Koirakuiskaaja. Ohjeet hienoja, mutta
pikkasen naurattaa että ne pikkupuudelitkin saavat kaiken sekaisin.
Kommentit (44)
Cesar potkii koiria. Aika karseaa.
mutta mua ärsyttää tuossa ohjelmassa monikin asia nimenomaan opetustavoissa. Olen katsonut netistä parikin linkkiä kiinalaisten turkistarhaeläinten kohtelusta, miten elävältä eläimeltä irrotetaan nahka tai kissat keitetään eläviltä, sairastuneet siat haudataan elävältä jne. Kerropa sinä viisaampana, miten minä ne tässä pelastan?
Matkustanko Kiinaan toimeentulotuen tasoisella palkallani sönkkäämään huonoa englantiani? No en. Liitynkö eläinsuojeluyhdistykseen, kyllä, olenpa liittynyt toiseenkin ja yritän maksaa kannatusmaksuja silloin kun pystyn. Lisään toki nimeni myös nettiadresseihin, mutta pientä on se, mitä voin tehdä. Sen teen, mitä voin, ostan vain luomumunia ja vain luomulihaa ja niitäkin äärimmäisen harvoin...
Miksi, oi miksi, jos jossain on jotain vielä huonommin, niin miksi sillä perusteella ei saisi puuttua ikinä pienempiin ongelmiin, oi mahtava totemi?
ei ole tainnut olla koiria kun ei ymmärrä että pikkupuudelikin on koira, ihan samanlainen kuin ne isommatkin mutta vain fyysiseltä kooltaan pienempi. Joten pienetkin koirat voivat aiheuttaa ongelmia jos kuvitellaan että nämähän on vain puudeleita, mitäs ongelmia näistä nyt voisi tulla.
potkittu on ja PALJON. Niin salamannopea ja hiottu liike että sitä ei asiakas usemmiten varmaan edes havaitse. Tuollainen salamyhkäinen potkiminen kertoo että mies tietää itsekin ettei ole ihan puhtaat jauhot pussissa tuossa touhussa.
... joilla on mamman pikku puudelit, söpönasut.. eikä oo tajunnut kuinka muita niiden koirien käytös ärsyttää
Victoria on paljon parempi!
Onpa ongelma mikä tahansa, niin Cesar pistää sen "laumanjohtaja"-ongelman piikkiin ja "koulutus" on sen mukaista :(
Tervetuloa katsomaan meidän +30-kiloista sekarotuista "puudelia" jossa on mm. arktisia vetokoirarotuja ja kovapäisyyttä vaikka muille jakaa. Miellyttämisenhalua ei löydy tippaakaan, vaan eipä ole tarvinnut koiraa potkia, kuristaa, selättää tai niskavilloista edes kiinni ottaa.
Koiran voi katsos kouluttaa älyllä, ei voimalla.
... joilla on mamman pikku puudelit, söpönasut.. eikä oo tajunnut kuinka muita niiden koirien käytös ärsyttää
Oma koirani yrittää herkästi viedä multa lauman johtajuuden jos vaan hetkeksi herpaannun. Ihan silali pienesti vähitellen hivuttamalla. Koira on näennäisesti ihan ok mutta sitten se keksii jonkun jutun ja jos en sitä hokaa, se vie oman tahtonsa perille.
Minusta sekä Victorian että Cesarin opeissa on perää. Riippuu niin koirasta kummat opit toimivat paremmin. Ja mä olen kyllä siitä energia-jutustakin sitä mieltä, ettei pidä ottaa kovin energistä koiraa jos itse on laiskanlainen. Pitää ottaa itselle sopiva eläin, että sitä hallitsee ja kumpikin ovat tyytyväisiä, eläin ja omistaja.
puhuu ne...... joilla on mamman pikku puudelit, söpönasut.. eikä oo tajunnut kuinka muita niiden koirien käytös ärsyttää
Tarkoitatko kenties, että täällä kirjoittelevat on pikkupuudeleiden omistajia?
