Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsesi ei saa kutsua yökyläkavereita

Vierailija
09.09.2011 |

mutta lapsesi itse saa mennä kavereilleen yökylään.

Mun lapsella on vähintään joka toinen vkl joku kaveri yökylässä ja vse on ok, mutta älillä hermostun, että vastavuoroisuuttakin vois olla. Mun lapsi vaan kuittaa että niille ja niillle ei voi koskaan mennä.

Miksei?

Olis ihan kiva jos olis edes hiukan vastavuoroituutta!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen lähtökohtana on se, että joku haluaa kaverin luokseen yökylään ja kaveri sinne sitten suostuu menemään. Ei ole olemassa mitään sääntöä siitä, että on pakko sen jälkeen kutsua kaveri omaan kotiinsa yöksi. Eli kun lapseni pyydetään yökylään, oletan, että lapseni halutaan heille yökylään enkä oleta, että minulla on sama tarve saada vieras lapsi meille yöksi.

Vastavuoroisuus toimii niin yökyläilyssä kuten lasten vierailuissa yleensäkin ! Säännöt ovat olemassa vaikka et niitä halua omaksua !

ja aika harvoin lapsi on edes halunnut mennä. Upeaa, jos tuo sääntö on oikeasti olemassa ja tämä jokaviikkoinen pyytely loppuu ja saadaan olla rauhassa.

Vierailija
2/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talomme on aika vaarallinen keskeneräisen remontin vuoksi,siis nimenomaan ulkopuolisille lapsille jotka eivät tiedä tiettyjä asioita.Sen takia meille ei ole asiaa varsinkaan yökylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi koko ajan, ekaluokkalaisella oli monta krt viikossa (myös kouluaamuina) yökyläkaveri tai useampi. Sitten tuli pikkusisaruksia 2 kpl ja me ei enää vaan jakseta tähän päälle yövieraita. Onneksi kestitsin kyläilijöitä jo vuosi kausia. Toiv nyt toimii vasta vuoroisesti toiseen suuntaan.

Vierailija
4/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omanne kyllä saa mennä kun kutsutaan.

Vierailija
5/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla kolmella on oma huone, lasten päädyssä myös wc ja kylpyhuone sekä "lasten olohuone". Silti he eivät ole vielä koskaan esittäneet yökyläilijätoivetta, ja vanhinkin on jo 14v. Palsta varmaan on sitä mieltä, että olen niin kamala äiti, että lapset eivät halua meille ketään.

Vierailija
6/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla kolmella on oma huone, lasten päädyssä myös wc ja kylpyhuone sekä "lasten olohuone". Silti he eivät ole vielä koskaan esittäneet yökyläilijätoivetta, ja vanhinkin on jo 14v. Palsta varmaan on sitä mieltä, että olen niin kamala äiti, että lapset eivät halua meille ketään.

häpeävaätkö he vanhempiaan vai miksi?

Vierailija
7/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halua olla mikään ilmainen lastenhoitaja, jolle lapset lykätään silloin, kun vanhemmat haluavat omaa aikaa. Tämä ei ole hotelli, en halua vastuuta vieraista lapsista. Jos joku kutsuu lapsesi, oletan, että hän haluaa lapseni yökylään eikä suinkaan varmistaa sitä, että meiltä voi odottaa samaa.

Vierailija
8/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 12 huonetta, au pair ja mummi. Uskoakseni aika ällöttävää lasten kannalta.

Vierailija
9/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halua olla mikään ilmainen lastenhoitaja, jolle lapset lykätään silloin, kun vanhemmat haluavat omaa aikaa. Tämä ei ole hotelli, en halua vastuuta vieraista lapsista. Jos joku kutsuu lapsesi, oletan, että hän haluaa lapseni yökylään eikä suinkaan varmistaa sitä, että meiltä voi odottaa samaa.

jotka osallistuu muiden järjestämiin illanviettoihin ruokineen ja juomineen, mutta et ikinä itse järjestä mitään.

Vierailija
10/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan häpeävät

meillä on 12 huonetta, au pair ja mummi. Uskoakseni aika ällöttävää lasten kannalta.

ja sinä supernipo?

