Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö kenekään muun ekaluokkalainen enään turvavyöistuinta?

Vierailija
11.09.2011 |

Meillä 7-vuotiaalla on vielä käytössä turvavyöistuin ja nyt olen miettinyt, että pitäisikö hankkia pelkkä korokeistuin. Turvavyöistuimessa olisi toki parempi niskatuki, joten olisi kai turvallisempi sivutörmäyksessä.

Turvavyöistuimesta saa selkänojan pois, mutta ajattelin samantien hankkiutua eroon koko istuimesta jos korokkeen hankin. Miten muilla, minkäikäiset lapset käyttää tyrvavyöistuinta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen 135cm pitkä. Mikä kiire sulla on päästä turvavyöistuimesta?

Vierailija
2/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokalla jossain vaiheessa otettiin se selkänoja pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä tokaluokkalainenkin käyttää turvavyöistuinta. On pienikokoinen, joten hienosti mahtuu.Toisessa autossa hänellä on pelkkä koroke:)

Vierailija
4/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi käytti vielä ekalla, pitemmillä ,matkoilla turvavyöistuimena, lyhyillä matkoilla pääasiassa korokkeena. Oli varmaan ainut luokkalaisistaan ym. kavereista joka joutui käyttämään...

Vierailija
5/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenvaan kyselin.



ap

Vierailija
6/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosin pienikokoinen tyttö -alle 130cm pitkä.

Haluaa itse istua siinä mukavuussyistä.

Isoveli siirtyi korokkeelle muistaakseni 2 luokan aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tokaluokkalainenkin käyttää, koska on vielä alle sen 135 cm, johon saakka sitä ainakin suositellaan käytettävän. Ihme kiire ihmisillä nykyään luopua lastensa turvallisuudesta mahdollisimman aikaisin....



ps. se on enää eikä enään.

Vierailija
8/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyillä koroke tai ilman koroketta, mutta tuo istuin tukee hyvin päätä, kun lapsi tahtoo nukkua pitemmillä matkoilla (200km mummolaan tai mökille).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukahtaa lyhyilläkin automatkoilla.

Vierailija
10/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kumpikin yli 135cm eli korokeistuinkin oli turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei käyttäisi?

Meidän tokaluokkalainenkin käyttää, koska on vielä alle sen 135 cm, johon saakka sitä ainakin suositellaan käytettävän. Ihme kiire ihmisillä nykyään luopua lastensa turvallisuudesta mahdollisimman aikaisin....

ps. se on enää eikä enään.

Ps. Se on Miksi ei eikä miksei.

Vierailija
12/12 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kumpikin yli 135cm eli korokeistuinkin oli turha.

toisessa autossa. On n. 140 cm pitkä, mutta turvavyöt jäävät muuten liian ylös. Ja tykkää istuimesta muutenkin pidemmillä matkoilla. Istuimessa on hyvä nukkua, ilman istuinta roikkuu miten sattuu... Koroketta meillä ei juurikaan käytetä, joskus tilapäisesti. On siis joko ilman istuinta tai selkänojallisen/niskatuellisen istuimen kanssa. Ekaluokkalainen n. 130 cm käyttää aina selkänojallista turvavyöistuinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan