Käyttääkö kenekään muun ekaluokkalainen enään turvavyöistuinta?
Meillä 7-vuotiaalla on vielä käytössä turvavyöistuin ja nyt olen miettinyt, että pitäisikö hankkia pelkkä korokeistuin. Turvavyöistuimessa olisi toki parempi niskatuki, joten olisi kai turvallisempi sivutörmäyksessä.
Turvavyöistuimesta saa selkänojan pois, mutta ajattelin samantien hankkiutua eroon koko istuimesta jos korokkeen hankin. Miten muilla, minkäikäiset lapset käyttää tyrvavyöistuinta?
Kommentit (12)
Tokalla jossain vaiheessa otettiin se selkänoja pois.
Meillä vielä tokaluokkalainenkin käyttää turvavyöistuinta. On pienikokoinen, joten hienosti mahtuu.Toisessa autossa hänellä on pelkkä koroke:)
lapsi käytti vielä ekalla, pitemmillä ,matkoilla turvavyöistuimena, lyhyillä matkoilla pääasiassa korokkeena. Oli varmaan ainut luokkalaisistaan ym. kavereista joka joutui käyttämään...
On tosin pienikokoinen tyttö -alle 130cm pitkä.
Haluaa itse istua siinä mukavuussyistä.
Isoveli siirtyi korokkeelle muistaakseni 2 luokan aikana.
Meidän tokaluokkalainenkin käyttää, koska on vielä alle sen 135 cm, johon saakka sitä ainakin suositellaan käytettävän. Ihme kiire ihmisillä nykyään luopua lastensa turvallisuudesta mahdollisimman aikaisin....
ps. se on enää eikä enään.
lyhyillä koroke tai ilman koroketta, mutta tuo istuin tukee hyvin päätä, kun lapsi tahtoo nukkua pitemmillä matkoilla (200km mummolaan tai mökille).
ja nukahtaa lyhyilläkin automatkoilla.
Olivat kumpikin yli 135cm eli korokeistuinkin oli turha.
Miksei käyttäisi?
Meidän tokaluokkalainenkin käyttää, koska on vielä alle sen 135 cm, johon saakka sitä ainakin suositellaan käytettävän. Ihme kiire ihmisillä nykyään luopua lastensa turvallisuudesta mahdollisimman aikaisin....ps. se on enää eikä enään.
Ps. Se on Miksi ei eikä miksei.
Olivat kumpikin yli 135cm eli korokeistuinkin oli turha.
toisessa autossa. On n. 140 cm pitkä, mutta turvavyöt jäävät muuten liian ylös. Ja tykkää istuimesta muutenkin pidemmillä matkoilla. Istuimessa on hyvä nukkua, ilman istuinta roikkuu miten sattuu... Koroketta meillä ei juurikaan käytetä, joskus tilapäisesti. On siis joko ilman istuinta tai selkänojallisen/niskatuellisen istuimen kanssa. Ekaluokkalainen n. 130 cm käyttää aina selkänojallista turvavyöistuinta.
sen 135cm pitkä. Mikä kiire sulla on päästä turvavyöistuimesta?