Elatusapun muutos...onistuuko;(
Suostuin vuosia sitten siihen, että ex-mieheni maksaa elatusapua 200e/kk, koska lapsi oli hänen luonaan usein ja hän osteli lapselle vaatteita ym. Nykyisin lapsi on hänen luonaan noin 2 yötä/kk ja isä ei osta lapselle mitään. Lapsi on 7v. ja hänen harrastuksiin menee vuodessa noin 600e, vaakuutukset 250e ymym. mitä ei pienenä ollut. Ja minun rahat ei millään riitä. Isän tulot on noin 2500. Onkohan mahdollista saada korotus ja miten? Isä ei suostu antamaan palkkakuittia ym.
Kommentit (10)
Aivan järkyttävää;( Mutten mitenkään pysty itse maksamaan hänen harrastustaan;(
Jos molemmat vanhemmat ovat pienituloisia niin lapset eivät voi saada kaikkea samaa kuin suurituloisten lapset. Niin se vaan on.
Jos käytät omista tuloistasi lapsen menoihin 150 eur / kk (mikä minusta olisi täysin kohtuullista), tulee tuosta yhteensä jo 500 eur / kk, jolla minusta pitäisi hyvin pystyä kattamaan lapsen menot. Harrastuksesta tulee kuitenkin kuluja vain 50 eur / kk. Miksi lapsella pitää olla vakuutus?
indeksi korotukset jotka pitää itse hoitaa vuoden alusta. Tänäkin vuonna elatusmaksut nousi jonkun verran. Ota yhteys lastenvalvojaan.
Miehelläsi on tosi pieni palkka. Miten hän edes elää, jos maksaa 200 euroa elareita?
200 euroa!
Et kuule varmana saa korotusta.
Meillä elatusmaksu 147 euroa, lapsi 14 v, on isänsä luona yhden yön kuussa ja harrastukset maksaa melkein satasen kuussa. Ja mun nettotulot 1500 ...
ja lapset eivät käy IKINÄ isällää. Tosin isä ei edes itse maksa elareita.
Se on kohtuullinen ja sillä elää, mutta siitä 200 Euroa on ihan hyvä elari.
Vaikea kuvitella, että elaria vielä nostettaisiin tuosta.
ja se joku olet ap sinä.
Elä sen mukaan johon sulla on varaa.
Itsellesi ja itsesi käyttöön sitä rahaa haluat vain lisää.
Hullua!!
Et saa korotusta, siitä voit olla ihan varma. Ei noilla luvuilla.