Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin CV-netin unohtaminen toi karenssia

Vierailija
11.09.2011 |

Hain työnhakijaksi työkkärissä. Virkailijan esityksestä lupasin tehdä verkkoon CV-netin, jolla kerrotaan itsestä työnantajille.

No sitten minä onneton unohdin tehdä sen. Sain selvityspyynnön, jossa kerroin rehellisesti unohtaneeni asian. Työkkäristä ei kuulunut sen jälkeen viikkokausiin mitään. Kun menin käymään, kuulin saaneeni karenssia, koska en ollut tehnyt CV-nettiä. Karenssista ei oltu ilmoitettu minulle mitään. Eikä myöskään aikaisemmin siitä, että CV-netin laiminlyöminen tuo karenssia.

Aika raju rangaistus minusta, koska olin kuitenkin ilmoittautunut työnhakijaksi henkilökohtaisella käynnillä. Olisiko minun pitänyt tietää karenssivaarasta, onko se yleisesti tiedossa. Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kone ei päästä noin vain eteenpäin, jos teet asiakkaan tietoihin merkintöjä etkä anna uusimispäivää.

Paitsi, jos uusimispäivä oli jo mennyt, jolloin on pakosti annettava uusi.

Luuletko, että uusimispäivä on muutettava joka kerran kun asiakas esim. käy jotain kyselemässä tai toimittaa todistuksia? Olisipa näppärää...

Vierailija
22/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaamalla OK pääset sen ohittamaan. Onpa näppärää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olet aikeissa tehdä suunnitelman, klikkaat "jatka" ja ajattelet palata asiaan, kun tiedät, mitä suunnitelmassa on (eli mikä olisi järkevä uusimisaika), mutta sitten... unohdat.

Ja kone kyllä päästää eteenpäin.

Vierailija
24/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellet yhteydenottoihin ole mitään kirjannut (mennyt esim. suoraan suunnitelmanäytölle).

Vierailija
25/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain työnhakijaksi työkkärissä. Virkailijan esityksestä lupasin tehdä verkkoon CV-netin, jolla kerrotaan itsestä työnantajille.

No sitten minä onneton unohdin tehdä sen. Sain selvityspyynnön,...

Kaikki luuserit valittaa työkkärin tempuista, mutta ne ei haekaan työtä vaan kelan/kassan korvauksia laiskottelusta!! Ollaan muka työnhakijoina, mut mikää ei kelpaa!! HÄVETKÄÄ!! terv. rehtimies

Vierailija
26/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toopeja täällä oikein kailottaa? EI osta hoitaa asioitaan? Ette ole varmaan ihan työelämäkunnossa?? HÄH?

Vierailija
27/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tajua näitä unohtelujuttuja. Miten täällä palstalla on koko ajan porukkaa joka unohtaa maksaa vuokransa, unohtaa maksaa laskun ja hups luottotiedot menee, unohtaa käydä työkkärissä, unohtaa sitä ja tätä. Miksei niitä tärkeit juttuja voi vaikka kirjoittaa ylös johonkin jos on kamalan huono muisti? Tai laittaa kalenteriin tai jotaan. Pitäähän teidän varmaan lastennekin kanssa muistaa kaiken maailman aikatauluja vai unohdatteko koko ajan mennä neuvolaan, lääkäriin jne.

Vierailija
28/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teit sen kuitenkin sen jälkeen, kun CV:n perään kyseltiin? Kai olet viimeistään nyt tehnyt?

Vierailija
29/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käsittääkseni joku CV-netti on yhtä tyhjän kanssa eikä auta työllistymisessä pätkääkään. Työtä etsitään ihan muilla tavoilla. Eikä karenssia pitäisi voida antaa tuolla tavalla yllättäen.

Vierailija
30/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitteli mulle tän CV homman, mut mulle ei ainakaan sanottu, et sinne täytyy tehdä itsestään CV. Mielestäni sanoi, että sen voi tehdä.

Saas nähdä saanko karenssin jos en tee sitä ennen marraskuun loppua.

En usko saavani töitä työkkärin kautta. En ole koskaan saanu. Itse kyselemällä kyllä löytää.

Olen raskaana ja hemmetin huonovointinen, et mielellään olen nyt työtön. Jos olisin töissä, niin olisin jatkuvaan sairaslomalla. Eipä olis kiva työnantajalle.

Vierailija
31/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos olet sen suorittanut (kuitannut), niin olet tietoinen asiasta ja silloin karenssi on OK. Jos info suorittamatta, niin voit yrittää kiemurrella asiasta jotenkin eroon.

Vierailija
32/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitteli mulle tän CV homman, mut mulle ei ainakaan sanottu, et sinne täytyy tehdä itsestään CV. Mielestäni sanoi, että sen voi tehdä. Saas nähdä saanko karenssin jos en tee sitä ennen marraskuun loppua. En usko saavani töitä työkkärin kautta. En ole koskaan saanu. Itse kyselemällä kyllä löytää. Olen raskaana ja hemmetin huonovointinen, et mielellään olen nyt työtön. Jos olisin töissä, niin olisin jatkuvaan sairaslomalla. Eipä olis kiva työnantajalle.

kuuluisit sairauslomalle.

Vierailija
33/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollut työttömänä 4kk.

Olenko sitten eri asia tuon infon ym suhteen kun työttömyyteni on jokakesäistä?

Tähän asti olen vaan työölistynyt, omin avuin, tähän mennessä, nyt en ole.

Edellinen käyntini kys lafkaan oli alkuvkosta, seur ajan sain joulukuulle.

Vierailija
34/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos olet sen suorittanut (kuitannut), niin olet tietoinen asiasta ja silloin karenssi on OK. Jos info suorittamatta, niin voit yrittää kiemurrella asiasta jotenkin eroon.

vaadittu mitän netti-cv:n täyttämistä. Ja ansiosidonnainen lähti juoksemaan ihan normaalisti.

Nyt onneksi olen jo työllistynyt.

Vierailija
35/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on työkkärin infossa käyneet. Sinä et ilmeisesti ole?

Vierailija
36/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... tuo asia kerrotaan työkkärin infossa

Vierailija - 11.09.11 05:58 (ID 13386560)

CV-netti ja se info sydemä on kaksi eriasiaa.

Vierailija
37/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ole vaadittu sitä ainakaan tekemään.

Minullekaan ei tullut ilmoitusta karenssista, kun irtisanoin itse itseni. Minusta se on outoa, koska päätöksestä voisi kuitenkin valittaa. Mutta miten tiedät valittaa, jos päätöstä ei tule?

Vierailija
38/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi suuri uutinen, jos joku sen kautta saisi töitä! Itse asiassa sekin olisi suuri uutinen, jos joku saisi työtä työkkärin kautta. Koskaan en ole kuullut kenellekään niin tapahtuneen irl.

Vierailija
39/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mol.fi/mol/fi/05_tyovoimatoimisto/06_uutiset/2011-09-01-01/i…

Itse tulkitsen CV-netin vapaaehtoiseksi.

Aika outo juttu on, jos pitää sanktion uhalla laittaa omia henkilökohtaisia tietoja yleisesti nähtäville nettiin. Eiköhän se ole jo jonkun lain vastaista?

Vierailija
40/60 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo juttu on, jos pitää sanktion uhalla laittaa omia henkilökohtaisia tietoja yleisesti nähtäville nettiin. Eiköhän se ole jo jonkun lain vastaista?