Vierailija
11/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ärsyttää kun lapsen kaverit pyytelee. En päästä koska en halua ketään meille. Omia lapsia on neljä ja olisi kamala härdeli jos kaikki toisivat kavereitaan. Lapsilla on myös harrastuksia ja usein aamulla pitää jotain lähteä kuskaamaan jonnekkin joten valvominen ei käy. Lauantaina saunotaan ja laitetaan hyvää ruokaa. Kiva olla puolipukeissa sauna jälkeen ja se ei oikein käy jos on vieraita. Monilla kavereilla on allergioita ja olisi työlästä kokata eri ruokia. Lisäksi olen aika tiukka pelejen ja telkkarin kanssa enkä jaksa vääntää niistä vieraiden lasten kanssa miksei voi katsoa kun on lapsille sallittu, tai miks saa pelata niin vähän.

Vierailija
12/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka osallistuu muiden järjestämiin illanviettoihin ruokineen ja juomineen, mutta et ikinä itse järjestä mitään.

annamme isäntäväelle 100 euron setelin ja kysymme, kattaako tämä käyntimme kulut vai käytittekö ulkopuolista siivoojaa.

Vierailija
13/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan häpeävät

ja sinä supernipo?

ja minusta taas on se ja sama, mitä lapset omassa päässään taloa tekevät. Eivät vain halua meille ylimääräistä väkeä pelaamaan. Niin kamalan monella kun on kotona kieltoja ja rajoituksia, joten meidän vapaat peliaikamme keräisivät tänne koska tahansa muutaman tusinan kavereita.

Vierailija
14/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia on neljä ja olisi kamala härdeli jos kaikki toisivat kavereitaan.

jos osa lapsista olisi vastavuoroisesti välillä kevereillaan?

Vierailija
15/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 10-vuotias tytär oli aiemmin melkein useammin kahden kaverinsa (siskokset) luona yökylässä kuin viikonloppuisin kotona. Meille eivät halunneet kovinkaan usein tulla. Kävin kyllä juttelemassa niiden vanhempien kanssa ja sanoin että sit kun rupeaa riittämään, niin laittakaa vaikka lasku tytön mukana. Mutta heille oli ihan ok, että tytöt viettivät aikaansa siellä.

Ensin muutti meidän perhe ja sit jonkin ajan päästä se toinenkin perhe, ei kovin kauaksi kummatkaan. Nyt on sit toisinpäin, tytöt tulevat useammin meille. Kuulin kerran kun juttelivat siitä, että ennen oli kivempaa niiden toisten luona ja nyt on enemmän tekemistä meillä.

Ei mua haittaa, että tytöt ovat nyt täällä paljon, ei tuonikäisistä paljoa vaivaa ole, ja ollaan kyllä kuin kotonamme vaikka täällä ns. vieraita onkin.

Vierailija
16/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein heitä tuleekin ja pääsee tutustumaan paremmin. En vaadi mitään vastavuoroisuutta, vaan olen iloinen siitä, että tytöillä on kivaa.

Johtuu ehkä siitä, että ainut lapsi kotona enää. Erosin miehestä ja isommat lapset jo muuttaneet pois.

Mutta meille saa tulla!

Vierailija
17/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaverit niin tuttuja, että mulle aivan sama vaikka yötäkin ovat. Samalla komennolla menevät kuin omatkin. Kohtelen kuin omiani (3) ja kakarat tykkää. Ehkä ilta hieman venyy, so what.

Vierailija
18/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeävätkö he vanhempiaan vai miksi?

Sivuutat kysymyksen vanhemmista ja luettelet asiat, joita lapsille on järjestetty vanhempien puuttuvaa läsnäoloa ja hoivaa korvaamaan ;-)

Vierailija
19/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai rasittunut. mikään ylimääräinen ei käy. oma saa mennä.

Vierailija
20/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo, että lapsella kavereita, jotka luottavat niin paljon teihin että yöksi asti... Ilo, erilainen ilta, lasten leikit... Katsokaa aamulla lasten ilo herätä kaverin vierestä... Tylsiä hapannaamaoja! :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän