.
Itse olen aina mielenkiinnolla katsonut koirakuiskaajaa ja pitänyt sitä hyvänä ohjelmana. Juuri äsken etsin youtubista videoita ja tajusin miten paljon ne oikeasti sensuroi ohjelmasta. Caesarhan siis ihan oikeasti kuristaa koiraa siihen asti kunnes se rauhoittuu tietysti koska se on tajunnan rajamailla. Noista videoista voi itse nähdä omin silmin miten hän koirat alistaa. Ja sen lisäksi hän käyttää sähköpantaa! Ihan hirveää!
On tietysti olemassa ongelmakoiria ja ihan syystä ansaitsevat rangaistusta, mutta joskus koiran käyttäytyminenkin johtuu huonosta koulutuksesta/traumoista/pahoinpitelemisestä. Koiran huonosta kohtelemista jää aina jälki koiraan.Käykäähän itsekkin katsomassa, niin saatta jonkun muunkin mieli muuttua :(
Kävin katsomassa monia videoita, myös nuo mistä annoit esimerkit, mutta mikään ei minua järkyttänyt tai muuttanut mielipidettäni. En hyväksy väkivaltaa, mutta en myöskään sellaista videoissa nähnyt.
Koiralla täytyy olla kuri ja joskus sitä pitää näyttää rajummilla keinoilla kun palkitsemalla nameilla. Koira on eläin, laumaeläin ja jokainen, jolla on useampia koiria, tietää että siellä laumassa koirat kurittavat toisiaan rajummin kuin voisi kuvitella. Ja se on ihan normaalia.
Vaikka Cesar olisikin joskus tehnyt jotain, mikä satuttaa koiraa tai ylittää rajan, ei siitä mielestäni pitäisi järkyttyä. Jokainen tekee virheitä, myös työssään. Cesar on takuulla pelastanut ja auttanut lukemattomia koiria ja omistajia, vaikka olisikin joskus epäonnistunut.
Ja ps. koiran pitääkin alistua omistajilleen ja muille ihmisille, muuten koirasta voi tulla arvaamaton ja aggressiivinen. Ongelmakoira täytyy saada alistumaan.
eri asia puolustautua yhtäkkiä jostakin säntäävää vierasta koiraa vastaan, kun viedä ongelmakoira tietoisesti tilanteeseen jossa se räjähtää käsiin ja vielä provosoida sitä jotta näin kävisi. Koirakuiskaaja-ohjelmassa koiria nimittäin tarkoituksella koitetaan saada ärsyyntymään, netistä löytyy ohjelman kuvauksista pätkä, jossa yksi työntekijä naureskellen kertoo ärsyttävänsä koiria mahdollisimman paljon.
Koska koirien ongelmat tiedetään etukäteen, ei tarvitsisi turvautua näihin äärimmäisiin keinoihin eli kuristamiseen yms. Alistamalla koiraa näissä tilanteissa estetään vain sen aggression purkautuminen, ei poisteta itse aggressiota. Tämä on erittäin vaarallista. Koira oppii ettei se saa näyttää pelkoaan/hermostuneisuuttaan/varoitusmerkkejä eikä se saa purkaa tätä ongelmaansa mihinkään. Sen takia hyvin todennäköisesti koira jonakin päivänä räjähtää vielä pahemmin kun se ei enää kestä. Tai purkaa aggression jossain toisessa tilanteessa ja toiseen henkilöön. Jos vaikka perheen isä saa koiran aina "alistettua" niin koira saattaa joku kerta hyökätä perheen lapsen kimppuun joka ei fyysisesti siihen alistamiseen kykene.
Alistamalla koiraa näet opetetaan tottelemaan vain fyysistä voimaa. Sen sijaan koiralle pitäisi opettaa toisenlainen tunnetila ja ettei sen tarvitse hermostua/pelätä/muuttua aggressiiviseksi niissä tilanteissa mitkä ovat ongelmia aiheuttaneet. Tämä voidaan tehdä muullakin tavoin kuin nakkipussilla houkuttelemalla, mutta väkivaltaa siihen ei tarvita. Väkivalta on vaan niin helppoa ja nopeaa, ja antaa ihmiselle mukavasti vallan tunnetta. "MINÄ olen pomo, MINÄ määrään", kun pitäisi ennemmin olla kuin rakastava vanhempi. Asettaa rajat ja säännöt, opettaa ne selkeästi ja ystävällisesti ja tarjota koiralle aina tukea ja apua.