Jos hovawart sellaiseksi lasketaan, niin olkoot niin. Enkä todellakaan hyväksy enkä allekirjoita Cesarin oppeja/neuvoja.
Olen nyt ja olen ollut koirineni pk-tuomarin opissa ja makupaloilla olen kouluttanut monta vuotta ja jatkossakin jatkan samalla tiellä.
ONKO TUO TOSIAAN TEIDÄN MIELESTÄ POTKIMISTA?! tökkäisyltä tuo minusta näyttää. Ja niiku joku jo sanoikin,teillä ei ole tietoakaan oikeista koirista. Hullua olla hysteerikko koiran kanssa. On AIVAN eri asia kouluttaa sellaista koiraa joka on esim. tappanut toisen koiran,tai määrätty lopetettavaksi. Tämä teidän victoria ei siellä pärjäisi,eikä hänellä semmosia piskejä ole ollutkaan :) pelkästään näitä mamin pikku kulteja,jotka on pistetty pilalle ihan omistajan toimesta. Huh huh, miettikääs vähäsen.
että esim. toi mainittu kohta 4.jotain minuutin kohdalla on "töykkäisy".
maailman huippukoirat mm. agilityssä. Eikä yhtäkään ole sähköpannalla kuristettu. Se vaan menee niin, että väkivaltaan turvautuvat ne, jotka eivät muuta osaa. Kaikessa elämässä.
on machokulttuuri ja siihen kuuluu voiman ja hierarkian korostaminen. Tämä näkyy väistämättä myös "koirakuiskaajan" koulutustavoissa; niissähän tärkeintä on tehdä selväksi, kuka on lauman isoin uros jolla on eniten munaa (Milan cesar). Toi hymyily ja energioista lässyttäminen on sit tarkoitettu länsimaalaisille humanistipehmoille, etteivät kokisi koulutusmenetelmiä niin vastenmielisiksi.
tekisitte noille koirille? lopettaisitte kärsimyksistä? Mikä siinä on vikana jos mies osaa auttaa niitä. Kaikki eivät hänen apuaan ymmärrä. Hän oikeasti tajuaa koirista jotain. Väkivalloinkohdeltu koira ei ole rauhallinen, vaan tärisee pelosta eikä tule luokse. Päinvastaista käytöstä on miehen koirilla selvästi iloisia ja tasapainoisia koiria. Ja mistä tietää että pelkkä tämä jalka ei pakolla ole edes kyseisen miehen? Ainahan joku osaa tehä paremmin kun toinen ja se toinen on aina väärässä. Mutta minkä sille voi,eiköhän nuita koiria kohdella paljon paljon huonomminkin, ja pitäisikö keskittyä enenmmän oikeisiin väkivaltatapauksiin kuin näihin. Ooottekos kattonu tuolla netissä on semmosiakin videoita missä kiinalaiset repii elävältä koiralta suoraan nahkan irti ja jättää koiran kituamaan? Pelastakaa ne koirat.
onko ne napattu jostain turvakodista ja onko niillä pahastikäytöshäiriöiset vanhemmat? Onko niitä kenties hakattu joskus,pelkääkö ne ihmisiä? Nyt puhutaan ihan erikoirista.
käsitelty koira voi olla erittäin rauhallinen, se on oppinut että tunteet pitää peittää eikä mitään saa tehdä. Se saattaa jopa lamaantua täysin ja vaikuttaa erittäin rauhalliselta. Aina siihen asti kunnes napsahtaa vielä pahemmin.
Onhan näitä koiria ollut paljonkin, joilla on vaikka alkkis hakkaava isäntä, ja jotka silti palvovat sitä isäntäänsä yli kaiken. Se isäntä näet tarjoaa myös koiran ruoan ja liikunnan, jota koirarassulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin kärsiä ja kestää.