No mitä sinä tekisin jos iso raivohullu koira hyökkäisi sinun päällä tarkoituksenaan tappaa? Koira on niin sekavassa raivon tilassa, että ehkä ei ole muuta keinoa saada rauhoittumaan kun kunnon alistus? Vai tosiaan,mitä sinä tekisit? JA EN KANNATA ELÄINTENVÄKIVALTAA. Mutta hei, koirahan on lauma eläin, mieti miten siellä toimitaan. Ja tämäkin on semmonen asia, missä on kaksimielipidettä. Ja ehkä se on ihan hyväkin asia.
Jos oikein osaa sen tehdä niin toimii todella hyvin ongelmatapauksiinkin, ei tarvita väkivaltaa tai alistamista
Victorialla koira, joka olisi tappanut toisen jos olisi kiinni päässyt. Ihan tehokkaasti toimi positiivinen vahvistaminen.
Vierailija - 11.09.11 06:46 (ID 13386795)
pikkasen naurattaa että ne pikkupuudelitkin saavat kaiken sekaisin.
ei ole tainnut olla koiria kun ei ymmärrä että pikkupuudelikin on koira, ihan samanlainen kuin ne isommatkin mutta vain fyysiseltä kooltaan pienempi. Joten pienetkin koirat voivat aiheuttaa ongelmia jos kuvitellaan että nämähän on vain puudeleita, mitäs ongelmia näistä nyt voisi tulla.
En kritisoinut tässä tapuksessa kouluttajaa, vaan perhettä. Eli jos joku katsoi kyseisen osan ymmärsi, mitä tarkoitin. Turha enää höpöttää tästä aloituksesta.ap
Aloituksesta ei käynyt ilmi että kirjoitit jossain jaksossa esiintyneistä ihmisistä.
Vierailija - 11.09.11 06:46 (ID 13386795)pikkasen naurattaa että ne pikkupuudelitkin saavat kaiken sekaisin.
ei ole tainnut olla koiria kun ei ymmärrä että pikkupuudelikin on koira, ihan samanlainen kuin ne isommatkin mutta vain fyysiseltä kooltaan pienempi. Joten pienetkin koirat voivat aiheuttaa ongelmia jos kuvitellaan että nämähän on vain puudeleita, mitäs ongelmia näistä nyt voisi tulla.
En kritisoinut tässä tapuksessa kouluttajaa, vaan perhettä. Eli jos joku katsoi kyseisen osan ymmärsi, mitä tarkoitin. Turha enää höpöttää tästä aloituksesta.ap
sillä se sisältää Suomessa kiellettyjä menetelmiä kuten sähköpantoja ja sähköpiiskoja. Näet siis vain osan. Taustalla on väkivaltaisia keinoja. Koiraihmiset tietävät tämän "kuiskaajan" eivätkä todellakaan arvosta tätä ohjelmaa korkealle.
katsonut, siinä ei koiran ja ihmisen välilä tule samalla lailla rento tunnelma kuin sen Victoria Stilljotain ohjelmissa.
kyseenalanen guru Cesar otti niin pannasta ja nosti, niinku aina tekee, et koira meni tajuttomaks?
sehän aina laittaa pannan ihan kurkun päähän. sillähän on se virityskin millä saa pannan pysyyn ihan ksrukun päässä.
kyl mäkin oisin kiltti kun joku kuristaisi kurkun päästä kuristuspannalla!
Mun mielestä koirakuiskaaja on hyvä kasvattaja. Eikä hän käytä väkivaltaa. Koirat on koiria,eikä ihmisiä. Ihan tyhmää pyytää niiltä tulisitko ja heiluttaa makupalaa. Omistajaa kunnioittava koira tulee ilman herkkujakin. Kateellisten lätinää. Ja muuten haluaisin nähdä esim. jonkun linkin missä tämmöstä väkivaltaa ohjelmassa tapahtuu? Vai oletko ollut vieressä katsomassa?
voi kouluttaa muutenkin kuin namipalalla houkuttelemalla eikä silti tarvitse turvautua väkivaltaan. Ja väkivaltaa Millan on käyttänyt, netistä löytyy paljon jaksoja joissa on kovaakin väkivaltaa, sen kuin etsit niitä, ei ole edes vaikeaa.
Eräässä jaksossa käytti sähköpantaa koiraan, lopputuloksena koira puri omistajaansa. Useammassa on kuristanut koiraa kuristuspannalla kunnes koiralta lähtee taju (tai lähes lähtee). Sillä tavoin ei koiran kunnioitusta ansaita.