Millanin koulutustyyli aiheuttaa ongelmia laajemmaltikin. Ihmiset matkivat ohjelmassa nähtyä ja Usassa koirankouluttajilla eivät ole työt loppumassa. Nimittäin siellä on sankka joukko koiria, joiden ongelmat ovat pahentuneet sen jälkeen kun niiden omistajat ovat käyttäneet Millanin konsteja koiriinsa. Ja sitten normaalista tai lievästi ongelmaisesta koirasta onkin jo tullut pahempi tapaus, jonka kanssa mennään hädissään oikealle kouluttajalle.
Ongelmakoiria voi kouluttaa muillakin tavoin kuin Millanin menetelmillä, ne tavat vaan eivät ole niin näyttäviä eikä televisiossa ole toista sarjaa jossa näin tehtäisiin, niin ihmiset luulevat ettei muu auta kuin selätykset, kuristukset ja potkimiset. Tosin on Victoriallakin ollut niitä pahempia tapauksia aina silloin tällöin, ja hänenkin tyylillään on saatu hyviä tuloksia vaikka Victoriaakin parempia kouluttajia löytyy.
tekisitte noille koirille? lopettaisitte kärsimyksistä? Mikä siinä on vikana jos mies osaa auttaa niitä. Kaikki eivät hänen apuaan ymmärrä. Hän oikeasti tajuaa koirista jotain. Väkivalloinkohdeltu koira ei ole rauhallinen, vaan tärisee pelosta eikä tule luokse. Päinvastaista käytöstä on miehen koirilla selvästi iloisia ja tasapainoisia koiria. Ja mistä tietää että pelkkä tämä jalka ei pakolla ole edes kyseisen miehen? Ainahan joku osaa tehä paremmin kun toinen ja se toinen on aina väärässä. Mutta minkä sille voi,eiköhän nuita koiria kohdella paljon paljon huonomminkin, ja pitäisikö keskittyä enenmmän oikeisiin väkivaltatapauksiin kuin näihin. Ooottekos kattonu tuolla netissä on semmosiakin videoita missä kiinalaiset repii elävältä koiralta suoraan nahkan irti ja jättää koiran kituamaan? Pelastakaa ne koirat.
Kuten jo sanottu. Ette tiedä mitään koirista.
tätä tietämystä vasta näyttäisikin riittävän...
Kuten jo sanottu. Ette tiedä mitään koirista.
Oma koirani yrittää herkästi viedä multa lauman johtajuuden jos vaan hetkeksi herpaannun. Ihan silali pienesti vähitellen hivuttamalla. Koira on näennäisesti ihan ok mutta sitten se keksii jonkun jutun ja jos en sitä hokaa, se vie oman tahtonsa perille.
Minusta sekä Victorian että Cesarin opeissa on perää. Riippuu niin koirasta kummat opit toimivat paremmin. Ja mä olen kyllä siitä energia-jutustakin sitä mieltä, ettei pidä ottaa kovin energistä koiraa jos itse on laiskanlainen. Pitää ottaa itselle sopiva eläin, että sitä hallitsee ja kumpikin ovat tyytyväisiä, eläin ja omistaja.
Meillä akksi koiraa,noutajia eli oletetaan olevan helppoja. Toinen on,koulutettu nameillaja pehmeillä tavoilla. Ei pyrijohtajaksi eikädominoi. Toinen dominoi, haukkuu komentaessaan niin että tunnet syljen lentävän ihollesi ja koulutan tökkimällä/tarvittaessa kengän kärjellä tökkäisy ym kovemmilla keinoilla. EN halua että tappaa ulkona pikkulinnut tai käy ihmisten päälle.
liian abstraktia puhua energiatasoista yms. Ei varmasti mene omistajille perille. Liian vaikeaa (ellei ole joku synnynnäinen lahjakkuus).
Victoria Stilwellin opit ovat yksinkertaisempia ja helpompia tavallisen pulliaisen toteuttaa.