Mun mielestä koirakuiskaaja on hyvä kasvattaja. Eikä hän käytä väkivaltaa. Koirat on koiria,eikä ihmisiä. Ihan tyhmää pyytää niiltä tulisitko ja heiluttaa makupalaa. Omistajaa kunnioittava koira tulee ilman herkkujakin. Kateellisten lätinää. Ja muuten haluaisin nähdä esim. jonkun linkin missä tämmöstä väkivaltaa ohjelmassa tapahtuu? Vai oletko ollut vieressä katsomassa?
Ihmiset on ihmisiä, ei koiria. Minusta idea että ihmisen pitäisi osata olla koira ja laumanjohtaja ei ole järkeenkäyvä, koska ei ihminen ole koira. Ihminen käyttää koiransa hallitsemiseen pollaansa, ei väkivaltaa tai sen uhalla hallitsemista (kuten koirat tavallaan tekee toisilleen).
No mitä sinä tekisin jos iso raivohullu koira hyökkäisi sinun päällä tarkoituksenaan tappaa? Koira on niin sekavassa raivon tilassa, että ehkä ei ole muuta keinoa saada rauhoittumaan kun kunnon alistus? Vai tosiaan,mitä sinä tekisit? JA EN KANNATA ELÄINTENVÄKIVALTAA. Mutta hei, koirahan on lauma eläin, mieti miten siellä toimitaan. Ja tämäkin on semmonen asia, missä on kaksimielipidettä. Ja ehkä se on ihan hyväkin asia.
löytyy esim youtubesta. Jos Suomessa teeveestä katsoo niin ei voi sanoa mitään rehellistä koko ohjelmasta tai koulutustavoista, kun siitä on kaikki "koulutus" sensuroitu pois (koska on suomessa eläinrääkkäystä, eli lain vastaista) ja pelkät luontoäiti-häpinät jätetty.
Jokainen ihminen osaa halutessaan hakata koiran tottelevaiseksi, kyllä niitä suomessakin näkee ihan kadulla. Kun ei ihan oikesti osata kouluttaa, on helppo ratkaisu käyttää voimaa ja väkivaltaa, kyllä jokainen eläin tottelee jos pelkää henkensä edestä.
miten te edes vertaatte jotain makkaratätiä cesariin?
Ne kouluttaa ihan eriluokan koiria niin kun varmaan olette ohjelmissakin nähny.
Ne koirat mitkä tädin ohjelmassa on saattaa toimiakkin niillä nakeilla, mutta kyllä ne oikeasti agressiiviset koirat mitä cesarillakin on ollut bittejä,rotikoita ym. mene sinne nakkipussin kanssa ja kato mitä tapahtuu.
Se olis ottanu jopa ne tappajakoiratkin jotka oikeus määräsi lopetettavaksi, mutta eipä kerenny.
Mutta toiset on niin herkkiä ja niin kaukana luonnosta, että se eläinten oma kurinpito ja laumajärjestyksen haku on täysin hukassa.
Kyllä täälläkin sitten jaksetaa taivastella niitä tappajakoiria joita nakkipussitädit pissattaa ja sitten käy mitä käy.. ja johan ollaan lopettamassa koko rotu ja ajamassa asiaa koira-ajokortin puolesta.
pätkiä siltä täältä tuntuu että siellä usein tosi kovia koirarotuja koulutettavina. Tänäänkin joku pieni poika yritti hallita jotain elukkaa joka näytti lähinnä joltain malamuutilta (?). Kun niitä isäntiä yritetään opettaa käyttäytymään kuten koira, miten se mahtaa jatkossa onnistua kuin opit pikku hiljaa unohtuvat? Minusta Victoria S on tavallaan realistisempi. Jos omistajalla ei ole rahkeita, sillä ei ole rahkeita ja sitten on aika luopua koirasta. Epäilen että ainakin jotkut tuon Caesarin kouluttamista omistajista joutuvat luopuaam koiristaan huomattavasti ikävämmissä tunnelmissa.
On tietysti olemassa ongelmakoiria ja ihan syystä ansaitsevat rangaistusta, mutta joskus koiran käyttäytyminenkin johtuu huonosta koulutuksesta/traumoista/pahoinpitelemisestä. Koiran huonosta kohtelemista jää aina jälki koiraan.
Käykäähän itsekkin katsomassa, niin saatta jonkun muunkin mieli muuttua :(